Seuraa 
Viestejä3

Minua kiinnostaa tietää mitä porukka ajattelee tästä kysymyksestä? Onko siihen mielestäsi edes vastausta? Jos kysymys tuntuu liian haastavalta voin kysyä myös toisella tapaa, mikä on olemisen/elämän tarkoitus? Olen itse pohtinut ja tutkinut tätä kysymystä jo vuosia ja ajattelin että saisin lisää inspiraatioita jos kyselen asiasta mahdollisimman monelta. Jos joku päivä innostun kirjoittamaan aiheesta kirjan saanko käyttää vastaustasi kirjassani? Kiitoksia vastanneille. Kuuma kesäistä päivää kaikille!

Sivut

Kommentit (34)

Mitaton
Seuraa 
Viestejä3

Edellä esittämäsi vaikuttaa vahvasti eksistentialismiksi kutsutulta tyylisuunnalta filosofiassa :) aiheeseen liittyvää kirjallisuutta on mm. Albert Camus- Sivullinen joka on tosi hieno kirja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mitaton kirjoitti:
Edellä esittämäsi vaikuttaa vahvasti eksistentialismiksi kutsutulta tyylisuunnalta filosofiassa :) aiheeseen liittyvää kirjallisuutta on mm. Albert Camus- Sivullinen joka on tosi hieno kirja :)

Sitä se oleminen ei siinä tapauksessa ainakaan ole.

Vierailija

Vakavasti otettuna eliö vaikuttaa ympäristöönsä, siinä missä eloton ei. Siten oleminen on vaikuttamattomuutta ja eläminen vaikuttamista.

Keijona
Seuraa 
Viestejä14240

Lainaus:
Ei elämällä ole mitään tarkoitusta,

Mutu. Se ettei itse tiedä jotain ei tarkoita ettei kukaan muukaan tiedä.  Ihmisten kyky ymmärtää vaihtelee suuresti.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä14240

Lainaus:
Vakavasti otettuna eliö vaikuttaa ympäristöönsä, siinä missä eloton ei. Siten oleminen on vaikuttamattomuutta ja eläminen vaikuttamista.

Ymmärtävää logiikkaa

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12396

Synnyttyään kiinnostaa lähinnä syöminen, nukkuminen ja paskominen, sitten myöhemmin peliin osallistuu paneminen, ja siinäpä se...
... tämä lähinnä Homo sapiens lajiin liityvää, mutta pätenee myös moneen muuhunkin kädelliseen lajiin, ja jopa selkärangattomiin per se..

masterogg
Seuraa 
Viestejä599

Spammaan vastaukseni giffeillä

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

"Dominoimas diktaattori, donkkaa digitaaleis"

"Tulin tekee unist totta, nää on niit aikoja "

masterogg
Seuraa 
Viestejä599

Lissää

masterogg
Seuraa 
Viestejä599

Huhhuh, sehä sekosi. Ainaki itel näkyy erittäin hapokkaana.

masterogg
Seuraa 
Viestejä599

Koitetaan viel yks 😑

masterogg
Seuraa 
Viestejä599

Got the moves like Jagger

tammukka
Seuraa 
Viestejä4801

Keijona kirjoitti:
Lainaus:

Mutu. Se ettei itse tiedä jotain ei tarkoita ettei kukaan muukaan tiedä.  Ihmisten kyky ymmärtää vaihtelee suuresti.

Susta voitaisiin tehdä nollakohta.

Keijona
Seuraa 
Viestejä14240

Keijona kirjoitti:
Lainaus:

Se että luonnosta ja todellisuudesta vieraantuneille elämän tarkoitus  voi tuntua epämiellyttävältä, haitaa vain jos ei ole älyvapaa. Näistä minäitsekeskeisistä, subjektiivisen  mielensä peräkammarista,   omien verhojen ja harhojan takaa kurkkivista  "ymmärtäjistä,"  on palstalla senverran kattava tarjonta että parempi luovuttaa ja olla yrittämättä, kyllä tyhmyys  siis itsekkyys  on niin suurta ja voimakasta.

Keijona
Seuraa 
Viestejä14240

Senhän ymmärtää kun  kaupunkilaiset menee mökille, siis  luontoon ja maaseudun rauhaan, mutta miksi maalaisilla pitää olla mökki? 

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13634

Keijona kirjoitti:
Senhän ymmärtää kun  kaupunkilaiset menee mökille, siis  luontoon ja maaseudun rauhaan, mutta miksi maalaisilla pitää olla mökki? 

Maalaisilla on tietysti kaupunkikaksio, johon menevät juhannuksena ihmettelemään kaupungin tyhjiä katuja. Saa sitä citykoppia mökiksikin kutsua, mutta hieman se on harhaanjohtavaa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

John Carter
Seuraa 
Viestejä12454

Ihmiskunta on pohtinut threadin kysymystä ammoisista ajoista asti, koska se mitä tiedämme ja se mitä emme tiedä muuttuu koko ajan. Jokainen uusi sukupolvi siis tarvitsee uuden vastauksen. Itse olen myös pähkäillyt kysymystä siitä asti, kun opin ajattelemaan tietyn viitekehyksen ulkopuolella ja olen päätynyt omakohtaisesti päätelmään, että kaikki elävät organismit tällä planeetalla ovat vain osa ikuista energian kiertokulkua ja sen vuoksi olemisen tarkoitus on se, että jokainen vain ymmärtää, tai täyttää oman tehtävänsä/biologisen lokeronsa. Eli olemisella ei ole ihmisen näkökulmasta mitään sen kummempaa roolia, vaikka kaikki uskonnot, huijarit, hihut, gurut, ym. muuta yrittävätkin ihmisille uskotella. Ei ole olemassa mitään tarinan onnellisia loppuja, paratiiseja, tai taivaita, vaan ihmiset haluavat pelkästään löytää tarinan, joka selittää heille, että mistä todellisuudessa on kyse ja että mikä heidän roolinsa on koko kosmisessa näytelmässä. Ihmiset siis vain etsivät ja tarvitsevat roolia, joka tekee heistä jotain muka itseänsä suurempaa, sekä antaa tarkoituksen kaikille heidän valinnoilleen ja kokemulsilleen heidän elämänsä aikana.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat