Sivut

Kommentit (65)

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12367

Toin vaimolle eilen ”tuliaisina” pari Happy Joe omenasidukkaa, joista kovasti pitää muttei raaski itselleen ostaa, ja se taisi tepsiä!

Se on joskus pienestä kiinni...

... anteeksi en pyytänyt, enkä pyydä.

😎

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12367

asdf kirjoitti:
Siis katsohan nyt hyvä Brainwashed, kun, eh, naiset eivät ymmärrä mistään, nimittäin, yhtikäs mitään, ehhehh hehheh (otsaan lyömistä ja spedekävelyä).

Tein kyllä itse asiassa feispalmin, millä ei tosin ollut sellaista toivottua ns. tilanteen raukeamiseen pyrkivää vaikuttavaa tulosta, vaan päinvastoin, siitäkös se mielensä pahoitus vasta äityi, ja tosiaan, ihan pillitysasteelle meni, mikä ei tietenkään ollut kivaa kummallekkaan osapuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12367

ovolo kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
En oikein voinut vaikuttaa siihen seuraan tässä tapauksessa, kun sentään asutaan samassa huushollissa, mutta tällä kertaa taisi piikkini upota erityisen syvälle, mikä ei ollut tarkoitus, vaan taitaa olla oikeasti niin että miehet ja naiset ajattelevat asioista välillä hieman eri tavoin?

Kinastellaanko teillä kotona myös siitä, onko kuussa käyty vai ei?

Ei.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

TeeSi, luettelit 3 tapaa, jolla nainen mielestäsi poikkeaa miehestä ajattelutavaltaan. Kaksi ensimmäistä kohtaa, auton peruuttaminen sekä suuntavaisto, ovat tavallaan samoja... siis tilan hahmottaminen. Minun kokemukseni mukaan ei ole sukupuolisidonnaista, monesti miehetkin viittaa johonkin päin ihan miten sattuu. Sitä en kuitenkaan tiedä, onko naisilla miehiä usemmin puutteita suuntavaistossa. Suurin osa suunnistajista on kyllä miehiä.

Auton peruuttaminen on myös tekninen juttu, siinä miehet on epäilemättä parempia. 

Kolmas esimerkkisi: riskinottoa, vai näyttämisen halua?

TeeSi
Seuraa 
Viestejä456

3) kohta on tavallinen RALLI. Todella vähän naisia lajin parissa, ei kuskeina tai kartanlukijoina. Ero on tilastollisesti merkittävä ja kertoo ominaisuudesta, että miehet saavat adrenaliinista koukuttavat kiksit. Varmaan sodat, skydiveing, pikaveneily, hävittäjälento, katutappelut jne. ovat siksi miesten suosiossa. En usko että kyse on näyttämisen halusta vaan yksinkertaisesti saan sykettä jännityksestä!
Jotkut naiset ajavat rallia ja hävittälentokonetta, mutta silloin voi olla nimen omaan kyse siitä että "naisetkin pärjäävät". Minulla motivaatio on että nautin itse vaikka kuolisin...

asdf
Seuraa 
Viestejä12619

Keijona kirjoitti:
Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Huoh. Toimivaksi konsepti sisätiloissa on todettu se että puoliso määrää värin ja minä toteutuksen. Eikä kumpikaan turhia perusteluita tms. toiselta utele. ei kaikkien tarvitse kaikkea osata, saati tietää.

Sinulla siis on puoliso? Joko se on todella tuore tapaus, se on mies tai sitten puhuit aiemmin paskaa kertoessasi, ettet elä naisen kanssa. Tekstistäsi voi päätellä, ettei tuoreesta järjestelystä ole kyse ja ethän sinä mikään valehtelija ole, joten olet siis parisuhteessa miehen kanssa. Se on todella miehekästä ja mukava huomata, että elät kuten opetat.

Tottakai mielikuvituksellisessa matrix järjestelmässä hortoilevilla on  vilkas  mielikuvitus ja varsin individualistisia käsityksiä ja vaihtoehtoisia faktoja  lähes kaikkeen liittyen. Mutta tuo kristillinen jokapäiväinen monoaviovuodepakkomielle  on  hieno esimerkki  uskollisuudesta, kun ateistitkin sille traditiolle  uskollisia  yhä. 

Kumpi teillä on butch ja kumpi bitch?

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

TeeSi kirjoitti:
3) kohta on tavallinen RALLI. Todella vähän naisia lajin parissa, ei kuskeina tai kartanlukijoina. Ero on tilastollisesti merkittävä ja kertoo ominaisuudesta, että miehet saavat adrenaliinista koukuttavat kiksit. Varmaan sodat, skydiveing, pikaveneily, hävittäjälento, katutappelut jne. ovat siksi miesten suosiossa. En usko että kyse on näyttämisen halusta vaan yksinkertaisesti saan sykettä jännityksestä!
Jotkut naiset ajavat rallia ja hävittälentokonetta, mutta silloin voi olla nimen omaan kyse siitä että "naisetkin pärjäävät". Minulla motivaatio on että nautin itse vaikka kuolisin...

No kyllähän nuo ovat nimenomaan miesten juttuja.

Mun ensimmäinen toiveammatti oli lentokapteeni. Olin hulluna kaikkeen lentämiseen jo alle 1-vuotiaana, alkaen linnuista. Lentokoneet... niillä on minulle erityinen merkitys.  En tiedä minkä ikäinen olin, ehkä yli viiden, kun kerroin äidilleni ammattitoiveeni . Mutta äitini, sen yhden ainoan kerran, sai minut tuntemaan itseni  vajaaksi sukupuoleni vuoksi. Hän nimittäin vastasi, että lentokapteenit ovat miehiä. Mitä minun olisi siitä pitänyt ajatella? Kysyin, mitä naiset sitten voivat tehdä, mikäli rakastavat lentokoneita ja niillä lentämistä. Vastaus oli tietenkin että olla lentoemäntä.  Mietin asiaa hetken,  mutta ei ollut aivan sama.  Olisin halunnut LENTÄÄ, en lentää. Ajatus jäi  kuitenkin roikkumaan muodollisena,  sillä vaikka en tuntenut siihen paloa, en myöskään nähnyt selkeästi miksi olisin sen kiistänyt. Minua myös huolestutti ajatus, että olen syntynyt jotenkin vajaana, enkä ymmärrä miksi tai en mahda asialle mitään. No ei se kapteenin ammatti minulle olisi sopinut, mutta olisi ollut hienoa saada  edes haaveilla siitä jonkin aikaa. Se olisi tuntunut mahtavalta, että  äiti olisi uskonut minuun siinä asiassa, ja aina nähdessäni lentokoneen voisin ylpeänä ajatella, että minäkin vielä joskus.

Teininä ostin downhill-pyörän, mutta olin aika nössö sen kanssa. Koska olin koulun liikuntatunneilla tullut siihen uskoon, etten ole liikunnallisesti lahjakas, kun en ollut notkea jne. Ostin sen pyörän koska näytti hyvältä! Pyöräilyä olen kuitenkin aina rakastanut, vaikka rohkeus olikin yhteen aikaan kateissa. Pyöräilyn vauhti muistuttaa  hiukan lentämistä... Vasta nyt aikuisena pystyisin varmaan nauttimaan haastavastakin  menosta maastossa.  Olin lapsena vähän "poikatyttö", en mitenkään ylivilkas, vaan poikamaisuus johtui äitisuhteestani. Jotain poikkeuksellista siihen liittyy aina tavalla tai toisella, kun nainen valitsee miesvaltaisen ammatin/harrastuksen. Ehkä myös toisinpäin, jos mies valitsee vahvasti naisille tyypillistä.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Brainwashed kirjoitti:

Olen sellainen tökstöks ihminen, eli kun huomasin virheen vaimon logiikassa, niin huomautin vain että ei se niin ole, ja kun jatkoi jankkaamistaan niin meni itseltänikin hermot, kun en yksinkertaisesti voi sietää tyhmyyttä, itsessänikään, mutta olet oikeassa siinä että kyse ei ollut niinkään maalista, vaan tässä tapauksessa siitä kun ikäänkuin kysymysmuodossa esitetään jokin oletus, esim.   "täähän riittää tytön huoneen seiniin kun purkissa sanotaan että 8m2", no kun ei riitä, vaan miten sanoa tuokin nätisti niin ettei toinen mene täysin jumiin, siinäpä se iänikuinen dilemma, eli olin ilkeä periaatteessa täysin suotta, kun olisin voinut yhtä hyvin sanoa mmhhmmjoo, ja antaa asian olla, huomaahan toinen sitten käytännössä ettei edes yhtäkään seinää saa yhdellä litran purkilla maalattua.

Sori nyt, oon varmaan vähän tyhmä kun en tajua, mut miksi et voisi vaan sanoa miten asia on? Eli että se 8m2 tarkoittaa maalattavan pinnan eli seinän pinta-alaa. :)

Mut tiedän kyllä vanhoja aviopareja jotka saa kinan aikaan aivan kaikesta. Vuorotellen kylvetään vahingoniloo jos toinen tekee jonkun mokan, vähän kuin sellanen koston kierre mut ei kuitenkaan ihan vakavalla mielellä vaan pilkkaamalla toista leikillään. Ehkä te ootte sellasia. :)

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Ärsyttävä kysymyksen asettelu; uteliaisuutta vai tahallista provoo?

Se on hauskanpitoa ja riskinottoa sen suhteen.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä32548

mdmx kirjoitti:
Sori nyt, oon varmaan vähän tyhmä kun en tajua, mut miksi et voisi vaan sanoa miten asia on? Eli että se 8m2 tarkoittaa maalattavan pinnan eli seinän pinta-alaa. :)

Tuota minäkin vähän ihmettelen. Ainakin meillä tuollaiset hoituvat, kun pidän luennon asiasta. Jostain syystä sekä vaimo että lapset ovat oppineet välttelemään niitä. Katsovat yleensä mieluummin googlesta vastaukset teknisiin kysymyksiin.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Laiskuutta. Töissä oli niin hyvä vire, että ajattelin vapaalla jatkaa vireen hyödyntämistä, mutta syötyäni huomasin ettei huvita tehdä aivotyötä... joten tulin palstalle (*yllätys!*). Tota viestiä kirjoittaessani ajattelin, että onkohan mulla jotain asiaakin... Joku ajatus siinä oli taustalla, liittyen riskin ottoon. Riski mihin? Vammautumiseen tai jopa hengenlähtöön? Mä ymmärsin että riski viittaa negatiiviseen, siihen mitä voi menettää, kun jotain tavoittelee. Mutta se menetyksen mahdollisuuden tiedostaminen on pelkkä sivutuote... ei mikään itseistarkoitus!?!

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12367

asdf kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:

... anteeksi en pyytänyt, enkä pyydä.

Toivottavasti toi on vitsi.

Ei ollut.
Pyydän kyllä anteeksi aina kun katson siihen olevan syytä, tässä tapauksessa en katsonut sellaista olevan.
Selvennetään vielä sen verran että selitin sen ilmoitetun 5-8 m2 riittoisuuden johtuvan siitä että se on riippuvainen monesta tekijästä, kuten maalattavan pinnan koostumuksesta, kuinka paljon maalia ohennetaan jne.
Tyttöjen huoneiden remontti on muutenkin ollut tämän kesän kestokädenvääntöaihe josta on riittänyt monen aamiaishetken tunnelman latistamiseen. Annoin ajat sitten suosiolla naisille vapaat kädet toteuttaa visionsa, mutta jos neuvoja kysellään eikä ne kelpaa niin soonsitsiinä.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä12367

Neutroni kirjoitti:
mdmx kirjoitti:

Tuota minäkin vähän ihmettelen. Ainakin meillä tuollaiset hoituvat, kun pidän luennon asiasta. Jostain syystä sekä vaimo että lapset ovat oppineet välttelemään niitä. Katsovat yleensä mieluummin googlesta vastaukset teknisiin kysymyksiin.

Kyllä se on meilläkin juuri tuolla lailla. Nyt kävi vain niin että vaimo ns. heikkona hetkenään kysyi puolivahingossa ääneen, ja minä tyhmänä vastasin, eikä muuta tarvittu.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Laiskuutta. Töissä oli niin hyvä vire, että ajattelin vapaalla jatkaa vireen hyödyntämistä, mutta syötyäni huomasin ettei huvita tehdä aivotyötä... joten tulin palstalle (*yllätys!*). Tota viestiä kirjoittaessani ajattelin, että onkohan mulla jotain asiaakin... Joku ajatus siinä oli taustalla, liittyen riskin ottoon. Riski mihin? Vammautumiseen tai jopa hengenlähtöön? Mä ymmärsin että riski viittaa negatiiviseen, siihen mitä voi menettää, kun jotain tavoittelee. Mutta se menetyksen mahdollisuuden tiedostaminen on pelkkä sivutuote... ei mikään itseistarkoitus!?!

Joo. Mulla on ollu lomalla niin hyvä vire et ajattelin töissä jatkaa sen hyödyntämistä, mut saas nähä. Sunnuntaina vika lomapäivä, tuntuu kyllä tosi väärältä tähän väliin. Joutuu luopuun loman suomasta 24/7 vapaudestaan. :)

Noista adrenaliiniharrastuksista, tietenkin se riski vammautumiseen on negatiivinen asia joka realisoituessaan vähintään tulee kalliiks tai lopettaa harrastamisen pitkäks aikaa ja pahimmillaan vie hengen. Toisaalta ehkä se riski on osa sitä juttua kuitenkin, et kykenee sulkemaan sen mielestään. Pelosta se adrenaliini kuitenkin tulee.
Mut ei se kyl mitään näyttämisen halua ole, vaan kyse on tunteesta ja halusta tehdä niitä asioita. Siitä kokemuksesta / elämyksestä. Mut tietysti siinä jotain itselleen näyttämisen halua voi olla seassa mahdoton sitä on erotella.

Nykyään kyl haaveilen liitovarjosta, niiden kanssa on nollatoleranssi onnettomuuksissa ja homma on rauhallisempaa muutenkin, ja luulen et huomattavasti antosampaakin. Kun taas jollain krossipyörillä/mönkkäreillä se kaatuilu kuuluu asiaan. Ja alkaa oleen jo turhan vanha, vammojen parantumisessa kestää ihan helvetin kauan vrt. siihen kun oli 20v. :) Ja kipu ei oo kaveri.

Käyttäjä4499
Seuraa 
Viestejä6732

mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Joo. Mulla on ollu lomalla niin hyvä vire et ajattelin töissä jatkaa sen hyödyntämistä, mut saas nähä. Sunnuntaina vika lomapäivä, tuntuu kyllä tosi väärältä tähän väliin. Joutuu luopuun loman suomasta 24/7 vapaudestaan. :)

Noista adrenaliiniharrastuksista, tietenkin se riski vammautumiseen on negatiivinen asia joka realisoituessaan vähintään tulee kalliiks tai lopettaa harrastamisen pitkäks aikaa ja pahimmillaan vie hengen. Toisaalta ehkä se riski on osa sitä juttua kuitenkin, et kykenee sulkemaan sen mielestään. Pelosta se adrenaliini kuitenkin tulee.

Mutta mikä siinä vauhdikkaassa tekemisessä eniten motivoi? Vapautumisen tunne, ainakin itselläni.

Minua ei motivoi tietoisuus siitä, että voisin loukata hetkenä minä hyvänsä. Pelko on toki läsnä kovassa menossa, ja auttaa pysymään valppaana. Se jännityksen momentti. Mutta ei SYY tekemiseen. Voiko muka olla?

Keväällä oli tapaus, jossa ajoneuvon haltija huomasi kulkupelissään ison vian kesken ajon - ja siitä huolimatta, jatkoi ajamista. Noin 20 km myöhemmin hän kiihdytteli välillä hurjasti. Miksi hän teki sen myös liikenneympyrässä?
Oli kuulemma ihme, että hän säilyi hengissä... Vakuutusfirmalle tuli iso lasku, sillä ajoneuvo kyettiin osoittamaan vialliseksi. Oliko tämä nimenomaan sitä riskin OTTOA?

mdmx kirjoitti:
Nykyään kyl haaveilen liitovarjosta, niiden kanssa on nollatoleranssi onnettomuuksissa ja homma on rauhallisempaa muutenkin, ja luulen et huomattavasti antosampaakin. Kun taas jollain krossipyörillä/mönkkäreillä se kaatuilu kuuluu asiaan. Ja alkaa oleen jo turhan vanha, vammojen parantumisessa kestää ihan helvetin kauan vrt. siihen kun oli 20v. :) Ja kipu ei oo kaveri.

Mä haaveilin liitovarjoharrastuksesta ja laskettelusta, varhaisteininä. Kumpaankaan ei suostuttu. Nuorempana halusin kovasti myös TV-lähetykseen, kun kaverikin oli ollut, mutta äiti ei suostunut viemään. No, voihan sitä aina kuvata matosia omenoita sun muita jänniä juttuja...

Goswell
Seuraa 
Viestejä13497

Tuohan se vasta jännää onkin, itsekin otin aikanaan kuvan kauniista, puhtaasta, kypsästä  punakylkisestä omenasta lehmänpaskaläjän keskellä, paras kuva ikinä, missä onkaan nyt. nimesinkin sen.

Suomen maatalous EU:n puristuksessa.

Minun mielestä noin.

mdmx
Seuraa 
Viestejä6248

Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
mdmx kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:

Mutta mikä siinä vauhdikkaassa tekemisessä eniten motivoi? Vapautumisen tunne, ainakin itselläni.

Minua ei motivoi tietoisuus siitä, että voisin loukata hetkenä minä hyvänsä. Pelko on toki läsnä kovassa menossa, ja auttaa pysymään valppaana. Se jännityksen momentti. Mutta ei SYY tekemiseen. Voiko muka olla?

No se on kaikkien osiensa summa ja loukkaantumisen riski on osa sitä. Sitä tietysti pyrkii minimoimaan, eli ei se voi olla se juttu. Risk/Reward. Vapautumisen tunne juuri on se palkinto.

Voi loukata hetkenä minä hyvänsä, ja hyvä mieli tulee osittain siitäkin kun ei loukkaa. Jos ei voisi loukata, palkinto olis ehkä pienempi?

Käyttäjä4499 kirjoitti:

Keväällä oli tapaus, jossa ajoneuvon haltija huomasi kulkupelissään ison vian kesken ajon - ja siitä huolimatta, jatkoi ajamista. Noin 20 km myöhemmin hän kiihdytteli välillä hurjasti. Miksi hän teki sen myös liikenneympyrässä?
Oli kuulemma ihme, että hän säilyi hengissä... Vakuutusfirmalle tuli iso lasku, sillä ajoneuvo kyettiin osoittamaan vialliseksi. Oliko tämä nimenomaan sitä riskin OTTOA?

No kai sen sellaseksikin voi mieltää mut mun mielestä toi on aika typerää. Iso riski mut missä reward? Turhat riskit on järjettömiä riskejä. Ehkä se koki että sillä ei ollu mitään menetettävää, se saa ihmiset tekeen typeriä juttuja. 

Käyttäjä4499 kirjoitti:

mdmx kirjoitti:

Mä haaveilin liitovarjoharrastuksesta ja laskettelusta, varhaisteininä. Kumpaankaan ei suostuttu. Nuorempana halusin kovasti myös TV-lähetykseen, kun kaverikin oli ollut, mutta äiti ei suostunut viemään. No, voihan sitä aina kuvata matosia omenoita sun muita jänniä juttuja...

Niin ja eihän toi oo tytölle sopiva harrastus.  :) No mut maailma on nykyään paljon tasa-arvoisempi ja lapsuuden haaveita kannattaa joskus toteuttaa.

Valokuvaaminenkin on vapauttavaa, tykkään itekin. Makasin kyljelläni rinkka selässä horseid beachilla ja valokuvasin niinkin tylsää juttua kuin keskellä hiekkaa pystyssä seisova lokinsulka. Takaa kävelevä svedu pariskunta hämmästeli keskenään mitä mä teen. Sekin oli jotenkin siistiä. Nainen hämmästeli et onkohan se kunnossa, johon mies vastas et joo se on valokuvaaja. Ajattelin et enkä oo mä vaan leikin valokuvaajaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat