Sivut

Kommentit (394)

Jakob
Seuraa 
Viestejä1580

Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:

Varmaan kuitenkin tuo Browder on ainakin 50% vähemmän rosvo kuin pahimmat oligarkit, linnaan saattaisi silti joutua Suomessakin noilla ansioilla.

Browderin ainoa "rikos" oli, että hän astui väärille varpaille. 

Browder on sitten vähän niin kuin Jeesus, ainoa puhdas rikollisessa maailmassa.

Käyttäjä2036
Seuraa 
Viestejä106

Alaan erikoistunut voisi myös rakentaa tuollaisen ohjuksen aivan alusta pitäen, minäkin omistan lentävän laitteen joka jaksaa kantaa pommin, sitä tosin sanotaan droneksi.

Ns. aseita myös löytyy varmaan joka toiselta Italialaismieheltä, tarina ei edes kerro oliko aseet laittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä50533

Käyttäjä2036 kirjoitti:
Alaan erikoistunut voisi myös rakentaa tuollaisen ohjuksen aivan alusta pitäen, minäkin omistan lentävän laitteen joka jaksaa kantaa pommin, sitä tosin sanotaan droneksi.

Ns. aseita myös löytyy varmaan joka toiselta Italialaismieheltä, tarina ei edes kerro oliko aseet laittomia.

Otetaan sellainen lähtökohta ettei tarina voi kertoa oikeastaan mitään negatiivista ? Edetään valheella ideologiaa suojaten?

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15322

Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:

Varmaan kuitenkin tuo Browder on ainakin 50% vähemmän rosvo kuin pahimmat oligarkit, linnaan saattaisi silti joutua Suomessakin noilla ansioilla.

Ai ,minä kun ajattelin että sinä olet Jeesus, kun tuomitset eläviä ja kuolleita tuosta vaan ja näytöksi riittää omat luulot.

Et muuten vastannut kun kysyin oletko lukenut Browderin kirjan, oletko?

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15322

jussipussi kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Putinille kelpaa oligarkkien rahat; https://www.youtube.com/watch?v=BT254smRufA

Tämä on mielenkiintoinen video, kannattaa katsoa. Videon puhuja Browder on täysiverinen rosvo itsekin mutta jutut silti ilmeisesti ainakin pääpiirteittäin tosia.

Browder ei ole roisto muuta kun Putinin hallinnon mielestä. Ja tietysti sitten niiden jotka tukevat Putinin hallintoa.

No olihan se ihan samalla tavalla Venäjän kansalta varastettuja varojaa jakamassa. Riitautui vaan muiden rosvojen ja rosvopäällikön kanssa.

Joko et tiedä mistä puhut tai pidät sitten sijoitustoimitaa rikollisena, mikä tietysti on tietyissä ideologioissa yleinen ajattelun kieroutuma.

Hei sinä vittupää, mistähän ideologiasta mahdat tässä vihjailla?

Sellaisesta jossa voittoon tähtäävä lainmukainen liiketoiminta on rikollista.

Browderin ainoa "rikos" oli se että hän yritti tehostaa ostamiensa yritysten toimintaa. Hän oli siten vastuullinen sijoittaja. Mutta kleptokratiassa korruption vastainen taistelu on tietysti rikos..

Olet pseudohippi vellihousu ja pelle.

Browderin osalta saatat olla oikeassakin, vaikea tietää varmaa totuutta kun meillä on oikeastaan käytössä vain hänen itse kirjoittamansa kirja ja hänen itse antamansa haastattelut. Itse uskon enemmän "follow the money" -periaatteeseen kuin erilaisiin tarinoihin. Browderin rahasto tuotti Venäjällä 2697% vuosien 1996 ja 2007 välillä. Ehkä ketään ei tarvinnut lahjoa, ehkä kaikki verot tuli maksettua jolloin asia olisi periaatteessa OK.

Mutta ehkä et vain sitten tiedä mistä puhut.

Sinulla on mielessäsi 100% varmuus Browderin rehellisyydestä.

Ei minulla ole mitään varmuutta mistään. Länsimaisen oikeuskäsityksen mukaan oletusarvoisesti ihmiset ovat syyttömiä kunnes heidät syyllisiksi todistetaan. Muitakin oikeiskäsityksiä toki on. Se että joku tekee menestyvää bisnestä ei minulle automaattisesti tarkoita että hän olisi roisto. (Jotkut ovat toki tätä mieltä. Siihen viittasin ideologialla.)

Lainaus:
Minulla otsa on kauhean paljon vähemmän kirkas, joten epäilyt vaivaavat.

Varsin varma olet Browderin roistoudesta. Vaikka mitään todisteita ei ole ja ainoat jotka Browderia roistouksista syyttävät tulevat maasta, jossa oikeuskäsitys poikkeaa siitä mitä se on meillä.

On menestyneissä sijoittajissa hienojakin miehiä, helppona esimerkkinä Warren Buffett. Hän ja Charlie Munger on ihan huippuäijiä kaikin puolin, ja vielä nuoria alle 100v jannuja molemmat.

Venäjän bisneksestä minulla on sellainen käsitys että siellä ei voi toimia olematta itsekin vähintään talousrikollinen. En siis usko että Venäjällä on voinut tehdä 10 vuotta hurjia tuottoja olematta itse osa rosvoussysteemiä. Tätä nyt on tietysti vaikea todistaa mihinkään suuntaan kun ainoat "todisteet" ovat Browderin omat kertomukset ja toisaalta Venäjän viranomaisten sepitelmät. OIkeuteen ei juttu taida mennä joten miljoonat jäävät joka tapauksessa Browderin tilille. Jos ilmenee että Browder on jollakin ihmeellisellä tavalla menestynyt siellä ilman vilunkia niin olen valmis muuttamaan käsitystäni. Tämä vaatisi kuitenkin  jotain muuta selvitystä kuin Browderin oma mielipide itsestään.

Nykyään Browder tietysti on vähän niin kuin uskoon tullut moottoripyöräjengiläinen, ei hän varmaan enää syyllisty mihinkään.

No niin. Eli syyllinen kunnes toisin todistetaan.

Pahalta näyttää kyllä hänen kannaltaan että englantilainen HSBC -pankki on maksanut viime vuonna 17 miljoonaa puntaa Browderin rahaston verorästejä. Eli voisi ajatella että jotain perustetta on.

HSBC on tehnyt sellaisen diilin Venäjän verottajan kanssa että heidän osaltaan juttu on selvä. Voihan tässä olla jotain painostuskuvioita takana mutta outoa jos ihan keksityn miljoonaveron maksavat noin vain.

https://www.thetimes.co.uk/article/russias-war-on-browder-hits-hsbc-2xjfv6bqw

(En lukenut kuin alun jutusta eli jos jollain on lukuoikeuksia niin voi korjata virheellisiä väittämiäni)

Juu. Sehän on selvää ettei Venäjän verottaja voi mitenkään olla muuta kun puolueeton ja oikeamielinen taho jonka vaateet ovat perusteltuija ja lain ja oikeusvaltioperiaatteen mukaisia.

MIten on, Venäjä ei varmaan ole mitenkään osallinen Skripalien tapauksessa, Venäläisillä ei ole mitään tekemistä Malesialaiskoneen alasampumisen kanssa, Venäjä ei sekaantunut USAn presidentinvaaleihin eikä Brexittiin, puhumattakaan että se rahoittaisi Euroopan äärioikeistoa?

Oletko muuten edes lukenut Browderin kirjaa?

"CNN: Julian Assange saattoi johtaa USA:n vaaleihin vaikuttanutta tietovuotokampanjaa suoraan Ecuadorin lähetystöstä

Uutiskanava on saanut haltuunsa Assangen valvonta-aineistoa, jossa hänen liikkeensä on kuvattu tarkasti."

https://yle.fi/uutiset/3-10879806https://yle.fi/uutiset/3-10879806

Venäjällä on  madollisesti maailmalla paljon ulkomaalaisia juoksupoikia.

Assangen tarina on kyllä surullinen. 10 vuotta sitten Wikileaks oli yksi upeimpia asioita mitä neitstä löytyi. Sitten Assange sekaantui peleihin jotka olivat hänelle liian isoja ja nyt kaveri on hermoraunio Putnin juoksupoika....

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50533

Pseudohippi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Putinille kelpaa oligarkkien rahat; https://www.youtube.com/watch?v=BT254smRufA

Tämä on mielenkiintoinen video, kannattaa katsoa. Videon puhuja Browder on täysiverinen rosvo itsekin mutta jutut silti ilmeisesti ainakin pääpiirteittäin tosia.

Browder ei ole roisto muuta kun Putinin hallinnon mielestä. Ja tietysti sitten niiden jotka tukevat Putinin hallintoa.

No olihan se ihan samalla tavalla Venäjän kansalta varastettuja varojaa jakamassa. Riitautui vaan muiden rosvojen ja rosvopäällikön kanssa.

Joko et tiedä mistä puhut tai pidät sitten sijoitustoimitaa rikollisena, mikä tietysti on tietyissä ideologioissa yleinen ajattelun kieroutuma.

Hei sinä vittupää, mistähän ideologiasta mahdat tässä vihjailla?

Sellaisesta jossa voittoon tähtäävä lainmukainen liiketoiminta on rikollista.

Browderin ainoa "rikos" oli se että hän yritti tehostaa ostamiensa yritysten toimintaa. Hän oli siten vastuullinen sijoittaja. Mutta kleptokratiassa korruption vastainen taistelu on tietysti rikos..

Olet pseudohippi vellihousu ja pelle.

Browderin osalta saatat olla oikeassakin, vaikea tietää varmaa totuutta kun meillä on oikeastaan käytössä vain hänen itse kirjoittamansa kirja ja hänen itse antamansa haastattelut. Itse uskon enemmän "follow the money" -periaatteeseen kuin erilaisiin tarinoihin. Browderin rahasto tuotti Venäjällä 2697% vuosien 1996 ja 2007 välillä. Ehkä ketään ei tarvinnut lahjoa, ehkä kaikki verot tuli maksettua jolloin asia olisi periaatteessa OK.

Mutta ehkä et vain sitten tiedä mistä puhut.

Sinulla on mielessäsi 100% varmuus Browderin rehellisyydestä.

Ei minulla ole mitään varmuutta mistään. Länsimaisen oikeuskäsityksen mukaan oletusarvoisesti ihmiset ovat syyttömiä kunnes heidät syyllisiksi todistetaan. Muitakin oikeiskäsityksiä toki on. Se että joku tekee menestyvää bisnestä ei minulle automaattisesti tarkoita että hän olisi roisto. (Jotkut ovat toki tätä mieltä. Siihen viittasin ideologialla.)

Lainaus:
Minulla otsa on kauhean paljon vähemmän kirkas, joten epäilyt vaivaavat.

Varsin varma olet Browderin roistoudesta. Vaikka mitään todisteita ei ole ja ainoat jotka Browderia roistouksista syyttävät tulevat maasta, jossa oikeuskäsitys poikkeaa siitä mitä se on meillä.

On menestyneissä sijoittajissa hienojakin miehiä, helppona esimerkkinä Warren Buffett. Hän ja Charlie Munger on ihan huippuäijiä kaikin puolin, ja vielä nuoria alle 100v jannuja molemmat.

Venäjän bisneksestä minulla on sellainen käsitys että siellä ei voi toimia olematta itsekin vähintään talousrikollinen. En siis usko että Venäjällä on voinut tehdä 10 vuotta hurjia tuottoja olematta itse osa rosvoussysteemiä. Tätä nyt on tietysti vaikea todistaa mihinkään suuntaan kun ainoat "todisteet" ovat Browderin omat kertomukset ja toisaalta Venäjän viranomaisten sepitelmät. OIkeuteen ei juttu taida mennä joten miljoonat jäävät joka tapauksessa Browderin tilille. Jos ilmenee että Browder on jollakin ihmeellisellä tavalla menestynyt siellä ilman vilunkia niin olen valmis muuttamaan käsitystäni. Tämä vaatisi kuitenkin  jotain muuta selvitystä kuin Browderin oma mielipide itsestään.

Nykyään Browder tietysti on vähän niin kuin uskoon tullut moottoripyöräjengiläinen, ei hän varmaan enää syyllisty mihinkään.

No niin. Eli syyllinen kunnes toisin todistetaan.

Pahalta näyttää kyllä hänen kannaltaan että englantilainen HSBC -pankki on maksanut viime vuonna 17 miljoonaa puntaa Browderin rahaston verorästejä. Eli voisi ajatella että jotain perustetta on.

HSBC on tehnyt sellaisen diilin Venäjän verottajan kanssa että heidän osaltaan juttu on selvä. Voihan tässä olla jotain painostuskuvioita takana mutta outoa jos ihan keksityn miljoonaveron maksavat noin vain.

https://www.thetimes.co.uk/article/russias-war-on-browder-hits-hsbc-2xjfv6bqw

(En lukenut kuin alun jutusta eli jos jollain on lukuoikeuksia niin voi korjata virheellisiä väittämiäni)

Juu. Sehän on selvää ettei Venäjän verottaja voi mitenkään olla muuta kun puolueeton ja oikeamielinen taho jonka vaateet ovat perusteltuija ja lain ja oikeusvaltioperiaatteen mukaisia.

MIten on, Venäjä ei varmaan ole mitenkään osallinen Skripalien tapauksessa, Venäläisillä ei ole mitään tekemistä Malesialaiskoneen alasampumisen kanssa, Venäjä ei sekaantunut USAn presidentinvaaleihin eikä Brexittiin, puhumattakaan että se rahoittaisi Euroopan äärioikeistoa?

Oletko muuten edes lukenut Browderin kirjaa?

"CNN: Julian Assange saattoi johtaa USA:n vaaleihin vaikuttanutta tietovuotokampanjaa suoraan Ecuadorin lähetystöstä

Uutiskanava on saanut haltuunsa Assangen valvonta-aineistoa, jossa hänen liikkeensä on kuvattu tarkasti."

https://yle.fi/uutiset/3-10879806https://yle.fi/uutiset/3-10879806

Venäjällä on  madollisesti maailmalla paljon ulkomaalaisia juoksupoikia.

Sitten Assange sekaantui peleihin jotka olivat hänelle liian isoja ja nyt kaveri on hermoraunio Putnin juoksupoika....

Juu, selityksenä todennäköinen.  Pelikavereiden pahuuden aliarviointia?

Jakob
Seuraa 
Viestejä1580

Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:

Tulee niin vähän luettua noita sepitteellisiä teoksia. En ole tätäkään lukenut enkä lue, uskon muutenkin että on huippujätkä omasta mielestään.

Venäjän bisnesmaailmaa tunnen jonkin verran 90-luvun lopulta, pari kaveria yritti tehdä siellä bisnestä. Heiltä vietiin lopulta kaikki paitsi henki. Siihenkin aikaan ongelmana olivat konepistoolein varustetut poliisit ja rosvot (usein sama henkilö edusti yhtä aikaa molempia).

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15322

Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:

Tulee niin vähän luettua noita sepitteellisiä teoksia. En ole tätäkään lukenut enkä lue, uskon muutenkin että on huippujätkä omasta mielestään.

Eli et tiedä mitään muuta kun yhden varttitunnin TED-pätkän.  Täydellisen teitämättömyyden tuoma vankkumaton itsevarmuus. 

Lainaus:
Venäjän bisnesmaailmaa tunnen jonkin verran 90-luvun lopulta, pari kaveria yritti tehdä siellä bisnestä. Heiltä vietiin lopulta kaikki paitsi henki. Siihenkin aikaan ongelmana olivat konepistoolein varustetut poliisit ja rosvot (usein sama henkilö edusti yhtä aikaa molempia).

MInullakin oli pari kaveria jotka teki sitä sun tätä. Kissan kaiman sotakaverin saunakaveri oli julkkis ja kävi usein Venäjällä aj siksi tiedän kaiken Venäjänbisneksistä.  Ja  siksi jos minä sanon että joku on roisto niin sitten se on roisto.

Minua vaan ihmetyttää että miksi tämä roisto otti tehtäväkseen hakea oikeutta jollekin venäläiselle randomjuristille ja tehdä siten elämästään vielä monin verroin vaikemapaa. Tyhmä roisto. Maanpakoon ajetut olgarkitkin ovat paljon fiksumpia (Hodorkovski jotain yrittää mutta käytännössä hänkin on hyvin hiljaista poikaa...)

Jakob
Seuraa 
Viestejä1580

Pseudohippi kirjoitti:

Minua vaan ihmetyttää että miksi tämä roisto otti tehtäväkseen hakea oikeutta jollekin venäläiselle randomjuristille ja tehdä siten elämästään vielä monin verroin vaikemapaa.

Laitan linkin New Yorkerin juttuun jossa tätäkin asiaa käsitellään. Varoitus: juttu ei ole Browderin itsensä kirjoittama joten se saattaa sisältää useita eri näkökulmia asiaan.

https://www.newyorker.com/magazine/2018/08/20/how-bill-browder-became-russias-most-wanted-man

Ymmärrän että ihmisillä pitää olla sankareita, ja onhan Browder varmaan sitäkin. Minuun vaan ei ihan täysillä pure satoja miljoonia veroparatiiseihin jemmaavan matkasaarnaajan tenho.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15322

Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Minua vaan ihmetyttää että miksi tämä roisto otti tehtäväkseen hakea oikeutta jollekin venäläiselle randomjuristille ja tehdä siten elämästään vielä monin verroin vaikemapaa.

Laitan linkin New Yorkerin juttuun jossa tätäkin asiaa käsitellään. Varoitus: juttu ei ole Browderin itsensä kirjoittama joten se saattaa sisältää useita eri näkökulmia asiaan.

https://www.newyorker.com/magazine/2018/08/20/how-bill-browder-became-russias-most-wanted-man

Ymmärrän että ihmisillä pitää olla sankareita, ja onhan Browder varmaan sitäkin.

Luitko tuon artikkelin? Se oli oikein hyvä, kiitos vain. Siinä ei esitetty kerrassaan mitään todisteita mistään rikollisesta vaan nimen omaan kyseenalaistettiin Venäjän esittämiä syytteitä. Artikkeli jopa loppuu siinä Browderin toimiin kriittisesti suhtautneen haastateltavan sanoihin:

“I, tragically, have a new appreciation for what Bill has endured all these years of being chased around the world through Interpol,” he said. “I had earlier thought about it in the abstract—but when I started to think about it myself, in real time, it gave me a new sense of respect for his mission.”

Lainaus:
Minuun vaan ei ihan täysillä pure satoja miljoonia veroparatiiseihin jemmaavan matkasaarnaajan tenho.

Ikävä kyllä veroparatiisien käyttäminen ei ole rikos ja verosuunnittelua tekevät kaikki jotka kynelle kykenevät.  Sinulla on siis ideologinen syy pitää Browderia roistona, koska hän on menestynyt sijoittaja. Sehän se oli alun perinkin se toinen esittämäni vaihtoehto, jonka aluksi niin agrassiivisesti torjuit. Varmaan se on ihan sattuma, että Browder on avoimesti ja menestyksekkäästi asettunut juuri Venäjän johtoa vastaan...

Jakob
Seuraa 
Viestejä1580

Pseudohippi kirjoitti:
Sinulla on siis ideologinen syy pitää Browderia roistona, koska hän on menestynyt sijoittaja. Sehän se oli alun perinkin se toinen esittämäni vaihtoehto, jonka aluksi niin agrassiivisesti torjuit.

Niin kuin ilmoitin aiemmin olen Warren Buffettin suuri fani. Hän taitaa olla maailman menestynein sijoittaja vaikka verotkin on tullut maksettua,

ekavekara
Seuraa 
Viestejä8815

Käyttäjä41468 kirjoitti:
Kun täälläkin lukee muutamaa PS-kirjoittajaa, niin tuntuu, että elävät omassa hermeettisessä todellisuudessaan, filtteröivät uutisvirtaa valemediasta ja postaavat tänne.

Hyvä esimerkki asiasta on, ettei tuo suomenuutiset.fi, joka kai jonkinlainen persuoikeistion äänenkannattaja, ole vieläkään julkaisuut sanaakaan asiasta (Salvinin Venäjä-yhteyksistä tai niiden epäilyistä) . Heidän "tiedonvälitys" on ilmeisesti sitä, että julkaistaan vain omalle aatteelle mieluisia artikkeleita, mitä ei noin laajemmin kyllä kutsuja journalismiksi.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15322

Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Sinulla on siis ideologinen syy pitää Browderia roistona, koska hän on menestynyt sijoittaja. Sehän se oli alun perinkin se toinen esittämäni vaihtoehto, jonka aluksi niin agrassiivisesti torjuit.

Niin kuin ilmoitin aiemmin olen Warren Buffettin suuri fani. Hän taitaa olla maailman menestynein sijoittaja vaikka verotkin on tullut maksettua,

Wikipedia: Kirjassaan Rohkeus toivoa Barack Obama kirjoittaa Warren Buffettin kertoneen Obamalle oman veroprosenttinsa olevan pienempi kuin amerikkalaisen keskivertotyöntekijän tai hänen vastaanottovirkailijansa mukaan lukien sosiaaliturvamaksu vuodesta 2003.

ja

Hän [Buffet] kertoi maksaneensa 2010 veroja 6,9 miljoonaa dollaria, joka oli 17,4 prosenttia hänen tuloistaan, kun hänen toimistossaan työskentelevät maksoivat keskimäärin 36 prosenttia.

Kaikkialla maailmassa keskiluokka maksaa verot. Köyhillä ei ole varaa maksaa ja rikkailla on varaa ne välttää. 

---

Mutta ok. Sitten kyse on vain siitä että Browder astui väärille varpaille ja on siksi sinun mielestäsi roisto. Sinun lisäksesi häntä kun on roistoksi syyttänyt vain Venäjä.

Jakob
Seuraa 
Viestejä1580

Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Wikipedia: Kirjassaan Rohkeus toivoa Barack Obama kirjoittaa Warren Buffettin kertoneen Obamalle oman veroprosenttinsa olevan pienempi kuin amerikkalaisen keskivertotyöntekijän tai hänen vastaanottovirkailijansa mukaan lukien sosiaaliturvamaksu vuodesta 2003.

ja

Hän [Buffet] kertoi maksaneensa 2010 veroja 6,9 miljoonaa dollaria, joka oli 17,4 prosenttia hänen tuloistaan, kun hänen toimistossaan työskentelevät maksoivat keskimäärin 36 prosenttia.

Warren Buffett kannattaa suurituloisten verojen korottamista, varmaan siitä on juuri Obamankin kanssa ollut puhetta:

http://money.com/money/5636661/buffett-wants-to-tax-rich-more/

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15322

Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:
Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

ja

Warren Buffett kannattaa suurituloisten verojen korottamista, varmaan siitä on juuri Obamankin kanssa ollut puhetta:

http://money.com/money/5636661/buffett-wants-to-tax-rich-more/   

Mutta harrastaa silti verosuunnittelua ja minimoi maksamansa verot kuten Browder ja jokainen muukin rikas sijoittaja tekee.

Puhe on helppoa. Teot ratkaisevat. Buffettia voisi pitää jopa varsin tekopyhänä. (Vrt. Susanna Koski joka vastustaa kansanedustajien sopeutumisrahaa mutta nostaa sitä kuitenkin itse.)

ekavekara
Seuraa 
Viestejä8815

Hyvä meininki! Italian syyttäjät selvittävät maan hallituspuolueiden toimia ja puoleen keskeinen avusta käyttäytyy kuin mafioso tai huumerikollinen.

Italiassa syyttäjäviranomaiset ovat kuulustelleet sisäministeri Matteo Salvinin läheistä avustajaa Gianluca Savoinia liittyen venäläiseen vaalirahasotkuun. Italialaislehtien mukaan Savoini käytti kuulusteluissa oikeuttaan pysyä vaiti.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006174798.html

.

Hal9000
Seuraa 
Viestejä2889

Jakob kirjoitti:
Pseudohippi kirjoitti:

Ymmärrän että ihmisillä pitää olla sankareita, ja onhan Browder varmaan sitäkin. Minuun vaan ei ihan täysillä pure satoja miljoonia veroparatiiseihin jemmaavan matkasaarnaajan tenho.

Törmäsin tässä hiljan mielenkiintoseen juttuun, joka Browderin lisäksi sivuaa Muellerin tutkimuksia. Mueller ilmeisesti kritiikittömästi myötäili Browderin narratiivia myös sellaisissa asioissa, joiden tiedetään olevan virheellisiä:

"But the report on this topic is deceptive. Ironically, as it attacks Donald Trump and top campaign officials for lying, the report itself lies about the issue the meeting addressed."

Jutun kirjoittaja näkyy olevan palkittu talousrikoksiin erikoistunut tutkiva journalisti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat