Sivut

Kommentit (81)

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

Jtn tällästä;

Peruskoulussa nykyisten/tarpeellisten aineiden opetusta voidaan tehostaa todella reilusti. Velvollisuus tulee nähdä mahdollisuutena.

Panoksia lisätä itsenäiseen ajatteluun, oman oppimisprosessin/vahvuuksien/luovuuden tunnistamiseen ja seuraamiseen

Ekat vuodet harjoitellaan vuorovaikutustaitoja. Mm. non-verbaalista viestintää.

Tekoäly mittaroimaan ja tukemaan lapsen osaamista. Perinteiset ikäluokat pois ja vapaa eteneminen osaamisen ja intohimon perässä. Panostusta vertaisopetukseen ja ilmiömäiseen oppimiseen. Vahvaa panostusta kulttuuriin ja luovuuteen.

Oppiminen jatkuu läpi elämän, joten oppimiskeskuksista ikärajattomia. Mestari-kisälli ajatus tulee takaisin. Kirjastoilla oikea suuntaus ja tulee yhdistymään koulujen kans oppimiskeskuksiksi.

Kaikki yllämainittu mahdollistaa henkilöstöresurssien tehokkaamman käytön ja painotuksen tunnistamaan ja tukemaan toisessa kohdassa esitettyjä asioihin.

Näkyykin ajankohtaisesti tän viikon kalenteri täyttyvän opetushallituksen ja sitran aivoriihistä, joissa käsitellemme mm. tätä asiaa sekä kiertotaloutta 👌🏻

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

"Dominoimas diktaattori, donkkaa digitaaleis"

"Tulin tekee unist totta, nää on niit aikoja "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Keijona
Seuraa 
Viestejä13111

Lainaus:
Oppivelvollisuutta pitäisi lyhentää ainakin 2 vuotta.

Niin, kun kuitenkin lähes jokaiseen "parempaan" ammattiin joutuu kuitenkin  erikseen kouluttautumaan ja perehtymään. Kyllä ihmiset osaa perus maatyö, raksa tai siivous duunit ala-asteen koulutuksenkin avulla. Kyllä se nykykoulutuksenkin tehtävä  on enemmän arvojen muokkaus moraaliin sopiviksi, kuin mikään  taitojen tai kykyjen opetus.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat