avoin yliopisto

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

jos menee avoimeen yliopistoon opiskelemaan, niin voiko saada esimerkiksi opintotukea?

Kommentit (14)

tiäremiäs
Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005
Pinky&Brain
Niin no, ei siitä varmaan saa tukea sitten.

Työministeriön työvoimakoulutusta. Kannattaa katella jos siellä on jotain mielenkiintoista, eiköhän nuo ole ainakin ilmaisia ja saa työttömyystukea samalla.
http://koulutukset.mol.fi/directSearch.html?locale=fi_FI&clear=true[/quote]

Ei mää tollasia viitti. Ne on pelkkäää kuraa ja "orjatyön" käyttämistä.

Vierailija
tiäremiäs
EGOtec
Mikset hae yliopistoon ihan oikeaksi opiskelijaksi?

Oon kyllä hakenu.

Jos ei meinaa sisään päästä, mutta vakava tarkoitus olisi, niin sitten avoimesta pari peruskurssia käyt vääntämässä ja pääsykokoeet menee heittämällä läpi. Kannattaa ilman muuta.

Vai onko kyseessä jokin vaikeakin tiedekunta?

Vierailija

Opiskelen avoimessa yliopistossa, eikä mulla ole oikeutta opintotukeen. Se on pääasiassa iltaopiskelua ja etäopiskelua. Käydään suorittamassa tenttejä jne. Yksi kurssikokonaisuus esim. 20ov suomen historian perusopinnot maksoi muistaakseni (pari vuotta sitten) 260e ja opiskeluoikeutta oli 2v.
Aineopinnot (jotka ovat perusopintojen suorittaneille) ovat "syventäviä" (20-40ov yleensä) ja maksavat suurinpiirtein saman verran.

Työttömänäkin voi siis opiskella ja sitä kannattaa käyttää hyväksi. Ite käyn nykyään töissäkin ja opinnot ovat vähän "vasemmalla kädellä hoidettavia".

Suosittelen.

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Itse kävin aikoinaan ensin vuoden avointa yliopistoa, kunnes sitten hain sisään toiselle alalle samaan tiedekuntaan.

Puoli vuotta maksoi 20 euroa silloin, joten ei paljon kukkaroa rassannut. Asuin tosin toisella paikkakunnalla, eli liikkuminen maksoi hieman. Sain tosin "kolmen pennin apurahaa" kotikunnastani.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Neonomide
Seuraa 
Viestejä14029
Liittynyt23.6.2005

Riippuu alasta ja yliopistosta. Käy ottamassa selvää paikallisen korkeakoulusi opintotoimistosta, josta pitäisi löytyä ainakin "opas avoimen korkeakoulun opintoihin" tms.

Useimmissa aineissa ainakin täällä pääsee erillisellä hakemuksella sisään, kun suorittaa käymästään aineesta noin 35 opintoviikkoa (tai noin 70 opintopistettä), mikä yleensä vastaa aineopintoja (15+20). Joissain aineissa vaaditaan, että opintojen keskiarvo on vähintään 2,75, tms.

Pretending to be certain about propositions for which no evidence is even conceivable—is both an intellectual and a moral failing. —Sam Harris

Vierailija

Muistaakseni näin olen kuullut.
Olen harkinnut, mutta aina on se rahaongelma eikä viittis sen takia töitä lopettaa

Vierailija

Huomaa, että olen ollut joillakin muilla nimeltä mainitsemattomilla keskustelupalstoilla eli kauan täältä pois, kun en osaa enää kirjoittaa oikeeseen kohtaankaan

Piti sanoa, että pääsykokeet ja 60 ov suoritettuna ennen kuin voi hakea, täysin varma tuosta tiedosta en ole. En ole ollut aina luennoilla ON-tuuleella , monesti on OFF päällä

Uusimmat

Suosituimmat