Kommentit (2)

Kappalainen
Seuraa 
Viestejä31

Esim hanavesi ei ole soveltunut minulle ikinä. Kaivovesi sen sijaan käy hyvin. Kun luin Nokian tutkimuksesta allergioista sen jälkeen kun jätevettä oli päässyt vesijohtoverkostoon, olin hyvin vakuuttunutettä nykyinen hanavesi ei voi olla meille terveellistä. Jos likavesivähentää allergioita noin selkeästi jotain on todella pahasti pielessä.

'Ripitän' kaikki rötöstelijät.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä5595

Käyttäjä2909 kirjoitti:
Esim hanavesi ei ole soveltunut minulle ikinä. Kaivovesi sen sijaan käy hyvin. Kun luin Nokian tutkimuksesta allergioista sen jälkeen kun jätevettä oli päässyt vesijohtoverkostoon, olin hyvin vakuuttunutettä nykyinen hanavesi ei voi olla meille terveellistä. Jos likavesivähentää allergioita noin selkeästi jotain on todella pahasti pielessä.

"Allergioita selvitettiin kyselyllä ja ihotesteillä 139 lapselta, jotka olivat vesikriisin aikaan 0–3-vuotiaita. Verrokkina oli vastaavanikäisiä lapsia Kangasalta, eli jätevesivahingon likaaman alueen ulkopuolelta.

Tutkijat eivät havainneet likavesialtistuksen lisänneen allergioita. Tutkituilla nokialaisilla lapsilla esiintyi siis varsinaisia allergioita suunnilleen saman verran kuin kangasalalaisilla.

Kujansuu arvioi kuitenkin, että jos olisi tutkittu vain niitä lapsia, jotka altistuivat, mutta eivät sairastuneet, myös puhjenneita allergioita olisi ollut nokialaisten ryhmässä vähemmän kuin verrokeilla.

Sen sijaan IgE-vasta-aineiden muodostuminen allergeeneja kohtaan eli niin sanottu allerginen herkistyminen oli ihotesteissä vähäisempää likavedelle altistuneilla Nokian lapsilla kuin Kangasalan verrokkilapsilla."

https://yle.fi/uutiset/3-10874624

Tässä on varmaan haluttu löytää tutkimuksesta se mitä on kuviteltu.

Maito- ja muita allergioita on parilla prosentilla ja allergiat poistuvat yleensä ennen kouluikää.

Tutkimus on tehty n. 3, ja uudestaan n. 6 vuotiaille.

Tutkittavia on ollut vain 139, sen kokoisessa ryhmässä ei monilla edes ole allergioita.

Jo se jos imetystä jatketaan ja kiinteää ruokaa tarjotaan vasta myöhemmin, vähentää ruoka-aineallergioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat