Seuraa 
Viestejä20811

Mulla on kimurantti ongelma uudentyyppisen tuulivoimalani kanssa...sen matematiikka on erittäin vaikeaa ja jopa proffilta se näyttää menevän yli hilseen.

H-darreus tuulivoimalassa jossa on lapakulmaa säätävä aktuaattori ja joka poistaa siitä sen tunnetut ongelmat..tapahtuu ilmeisesti ns Betzin limitin ylitys. Miten se on mahdollista..onko muita ajatelmia kuin Tadeusz Koronowiczin ajatukset tässä ohjeena ?

Ymmärrätkö hankalia virtausteknisiä tapahtumia matemaattisesti ?
3. Olen käynyt kouluja..ja saattaisin ymmärtää jos paneudun
3. Olen käynyt kouluja..ja saattaisin ymmärtää jos paneudun
26.6%
6. En ymmärrä, mutta intän silti
6. En ymmärrä, mutta intän silti
20.0%
5. Ymmärtäisin jos joku selittäisi
5. Ymmärtäisin jos joku selittäisi
16.6%
2. Kyllä...vaikka en koulua käynytkään
2. Kyllä...vaikka en koulua käynytkään
13.3%
1. Tottakai..olen koulutettu juuri siihen
1. Tottakai..olen koulutettu juuri siihen
13.3%
4. En ymmärrä olen vesipää...entinen vihannes
4. En ymmärrä olen vesipää...entinen vihannes
10.0%
Ääniä yhteensä: 30

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (72)

lokki
Seuraa 
Viestejä5296

Major_Breakthrough kirjoitti:
Mulla on kimurantti ongelma uudentyyppisen tuulivoimalani kanssa...sen matematiikka on erittäin vaikeaa ja jopa proffilta se näyttää menevän yli hilseen.

H-darreus tuulivoimalassa jossa on lapakulmaa säätävä aktuaattori ja joka poistaa siitä sen tunnetut ongelmat..tapahtuu ilmeisesti ns Betzin limitin ylitys. Miten se on mahdollista..onko muita ajatelmia kuin Tadeusz Koronowiczin ajatukset tässä ohjeena ?

En tiedä, missä on väärinymmärrys, mutta minä en löytänyt Koronowiczilta ainuttakaan Darrieus-paperia. Laitapa linkki Koronowiczin julkaisuun, jossa käsittelee tuota H-Darrieuksen hyötysuhdeasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20811

lokki kirjoitti:

En tiedä, missä on väärinymmärrys, mutta minä en löytänyt Koronowiczilta ainuttakaan Darrieus-paperia. Laitapa linkki Koronowiczin julkaisuun, jossa käsittelee tuota H-Darrieuksen hyötysuhdeasiaa.

Aivan en minäkään löytänyt...eli ollaan Ion ja Marius Paraschivoiun herrojen varassa ?

https://www.intechopen.com/online-first/straight-bladed-vertical-axis-wi...

- M. King Hubbert

lokki
Seuraa 
Viestejä5296

lokki kirjoitti:

Aivan en minäkään löytänyt...eli ollaan Ion ja Marius Paraschivoiun herrojen varassa ?

Väärinkäsitysten pitkä ketju?

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20811

lokki kirjoitti:
lokki kirjoitti:

Väärinkäsitysten pitkä ketju?

Luulin että juuri axial turbine on VAWT ( HD ) mutta ilmeisesti ei sittenkään ?

- M. King Hubbert

ovolo
Seuraa 
Viestejä6915

Olisko Suomeeen mahdollista perustaa yliopisto juuri uusiutuvien tekniikoiden ympärille ?

Sinä olet jo niin pitkällä, jotta sinut voisi nimittää sen yliopiston professoriksi. Ja yliopisto tietysti Hailuotoon tai Limingan niitylle, kun siellä tuulee? Yliopiston nimeksi Hurricane?

Neutroni
Seuraa 
Viestejä31950

Olisko Suomeeen mahdollista perustaa yliopisto juuri uusiutuvien tekniikoiden ympärille ?

Käsittääkseni Suomessa saa nykyään perustaa yliopistoja jotakuinkin vapaasti. Ei siihen tarvita kuin rahaa. Suljettu Facebook-ryhmä on kuulemma hyvä alku, siellä eivät eri mieltä olevat haittaa ajatuksia ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista instituuttien perustamiseen.

JepajeeMerlinmikälie
Seuraa 
Viestejä4720

On se jännä.

Minijehova kysyttäessä monta ihmistä on kuollut hänen myymiinsä huumeisiin: "Viisi kaveria ja toistakymmentä tuntematonta ihan noin vähintään. En minä elättele mitään kuvitelmia tekojeni seurauksista. Kuolemantuottamukseen tai tappoon asti nuo eivät onneksi taivu, mutta kontollani ehdottomasti ovat kaikki."
Määrän voi kuulema tuplata. Mutta ei se mitään kun "rapatessa roiskuu".
https://www.tiede.fi/comment/2661957#comment-2661957

OJP.
Seuraa 
Viestejä857

- Niin, eikös uusi professuuri oikessa suomalaisessa Yliopistossa riitä?

Lienee aina mahdollista, kunhan hankkeen rahoittavan säätiön tai ylipäänsä rahoittajan kanssa kanssa päästään asiassa sopimukseen.

Osmo, Otto, Juhani Päivinen

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20811

ovolo kirjoitti:

Sinä olet jo niin pitkällä, jotta sinut voisi nimittää sen yliopiston professoriksi. Ja yliopisto tietysti Hailuotoon tai Limingan niitylle, kun siellä tuulee? Yliopiston nimeksi Hurricane?

Miksei esimerkiksi... Coriolis effect ^gyroforce = Twister ?

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20811

OJP. kirjoitti:

Lienee aina mahdollista, kunhan hankkeen rahoittavan säätiön tai ylipäänsä rahoittajan kanssa kanssa päästään asiassa sopimukseen.

Oulun Yliopisto voisi muovautua sellaiseksi kunhan sieltä saadaan kommarit ja homot häädettyä ensin..tai kiintiöityä 10%iin.

- M. King Hubbert

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11969

Idunpurija kirjoitti:
Raspu + minijehova + jussipussi × n+1 pikkunilkki = aiheen poisto

Herttaista huomata että kirjoitat noin joka neljännen kommenttisi vain minusta. Jopa silloin kun ei mitenkään liity aiheeseen, kuten tässä tapauksessa.
Saat sinä minua toki ajatella, mutta soisit joskus ajatuksen prheellesikin, ettrevät mustiksiksi tule. 😎😚

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20811

Neutroni kirjoitti:
OJP. kirjoitti:

Luulen kyllä, että rahaa pitää lyödä tiskiin aika paljon, jos haluaa perustaa ikiliikkujatieteen professuurin johonkin tunnettuun suomalaiseen yliopistoon ja nimittää siihen jonkun kahjon, jolla ei ole mitään muodollista osaamista, ei koulutusta eikä yhtään tieteellistä paperia arvostetuissa lehdissä. Se kuitenkin vetää yliopiston maineen lokaan vuosikymmeniksi ja on vakava ongelma sellaisen yliopiston johtajien urakehitykselle.

Ja jos tarkoitus on kaupalliseen hyödyntämiseen tähtäävä teollinen tuotekehitys, professuurilla ei tee yhtään mitään. Tiede on julkista ja mikään julkaisusarja ei julkaise juttuja, jossa kerskutaan ikiliikkujalla, mutta jätetään rakenne kuvaamatta vetoamalla liikesalaisuuteen. Se, että rahoittajilta rahaa mankuvalla hyypiöllä on jonkun pilipaliproffan suositus, joka ei perustu vertaisarvioituun tieteelliseen julkaisuun, ei tuo uskottavuutta. Kyllä ne ovat ammattilaisia, jotka päättävät kenelle rahaa annetaan.

Me aiotaan nyt testata tämä mun "pilipalitiede" mun johdolla Oulussa. Eikä julkisteta yksityiskohtia kun muutkaan eivät sitä tee...mm. Laval University Kalifornisssa.

Pitäiskö sun neutroni panna pääsi jo kiinni..koska olet saatainen paskapä* vailla positiivista otetta asioihin ?

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä20811

jjw kirjoitti:
ovolo kirjoitti:

Oulun yliopistolla luennoi aikoinaan kuuluisa Aapo Heikkilä "ortotopologiasta"
Heikkilälle kerättiin luennoilla kolehti ja yliopisto järjesti hänelle työhuoneen siivouskomerosta.
Ehkäpä yliopisto voisi jatkaa hänen perintöään uudella aluevaltauksella.

Suo sinne ei ainakaan voida ottaa edes kuunteluoppilaaksi kun suollat täällä sontaa aamusta iltaan ymmärtämättä asioista paskan vertaa.

- M. King Hubbert

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat