Kommentit (3)

PekkaJL
Seuraa 
Viestejä15

Tässä vielä kaksi mahdollista perustetta miksi ultraprosessoitu ruoka lihotti enemmän:

Lisättyä sokeria oli näissä ∼54% versus 1%, respectively ja 
ratio of omega-6 to omega-3 fatty acids (∼11:1 versus 5:1)
Tuo lisätty sokeri nostaa nopeammin sekä verensokeria että insuliinitasoja, jolloin vähäinenkin energiaylijäämä muuntuu heti varastorasvaksi ja verensokerin nopea lasku taas luo painetta syödä heti jotain korvaavaa.
Sitten tiedetään, että omega-6 rasvahapot eivät anna solutasolla kylläisyyssignaalia ja houkuttavat sitä kautta syömään  enemmän.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2326

En jaksa lukea artikkelia nyt kun on vähän rapula, eikä kiinnosta, mutta hedelmäsokeri, jota ruokiin lisätään sokerikoktailisiirappina, saa ahmimaan.

Vähärasvainen juusto reissumiehen tai muun ruisleivän kanssa poistaa nälän tehokkaasti. Jos syö makaronia tai perunoita, hetken päästä on uusi nälkä, eli syömisestä ei ole mitään hyötyä, joten se kannattaisi lopettaa kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
PMLJ
Seuraa 
Viestejä16

Eipä ole juurikaan tullut syötyä prosessoimattomia ruokia - ehkä marjoja tai joitain hedelmiä on tullut syötyä prosessoimattomana. Kaipa se appelsiinin kuoriminenkin on jonkinlainen prosessi. Vihannesten keittäminen muuttaa jo itse ruuan solu- ja molekyylirakenteita niin paljon sulavampaan suuntaan että kyse lienee jo pitkälle menevästä prosessoinnista - saati jos niitä vielä pilkkoo tai maustaa jotenkin. Prosessoimatonta lihaa, kalaa, kanaa tai sientä en ole kai maistanut koskaan. Ei tässä ylipaino kuitenkaan ole vielä vaivannut reilun viidenkymmenen vuoden aikana. 

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat