Sivut

Kommentit (81)

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31937

JepajeeMerlinmikälie kirjoitti:
Sä et nyt oikeen ymmärrä. Ääri-ideologiat ovat seuraus, ei syy.

Niin minä kirjoitin. Tai ainakin tarkoitin.

Lainaus:
Ja mistä pitkäjänteisyydestä puhut?

Siitä, että jos systeemissä on joku keinotekoinen ikäraja, jonka jälkeen potkitaan kadulle, se on turha systeemi.

Lainaus:
Sä oot Neutroni tässä aiheessa ihan yhtä pätevä kuin Olli on puhumaan kosmologiasta.

Tietenkin olen enkä yritä muuta väittää. Nähdäkseni tässä keskustellaan mielipiteistä maallikkotasolla.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Neutroni kirjoitti:
Sä et nyt oikeen ymmärrä. Ääri-ideologiat ovat seuraus, ei syy.

Niin minä kirjoitin. Tai ainakin tarkoitin.

Lainaus:
Ja mistä pitkäjänteisyydestä puhut?

Siitä, että jos systeemissä on joku keinotekoinen ikäraja, jonka jälkeen potkitaan kadulle, se on turha systeemi.

Lainaus:
Sä oot Neutroni tässä aiheessa ihan yhtä pätevä kuin Olli on puhumaan kosmologiasta.

Tietenkin olen enkä yritä muuta väittää. Nähdäkseni tässä keskustellaan mielipiteistä maallikkotasolla.

Keinotekoinen ikäraja? Meinaat siis että meillä pitää olla jokin taho joka päättää tapauskohtaisesti kuka saa tehdä ja mitä? Sellaisia on jo ja niitä kutsutaan laitoksiksi. Ongelma on laitoksissa, ei niiden puutteessa.

Itselleni se ikäraja oli lähinnä vakuutus sitä varten ettei sitä paskaa kestä loputtomiin, vaan kyllä sitä ilmeisesti vaan voi kestää, koska tapauskohtaisuus on tärkeämpää kuin tasa-arvo.

Ja et siis usko tällä olevan mitään reaaliarvoa? Että vähän kuin säästä puhuisi, mutta kun kyse on tuulimyllyistä, niin sitten ei enää mutuilu riitäkään.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

Sisältö jatkuu mainoksen alla
JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Kerran mulle suunniteltiin lastenkodissa psykiatrista pakkohoitoa psykologine toimesta koska olin pimentänyt huoneeni. Kaikki oli jo valmista ja taas joutui syytetyn penkille kuuntelemaan niin huolestuneita aikuisia että. Syy jätesäkeille oli diskovalot joita olin ostanut rahoillani. Kerran jouduin psykiatriselle latentin psykoottisuuden takia. Kertoi vielä että oli vaikein päätös jonka hän on elämänsä aikana tehnyt, mutta siitä huolimatta päätti laittaa psykiatriselle. Laissa lukee että pakkohoidon kriteerien tulee todennäköisesti täyttyä, vaan eipä täyttynyt silläkään kerralla ja kummakos tuo, kun riippumattoman todennäköisyyden mukaan jos oletetaan todennäköisien perusteiden tarkoittavan 80% laitoshoidon todennäköisyyttä, on todennäköisyys psykoosilleni (1/5)^9 ja kerroin sen kyllä lääkärille, jonka mukaan niin ei voi laskea, muttei osannut kertoa kuinka se sitten lasketaan.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31937

Keinotekoinen ikäraja? Meinaat siis että meillä pitää olla jokin taho joka päättää tapauskohtaisesti kuka saa tehdä ja mitä? Sellaisia on jo ja niitä kutsutaan laitoksiksi. Ongelma on laitoksissa, ei niiden puutteessa.

Joo, ongelmansa siinäkin on, miten se toteutetaan niin ettei hyvä aikomus ole tie helvettiin.

Lainaus:
Ja et siis usko tällä olevan mitään reaaliarvoa? Että vähän kuin säästä puhuisi, mutta kun kyse on tuulimyllyistä, niin sitten ei enää mutuilu riitäkään.

En minä kiistä sinun kokemuksia ja yleisesti sitä, etteikö erilaisissa laitoksissa olisi paljon potentiaalia inhimillisiin katastrofeihin ja mielipuolisiin vallan väärinkäytöksiin. Tietenkin laitoksen pitää olla aina äärimmäinen ratkaisu tilanteisiin, joissa on muuten ilmeinen hengenvaara. Nykyisellään se on varmaankin harkitsematon idea, mutta mitä muuta maallikolta voi odottaa.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Kyse ei olekaan siitä olenko psykoosissa, vaan joko olen psykoosissa, niin voivat laittaa Kellokoskelle, josta ovat monta kertaa maininneet.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Kerran tein senkin virheen että kun olivat kolmatta päivää kiduttaneet putkeen, purskahdin itkuun, niin responssi oli nauraa päälle ja sanoa että en ole vieläkään tarpeeksi rauhallinen, joten katsotaan myöhemmin uudelleen. Lopulta pääsin suoraan lepositeistä ulos, kun pakkohoidon kriteerit eivät täyttyneet. Sitä ennen piti tosin pistää monta piikkiä jalkaan, joista yksi oli kivusta päätellen joku kapseli. Siinäkin meni taas viikko että alkoi olemaan millään tavoin toimintakykyinen.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Viimeksi kun uhkasivat taas lavastaa psykoosin, sanoivat vielä että eihän siitä tule mitään että sä oot jatkuvasti täällä. Ja se on ilmeisesti minun vastuullani. Joten se on minun vastuullani.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31937

Mustaa huumoria kirjoitti:
En oo asiantuntija, mut mun päässä olis yhteisö jossa koulutus peruskoulun ja lukion sisältäen olis siinä yhteisössä.

Urheilua, taidetta, tieteitä ja normit päälle. Sillä painotuksella mikä ketäkin kiinnostaa.

Se on sitten kyllä jotain täysin päinvastaista kuin sokeaan auktoriteettien tottelemiseen opettavat militantti nuorisojärjestö.

Ja tässä tapauksessa ongelmana olisivat ne, joista ei jostain syystä kiinnosta mikään mainitsemistasi asioista. Tai entä ne, joita ei kiinnosta tuollaisessa ahdistavassa päälle painavassa yhteisössä toimiminen? Sekin vaatii omanlaista luonnetta, johon yksinäiset sudet eivät sopeudu.

Lainaus:
Kannustavassa ilmapiirissä ja opettaen huolehtimaan toisistaan.

No miten loisit sen kannustavan ilmapiirin? Luonnostaan nuoret ovat kilpailuhenkisiä ja julmia, ja kilpailuhenkeä ruokkiva yhteisö ei ainakaan vähennä taipumusta sortaa erilaisia tai yhteisöön kuulumattomia.

Keijona
Seuraa 
Viestejä13111

Lainaus:
No natsisaksassa kyllä osattiin aktivoida nuorisoa, esimerkiksi seuraavien organisaatioiden avulla:

.

Deutsches Jungvolk (pojat 10-14)

Hitlerjugend (pojat 14 - 18v)

Jungmädel (tytöt 10 - 14v)

Bund deutsches Mädel (tytöt  14 - 17v)

.

"Saksalaispojan tulee olla nopea kuin vinttikoira ja kova kuin Kruppin teräs!"

- Adolf Hitler-

Natsisaksan koulutus oli lähes yhtä tehokasta ja hyvää kuin tämä Suomen nykyinen. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Neutroni kirjoitti:
Mustaa huumoria kirjoitti:
En oo asiantuntija, mut mun päässä olis yhteisö jossa koulutus peruskoulun ja lukion sisältäen olis siinä yhteisössä.

Urheilua, taidetta, tieteitä ja normit päälle. Sillä painotuksella mikä ketäkin kiinnostaa.

Se on sitten kyllä jotain täysin päinvastaista kuin sokeaan auktoriteettien tottelemiseen opettavat militantti nuorisojärjestö.

Ja tässä tapauksessa ongelmana olisivat ne, joista ei jostain syystä kiinnosta mikään mainitsemistasi asioista. Tai entä ne, joita ei kiinnosta tuollaisessa ahdistavassa päälle painavassa yhteisössä toimiminen? Sekin vaatii omanlaista luonnetta, johon yksinäiset sudet eivät sopeudu.

Lainaus:
Kannustavassa ilmapiirissä ja opettaen huolehtimaan toisistaan.

No miten loisit sen kannustavan ilmapiirin? Luonnostaan nuoret ovat kilpailuhenkisiä ja julmia, ja kilpailuhenkeä ruokkiva yhteisö ei ainakaan vähennä taipumusta sortaa erilaisia tai yhteisöön kuulumattomia.

Sä puhut koko ajan väkivallan käytöstä syrjäytyneiden värväämiseksi. Ne äärijärjestöt ei taas voi pakottaa ketään jäsenikseen, eli heidän näkökulmasta, kuten omastanikin se olet sinä joka olet hirviö.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Antti Rinteen kuvistakin näkee kuinka hänellä on jo ehtinyt nousta kusi hattuun ja nyt laitetaan Suomi kuntoon, koska kaikkihan tekevät mukisematta juuri niin kuin Antti toivoo asioiden menevän.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Raiskauksestakin tulee nyt sopimustekninen kysymys. Miten sitä valvotaan, onkin jo toinen juttu. Seksistä on tullut pyhempää kuin avioliitto.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

Odotan sitä päivää kun joku tosiaan ottaa oikeudessa sopimuksen käteensä jossa on kuusivuotiaan seksuaalisesti hyväksikäytetyn lapsen piirtämä töherrys osoittamassa lapsen suostumuksen asiaan josta hänellä ei ollut mitään aavistusta. Siellä sitten pohditaan kuinka pitävä sopimus nyt sitten onkaan.

Eiss...

JPI
Seuraa 
Viestejä27540

ID10T kirjoitti:
Asepalveluksen kannalta tilanne on mielenkiintoinen. Itse kävin armeijan vasta 20-vuotiaana normaalin kutsuntajärjestyksen mukaisesti, mutta yksi pahimmista höykyttäjistä oli 17-vuotiaana ameijaan tullut ja sinne jäänyt kersantti. Toisaalta tuon märkäkorvan uhoilu sapetti, mutta itsepähän olin oman aikatauluni laatinut, ja näin jälkeenpäin ajatellen sen armeijan olisi ihan hyvin voinut itsekin aloittaa jo 17-vuotiaana, kun on vielä tiettyä lapsekasta seikkailumieltä jäljellä. Motivaatio olisi saattanut olla silloin parempi.

Nyt siis ilmeisesti armeijaankaan ei pääsisi kuin vasta 19-vuotiaana, kun oppivelvollisuus on täytetty?

Menin armeijaan vasta 26 vuotiaana, eipä juuri lapsukaiset huudelleet.

3³+4³+5³=6³

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat