Seuraa 
Viestejä23068

Tämä on mielenkiintoinen ilmiö...yksi ihmismielen mielenkiintoisimmista.

Onko ihmisen selviytyminen luolissa aina aiemmin merkinnyt sitä että kaikki on samaa mieltä koska muut 99% ovat yksinkertaisia ?

Aiemmin epäiltiin että ihminen tukehtuu jos vauhti ylittää 50 km/h...äänivaalli oli seinä ilmassa....ja nyt esim superluminaalinen nopeus on mahdotonta lähes kaikkien mielestä.

Challengerin starttia ennen tiedettiin että se räjähtää niissä olosuhteissa, mutta NASA pyysi Thiokolia laittamaan myyjälakit päähän sen sijaan että olisi ollut insinöörilakit päässä. ...tai Thiolokilla johto pyysi omia inssejä olemaan hiljaa.

Mihin perustuu tyhmyyden tiivistyminen joukoissa ?
1. Ihmiset haluaa olla samaa mieltä. Joukosta poikkeaminen merkitsisi samaa kuin luolasta lumihankeen potkaisu.
1. Ihmiset haluaa olla samaa mieltä. Joukosta poikkeaminen merkitsisi samaa kuin luolasta lumihankeen potkaisu.
66.6%
3. Ihmiset harvoin ajattelevat itse...on helpompaa kulkea joukoissa ajattelematta itse lainkaan.
3. Ihmiset harvoin ajattelevat itse...on helpompaa kulkea joukoissa ajattelematta itse lainkaan.
33.3%
2. Tätä ei vielä tiedetä.
2. Tätä ei vielä tiedetä.
0%
4. Joukoissa useimmin on enemmän oikeassa olijoita...harvoin yksilö on oikeassa ja joukko väärässä.
4. Joukoissa useimmin on enemmän oikeassa olijoita...harvoin yksilö on oikeassa ja joukko väärässä.
0%
Ääniä yhteensä: 9

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23068

Pseudopimppi kirjoitti:
Enemmistö on aina väärässä.

Niin ainakin jotakin asiaa ajavissa pienissä internet ryhmissä...usein halutaan olla samaa mieltä koska yhteinen agenda ajaa yhteista asiaa..oli se sitten kuin väärä tahansa. Mutta ilmeisesti usein yhteinen etu vaatii sitä. Eli minä hieron sun selkää jos sä hierot mun selkää ja niin edelleen.

- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23068

Paljon painotetaan sitä, että joku on "joukkuepelaaja" vaikka kyse ei olisi lainkaan urheilusta. Tämä lienee osa tätä kokonaisuutta ?

- M. King Hubbert

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat