Seuraa 
Viestejä26666

Turvallisuutta myytiin rahalla asiakkaalle. Lisähintaan sai paremmat laitteet...ja MCAS systeemistä ei kerrottu edes omille koelentäjille.

https://www.youtube.com/watch?v=EW7woqBR_MI

Boeing on mennyttä.
2. Taitaa olla
2. Taitaa olla
55.0%
1. Ei ole
1. Ei ole
30.0%
3. EVVK
3. EVVK
15.0%
Ääniä yhteensä: 20

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ruotsalaisilla on sanonta ....tårta på tårta....eli kone ei lennä ilman salaista MCASia...eikä myöskään yleensä ilman autopilottia..sitten on vielä pilotti.

Haistaako kukaan palaneen käryä tässä ?

Vierailija

Siis mä näen tämän asian nyt niin , että jo pelkästään autopilotti ja muut tietokoneet hoitaa niin isoa osaa, että se on jo pilotille vaikea usein handlata erikoisissa tilanteissa..ja siihen päälle toinen erillinen automasisoitu systeemi niin alkaa olla ikäänkuin keinot lopussa.

Kompleksisuus kavaa ikäänkuin  ^3

Goswell
Seuraa 
Viestejä14265

Ei tuo koske pelkästään Boenigia, nykyinen talousjärjästelmä tuhoaa kaiken, maapallosta lähtien.

Tehokkuus (eli riistäjien tuotot) ajaa kaiken ohi, ovat sitten olevinaan kovia bisneshenkilöitä vaikka oikea paikka olisi uudeleenkoulutus keskuksessa Pohjois-Koreassa.

Minun mielestä noin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä53603

"NASA:n toimintaa säännöllisesti arvioivat tutkijat ovat julkaisseet arvionsa, kuinka paljon yhden astronautin laukaiseminen avaruuteen tulee maksamaan uusilla Boeingin ja SpaceX:n kehittämillä aluksilla.

Hintalappujen ero on tyrmistyttävä. SpaceX selviää miltei puolet halvemmalla Boeingin hintaan verrattuna.

Yhden astronautin lähettäminen kansainväliselle avaruusasemalle maksaa SpaceX:n Crew Dragonin kyydissä ”vain” 55 miljoonaa dollaria, kun Boeingin Starlinerin kyytiin astronautti pääsee hulppealla 90 miljoonan dollarin kustannuksella.

Boeing on käyttämässä Starlinerin kehitykseen ja testaukseen peräti 2,2 miljardia dollaria. SpaceX puolestaan käyttää Crew Dragonin kehitysohjelmaan 1,2 miljardia.

Lisäksi molemmat yhtiöt solmivat kuusi laukaisusopimusta. Boeingin sopimuksen arvo nousee yhteensä 4,3 miljardiin. SpaceX:n solmimien sopimusten arvo jää 2,5 miljardiin dollariin.

Hinta-arvio on tehty oletuksella, että molemmat alukset tekevät yhden lennon vuodessa kansainväliselle avaruusasemalle.

Hintaeroa selittää osittain yhtiöiden käyttämät kantoraketit."

https://www.tekniikkatalous.fi/blogit/tama-arvio-on-vanhoille-avaruusyht... .

Goswell
Seuraa 
Viestejä14265

jussipussi kirjoitti:
"NASA:n toimintaa säännöllisesti arvioivat tutkijat ovat julkaisseet arvionsa, kuinka paljon yhden astronautin laukaiseminen avaruuteen tulee maksamaan uusilla Boeingin ja SpaceX:n kehittämillä aluksilla.

Hintalappujen ero on tyrmistyttävä. SpaceX selviää miltei puolet halvemmalla Boeingin hintaan verrattuna.

Yhden astronautin lähettäminen kansainväliselle avaruusasemalle maksaa SpaceX:n Crew Dragonin kyydissä ”vain” 55 miljoonaa dollaria, kun Boeingin Starlinerin kyytiin astronautti pääsee hulppealla 90 miljoonan dollarin kustannuksella.

Boeing on käyttämässä Starlinerin kehitykseen ja testaukseen peräti 2,2 miljardia dollaria. SpaceX puolestaan käyttää Crew Dragonin kehitysohjelmaan 1,2 miljardia.

Lisäksi molemmat yhtiöt solmivat kuusi laukaisusopimusta. Boeingin sopimuksen arvo nousee yhteensä 4,3 miljardiin. SpaceX:n solmimien sopimusten arvo jää 2,5 miljardiin dollariin.

Hinta-arvio on tehty oletuksella, että molemmat alukset tekevät yhden lennon vuodessa kansainväliselle avaruusasemalle.

Hintaeroa selittää osittain yhtiöiden käyttämät kantoraketit."

https://www.tekniikkatalous.fi/blogit/tama-arvio-on-vanhoille-avaruusyht... .

Eli suoraa  tukea annetaan Boeingille n kaksi miljardia. Käsittämätöntä muutenkin että B käyttää vanhoja romuja sukkulan ajoilta ja hinta on silti suurempi  ja X on uudelleen käytettävä nykyaikainen laukaususysteemi.

Eli piilossa on tukea vielä paljon paljon enemmän.

Minun mielestä noin.

Vierailija

Boeingissa on kiinni niin monen jenkin rahat osakkeissa, ettei sitä voida kaataa..jotenkin se kävi ilmi kuulusteluissa myös..ikään kuin nuhdeltiin johtoa, että so so..ei näin saa tehdä.

Goswell
Seuraa 
Viestejä14265

Major_Breakthrough kirjoitti:
Boeingissa on kiinni niin monen jenkin rahat osakkeissa, ettei sitä voida kaataa..jotenkin se kävi ilmi kuulusteluissa myös..ikään kuin nuhdeltiin johtoa, että so so..ei näin saa tehdä.

Ai niinkö tuo toimiikin, pelkkää voittoa vaan, ei tappioita ollenkaan, kiva kiva.

Minun mielestä noin.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11074

Goswell kirjoitti:
Ei tuo koske pelkästään Boenigia, nykyinen talousjärjästelmä tuhoaa kaiken, maapallosta lähtien.

Tehokkuus (eli riistäjien tuotot) ajaa kaiken ohi, ovat sitten olevinaan kovia bisneshenkilöitä vaikka oikea paikka olisi uudeleenkoulutus keskuksessa Pohjois-Koreassa.


 

Tuosta samaa mieltä. Kellään ei ole munaa sanoa tätä politiikassa. Vihreät lähimpänä todellisuutta kulutusasioissa.

Aslakki
Seuraa 
Viestejä389

Major_Breakthrough kirjoitti:
Boeingissa on kiinni niin monen jenkin rahat osakkeissa, ettei sitä voida kaataa..jotenkin se kävi ilmi kuulusteluissa myös..ikään kuin nuhdeltiin johtoa, että so so..ei näin saa tehdä.

Niin on mullakin about 70%, ei nyt suoraan Boeingissa mutta jenkkilässä . Suomen valtion kokoisen lafkan kaatuminen heijastuisi talouteen ja sitä kautta osakkeisiin ikävästi että pitkään.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat