Seuraa 
Viestejä596

Ei hyvää päivää.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/45b369e7-5836-476b-a284-a8ff4ee0b50d

"Mutta kun tähän on päässyt sisälle, niin on huomannut, ettei tämä sen kummempaa ole"

"Sitten me herättäisiin aamulla ja tehtäisiin sitä, mitä halutaan, Penttilä tiivistää."

"Tässä luotan, että elämä kantaa. Yleensä kauhuskenaariot ovat aina mielessä, mutta tässä ei vain jostain syystä ole. Uskon jopa kohtaloon, että kai se toimii, kun mulla on tällainen olo, Tuononen sanoo."

MITÄ?! "Tehdään mitä halutaan, elämä kantaa eikä kauhuskenaarioita ole"

Nyt on kyllä irtaannuttu elämän realiteeteista. Eihän tuollasella asenteella voiq voittaa.

"Tuononen ja Penttilä ovat vasta aloittaneet, joten pitkän tähtäimen firettämisunelman kannalta kovin suuria johtopäätöksiä tähänastisista tuotoista ei voi vielä vetää."

Just, pitkän tähtäimen tulitusta. Ei tuu natsaa. Ainoastaa Simo Häyhä vois kyseisessä hommassa onnistua.

" Tekeminen opettaa paremmin verrattuna siihen, jos lukee kirjasta. Eihän kirja kerro todellisuudesta loppujen lopuksi yhtään mitään, Penttilä kertoo."

Koulunpenkille takas jos tollasia suustaaan päästelee.

https://m.youtube.com/watch?v=CnUJUMpq48E
Dj ibusal - nuoriso on pilalla

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

"Dominoimas diktaattori, donkkaa digitaaleis"

"Tulin tekee unist totta, nää on niit aikoja "

Sivut

Kommentit (116)

111
Seuraa 
Viestejä1137

Pitäisi olla semmoinen laki jotta siinä vaiheessa kun omaisuuden arvo ylittää jonkun tietyn määrän, pitäisi jäädä pois työelämästä tuhlaamaan niitä rahoja.

Ja sitten kun on tuhlannut tarpeeksi ja omaisuuden arvo on tippunut jonkun tietyn rajan alapuolelle, voisi halutessaan taas hakeutua tuöelämään jos haluaa.

🤔

Ikuista työntävän voiman kierrätystä äärettömässä 3 D avaruudessa joka ei todellakaan laajene tai kaareudu. Laajeneva avaruus on keisari alasti!!!

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

Duuni ku duuni, ni tyylist ei tingitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
masterogg
Seuraa 
Viestejä596

111 kirjoitti:
Pitäisi olla semmoinen laki jotta siinä vaiheessa kun omaisuuden arvo ylittää jonkun tietyn määrän, pitäisi jäädä pois työelämästä tuhlaamaan niitä rahoja.

Ja sitten kun on tuhlannut tarpeeksi ja omaisuuden arvo on tippunut jonkun tietyn rajan alapuolelle, voisi halutessaan taas hakeutua tuöelämään jos haluaa.

🤔

Toiveajattelua. Miksi kuvittelet et joku tuollaisen suostuisi? Jokainen on oman onnensa seppä? Eikä se sitä paitsi edistäisi markkinataloutta.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11767

Heh, muistan vielä hyvin ensimmäisen tilipäivän fiiliksen, kun oli parin viikon palkka karvan päälle toista tonnia, 13 vuotiaana ja tietenkin markka-aikana, ja tunsin olevani voittamaton!
No, aika nopeasti kuitenkin palasivat jalat maahan kun faija, ihan oikeutetusti, ilmoitti tyyneesti että no nyt voitkin sitten maksaa hieman vuokraa kotiin, kun kerta olet töissä, että miltä kuulostaa 200?
Paras opetus minkä koskaan antoi, soisi sovellettavan kaikissa vastaavissa tilanteissa.
Silloin ei ollut tämmöisiä sijoitusjuttuja lainkaan, joten voin osaltani ymmärtää että joillakin nuorilla voi olla pää hieman pilvissä jos hieman onnistaa, mutta se on meidän vanhempien asia kertoa asioiden toinenkin puoli, eli että ei kaikki mene aina kuin strömsöössä ja joskus voi tulla vettä sisään ihan reippaastikin, ja mitä sellaisissa tilanteissa kannattaa tehdä.

Silti, nuorissa on tulevaisuutemme, halusimmepa sitä tai ei.

😎

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

Jaatisen Keijoko tämän työnvieroksumis-villityksen on laittanu alulle?

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Työelämä on hyvin pitkälti noloa pahantahtoista perseilyä. Ymmärrän sen, että ihmiset tekevät tuolta pohjalta, kun on pakko. Sitä en ymmärrä miten kukaan lukuunottamatta luonnehäiriöisiä, jotka ovat päässeet pyramidin huipulle työstä nauttisivat.

Työtä työn vuoksi, miksi ihmeessä? Ettekö muka keksi parempaa tekemistä? Itse ainakin olen keksinyt kohta kymmenen vuotta. Ja olen taidoiltani ja tiedoiltani luonnollisesti paljon paremmassa jamassa, kuin työperseilyyn osallistuvista noin kukaan on. Hyvällä motivaatiolla opit asiat nopeammin yksin, kuin olemalla pomon hiostuksen alla.

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

^jep

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Koulutus riippuu tietysti alasta. Erityisesti nuorena on usein sen verta kypsymätön, että tarvitsee opettajia antamaan keppiä. Tietysti on niin, että osa ihmisistä ei sitä selkärankaa ja itseään löydä koskaan, jolloin työn orjuus ikeen alla lienee se paras vaihtoehto sitten.

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

Vässyköillä pitäs ymmärtää, et työ on työtä ja leikki on leikkiä. Näitä ei voi eikä pidä yhdistää, kosks muuten mörököl vie.

Idunpurija
Seuraa 
Viestejä350

Hieno homma jos saa tehdä mitä rakastaa. Työ ja hartastus samassa.
Silloinhan ei oo väliä. Harvalla kuitenkaan on näin. Siinä syy ja kiusaus loikata veke.

Ihmissuhteet, niitä ei kannata unohtaa.
Valtaosa ihmissuhteista tulee työn ja harrastusten kautta.

Duunista jos jää pois voi tulla isompikin aukko ja kun aikaa on niin siinä sitä ihmettelee mihin sitä käyttäis.
Ei se kavereiden kanssa hengailukaan pitkälle kanna ja pillubaareissa menee ruumiillinen ja henkinen terveys.

Joku kantava voima ja sisältö pitää olla firettäjälläkin.
Mielekäs tekeminen on must.

Nämä siis omia mielipiteitä 13 vuoden kokemuksella aiheesta.

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

#nykynuoriso

ID10T
Seuraa 
Viestejä4563

Eihän firetys ole työn vieroksuntaa. Jos on varaa olla tekemättä töitä, niin kuinka moni huvikseen töitä tekisi? Pointti firetyksessä on jo nimensäkin mukaisesti taloudellinen riippumattomuus, eli ei ole tarkoituskaan jäädä tukien avulla laiskottelemaan.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Idunpurija kirjoitti:
Hieno homma jos saa tehdä mitä rakastaa. Työ ja hartastus samassa.
Silloinhan ei oo väliä. Harvalla kuitenkaan on näin. Siinä syy ja kiusaus loikata veke.

Ihmissuhteet, niitä ei kannata unohtaa.
Valtaosa ihmissuhteista tulee työn ja harrastusten kautta.

Duunista jos jää pois voi tulla isompikin aukko ja kun aikaa on niin siinä sitä ihmettelee mihin sitä käyttäis.
Ei se kavereiden kanssa hengailukaan pitkälle kanna ja pillubaareissa menee ruumiillinen ja henkinen terveys.

Joku kantava voima ja sisältö pitää olla firettäjälläkin.
Mielekäs tekeminen on must.

Nämä siis omia mielipiteitä 13 vuoden kokemuksella aiheesta.

Juurikin noin. Ihan sama onko sitä rahaa, jos ei osaa olla sitä mieltä että maailma on täynnä kaikkea mielenkiintoista opittavaa ja koettavaa. Jos lomalle jääminenkin tarkoittaa tylsistymistä tekemisen puutteessa, niin kannattaa sinne töihin mennä ja tehdä oikein tuplavuorot.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11969

ID10T kirjoitti:
Eihän firetys ole työn vieroksuntaa. Jos on varaa olla tekemättä töitä, niin kuinka moni huvikseen töitä tekisi? Pointti firetyksessä on jo nimensäkin mukaisesti taloudellinen riippumattomuus, eli ei ole tarkoituskaan jäädä tukien avulla laiskottelemaan.

On osakesäästämisessä ja sijoittamisessakin omat tukimuotonsa.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Idunpurija
Seuraa 
Viestejä350

Riskiähän siinä on myöskin.
Jos asiat ei mene suunitelmien mukaan voi pudota rankasti tyhjän päälle.
Muutama vuosi pois työelämästä niin ei nykymaailmassa sellasta enää juuri mihinkään palkata. Silloin täytyy olla sitä omaa kapasiteettia todella paljon että saa vaikka oman toimivan yrityksen pystyyn ja se taas vaatii ammattitaitoa.
Paluu palkkatöihin ei välttämäti enää onnistu.

Idunpurija
Seuraa 
Viestejä350

Minijehova kirjoitti:
ID10T kirjoitti:

On osakesäästämisessä ja sijoittamisessakin omat tukimuotonsa.

Kuten mikä?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat