Seuraa 
Viestejä597

Uskotko riippuvuuteen?

Riippuvuus on illuusio
Riippuvuus on tutkitusti todellinen
Riippuvuus on tutkitusti todellinen
75.0%
Ei kiinnosta, kaikki on pilalla
Ei kiinnosta, kaikki on pilalla
12.5%
Illuusio on illuusio mielipiteestäsi huolimatta
Illuusio on illuusio mielipiteestäsi huolimatta
12.5%
Miten päätätkään, oi herrani
Miten päätätkään, oi herrani
0%
√Ą√§ni√§ yhteens√§: 16

Olen tie toinen olemalla tietoinen

"Mä olin räjähtänyt Neutroneiks, tulin kokoomaan itteni uudestaan"

"Dominoimas diktaattori, donkkaa digitaaleis"

"Tulin tekee unist totta, nää on niit aikoja "

Sivut

Kommentit (40)

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

Itse vastasin, et ei kiinnosta koska kaikki on jo pilalla ūüėē

John Carter
Seuraa 
Viestejä12160

masterogg kirjoitti:

Kannattaa ennemmin ajatella, että matka on vasta aluillaan.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
masterogg
Seuraa 
Viestejä597

John Carter kirjoitti:
masterogg kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Ajattelin olevani vasta matkan alussa, mutta viestisi palautti määränpään mieleeni.

Mikä on matkasi määränpää?

John Carter
Seuraa 
Viestejä12160

masterogg kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
masterogg kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Ajattelin olevani vasta matkan alussa, mutta viestisi palautti määränpään mieleeni.

Tuota määränpäätä on vielä vaikea arvioida, mutta kun saavun sinne, niin tiedän, että olen montaa kokemusta rikkaampi.

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

John Carter kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
masterogg kirjoitti:

Tuota määränpäätä on vielä vaikea arvioida, mutta kun saavun sinne, niin tiedän, että olen montaa kokemusta rikkaampi.

Rikkaalla on tarpeeksi, k√∂yh√§ on aina vailla vai miten se keijonan sanonta kuuluikaan ūüėČ

John Carter
Seuraa 
Viestejä12160

masterogg kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
masterogg kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
masterogg kirjoitti:

Rikkaalla on tarpeeksi, k√∂yh√§ on aina vailla vai miten se keijonan sanonta kuuluikaan ūüėČ

En näkisi kysymystä niinkään varallisuudesta riippuvaisena. Kukaan meistä ei vie täältä mitään maallista, tai konkreettista mukana, kun kuolemme. Kokemuksista en osaa sanoa, aineettomina ne luultavasti ainakin säilyvät hieman pidempään.

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Ai sä käytit samaa kuvaa, kuin minä 2.4.2018. Mullakaan kuva ei oikein liittynyt aiheeseen..!

Ei riippuvuus ole mikään uskon asia. Ihminen on riippuvainen mm. vedensaannista, se on fakta. (Tai no, voi sen lonkerollakin korvata...)

Aijai, ikävän negatiivinen näkis sulla. "riippuvainen veden saannista".

Kenelläkään ei pitäisi olla henkisesti varaa juoda alkoholia. Tutkitusti edistää traumoja.

https://m.youtube.com/watch?v=42Xobmis29I
Painajainen ft. Sairas T - Traumaeläin

Jos juo ni pian on henkises umpikujas. Sen näkee kehosta ja pian puhuu täristen paskaa ku ms-tautinen jehova.

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

Mulla kuva on täydellinen vastaus aiheeseen. Mikä oli aiheesi?

Deimos
Seuraa 
Viestejä6613

Riippuvuuksia ei ole. On vain halu tehdä tiettyjä asioita. Poltan kessua koska tykkään siitä. Poistelen paineita koska se on kivaa. Juon olutta silloin tällöin koska haluan hiprakan. Katsotaanpa joskus jotakuta, joka on jättänyt seksin väliin (yksin tai yhdessä). Kun eturauhassyöpä iskee (siis miehille) niin ei naurata. Ehkä olisi kannattanut harrastaa sitä seksiä.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6177

Huomenta.

masterogg kirjoitti:

Aloitukseen laittamasi kuva on tietysti täydellinen, kun korostat riippuvuutta... positiivisena asiana! Ymmärrät siis perustarpeet positiivisina riippuvuuksina. Ja tarpeet yleensä, sillä jotainhan niiden tyydyttäminen tasaa.

Mitä aihetta kyselet, ja miksi?

molaine
Seuraa 
Viestejä2347

Deimos kirjoitti:
Riippuvuuksia ei ole. On vain halu tehdä tiettyjä asioita. Poltan kessua koska tykkään siitä. Poistelen paineita koska se on kivaa. Juon olutta silloin tällöin koska haluan hiprakan. Katsotaanpa joskus jotakuta, joka on jättänyt seksin väliin (yksin tai yhdessä). Kun eturauhassyöpä iskee (siis miehille) niin ei naurata. Ehkä olisi kannattanut harrastaa sitä seksiä.

Ummm... etkös sinä ole yrittänyt tupakasta eroon jo tovin? 

oink oink

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Huomenta.

masterogg kirjoitti:

Aloitukseen laittamasi kuva on tietysti täydellinen, kun korostat riippuvuutta... positiivisena asiana! Ymmärrät siis perustarpeet positiivisina riippuvuuksina. Ja tarpeet yleensä, sillä jotainhan niiden tyydyttäminen tasaa.

Mitä aihetta kyselet, ja miksi?

Mielipiteesi on vain heijastus likaisesta, negatiivisesta taulusta.

Minun mielipide on.. No tiedät sanomattakin

T. Puhdas taulu

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

Ainut näkis miten joku voi olla riippuvaimen vedestä. Sairasta.

masterogg
Seuraa 
Viestejä597

Valtaan voi olla riippuvainen. Taino, ei sekään ole riippuvuutta, vaan puhdasta mielenvikaisuutta.

https://m.youtube.com/watch?v=FlG5TpbojPo
JXO - Valtaistuinpeli

"eilen kun lähdin studiolta mä katoin taivaalle
kuinka selkeitä tähtikuvioita on saatukkaa aikaseks

se on aitoo nii kauan ku teen mitä dikkaan
enkä tästä valtaistuinpelistä flippaa

sekasin vahat ja nuoret, enkuks ja suomeks
valitse puolet, että olet tervetullut huomen

miekka kivellä, ainoastaan sen kahvaa saat hivellä
valitut saa excaliburia pidellä

koirat kynsin hampain kiinni räppikruunus
valmiita taistelee tietämättä kelle se kuulu

on mulki mielipide mieles teistä kaikista
oon ollu ja tuun olee niistä vaiti

niin hallitsijat tekee"

Kuva kertoo taas miljoona totuutta.

Deimos
Seuraa 
Viestejä6613

molaine kirjoitti:
Deimos kirjoitti:

Juu, mutta ei taida sittenk√§√§n olla riippuvuus, koska nautin siit√§. Yrit√§n lopettaa kuitenkin. Kaksi syyt√§ lopettaa: Raha, sit√§ menee paljon. Enk√§ halua polttaa naisen takia. H√§n ei oikeastaan pid√§ tupakoinnista. Neuvoi kyll√§ v√§hent√§m√§√§n aluksi. √Ąsh... hommat on sen verran sekaisin t√§ll√§ hetkell√§ etten tied√§ mit√§ teen. Yrit√§n siis eroon tupakasta kuitenkin.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä12038

Deimos kirjoitti:
molaine kirjoitti:
Deimos kirjoitti:

Juu, mutta ei taida sittenk√§√§n olla riippuvuus, koska nautin siit√§. Yrit√§n lopettaa kuitenkin. Kaksi syyt√§ lopettaa: Raha, sit√§ menee paljon. Enk√§ halua polttaa naisen takia. H√§n ei oikeastaan pid√§ tupakoinnista. Neuvoi kyll√§ v√§hent√§m√§√§n aluksi. √Ąsh... hommat on sen verran sekaisin t√§ll√§ hetkell√§ etten tied√§ mit√§ teen. Yrit√§n siis eroon tupakasta kuitenkin.

Ei riippuvuuden määrittelyyn kuulu pitämiset.

En suosittele lopettamista kenenkään muun takia, koska ero tarkoittaa lähes automaattisesti lupaa aloittaa uudestaan. Ihan väärä lähtökohta mi kään aloittamiseen tai lopettamiseen.

Jos tahtoo lopettaa ja sitä yrittää siinä onnistumatta, on kyseessä addiktio. Jos tupakasta nauttii ja lopettaminen milloin vain on helppoa, voidaan puhua nautintoaineesta ilman addiktiota.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

jussipussi
Seuraa 
Viestejä48370

masterogg kirjoitti:

"Riippuvuus voi kehittyä mihin tahansa aineeseen tai toimintaan, josta ihminen saa nautintoa.

Riippuvuuden synty edellyttää, että toiminta saa aivojen palkitsemisjärjestelmän vapauttamaan mielihyvää tuottavia yhdisteitä, kuten dopamiinia. Järjestelmä on luonnollinen, tärkeä ja monimutkainen. Se panee meidät haluamaan elämän ja lajin säilymiselle tärkeitä asioita, kuten ruokaa ja seksiä.

Aivot eivät kuitenkaan erottele, mistä mielihyvä tulee. Aivotutkimusten mukaan niin ruoka, seksi, päihteet kuin vaikkapa pelaaminen aktivoi palkitsemisjärjestelmän.

Kun ihminen toistaa jotakin nautinnollista toimintaa, aivot oppivat, että sitä kannattaa palkkion toivossa himoita. Toisto saa mielihyväkeskuksen ja etuotsalohkossa sijaitsevan toiminnanohjauskeskuksen hermosolut kytkemään tekemisen ja nautinnon yhteen. Vähitellen pitämisestä tulee haluamista, ja ihminen hakeutuu yhä uudelleen tämän mielihyvää herättävän toiminnan pariin.  

Riippuvuudessa palkitsemisjärjestelmän toiminta häiriintyy, ja tekeminen muuttuu pakonomaiseksi. Nykykäsityksen mukaan juuri dopamiini kouluttaa aivot riippuvaisiksi yhdessä muiden välittäjäaineiden, kuten glutamaatin, kanssa. Arki vaikeutuu ja ihmissuhteet kärsivät, kun mikään muu ei kiinnosta."

https://www.tiede.fi/artikkeli/riippuvuus-voi-syntya-mihin-tahansa .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat