Henkilökohtaisuudet tänne

Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kun joku keskustelija ketuttaa, seurauksena on yleensä Vastaajan kritisoimaa "metakeskusteluanarkiaa". Siirretään siis arvostelut ja sättimiset tänne. Näin saamme parhaassa tapauksessa ns. asiakeskustelut rauhoitettua itse asialle. Asiakeskusteluun voi esim. laittaa linkin, jos haluaa jonkun saavan nenilleen ja vilkaisevan tänne.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Sivut

Kommentit (63)

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Aweb on ihQ <3

Oliko tuo tarpeeksi henkilökohtaista?

10 vuotta nuorempi pikkusiskoni kirjoittaa noin. En ole edes täysin varma, mitä se tarkoittaa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kun joku keskustelija ketuttaa, seurauksena on yleensä Vastaajan kritisoimaa "metakeskusteluanarkiaa". Siirretään siis arvostelut ja sättimiset tänne. Näin saamme parhaassa tapauksessa ns. asiakeskustelut rauhoitettua itse asialle. Asiakeskusteluun voi esim. laittaa linkin, jos haluaa jonkun saavan nenilleen ja vilkaisevan tänne.

Hyvä idea. Parhaimmillaan tämä voi parantaa keksustelun tasoa paljonkin. Huonoimmillaan kukaan ei tätä käytä, sama mahdollisushan olisi ollut olemassa jo aina tähänkin asti. (Vanhalla palstalla muistaakseni avasin samanlaisen ketjun L:lle, jonka sairaalloinen pakkomielle kiroilla ja solvata joka viestissään muita häiritsi pahasti. Ilmeisesti tämä Touretten-potilaamme ei kuitenkaan kyennyt ollenkaan hallitsemaan refleksejään, vaan solvausketju jäi hänen osaltaan höydyntämättä - solvailu jatkui ennallaan vars. aiheissa. Paitsi että nykyisin hän tuntuu luovuttavan yleensä argumentointinsa jäädessä heikoille jo ennenkuin pahin riehuminen edes alkaa. Oi niitä aikoja...)

Lienee vielä paikallaan huomauttaa, että tätä ketjua ei sitten voi käyttää verukkeena syyllistyä virheelliseen argumentointiin ja sitten kieltää toisia siitä huomauttamasta, sillä vaikka se (huomauttaminen) metakeskustelua onkin, niin erittäin asiaankuuluvaa ja tarpeellista kuitenkin aiheessa kuin aiheessa. Ja juurikin keskusteluiden laatua ja asiapitoisuutta nostamaan tähtäävää toimintaa.

Se oli kivaa niin kauan kuin sitä kesti.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kosh kirjoitti:
Tuossa vihjaat, etät olisi nimenomaan MINUN syyni, että sinulal lipsuu metakeskustelun puoelle.

Ei toki. Olen vahvasti sitä mieltä, että se on meidän molempien syy ihan tasapuolisesti.

Ja:
Vaikka tällä kerta, kuten usein muulloinkin, käy juuri toisinpäin; itse aloitat, minä seuraan perässä.

No itseasiassa olin vähän järmännyt Norpan kanssa sinun puuttuessasi asiaan. Onhan sekin toki ihan sallittua, että kaveria puolustaa, ja nyt sen voi tehdä täällä keskustelua häiritsemättä.

Kirjoitin:
Huomautin vain, ettet ole pitkään aikaan kirjoittanut sellaista viestiä, jossa et tavalla tai toisella olisi sättinyt kanssakeskustelijoittesi persoonaa tai keskustelutyyliä.
Vastasit:
Sekin vielä. Valetta sekin, ellet sitten käsitä "pitkään aikaan" -ilmausta kovin poikkeuksellisella tavalla.

Noh, en seuraa kaikkia aiheita, mistä palstalla keskustellaan, mutta niissä joita seuraan, olet kyllä viime aikoina metaillut aika tavalla.

Ja:
Kyllä sinä Vastaajalta nyt anteeksi pyytelet, mutta mitä jos joskus pyytäisit niiltä, joita kohtaan oikeasti käyttäydyt törkeästi ja joiden kanssa keskustellessasi et piittaa minkäänlaisista asiakeskustelun kriteereistä?

Ethän sinäkään koskaan pyydä mitään anteeksi. Miksi minun pitäisi? En minä esim. sinua kohtaan pyri käyttäytymään törkeästi, vaan se enimmäkseen on omaa tulkintaasi. Sanoessani esim. 'rauhoitu, Kosh', minä ihan oikeasti ajattelin vähän painella jarrua, ettemme olisi pian taas toistemme haivenissa.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kosh kirjoitti:
Tuossa vihjaat, etät olisi nimenomaan MINUN syyni, että sinulal lipsuu metakeskustelun puoelle.

Ei toki. Olen vahvasti sitä mieltä, että se on meidän molempien syy ihan tasapuolisesti.

Et siis itse kykene kontrolloimaan omaa käytöstäsi?

Aweb

Ja:
Vaikka tällä kerta, kuten usein muulloinkin, käy juuri toisinpäin; itse aloitat, minä seuraan perässä.

No itseasiassa olin vähän järmännyt Norpan kanssa sinun puuttuessasi asiaan. Onhan sekin toki ihan sallittua, että kaveria puolustaa

Tarkemmin sanoen sinä vastasit Neutronin Vastaajalle osoitettuun viestiin parjaten Norppaa aiheetta ja sivusta huudellen. Mitään kavereita minulla ei ole, puolustin tuossa ainoastaan totuutta sinun perättömiltä syytöksiltäsi. Jotka onneksi jatkossa voitkin kirjoitella tänne etkä asiakeskusteluihin, niin ehkä minunkaan ei niitä tarvitse enää poimia niin usein käsittelyyn.

Aweb

Kirjoitin:
Huomautin vain, ettet ole pitkään aikaan kirjoittanut sellaista viestiä, jossa et tavalla tai toisella olisi sättinyt kanssakeskustelijoittesi persoonaa tai keskustelutyyliä.
Vastasit:
Sekin vielä. Valetta sekin, ellet sitten käsitä "pitkään aikaan" -ilmausta kovin poikkeuksellisella tavalla.

Noh, en seuraa kaikkia aiheita, mistä palstalla keskustellaan

Parempi siis olla puhumatta asioista joista ei mitään tiedä, varsinkaan kun ne tässä tapauskessa ovat henkilöön meneviä syytöksiä. Aiheettomat syytökset ovat vielä pahempi juttu kuin aiheelliset, vaikkei niitäkään ehkä tarvittaisi asiaketjuissa.

Valetta ei oikeuta se, "ettei tiedä". Korkeintaan selittää sen, miksi joku on tietämättömyyttään erehtynyt. Tällöin syytöksiä ladelleen olisi suotavaa pyytää anteeksi. Jos valehtelu on ollut tietoista, tietysti silloinkin,mutta paljon enemmän/vakuuttavammin.

Aweb

Ja:
Kyllä sinä Vastaajalta nyt anteeksi pyytelet, mutta mitä jos joskus pyytäisit niiltä, joita kohtaan oikeasti käyttäydyt törkeästi ja joiden kanssa keskustellessasi et piittaa minkäänlaisista asiakeskustelun kriteereistä?

Ethän sinäkään koskaan pyydä mitään anteeksi. Miksi minun pitäisi?

Ehkäpä en pyytele anteeksi siksi, koksa en syyllisty anteeksi pyytämistä edellyttäviin asiattomuuksiin? Paitsi että olen kyllä pyytänyt muinoin (kuukausia sitten) sinulta kun viimeksi asiattomalle linjalle olen kanssasi sortunut. Sinäkin pyysit omiasi, ja sovimme yhdessä että loppuu se roskanheittely. Eli taas valehtelit. Onko tuo elämäntapa? Vai unohdatko vain kaiken niin nopeasti, myös jo monasti rikkomasi lupauksesi?

Aweb

En minä esim. sinua kohtaan pyri käyttäytymään törkeästi, vaan se enimmäkseen on omaa tulkintaasi. Sanoessani esim. 'rauhoitu, Kosh',

No mitä tekemistä tuolla taas muka on minkään kanssa? En minä ole edes koskaan väittänyt TUON olevan mitään törkeää. Typerää ja aiheetonta kyllä ajatellut sne olevan, koska ilmeinen oletuksesi siitä että olisin jotnekin kiihtynyt oli perusteeton ja väärä. Törkeytesi olen jo eritellyt eriksene, joten ei niitä liene syytä luetella tässä taas. TIedät itsekin, jos haluat vain ymmärtää, mistä on ollut puhe. Sotket suotta asioita, mutta ei se minua hämää.

Aweb

minä ihan oikeasti ajattelin vähän painella jarrua, ettemme olisi pian taas toistemme haivenissa.

Ei mieleesi sitten juolahtanut omaa jarruasi alkaa painelemaan? Eiköhän parasta liene että kukin huolehtii omista asioistaa, ja vieläpä ensisijaisetsi. Jos sinua alkaa kiehuttamaan, niin et sinä siitä taatusti selviä käskemällä minun rauhoittua, eikä siillä tavoin takuulla mikään parane.

EDIT: Nytpä vasta tajusin, että Aweb tarkoittikin tuon koko yo. rimpsunsa henkilökohtaisuudeksi tarkoituksena antaa minulle nenään. Ei siis olisi ansainnut minkäänlaista vastakommenttia. Olkoon nyt kun tuli kirjoitettua, mutta jatkossa saatan harkita tarkemmin.

Vierailija

Täysin asiaton ketju! Ettekös te riitapukarit voi käydä näitä riitojanne läpi vaikkapa yksityisviestein?

Pistin ilmoituksen tästä vasikka ketjuun...

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005

Kosh kirjoitti:

Toki kykenen, jos haluan. Entäs itse?

Ja:
Tarkemmin sanoen sinä vastasit Neutronin Vastaajalle osoitettuun viestiin parjaten Norppaa aiheetta ja sivusta huudellen.

Ok. En nyt sen tarkemmin muista miten tuo meni. Olimme siis molemmat ketjun osasia. Yhtä syyllisiä ja syyttömiä molemmat.

Ja:
Mitään kavereita minulla ei ole, puolustin tuossa ainoastaan totuutta sinun perättömiltä syytöksiltäsi.

Kyllä minä voin olla sinun kaverisi, niin ei aivan yksin tarvitse olla. Voi kaveritkin naljailla toisilleen.

Ja:
Parempi siis olla puhumatta asioista joista ei mitään tiedä, varsinkaan kun ne tässä tapauskessa ovat henkilöön meneviä syytöksiä.

No todetaan sitten, että et ole aikoihin vastannut mihinkään minun viestiini kohdistamatta vähintäänkin osaa viestisi sisällöstä henkilökohtaisuuksiin. En tosin tiedä olenko minäkään kirjoittanut muunlaisia viestejä sinulle. Luulisin kirjoittaneeni. En ole varma.

Ja:
Ehkäpä en pyytele anteeksi siksi, koksa en syyllisty anteeksi pyytämistä edellyttäviin asiattomuuksiin?

No se ei kylläkään pidä paikkaansa.

Ja:
Paitsi että olen kyllä pyytänyt muinoin (kuukausia sitten) sinulta kun viimeksi asiattomalle linjalle olen kanssasi sortunut. Sinäkin pyysit omiasi, ja sovimme yhdessä että loppuu se roskanheittely. Eli taas valehtelit.

Itseasiassa et pyytänyt anteeksi, vaan sanoit, että pyytäisit anteeksi jos olisi anteeksipyydettävää.

Ja:
Törkeytesi olen jo eritellyt eriksene,

En minä ole törkeä.

Ja:
Ei mieleesi sitten juolahtanut omaa jarruasi alkaa painelemaan?

Juu juu. Molempien jarruja.

Ja:
Nytpä vasta tajusin, että Aweb tarkoittikin tuon koko yo. rimpsunsa henkilökohtaisuudeksi tarkoituksena antaa minulle nenään.

En halunnut antaa sinulle nenään vaan vastata siihen viestiin jonka jätit tuohon toiseen keskusteluun. Se etten kommentoinut viestisi sitä osaa, joka käsitteli vastaajaa, johtuu yksinkertaisesti siitä, että ko. aiheen käsittelimme mielestäni jo taannoin loppuun. Ainakaan minulla ei ole mitään lisättävää. Sinä pidät häntä trollina, minä en. Se siitä.

Vierailija
Olbe
Aweb on ihQ <3

Oliko tuo tarpeeksi henkilökohtaista? :shock:

10 vuotta nuorempi pikkusiskoni kirjoittaa noin. En ole edes täysin varma, mitä se tarkoittaa. :roll:

ihQ = ihku, ihana

<3 = pusu (huulet törröllä)

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
Olbe
Aweb on ihQ <3

Oliko tuo tarpeeksi henkilökohtaista?

10 vuotta nuorempi pikkusiskoni kirjoittaa noin. En ole edes täysin varma, mitä se tarkoittaa.

ihQ = ihku, ihana

<3 = pusu (huulet törröllä)

Olbe. Varmistaisin tässä sukupuolesi...?

Vierailija

hyvä idea, mutta ei toimi niitä vastaan, jotka tahallisesti haluaa rikkoa keskusteluita. toivottavasti tämä vähentää häiriköintiä asiakeskusteluissa.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Vastaaja_s24fi
hyvä idea, mutta ei toimi niitä vastaan, jotka tahallisesti haluaa rikkoa keskusteluita. toivottavasti tämä vähentää häiriköintiä asiakeskusteluissa.

Juu, mutta Koshilla ja minulla ei ole haluja kiusata muita, joten meidän kohdalla tämä voi toimiakin.

Olbe
Seuraa 
Viestejä1447
Liittynyt16.3.2005

Onhan se hyvä tässä vaiheessa varmistaa.

Sekä X- että Y-kromosomin omaan. Koen olevani myös hetero, ennen kuin toisin todistetaan

Vierailija

Vakiopellet kinastelevat ja tappelevat keskenään, ymmärtämättä,
ettei ketään kiinnosta. (muutakuin multinikkejänne)

Jos teidätkin bannattaisi tällä sekunnilla, KUKAAN ei muistaisi teitä enää huomenna.

Vierailija
Perkele
Vakiopellet kinastelevat ja tappelevat keskenään, ymmärtämättä,
ettei ketään kiinnosta. (muutakuin multinikkejänne)
Jos teidätkin bannattaisi tällä sekunnilla, KUKAAN ei muistaisi teitä enää huomenna.

Pentele, allekirjoituksesi linkki ei toimi.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Kosh kirjoitti:

Toki kykenen, jos haluan.

Mikset siis halua? Aiemmin sain käsityksen, että sinuakin häiritsisi metakeskustelu ja muu asiaton, mm. tämän ketjun avaamisesi johdosta. Ilmeisesti erehdyin.

Aweb

Ja:
Tarkemmin sanoen sinä vastasit Neutronin Vastaajalle osoitettuun viestiin parjaten Norppaa aiheetta ja sivusta huudellen.

Ok. En nyt sen tarkemmin muista miten tuo meni.

Puhuit siis taas kerran jostakin mistä et tiennyt mitään, ja sen perusteella aiheettomasti syyttelit toisia. Kutne jo aiemminkin epäilin. Sellainen on hyvin ikävää käytöstä, varsinkin toistuvana mallina.

Aweb

Olimme siis molemmat ketjun osasia. Yhtä syyllisiä ja syyttömiä molemmat.

Mielenkiintoinen maailmankuva sinulla. Kun yläasteen pihalla tapellaan, sinusta sekä heikompaansa kiusaamaan alkanut raggari että tätä heikompaa puolustamaan tullut väliintulija ovat yhtä syyllisiä ja syyttömiä a) koko tapahtumaketjuun ja b) kaikkien saamiin kolhuihin. Näinhän se toki joskus tosielämässäkin menee, että isoin pahantekijä pääsee pälkähästä ja oikeamielisiä rangaistaan, mutat oikein sellainen ei varmasti ole. Ja yleisenä periaatteena suorastaan hävettävän pahantahtoinen ja halveksuttava.

Aweb

Ja:
Mitään kavereita minulla ei ole, puolustin tuossa ainoastaan totuutta sinun perättömiltä syytöksiltäsi.

Kyllä minä voin olla sinun kaverisi, niin ei aivan yksin tarvitse olla. Voi kaveritkin naljailla toisilleen.

Mitä oikein hourit taas? Mistä sait päähäsi, että olisin yksin tai kaipaisin sinusta kaveriani? Tai naljailuasi?

Aweb

Ja:
Parempi siis olla puhumatta asioista joista ei mitään tiedä, varsinkaan kun ne tässä tapauskessa ovat henkilöön meneviä syytöksiä.

No todetaan sitten, että et ole aikoihin vastannut mihinkään minun viestiini kohdistamatta vähintäänkin osaa viestisi sisällöstä henkilökohtaisuuksiin.

Roskaa. Lopeta jo tuo minuun kohdistuva aiheeton parjaamisesi. Se on edelleen ihan täysin asiatonta ja tarpeetonta. Mikä ihmeen vimma sinulla on koko ajan päästä aukomaan päätä toisille? Että oikein erillinen ketjukin vielä sitä varten piti perustaa?

Aweb

Ja:
Ehkäpä en pyytele anteeksi siksi, koksa en syyllisty anteeksi pyytämistä edellyttäviin asiattomuuksiin?

No se ei kylläkään pidä paikkaansa.

Pitääpäs. Näytä yksikin loukkaus tms, jota minun tulisi mieletsäsi pyyttää anteeksi sinult,a jota en vielä ole tehnyt, ilman että sitä edeltää vähintään smaantasoinen loukkaus tms sinulta, jota et myöskään ole anteeksi pyytänyt? Näytä yksikin, niin saat kerrnakin syytöksillesi edes heiveröisen pohjan. Muutoin se on pelkkää tyhjää päänaukomista, taas.

Aweb

Ja:
Paitsi että olen kyllä pyytänyt muinoin (kuukausia sitten) sinulta kun viimeksi asiattomalle linjalle olen kanssasi sortunut. Sinäkin pyysit omiasi, ja sovimme yhdessä että loppuu se roskanheittely. Eli taas valehtelit.

Itseasiassa et pyytänyt anteeksi, vaan sanoit, että pyytäisit anteeksi jos olisi anteeksipyydettävää.

Olen pyytänty anteeksi, joten jospa nyt vain suosioll aantaisit periksi ja lakkaisit valehtelemasta. Ei tuo metametakeksustelusi varmasti mihinkään sen hyödyllisempään tule johtamaan.

Aweb

Ja:
Törkeytesi olen jo eritellyt eriksene,

En minä ole törkeä.

Toisten aiheeton ja asiaton syyttely on törkeää käytöstä keskustellessa, olitpa itse mitä mieltä tahansa siitä.

Aweb

Ja:
Ei mieleesi sitten juolahtanut omaa jarruasi alkaa painelemaan?

Juu juu. Molempien jarruja.

Mitä juujuu? Et sinä voi minun käytöstäni hallita, korkeintaan omasi vain. Pidä siis huoli omista asioistasi ja hillitse omat asiattomuutesi; niin minäkin teen omalta kohdaltani. Minä en edes kuvitele voivani hallita muita kuin itseäni. Mutta toisalata ehkä sinua rajoittaakin se, ettet ehkä itse itseäsi hallitsekaan, vaan silti olisi kova halu vaikuttaa johonkin?

Aweb

Ja:
Nytpä vasta tajusin, että Aweb tarkoittikin tuon koko yo. rimpsunsa henkilökohtaisuudeksi tarkoituksena antaa minulle nenään.

En halunnut antaa sinulle nenään

Avausviestissäsi kerroit avanneesi ketjun sitä varten. No ehkä muutit mielesi sitten. Parempi niin.

Kosh
Seuraa 
Viestejä21228
Liittynyt16.3.2005
Aweb
Vastaaja_s24fi

Juu, mutta Koshilla ja minulla ei ole haluja kiusata muita, joten meidän kohdalla tämä voi toimiakin.

Listtäköön, että minulla ei ole haluja kiusata ketään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat