Seuraa 
Viestejä3785

Ekat kännit yrjöineen ginistä, hajukin inhottaa. Syötettiinkö lapsena vain kaaliruokia, pidätkö kaalin hajusta?

Sivut

Kommentit (24)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13691

Omat ekat kännini vedin tusinasta lirusta viinipullojen pohjilla, boolimaljan hedelmistä ja gin lemonia spritellä perään.

Gin lemonia en ole sen illan jälkeen voinut edes haistaa, mutta muuten ginit ovat ihan tisleiden aatelia ja geetee paras drinkki.

Monilla on vahva muisto ekasta kunnon alkoholimyrkytyksestä, joka estää kyseisen juoman haistamisen ja maistamisen loppuelämäksi. Kovin ovat teinien aivot herkkiä traumalle, mikä olisi jokaisen vanhemman hyvä muistaa. Teini-iän kasvatus määrää sen suunnan, mihin aikuisuus tulee kehittymään, joten arvottaisin kasvatuksellisesti kolmesta aivojen plastisesta vaiheesta tuon ehkä itse yksilön kannalta merkittävimmäksi. Tai edes niin, että tuon ajan traumat ovat aikuisuudelle tuhoisimpia, koska niitä huonoja muistoja jo aikuistuneet aivot eivät sensuroi. Pienet lapset "kestää" paljon enemmän laiminlyöntiä ja vastaavaa paskaa kuin teinit.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

John Carter
Seuraa 
Viestejä12454

NytRiitti kirjoitti:

Ekat kännit yrjöineen ginistä, hajukin inhottaa. Syötettiinkö lapsena vain kaaliruokia, pidätkö kaalin hajusta?

Minulla on sama ongelma konjakin ja viskin kera. Jo pelkästä tuoksusta saattaa lentää laatta.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä9020

John Carter kirjoitti:
NytRiitti kirjoitti:

Minulla on sama ongelma konjakin ja viskin kera. Jo pelkästä tuoksusta saattaa lentää laatta.

Tuo on kyllä vakava händikäppi. Ennemmin luopuisin pikkurillistäni.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3785

Ensimmäiset kunnon kännit jälkiseuraumuksineen lienee jättänyt monelle ikuisen muiston. Kaalin inho on luultavasti enemmän geneettinen. Sipuli maku on lapsille paha, siihen pitää tottua, geenithän kertovat kaikkien kitkerien olevan myrkyllisiä. Englannissa Marmite jakaa kansan, tätä jakoa on tutkittukin geeneistä.

John Carter
Seuraa 
Viestejä12454

MooM kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
NytRiitti kirjoitti:

Tuo on kyllä vakava händikäppi. Ennemmin luopuisin pikkurillistäni.

On tuo kyllä aika vakava, vaikka rahaa säästyykin sen ansiosta aika hyvin. Händikäpin aiheutti 0,7 litraa Remy Martin VSOP konjakkia kitattuna puolessa tunnissa tauluun eräänä wappuna 14- vuotiaana. Oksettaa vieläkin.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Ertsu
Seuraa 
Viestejä7091

Ei yrjötä ginin haju, mutta pontikan haju yrjöttää. Oon joskus ollut tosi sairas pontikkaillan jälkeen enkä pysty sitä juomaan. Joskus -90 luvulla Kiinan reissulla yksi mies tarjosi paikallista "terävää" kaikille yhden paukun/nuppi. Haistoin heti sen pontikan hajun, mutta aattelin, ettei se yks paukku mitään tee. Toisin kävi. Heti 10 minuutin jälkeen alkoi yrjöttämään ja siitä kiireesti vessaan oksentamaan.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32582

Ertsu kirjoitti:
Ei yrjötä ginin haju, mutta pontikan haju yrjöttää.

Jostain syystä gin, vodka tai pontikka (laadukas) ei yrjötä ennen kun kiskoo 20 annosta. Ei, vaikka noiden juomien takia olen laatannut varmaan enemmän kuin muiden syiden takia yhteensä.

Appelsiinimehulla en ole voinut lantrata erään aamuyön jälkeen 18 vuotiaana. En tiedä miksi juuri se jätti inhon, gin tonicin takia olen yrjönnyt paljon kauhempia öitä ja kankkusaamuja, mutta imen sitä edelleen kuin sieni. Kokis on paska lantrinki vaikka en ole koskaan sitä suuremmin juonut, mitä joskus jonkun tarjoamia paukkuja. Appelsiinimehu, kokis ja viina ovat hyviä erikseen.

Justis
Seuraa 
Viestejä721

Täällä näkyy olevan paljon alkoholiongemaisia. Mulla ei ole mitään ongelmaa, kaikki laskee. Tiettyyn rajaan asti tosin. liika on aina liikaa ja kohtuus on yleensä liian vähän.

asdf
Seuraa 
Viestejä12639

Join 18-vuotissyntymäpäivilläni liikaa vodkamartineja (oliivilla) ja oksensin ja ripuloin niitä aamuyön. Tuli kammo oliiveihin, jo tuoksukin sai kakomaan, mutta se meni ohi reilussa puolessa vuodessa.

Rankemmin ryypätessäni pelkkä ajatuskin alkoholin mausta oksetti, jos edellisestä dokauksesta oli vain muutama päivä. Tuosta ongelmasta selvisi, kun veti ekan drinkin (mukillinen, jossa vodkaa ja marjamehua 50-50) väkisin kurkusta alas. Oksu tuli alle minuutissa, yleensä alle 30 sekunnissa. Sen jälkeen pysyi juoma sisällä ja pystyi hienosti vetämään taas perskännit.

ROOSTER
Seuraa 
Viestejä5012

Taskunlämmin koskenkorva ei uponnut 20:een vuoteen mutta taas menee...Kirsikkaviini ei vieläkään, eikä vehnäolut.

Kysyin yhdeltä brittiläiseltä, miksi kaikki kovimmat juopot juovat giniä? Hän oli tosin sitä mieltä, että vodkaa ne juovat. Gintonic on todella maittavaa kunhan gini on hyvänsorttista ja tonicvesi vähintään Schweppes-laatua. Vodkalle etsin vielä sopivaa lantrinkia, puolukkamehu lienee parhaita. Kokiksella laimennettaessa paha maku säilyy, mutta juotava määrä kasvaa, mieluummin otan raakana kuin colalla.

Yleinen mielipide on aina väärässä.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32582

ROOSTER kirjoitti:
Vodkalle etsin vielä sopivaa lantrinkia, puolukkamehu lienee parhaita. Kokiksella laimennettaessa paha maku säilyy, mutta juotava määrä kasvaa, mieluummin otan raakana kuin colalla.

Kraanavettä voittanutta lantrinkia kirkkaalle viinalle ei ole, jos tarkoitus on ryypätä. Sen käytännölliset ominaisuudet jyräävät kulinaarisen hifistelyn. Jos tällainen sokerihotka alkaa hyvänmakuisia liemiä litkimään, on ketarat ojossa jo alkuillasta.

Tokkura
Seuraa 
Viestejä6401

Ei. Katajaa pistetään sahtiinkin. katajoissa pesivä "punalintu", punatulkku esintyy ja kalevalan Oluen synty -runossa. Kirsikkaviini yrjöttää, vaikka on konkreettisesti muistakaan, milloin olen siitä ottanut kaatokännin. Saatoi olla teekkarivuosikurssin Tukholman-retkellä Skåska Cementgjuterietin vieraana. Kermaanien litkuja.

skaribo
Seuraa 
Viestejä111

Minttusuklaalla vedin ekat kännit. Samalla reissulla myös oksensin rinnuksille (kaverin) ja kakkasin housuun (omiin). Jostain syystä ei esimerkiksi After Eightit enää maistu :(

Mutta ei muuta tosiasiaa, että edes rehellisesti yrittäessäni tieteellä on useimmiten aika vähän mitään järkevää sanottavaa suhteessaan mielipiteisiin.
Huuhaata

NytRiitti
Seuraa 
Viestejä3785

Minijehova kirjoitti:
Omat ekat kännini vedin tusinasta lirusta viinipullojen pohjilla, boolimaljan hedelmistä ja gin lemonia spritellä perään.

Gin lemonia en ole sen illan jälkeen voinut edes haistaa, mutta muuten ginit ovat ihan tisleiden aatelia ja geetee paras drinkki.

Monilla on vahva muisto ekasta kunnon alkoholimyrkytyksestä, joka estää kyseisen juoman haistamisen ja maistamisen loppuelämäksi. Kovin ovat teinien aivot herkkiä traumalle, mikä olisi jokaisen vanhemman hyvä muistaa. Teini-iän kasvatus määrää sen suunnan, mihin aikuisuus tulee kehittymään, joten arvottaisin kasvatuksellisesti kolmesta aivojen plastisesta vaiheesta tuon ehkä itse yksilön kannalta merkittävimmäksi. Tai edes niin, että tuon ajan traumat ovat aikuisuudelle tuhoisimpia, koska niitä huonoja muistoja jo aikuistuneet aivot eivät sensuroi. Pienet lapset "kestää" paljon enemmän laiminlyöntiä ja vastaavaa paskaa kuin teinit.

Lamaanuttaakohan alkoholi ulomman aivokuoren ja valloilleen pääsee liskoaivot, hajut ja vietit, muistijälki jää pysyväksi?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä13691

NytRiitti kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Lamaanuttaakohan alkoholi ulomman aivokuoren ja valloilleen pääsee liskoaivot, hajut ja vietit, muistijälki jää pysyväksi?

Näin luulisin suunnilleen tapahtuvan. 

Alkoholin annosmäärät ovat valtavia ja ensikokeiluun annostelun vaikeus on ymmärrettävä ongelma. Valistuneet vanhemmat säästäisivät lapsensa ginitraumalta opettamalla oikea annostelu ajoissa.

Noin tehtynä muistijälki voisi olla postiivisempi kimara yhtä nousuhumalaa ennen nukahtamista.

Noin saadaan luotua vain positiivinen kuva alkoholista aivoihin. Suosittelisin jatkotoimia alkoholisoitumisriskin alentamiseksi, keinona valistus. =D

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Deimos
Seuraa 
Viestejä7484

Olen juonut ja yrjönnyt lähes kaikesta. Kammoa ei ole mihinkään ja kaikki uppoaa edelleenkin. Ei varmaan kovin hyvä juttu. Yksi ekoista kovista känneistä Kirchberryllä. Tuloksena kaunis reikä ikkunaan kun erehdyin hieman. Piti mennä yrjöämään avonaisesta pikkuikkunasta niin täräytin isoon ikkunaan. Nenän kokoinen pyöreä reikä tuli. Koittaakaapa itse moista suoritusta. Täytyy olla ninja että onnistuu. Yrjöistä en muista menikö ulos vai sisälle vai itseni päälle. Gini on hyvää ja tykkään edelleen Singapore Slingistä. Pahin lienee taskulämmin pontikka, itse keitetty. Siinä on raakaa yrjön voimaa.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat