Sivut

Kommentit (101)

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä262

Käyttäjä4499 kirjoitti:
Teokset ovat painajaismaisia. Siis psykologinen viesti, joka niistä välittyy. Tarkoituksella?

Olisi kiva tietää kenen taiteilijan töistä pidät? Eli minkä tyyppinen taide on sinusta hienoa?

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

HuuHaata
Seuraa 
Viestejä7252

Tämä on manifesti taideopetuksen massiiviseksi lisäämiseksi peruskouluissamme.

Lähtökohdaksi pitäisi ottaa, että ainakin kaikki taiteen vakaat nerot käytäisiin seikkaperäisesti läpi. Samalla uskontokasvatuksen määrää pitää merkittävästi lisätä.

Näin siirtyisimme hartaaseen taideyhteisöön nykyisestä ateistisesta haisevasta velkahelvetistä. Lapsissa on tulevaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä50539

HuuHaata kirjoitti:
Kissatäti kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Kissatäti kirjoitti:

Mutta ei kaikilla? En ole esim. hyvä piirtämään mutta piirrän silti "intohimoisesti" omituisia kuviani ja aikojen saatossa olen alkanut saamaan kiitostakin erikoisesta tyylistäni luoda.

Laita kuvaa erikoisesta tyylistäsi.

Ei nämä nyt niin ihmeellisiä ole hieman erikoisia vaan ehkä, mutta rakastan tehdä kuvia.

Kuvan oikean puolen keskialueen pitäisi olla sellainen tummanpunainen, että se on vasenta puolta hieman vähemmän kirkas.

Taide/teokset on yksinomaan tekijän päätettävissä.

Vierailija

Kissatäti kirjoitti:
Minulla on tällä hetkellä  Odilon Redon ja Pierre Bonnard kausi.

Vaikutus näkyy.
Piti kuukeloida.
Joukossa oli yksi työ jonka tunsin. Muutoin täysin uutta kamaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä50539

HuuHaata kirjoitti:
Samalla uskontokasvatuksen määrää pitää merkittävästi lisätä.

K-18 uskonnoille ja sitten  sen  jälkeen  voisi halutessaan uskoa ihan mihin vaan, saunatontuun, paskatonttuun, erilaisiin kuvitteellisiin jumaliin jne.

Pseudohippi
Seuraa 
Viestejä15326

Ensimmäinen kuvasi on hyvin kaunis. Sen väritkin ovat juuri oikeat (Huuhaan kritiikki on ihan huuhaata, värit ovat juuri oikeat). Siinä on kuitenkin muutama seikka jotka viittaavat siihen että et ehkä ole saanut muodollista koulutusta taiteen tekemiseen. Lähinnä tulee mieleen kompositio, minä antaisin tytön katseelle enemmän tilaa enkä laittaisi horisonttia iskemään veitsenä kurkkuun. Tietynlaista epävarmuutta on ehkä myös viivassa, mutta sitä esiintyy kyllä paljon ammtilaistenkin keskuudessa.

Mutta kaikki säännöt on tehty rikottaviksi joten älä kritiikistäni välitä (ja komposition perusasiat ovat kyllä helposti opittavissa). Sinulla on selvästi intohimo ja kykyä seurata sitä, tee niin muista välittämättä.

Sensuuri kärjistää yhteiskunnan polarisaatiota.

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä262

Pseudohippi kirjoitti:
Ensimmäinen kuvasi on hyvin kaunis. Sen väritkin ovat juuri oikeat (Huuhaan kritiikki on ihan huuhaata, värit ovat juuri oikeat). Siinä on kuitenkin muutama seikka jotka viittaavat siihen että et ehkä ole saanut muodollista koulutusta taiteen tekemiseen. Lähinnä tulee mieleen kompositio, minä antaisin tytön katseelle enemmän tilaa enkä laittaisi horisonttia iskemään veitsenä kurkkuun. Tietynlaista epävarmuutta on ehkä myös viivassa, mutta sitä esiintyy kyllä paljon ammtilaistenkin keskuudessa.

Mutta kaikki säännöt on tehty rikottaviksi joten älä kritiikistäni välitä (ja komposition perusasiat ovat kyllä helposti opittavissa). Sinulla on selvästi intohimo ja kykyä seurata sitä, tee niin muista välittämättä.

Kiitos! Ihan oikein mietit, itsekseni vain olen kuvia tehnyt,  Kiitos kritiikistä.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13696

Minkin tykkään eniten akasta, mutta tämä tyttö tuulessa on jotenkin suloinen ja sen voisin pistää jopa seinälle.

Harmi ettei näe kaikkea kehyksineen tai edes taustaa vasten, sillä matemaattisia suhteita on helpompi havaita koko kuvasta tai livenä.

Minä en ole mikään taiteentuntija, mutta ystävä olen.

Maalaa treeniksi poikittain välillä, voisin luulla että sopisi sinun tyyliin. Esimerkiksi se vastavärinen, jonka suuri fani en ehkä noin muuten ole, olisi mahdollisesti parempi poikittaisella pohjalla. En kyllä osaa sanoa miksi.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13696

Ekasta, ei akasta.

Joskus typot ovat sisältöön vaikuttavia, kuten tässä kävi. =D

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

MooM
Seuraa 
Viestejä9030

Mä tykkäsin kovasti tuosta punakeltaisesta mies+nainen -kuvasta. Muut ovat vähän liian tenityylisiä (huono sana, mutta en nyt jaksa keksiä parempaa ja määrittelen pyydettäessä)  tms. omaan makuuni. Mutta kivoja ei-itsestäänselviä juttuja niissäkin on.

Mikään taiteen tuntija en ole minäkään. Mutta sellainen "kymppi kuviksessa, ja vällillä piirtää ja maalaa vapaa-ajallaankin" -tyyppi olin minäkin, kunnes arki tappoi ja nykyisin vain piirtelen johonkin lappusille lähes huomaamattani muiden juttujen ohessa.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä262

Minijehova kirjoitti:
Minkin tykkään eniten akasta, mutta tämä tyttö tuulessa on jotenkin suloinen ja sen voisin pistää jopa seinälle.

Harmi ettei näe kaikkea kehyksineen tai edes taustaa vasten, sillä matemaattisia suhteita on helpompi havaita koko kuvasta tai livenä.

Maalaa treeniksi poikittain välillä, voisin luulla että sopisi sinun tyyliin. Esimerkiksi se vastavärinen, jonka suuri fani en ehkä noin muuten ole, olisi mahdollisesti parempi poikittaisella pohjalla. En kyllä osaa sanoa miksi.

Kiitos! Ja kiitos palautteesta. Huomasin ja laskin että minulla on vain muutamia poikittain eli vaakasuunnassa olevia töitä. Viimeisin on tämä linnunradanlaidalla:

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä262

MooM kirjoitti:
Mä tykkäsin kovasti tuosta punakeltaisesta mies+nainen -kuvasta. Muut ovat vähän liian tenityylisiä (huono sana, mutta en nyt jaksa keksiä parempaa ja määrittelen pyydettäessä)  tms. omaan makuuni. Mutta kivoja ei-itsestäänselviä juttuja niissäkin on.

Mikään taiteen tuntija en ole minäkään. Mutta sellainen "kymppi kuviksessa, ja vällillä piirtää ja maalaa vapaa-ajallaankin" -tyyppi olin minäkin, kunnes arki tappoi ja nykyisin vain piirtelen johonkin lappusille lähes huomaamattani muiden juttujen ohessa.

Kiitos ja kiitos palautteesta! Ehkä pidät sitten tästä työstä myös vai onko liian outo?:

MooM
Seuraa 
Viestejä9030

Kissatäti kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Kiitos! Ja kiitos palautteesta. Huomasin ja laskin että minulla on vain muutamia poikittain eli vaakasuunnassa olevia töitä. Viimeisin on tämä linnunradanlaidalla:

Kivat värit. Tuosta voisi tehdä pitkän hameen kuosin. Muuten tummanvioletti, kuva isona oikean reiden kohdalle

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat