Seuraa 
Viestejä8482

Nyt alan uskoa että hulluudesta on myös mahdollisuus parantua. Voisin jopa kuvitella että olen jossain vaiheessa lääkkeetön. Viimeisestä akuutista psykoosista on nyt jo yli vuosi. Lääkitys on kohdillaan ja elämä sen suhteen kunnossa. En usko että nyt saisin diagnoosia F20.0. Todennäköisesti toipuva. Vaikka ajoittaisia masennusjaksoja vieläkin esiintyy ne ovat lyhyitä eivätkä kovin syviä. Joskus tulee kuitenkin vieläkin sammakoita suusta tai näppiksestä. Huomisen ohjelma on suunnisteltu. Aamupäivästä treeni, sitten ruohonleikkuu, ruokailu ja sauna.

Uskon että myös maaninen puoli on nyt aisoissa. Se näkyi myös täällä palstalla. Viestimäärä oli aika kova. Lithiumista kokemuset ovat positiivisia. Ei pahemmin haittavaikutuksia. Terapia alkaa syksyllä. Siellä koitetaan parantaa traumoja ja niitä on monia. Kyseessä on kognitiivinen psykoterapia ja valitsen terapeutin itse.

Ainut mikä vaivaa on ajoittainen depressio ja itsesääli. Itsesääli on jo sairaus sinänsä mutta siitäkin voi parantua. Näillä eväillä kohti syksyä ja uusia seikkailuja. Nautitaan kaikki vielä kesän viimeisistä viikoista. Syksyn kunniaksi voisi pelata Life Is Strangen jo ties monettako kertaa (50? 100?).

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Sivut

Kommentit (49)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä14732

Omaa arvoaan ei tulisi määritellä muiden arvostuksesta, vaan sen kuuluisi mennä juuri toisin päin.

Tietysti hulluudesta voi parantua. Myös niin että muut tulee yhtä hulluiksi ja ne harvat edellisiksi normaaleiksi jääneet ovat uusia hulluja.😂

MJ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

jussipussi kirjoitti:
"TLDR MAD

Dokumentaarinen sarja hulluudesta"

https://areena.yle.fi/1-50125592 .

Kiitos, katson kotona.

Eppur si muove !!!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Peeveli, vaikuttaa hyvältä. Toivottavasti ennakko-odotukset ei ole liian korkeat.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Hmmm, kaikkea sitä tuleekin kirjoitettua. 26.7.2019. Kyllä maailma on muuttunut sittemin.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Minijehova kirjoitti:
Omaa arvoaan ei tulisi määritellä muiden arvostuksesta, vaan sen kuuluisi mennä juuri toisin päin.

Tietysti hulluudesta voi parantua. Myös niin että muut tulee yhtä hulluiksi ja ne harvat edellisiksi normaaleiksi jääneet ovat uusia hulluja.😂

Arvio: Muiden hulluus on kasvanut ja mulla pysynyt samana.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Mielenkiintoista, en tiedä onko tässä kyse myös taideteoksesta, performanssista. Lisäksi voin seurata täältä historiaani. Jussipussi nosti tämän viestin ja muistan tarkalleen mitä silloin tapahtui. Milloin olen voinut todella huonosti ja milloin paremmin. Ikävä kyllä niin myös jokainen joka näitä lukee.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Ihan piruuttaan voisin aika monelle myös suositella. MTT-ongelmat kun ovat jo arkipäivää nyky Suomessa. Katsoin pätkän.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Katsoin lisää ja olen varma että jokaisen olisi syytä katsoa nämä.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

jussipussi kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
"TLDR MAD

Dokumentaarinen sarja hulluudesta"

https://areena.yle.fi/1-50125592 .

Kiitos, katson kotona.

Ns viihteellinen mutta on siinä historiaa käyty läpi.

No, se mitä vikasta osasta kurkkasin niin ihan asiaakin. Ehkä vähän pilke silmäkulmassa niinkuin pitää ollakkin.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

No, kun heräsin näin aamusta, onkin aikaa katsoa näitä videoita. Vitutukseltani.

Eppur si muove !!!

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä2580

Deimos kirjoitti:
Nyt alan uskoa että hulluudesta on myös mahdollisuus parantua

Jos haluat pysyä kunnossa, syö lääkkeitä määrätty määrä vielä ainakin 2 vuotta ja vältä stressiä, ja ole selvinpäin.

Tänne kirjoittelee monia, joilla toivoa ei varmaankaan ole, aina hulluudesta ei voi parantua.

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Tokilogi kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Nyt alan uskoa että hulluudesta on myös mahdollisuus parantua

Jos haluat pysyä kunnossa, syö lääkkeitä määrätty määrä vielä ainakin 2 vuotta ja vältä stressiä, ja ole selvinpäin.

Tänne kirjoittelee monia, joilla toivoa ei varmaankaan ole, aina hulluudesta ei voi parantua.

Katsotaan. Raivasin turhat ihmisuhteet niin täällä kuin oikeassa maailmassa. Nyt on paljon paskaa poissa. Voin ottaa rennommin.

Jos sinulla on lääketieteellistä koulutusta, niin ymmärrät hyvin, ettei ilman diagnoosia syödä mitään lääkkeitä. Joko on diagnoosi ja siihen sitten syödään tarvittava lääke. Pelkkä arpominen bipolaarisesta ei ainakaan minulle riitä. Joten lito pysyy poissa.

Töissä olen lomalla ja kaikki pysyy poissa mielestä. Kotona... koska olen yksin olen yksin. Tinderit sun muut paskat ovat maailman suurin kusetus. Oikeastaan mistään ei yhtään kontaktia. Tavoite edelleen OMA perhe. Ei joku missä missä on äiti- ja isäpuoli.

Naisiin olen pettynyt ja kaikki vastakaisen sukupuolen edustajat ovat olleet valtavia pettymyksiä. Usko niihin on mennyt täysin. Pyrin olemaan olematta kyyninen siitä huolimatta. Jos joku tulee eteen, niin sitten tulee (en pidätä hengitystä).

Kiitos huolenpidosta. Pärjään kyllä. Ja vielä kerran anteeksi että sait paskaryöpyn päällesi. Taidat olla yksi palstan järkevimmistä nimimerkeistä. Sen sijaan jos erään saan käsiini joskus niin odottaa armoton selkäsauna.

Deimos.

Eppur si muove !!!

Deimos
Seuraa 
Viestejä8482

Korjaus, muutakin kuin äiti- ja isäpuoli.

Eppur si muove !!!

Titanic
Seuraa 
Viestejä1654

Hullu uskoo muihin ihmisiin, mutta terve vain yksin itseensä. 

Hulluus on EGO:n eli MINÄN joutumista liian taka-alalle. Se tapahtuu esim. jos lukee liikaa vain yhden tyyppistä kirjaa tai seurustelee vain samanikäisten kuin mitä itse on kanssa. Jos pääsee seuraan, jossa on paljon eri ikäisiä esim. 10 vuotta itseään vanhempia tai nuorempia niin se tekee hyvää EGO:lle. 

Itse aloin tervehtyä kun törmäsin itseäni 10 vuotta vanhempaan Efraimin heimon jäseneen, jolla oli vahva EGO ja selkeät uskomukset. Vihattava tyyppi monin tavoin, mutta hyödyllinen EGON eli TAHDONVOIMAN käytön opastaja.

Ennen ajattelin pelkkää hyvää kaikista ihmisistä ja siunasin heitä, mutta nykyisin ajattelen heistä pelkkää pahaa ja kiroan heitä. Tämä on kummasti tehnyt minua terveemmäksi. Olen saanut omaan egooni ja tahdonvoimaani piristysruiskeen alkamalla vihaamaan muita. Mutta tämä EI SOVELLU KAIKILLE. JOS OLET VÄKIVALTAINEN TAI VAHINKOA TEKEMÄÄN PYRKIVÄÄ TYYPPIÄ on ehkä hyväkin, että pysyt "hulluna". 

Tervehtyminen merkitsee takinkääntämistä: Siunaaja muuttuu kiroajaksi tai kiroaja muuttuu siunaajaksi? Näin oman pienen , pienen kokemukseni asiasta kerron.

MooM
Seuraa 
Viestejä9374

Titanic kirjoitti:
Jos pääsee seuraan, jossa on paljon eri ikäisiä esim. 10 vuotta itseään vanhempia tai nuorempia

En osaa kyllä ajatella +- 10 vuotta omasta iästäni olevia eri-ikäisenä. Ehkä joskus alle 20-vuotiaana tuo on oikeastikin totta. Kolmen kympin jälkeen tuollainen ikäero muuttuu melko vähäiseksi.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat