Sivut

Kommentit (116)

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

Sijoittaminen ei ole oikeaa työtä.

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

"Dominoimas diktaattori, donkkaa digitaaleis"

"Tulin tekee unist totta, nää on niit aikoja "

Idunpurija
Seuraa 
Viestejä350

masterogg kirjoitti:
Sijoittaminen ei ole oikeaa työtä.

Kyllä se ainaki aikaa ja tietotaitoa vaatii.
Usein enempi ku se 8h päivässä.
Stressaavaakin voi olla.
Vuokralaisten kanssa tappelu on oikeen kivaa jos paskan saa.
Turskaakin voi tulla.

Mikä mielestäsi on oikeaa työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Sijoittaminen on superhelppoa. Ostaa osakkeita, ja luottaa siihen ettei lamaa anneta tulla, koska keskuspankki. Pankeissa väittävät että olisi 8% odotettava tuotto. Oikeasti hieman vähemmän.

Sitten vaan on ja odottaa osinkoja tilille, ja jos on päässyt jo kertymään niinkuin Sipilällä niin kuoreen.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11969

Idunpurija kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
Eihän firetys ole työn vieroksuntaa. Jos on varaa olla tekemättä töitä, niin kuinka moni huvikseen töitä tekisi? Pointti firetyksessä on jo nimensäkin mukaisesti taloudellinen riippumattomuus, eli ei ole tarkoituskaan jäädä tukien avulla laiskottelemaan.

On osakesäästämisessä ja sijoittamisessakin omat tukimuotonsa.

Kuten mikä?

Kauppalehden vähennysoikeus.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

masterogg
Seuraa 
Viestejä596

Ei tarvi ajatella, motivointi omasta takaa jne.

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

"Dominoimas diktaattori, donkkaa digitaaleis"

"Tulin tekee unist totta, nää on niit aikoja "

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä11767

Idunpurija kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
#nykynuoriso

Nykynuoriso on fiksua. Fiksumpaa kuin ite olin nuorena.

Höpölöpö.

Pällejä oli ennen, on nykyään, ja tulee aina olemaan, kaikenikäisiä, luonnon laki tjsp...

Tieto on nykyään kirjaimellisesti jokaisen länsimaalaisen nuoren käsissä, vaan mikä heitä kiinnostaa?

No tietty samat asiat kuin mitä meitäkin kiinnosti (ja useimpia vanhempiakin kiinnostaa yhä edelleen), turha sitä on kieltää.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11969

Brainwashed kirjoitti:
Idunpurija kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
#nykynuoriso

Höpölöpö.

Pällejä oli ennen, on nykyään, ja tulee aina olemaan, kaikenikäisiä, luonnon laki tjsp...

Tieto on nykyään kirjaimellisesti jokaisen länsimaalaisen nuoren käsissä, vaan mikä heitä kiinnostaa?

No tietty samat asiat kuin mitä meitäkin kiinnosti (ja useimpia vanhempiakin kiinnostaa yhä edelleen), turha sitä on kieltää.

Nuorisojuopottelun jatkuva väheneminen viittaisi sivistyksen aikaistumiseen. Ja on noita muitakin indikaattoreita, mutta suhde alkoholiin on kokonaisvaltaisena vaikuttajana oma suosikkini.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

ID10T
Seuraa 
Viestejä4563

Minijehova kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Idunpurija kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
#nykynuoriso

Höpölöpö.

Nuorisojuopottelun jatkuva väheneminen viittaisi sivistyksen aikaistumiseen. Ja on noita muitakin indikaattoreita, mutta suhde alkoholiin on kokonaisvaltaisena vaikuttajana oma suosikkini.

Alkoholin tilalle on tullut muita päihteitä. En minä omasta nuoruudestani 80-/90-luvulta muista ainuttakaan huumeiden "viihdekäyttäjää", eikä aiheesta edes puhuttu kovin paljon kavereideni keskuudessa.

Idunpurija
Seuraa 
Viestejä350

Brainwashed kirjoitti:
Idunpurija kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
#nykynuoriso

Höpölöpö.

Mun nuoruudessa kännättii ja tapeltii enempi. Nykynuoret ei juuri kännää ja tappele.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Laitetaanpa tähän vielä faktoja sydäntä lähellä olevasta asiasta.

1) 1m€ on Suomessa jo suorastaan liian paljon. Tämä koska täällä on ilmainen terveydenhuolto + lastenhoito jne. Jenkeissä vastaavasti tuo olisi ihan minimi.

2) Tälläistä ajatteleville tyypillistä on sitku ajattelu. Sitä hetkeä ei sitten myöskään koskaan tule.

3) Erityisesti Suomessa saat monissa piireissä sosiaalisen spiraalin tautiluokituksen, kun et ole työssä etkä tule olemaan. Tuo on paaaaaljon merkityksellisempää kuin se onko pankkitililläsi 1m€ vai 5m€. Jos on enemmän niin kateellisia vaan on enemmän, ja oikeasti rahalla saatavat asiat ovat pääosin melko joutavia. Jos on eri mieltä aikaa jolloin rahaa on tarpeeksi ei koskaan tule.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Sitten kaksi ehdotusta asiasta. 18v on liian nuori aloittamaan juuri oikea aika on maisterin opintojen loputtua.

Vaihtoehto 1: 500k€
Ensin max. 2 vuotta työtä (hyväpalkkaista) 24/7. Samalla vivutat ainakin alussa niin paljo kuin saat. Tällä 250k€. Tämän jälkeen pari vuotta hieman rauhallisemmin ja vivutat maltillisemmin näin sinulla on vain pieni riski enää mennä nollille.

Alussa tulevan todennäköis(t) en pääomanmenetysten takia tämän kesto 5v.

Pois työelämästä Light 250k€:
Vivutat maksimeilla ja poltat kynttilää molemmista päistä kunnes koossa on tuo raha. Sitten pois työelämästä ja luotat, että pärjäät taidoillasi loppuelämän.

ID10T
Seuraa 
Viestejä4563

HuuHaata kirjoitti:

1) 1m€ on Suomessa jo suorastaan liian paljon. Tämä koska täällä on ilmainen terveydenhuolto + lastenhoito jne. Jenkeissä vastaavasti tuo olisi ihan minimi.

20 000 euroa vuodessa käteen on jo melko hyvä summa, eli 1 miljoona riittäisi 50 vuodeksi, ellei huomioida inflaatiota, joka lyhentäisi tuota kestoa kai n. 5 vuodella. Mitään sosiaalietuuksia ei siis tulisi, mutta se minimieläke alkaisi sitten joskus 70 vuotiaana (jos sinne asti eläisi).

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

Toinen tyypillinen virhe tuota ajattelevilla nuorilla on ajatella, ettei koskaan enää töihin. 40 vuotta on pitkä aika, ja sen aikana hyvinkin voi huomata, että on välillä ainakin jaksottain ihan kiva käydä töissä. Vaikka kaverin yrityksessä jelppailemassa tms. Näinollen on myöskin typerää kerryttää pääomia, joissa laskee varman päälle sen ettei koskaan enää tarvitse olla työssä.

Totuus on, että vaikka keskuspankki estääkin niin pörssi on silti ruletti ja sen kaiken voi menettää.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

ID10T kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:

20 000 euroa vuodessa käteen on jo melko hyvä summa, eli 1 miljoona riittäisi 50 vuodeksi, ellei huomioida inflaatiota, joka lyhentäisi tuota kestoa kai n. 5 vuodella. Mitään sosiaalietuuksia ei siis tulisi, mutta se minimieläke alkaisi sitten joskus 70 vuotiaana (jos sinne asti eläisi).

Näin on. Jos näkee ettei tuolla elä, niin ei kuulu tämän kohderyhmään.

Alta miljoonan tekeminen on monelle mahdollista. Kymppimiljoona tyhjästä on jo vaikeaa.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä11969

ID10T kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Idunpurija kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
#nykynuoriso

Höpölöpö.

Alkoholin tilalle on tullut muita päihteitä. En minä omasta nuoruudestani 80-/90-luvulta muista ainuttakaan huumeiden "viihdekäyttäjää", eikä aiheesta edes puhuttu kovin paljon kavereideni keskuudessa.

Pidän tuota osoituksena kasvaneesta fiksuudesta. Lähes kaikki muut päihteet ovat alkoholia "parempia".

ID10T
Seuraa 
Viestejä4563

Minijehova kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Idunpurija kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
#nykynuoriso

Höpölöpö.

Pidän tuota osoituksena kasvaneesta fiksuudesta. Lähes kaikki muut päihteet ovat alkoholia "parempia".

En ole testannut muita päihteitä kuin alkoholia, joten niiden paremmuudesta en tiedä mitään. Moraalin löystymistä se kyllä on, jos laillinen päihde pitää vaihtaa laittomaan. Vai onko alkoholin lisäksi muita laillisia päihteitä?

Käyttäjä18776
Seuraa 
Viestejä671

111 kirjoitti:

Ja sitten kun on tuhlannut tarpeeksi ja omaisuuden arvo on tippunut jonkun tietyn rajan alapuolelle, voisi halutessaan taas hakeutua tuöelämään jos haluaa.

🤔

Että töihin Noin Vain Mennään niinkö?

molaine kirjoitti:
Mutta tämäkin ketju on mennyt liian hapokkaaksi mestarien käsittelyssä.

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä6966

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/81bbefdd-fa7c-4251-a319-7afc9361b01c

Iltalehdessä tyypillinen vanhemman kommentti asiasta. Juttuhan akateemisessa työnvieroksunnassa on se, että vuorokaudentunnit eivät riitä. Jatkuvasti enemmän ja enemmän itseä kiinnostavaa tekemistä.

Jos asia ei noin olisi olisi melko idioottimaista jäädä pois työstä.

Ei sovi kaikille, kuten kaikille ei sovi työntekokaan. Arvostan kuitenkin vaikka 1 000 kopiota myyvää innokasta kirjailijaa enemmän, kuin pakon edessä sorvin ääreen vääntäytyvää jota yhteiskuntamme jumaloi.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat