Sivut

Kommentit (81)

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Omalla kohdallani esimerkiksi keskari tipahti numerolla koulukodissa. Tarkoitukseni oli nostaa sitä, mutta ympäristö ei ihan ruokkinut sitä ajatusta. Koulukodista päästyäni taas otin kiinni menetettyä aikaa ja sen lisäksi oli ne ihan samat sosiaaliset ongelmat kuin ennen koulukotiakin, mutta siihen päälle oli nyt menetetty vuosia ystäväpiirin luomisessa ja nöyryytetty kaupanpäälle. Minua ei nyt pahemmin nuoret kiusanneet, mutta hoitajien mielivallata ei siellä säästy sen enempää kirkkain, kuin himmeinkään päivänsäde. 

Katsos kun jos osoitat potentiaalia, sinua rangaistaan sen käyttämättömyydestä, tai väärästä kohdentamisesta pahemmin kuin jotain jota ei kiinnosta pätkääkään. Se on sitä resurssien kohdentamista.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Laitoksissa päätetään jopa kenen kanssa ei saa seurustella ja kenen kanssa saa. Se kontrolli on niin läpitunkevaa, ettei se valmista tulevaisuuteen laisinkaan. 

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Pelkästään viimeisen vuoden aikana mua on kidutettu kaksi kertaa. Kolmannen kerran laittoivat Jorviin kidutettavaksi kun yritin tehdä rikosilmoituksen kiduttamisesta. Siellä sanottiin että jos syytän heitä rikoksesta, lavastavat he minut uudestaan psykoosipotilaaksi, joka tarkoittaa lisää kiduttamista.

Sellaisia velikultia ne viranomaiset ovat.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31937

Mustaa huumoria kirjoitti:
Syrjäytymisvaarassa olevat ihmiset tarvii tunnetta, että ne kuuluu johonkin. Joku hitler nuoret tyyppinen paikka vois olla hyvinkin passeli. Siellä olis järkevää tekemistä, opetusta ja paikka missä vois turvallisesti lyödä päänsä tyynyyn. Myös esikuvia ja roolimalleja.

Tuollaista on aika vaikea myydä ilman vahingollista fanaattista ääri-ideologiaa. Toinen ongelma on se, mitä sitten kun lentää ikänsä takia pihalle tyhjän päälle. Yhteiskunnan tukitoimien pitäisi olla ennemmin pitkäjänteisiä. Tämän päivän työelämä ei juuri arvosta toisen maailmansodan tykinruuan taitoja ja valmiuksia, se voi olla että tuolla tavalla koulutetut olisivat tykinruokaa ammattirikollisille ja vahinko yhteiskunnalle olisi huomattava.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Ilman heidän panostustaan olisin käynyt koulut loppuun ja olisin varmaan nyt duunissa. Duunissa kun olen poikkeuksetta nauttinut aina suurta luottamusta. Olen mm. saanut oikeuden tulla ja mennä miten huvittaa, sillä tein kahta kauheammin hommia jos työpari oli sairaana tms. Bonuksiakin sain joka kuukausi siellä. Senkin duunin jouduin jättämään koska viranomaisia ei huvita tehdä työtään ja jos hermostun asiasta, olenkin psykoosipotilaan sijaan psykopaatti.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Eikä mua kukaan siellä pakottanut vetämään hiki hatussa vaan pomo päinvastoin sanoi että sitten tilauksen kusee, eikä sille voi mitään, mutta minä laskin että kykenen pitämään päivämäärästä yksinkin kiinni ettei tule sanktioita, eikä niitä tullut.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31937

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Voi toteuttaa huonosti? Anna ihmeessä jotain lukuja, kun olet niihin vahvasti orientoitunut. Ja myös ihmeessä lukuja siitä montako ihmistä syrjäytyneet ovat matalapalkka-ammateissa tappanut.

Ei minulla ole lukuja. Mutta yleensä työtapaturmiin liittyy aina turvamääräysten rikkomisia. Työturvallisuus on yksi syy sille, miksi kouluttamattomat eivät kelpaa teollisuudessa edes hanttihommiin. Vaikka koulussa ei oppisikaan mitään, se kuitenkin kasvattaa asennetta sääntöjä noudattavaan suuntaan silloinkin, kun se rokottaa tuottavuutta.

Lainaus:
Ja sanot siis että niiden kadulle jääneiden kavereiden suurin ongelma oli ettei heillä ollut koulutusta?

Ei tietenkään, vaan yleensä kotiongelmia tai mielenterveysongelmia, joskus ihan vain kovakalloisuus. Niistä sitten seurasi kouluongelmat ja elämänongelmat. Mutta koulutuksella voi vaikuttaa myös noihin ongelmiin.

Lainaus:
Ja johan sanoin. Laittaisin viranomaiset vastuuseen, ei, vaan laitan viranomaiset vastuuseen.

Se ei tekisi yhtään pahaa tässä maassa, että viranomaisia valvottaisiin ja heillä olisi todellinen vastuu, eikä oikeuslaitokset olettaisi automaattisesti, että viranomainen on puolueeton asiantuntija samaan aikaan kun on jutun osapuoli. Pikemminkin päinvastoin, käännetty todistustaakka, ainakin tiettyyn rajaan asti. Se on totta, että yhteiskunnan virkakoneiston väärinkäytösten uhriksi joutuminen on ns. sivistysmaissa monta kertaluokkaa suurempi riski kuin esimerkiksi rikollisten uhriksi joutuminen.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Neutroni kirjoitti:
Mustaa huumoria kirjoitti:
Syrjäytymisvaarassa olevat ihmiset tarvii tunnetta, että ne kuuluu johonkin. Joku hitler nuoret tyyppinen paikka vois olla hyvinkin passeli. Siellä olis järkevää tekemistä, opetusta ja paikka missä vois turvallisesti lyödä päänsä tyynyyn. Myös esikuvia ja roolimalleja.

Tuollaista on aika vaikea myydä ilman vahingollista fanaattista ääri-ideologiaa. Toinen ongelma on se, mitä sitten kun lentää ikänsä takia pihalle tyhjän päälle. Yhteiskunnan tukitoimien pitäisi olla ennemmin pitkäjänteisiä. Tämän päivän työelämä ei juuri arvosta toisen maailmansodan tykinruuan taitoja ja valmiuksia, se voi olla että tuolla tavalla koulutetut olisivat tykinruokaa ammattirikollisille ja vahinko yhteiskunnalle olisi huomattava.

Sä et nyt oikeen ymmärrä. Ääri-ideologiat ovat seuraus, ei syy. Ja mistä pitkäjänteisyydestä puhut? Lähihoitajiksi hakeutuu Minijehovan kaltaiset ihmiset, eikä mitään ihme. Toista yhtä nopeaa tietä toisten terrorisoinnille ei ole. 

Sä oot Neutroni tässä aiheessa ihan yhtä pätevä kuin Olli on puhumaan kosmologiasta.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Neutroni kirjoitti:
JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Voi toteuttaa huonosti? Anna ihmeessä jotain lukuja, kun olet niihin vahvasti orientoitunut. Ja myös ihmeessä lukuja siitä montako ihmistä syrjäytyneet ovat matalapalkka-ammateissa tappanut.

Ei minulla ole lukuja. Mutta yleensä työtapaturmiin liittyy aina turvamääräysten rikkomisia. Työturvallisuus on yksi syy sille, miksi kouluttamattomat eivät kelpaa teollisuudessa edes hanttihommiin. Vaikka koulussa ei oppisikaan mitään, se kuitenkin kasvattaa asennetta sääntöjä noudattavaan suuntaan silloinkin, kun se rokottaa tuottavuutta.

Lainaus:
Ja sanot siis että niiden kadulle jääneiden kavereiden suurin ongelma oli ettei heillä ollut koulutusta?

Ei tietenkään, vaan yleensä kotiongelmia tai mielenterveysongelmia, joskus ihan vain kovakalloisuus. Niistä sitten seurasi kouluongelmat ja elämänongelmat. Mutta koulutuksella voi vaikuttaa myös noihin ongelmiin.

Lainaus:
Ja johan sanoin. Laittaisin viranomaiset vastuuseen, ei, vaan laitan viranomaiset vastuuseen.

Se ei tekisi yhtään pahaa tässä maassa, että viranomaisia valvottaisiin ja heillä olisi todellinen vastuu, eikä oikeuslaitokset olettaisi automaattisesti, että viranomainen on puolueeton asiantuntija samaan aikaan kun on jutun osapuoli. Pikemminkin päinvastoin, käännetty todistustaakka, ainakin tiettyyn rajaan asti. Se on totta, että yhteiskunnan virkakoneiston väärinkäytösten uhriksi joutuminen on ns. sivistysmaissa monta kertaluokkaa suurempi riski kuin esimerkiksi rikollisten uhriksi joutuminen.

Ai työturvallisuus? Jaajaa. Että silleen. Mikä tahansa vastuu on liikaa vastuuta. Syyllisiä kaikkeen on ne.

Mitäs jos kokeilisit asettaa vaikka itsesi heidän asemaansa, niin ei tarvitsisi erotella tähdillä kulkijoita. 

Itse olen tehnyt yksinomaan paskaduuneja, enkä ole koskaan törmännyt mainitsemaasi työturvallisuusongelmaan, vaikka osa ovat olleet hyvinkin vajaaälyisiä. Työhön katsos perehdytetään ja vastuuta annetaan sitä mukaa kuin hommat toimii. Itselläni tosin kävi kerran niin että potkittiin ABB:ltä koska olin liian hyvä työntekijä. Kollegakin sanoi että älä tee niin nopeasti tai ne vaatii samaa muiltakin.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Syy niille potkuille oli siis että toinen pomo bongas mut hallista ja oli ottamassa hommiin, jonka oma pomo blokkas antamalla potkut. Konttorin puolella ne ihmetteli joka tapauksessa mitä helvettiä mä siellä hallissa teen, kun menin sähkökatkon aikana juttelemaan insinööreille työvalaistuksen merkityksestä työtehokkuuteen kun miettivät voiko heitä pakottaa tekemään duunia sähköt poikki.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Saturday, May 18

Climate Psychiatry 101: What Every Psychiatrist Should Know
Women's Health In The US: Disruption And Exclusion In The Time Of Trump
Gender Bias In Academic Psychiatry In The Era Of the #MeToo Movement
Revitalizing Psychiatry – And Our World – With A Social Lens
Hip-Hop: Cultural Touchstone, Social Commentary, Therapeutic Expression, And Poetic Intervention
Lost Boys Of Sudan: Immigration As An Escape Route For Survival
Treating Muslim Patients After The Travel Ban: Best Practices In Using The APA Muslim Mental Health Toolkit
Making The Invisible Visible: Using Art To Explore Bias And Hierarchy In Medicine
Navigating Racism: Addressing The Pervasive Role Of Racial Bias In Mental Health
Sunday, May 20
Addressing Microaggressions Toward Sexual And Gender Minorities: Caring For LGBTQ+ Patients And Providers
Latino Undocumented Children And Families: Crisis At The Border And Beyond
Racism And Psychiatry: Growing A Diverse Psychiatric Workforce And Developing Structurally Competent Psychiatric Providers
Sex, Drugs, And Culturally Responsive Treatment: Addressing Substance Use Disorders In The Context Of Sexual And Gender Diversity
Grabbing The Third Rail: Race And Racism In Clinical Documentation
Racism And The War On Terror: Implications For Mental Health Providers In The United States
The Multiple Faces Of Deportation: Being A Solution To The Challenges Faced By Asylum Seekers, Mixed Status Families, And Dreamers
What Should The APA Do About Climate Change?
Intersectionality 2.0: How The Film Moonlight Can Teach Us About Inclusion And Therapeutic Alliance In Minority LGBTQ Populations
Transgender Care: How Psychiatrists Can Decrease Barriers And Provide Gender-Affirming Care
Gun Violence Is A Serious Public Health Problem Among America's Adolescents And Emerging Adults: What Should Psychiatrists Know And Do About It?
Working Clinically With Eco-Anxiety In The Age Of Climate Change: What Do We Know And What Can We Do?
Are There Structural Determinants Of African-American Child Mental Health? Child Welfare – A System Psychiatrists Should Scrutinize

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Monday, May 21
Community Activism Narratives In Organized Medicine: Homosexuality, Mental Health, Social Justice, and the American Psychiatric Association
Disrupting The Status Quo: Addressing Racism In Medical Education And Residency Training
Ecological Grief, Eco-Anxiety, And Transformational Resilience: A Public health Perspective On Addressing Mental Health Impacts Of Climate Change
Immigration Status As A Social Determinant Of Mental Health: What Can Psychiatrists Do To Support Patients And Communities? A Call To Action
Psychiatry In The City Of Quartz: Notes On The Clinical Ethnography Of Severe Mental Illness And Social Inequality
Racism And Psychiatry: Understanding Context And Developing Policies For Undoing Structural Racism
Trauma Inflicted To Immigrant Children And Parents Through Policy Of Forced Family Separation
Deportation And Detention: Addressing The Psychosocial Impact On Migrant Children And Families
How Private Insurance Fails Those With Mental Illness: The Case For Single-Payer Health Care
Imams In Mental Health: Caring For Themselves While Caring For Others
Misogynist Ideology And Involuntary Celibacy: Prescription For Violence?
Advocacy: A Hallmark Of Psychiatrists Serving Minorities
Inequity By Structural Design: Psychiatrists' Responsibility To Be Informed Advocates For Systemic Education And Criminal Justice Reform
Treating Black Children And Families: What Are We Overlooking?
Blindspotting: An Exploration Of Implicit Bias, Race-Based Trauma, And Empathy
But I'm Not Racist: Racism, Implicit Bias, And The Practice Of Psychiatry
No Blacks, Fats, or Femmes: Stereotyping In The Gay Community And Issues Of Racism, Body Image, And Masculinity
Silence Is Not Always Golden: Interrupting Offensive Remarks And Microaggressions
Black Minds Matter: The Impact Of #BlackLivesMatter On Psychiatry

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Koulutetaanko tässä nyt psykiatreja vai inkvisiittoreita? Tätäkö se biopsykososiaalinen viitekehys tarkoittaa?

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Scott Aaronson ihmetteli miten ihmiset ovat niin hostaaleja tota kohtaan, kun hänen oli tarkoitus vain saada muutama halpa nauru ja osasi yhdistää että kaikkein kriittisimmät kommentit tulivat tekniikan saralta. Se onkin oikein oiva kohta lähteä demografisoimaan ihmisiä.

Sitä kun sanotaan että lapsi opettaa vanhempiaan, mutta ilmeisesti marginaaliryhmien kohdalla ei käy samoin, kun norsunluutorneista huudellaan toisiin norsunluuntorniin miltä juurella makaavista tuntuu.

Meinasin sanoa makaavilta, mutta kokemushan käytännössä revitään heistä irti.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Nykyään puhutaan jatkuvasti tuomitsemisesta, tai siis siitä ketä ei saa tuomita. Mutta nk. keskustelun painopiste on joka tapauksessa tuomitsemisessa, eli sen on oltava siis hyvin tärkeää. Media antaa synninpäästöjä homoille, läskeille, toimittajille jne. ja jakaa tuomioita niille jotka tuomitsevat. Sitähän sanotaan ettei suvaitsemattomuutta tarvitse suvaita, vaan sitähän se suvaitsevaisuus nimenomaan on. Se että sä suvaitset jotain, johtuu siitä ettei siinä ole mitään suvaitsemista. Eli suvaitsevainen voi olla suvaitsematta yhtään ketään. Bravo!

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat