Sivut

Kommentit (864)

Olli S.
Seuraa 
Viestejä7298

outo kirjoitti:
1905 Albert Einstein julkaisi suppeamman suhteellisuusteorian ja 25.11.2015 yleisen suhteellisuusteoriansa. Tuohon merkkipaaluun saakka Luojan antama kirjallinen dokumentti oli tuhansiin vuosiin ainoa, joka ilmoitti, että maailmankaikkeudella oli ollut alku: "Alussa loi Jumala taivaat ja maan."

Kun Einsteinin havainto vahvistettiin tieteelliseksi totuudeksi, tiedeyhteisö hyppäsi ylös darwinpuurokeitokseltaan niin että pöytä oli kaatua ja huusi kuorossa: "Sana 'loi' tarkoittaa Tyhjyyden itsestään aikaansaamaa hallitsematonta alkuräjähdystä. Ja joka haluaa autuaaksi tulla, ei eppäile."

Monet tiedemiehet siis uskottelevat, että alkuräjähdys oli Sattuman aikaansaama hallitsematon räjähdys, kuitenkin siten että heti sen tapahduttua kaikki joutui itsestään syntyneiden maailmankaikkeutta hallitsevien lakien tiukkaan kontrolliin ja alaisuuteen, ja noiden lakien seurauksena aineeksi muuttunut energia järjestäytyi tähdiksi ja galakseiksi.

BB-teoriaa tärkeämpää on se, että 1. Moos. 1:1 vastaa tärkeimpään kysymykseen: Kuka sai aikaan alkuräjähdyksen?

Luojan dokumentti kertoo tapahtumien järjestyksen ja tiede on vahvistanut sen todeksi. Mutta dokumentti ei sisällä yksityiskohtia, miten kaikki luotiin. Sen vuoksi teoria alkuräjähdyksestä voi olla totta tai voi olla olematta. Se tai jokin muu menetelmä eivät sulje pois luomista.

Termi "taivaat" sisältää näkyvän universumimme, mutta sisältää myös sellaisen ulottuvuuden älyllisine olemassaolon muotoineen, joka ei ole aistiemme ja tieteellisten välineittemme avulla havaittavissa.

Luoja on dokumentoinut, että tuossa näkymättömässä ulottuvuudessa tapahtui kapina, johon liittyi myös eka ihmispariskunta. Rosvottuaan Luojan omaisuutta yrittivät olla niinkuin Luojaa ei olisikaan, eli pötkivät piiloon. Sama "silmien ummistaminen todellisuudelta"-asenne on lajiutunut heidän jälkeläisiinsä, filosofinen tiedeyhteisö mukaan luettuna.

Alussa... jne Raamatussa tarkoittaa maapallon nykyisen järjestyksen luomista tuntemattomassa päivässä ja viikossa, siis ajanjaksoissa, on parempi teologinen tulkinta. Universumi galakseineen ja jumalineen ja enkeleineen möllötti siellä taivaalla samantapaisena kuin nytkin.

Paikallisen universumimme alku taas oli n 10 miljardia vuotta sitten ja universumi möllötti silloinkin siellä taivaalla samanlaisena kuin nytkin. Tarpeeksi kaukana ainakin oli samanlainen, ei tietenkään tällä alueella. Tällä alueella kaikki kehittyi nykyiseen galaksiketjunäkyyn juuri niinkuin animaatiot näyttävät, ja tämä tuli taas samanlaiseksi kuin muukin universumi. Jossain muualla Bang taas. Joka puolella jossakin vaiheessa Bangeja galaksiketjuissa.

Ei ole mitään ilmoitusta Jumalan osuudesta universumissa, galaksiketjuissa ja muissa Bangeissa. Vain maapallosta ja sen taivaasta, henkimaailmasta, Jumalan taivaista ja vastaavista planeetiista kuin maa. Niitä on aina ollut, on nyt ja tulee olemaan aina.

Paavi kyllä yhdistää Tulkoon valkeus- asian ja alkupamauksen.

Ketä tämä teologinen puoli sattuu kiinnostamaan.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11233

7 päivää on tuntematon ajanjakso. Jos se voi olla mitä vain se voi olla vaikka 14 miljardia vuotta. Joten tiede kertoo miten se raamatussa meni. Big Bang, valo tuli, ensiksi siis oli pimeys. Siitä eteenpäin evoluutiot sun muut. Joten raamatun kertomus on täysin turha ja merkityksetön.

Olen lukenut genesiksen ja koko kouluaika oli täynnä uskonnollista paatosta luokista esikoulu-9. luokka. Missään ei sanota että on muita maailmoja, se on sinun sepustustasi genesiksestä.

raamatussa ei myöskään puhuta Big Bangeista sanakaan, jollet sitten viittaa sanaan Big Bang sanonalla "Tulkoon Valkeus".

Jos jättäisit sössimisen vähemälle ja panostaisit OIKEAAN TIETEESEEN.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Deimos
Seuraa 
Viestejä11233

Katsos kun, Olli. Höpinöistäsi huolimatta maailmankaikeus (Universumi) toimii lakien mukaan. Ne lait ovat peräisin alkuräjähdyksen ajoilta. Uskonnot tulivat mukaan noin 200000? vuotta sitten, kun ihmiskunta sai alkunsa jossain muodossa. Ajallisesti, islam, kristinusko, juutalaisuus, hindulaisuus jne. ovat mäkäräisen pieru Saharassa. Niillä ei edes ole historiallista painoarvoa, ei sitten mitään. Uskon, että Universumi voi olla tietoinen. Se ei siis edes tarvitse oletuksia jumalista. Me olemme tieteessäkin ottamassa ensimmäisiä haparoivia askelia. On turha edes kuvitella että tietäisimme jo kaiken. Universumi on JÄRJETTÖMÄN KOKOINEN. Jos on olemassa rinnakkaistodellisuuksia ja muita ulottuvuuksia, voi olla että läpikäymme elämiemme joka ikisen mahdollisuuden miltei mahdottuuksiin asti.

Koska minulla ei ole väitteiteni tueksi mitään, olen yleensä hiirenhiljaa niistä ja hyväksyn nykytieteen näkemyksen mukisematta. Yksityishenkilönä voin toisaalta olla mitä mieltä vain. Virallinen kantani: Nykytiede on ainoa oikea ratkaisu. Henkilökohtainen kantani: Tiedämme kaikesta vasta murto-osan. Liikkumavaraa on suuntan jos toiseenkin.

Esim. Jos kasvit ja sienet ovatkin tietoisia, on tieto mullistava. Hyönteiset ovat. Huomaan tarantellassani piirteitä jotka kuuluvat tietoiselle olennolle. Se pelkää satuttamista ja kuolemaa ja koittaa välttää näitä. Toisaalta tiedän, että se on tietoinen läsnäolostani (Turvepallukkakokeet, joita en tee enää).

Universumi ja elämä voi olla kaunis kokemus. Ilman jumalia. Univesumin alku? Jumala loi: Ei tarvitse tutkia. Vastaus on siinä. Olet vain tekopyhä paskiainen jos väität että tuon jälkeen on syytä tutkia mitään. Mitään tutkittavaa ei ole. Mutta tiedän tämän ja tulevan läkytyksesi. Voisin jo puolestasi kirjoittaa sen tähän, joten voisitko olla hiljaa? Kaikki tietävät sepustuksesi jo ulkoa. Säästä gigabittejä tilaa interwebissä ja tervaa vaikka vene tai siivoa kämppä.

Jätä vaikeat pähkinät meille muille, joilla homma on hanskassa. Meillä sentään on jotkin rajat toilailuille. Kuten hyvin tiedät, palstalla on porukkaa jotka ymmärtävät varsin syvällisesti fysiikkaa ja kvanttifysiikkaa. Osaavat kaavat ja soveltaa niitä. Et ymmärrä kummastakaan tuon taivaallista. Osaavat myös tieteen historian ulkoa.

Jos sinulla on hiventäkään järkeä, pidät tauon höpötyksissäsi ja alat miettiä. Jos sinulla on edes kykyä siihen.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11233

Kerrotaanpa nyt mitä vastasin jumalalle, kun olin viimeistä kertaa vapaana miehenä rappusilla aamuyöstä tupakalla. Jumala kysyi minulta, että mikä jumala on. Vastasin hetkeäkään epäröimättä: Universumi, kaikki mitä siinä on. Kuka minua puhutteli? Piilotajunta? Jumala? Universumi? Tuo oli vastaukseni. Vastauksen seuraus oli seuraava. Kuin triljoonat  ihmisäänet olisivat sanoneet minulle: Itsemurha, hokien sitä. Katselin liiteriini päin, yksin rappusilla. Tuonnekko päiväni päättyvät? Eivät päättyneet. Menin alakertaan veljeni luokse. Käperryin lattialle sikiöasentoon ja nukahdin. Toki sanoin ennen nukahtamistani veljelleni muutaman sanan, mutta vain sen että äänet käskivät minun tappaa itseni. Ehkä olin löytänyt totuuden ja loppuaikani täällä olisi muutenkin turhaa.

Seuraavana päivä kerroin silloiselle hoitajalle mitä oli tapahtunut. Lähtö osastolle tuli välittömästi. Ei mitään turhia keskusteluja. Hullun ero terveeseen on siinä että terve pitää tapahtumaa hulluna. Hullulle se on täysin normaalia, ei mitään epäselvää, täysin jokapäiväistä kauraa. Ette te tiedä millaista on "sairaan" maailma. Ja en ole sairas. Kokemukseni ovat vain täysin ainutlaatuisia muihin ihmiseen verrattuna. Ja käsittelytapani poikkeaa täysin muista hulluista. Normaali hullu kokee jumalan puhuneen. Minä en. Olen etsimässä vastauksia ja etsin niitä niin kauan kuin elän. Ulkoisesta ja sisäisestä Universumista.

Olli S.
Seuraa 
Viestejä7298

Minä ajattelen että universumi on ikuinen. Joka paikasta ja hetkestä lähtien silti menneisyydessä tulee hetki jolloin alku ja ikuisuus menettävät merkityksensä. Sellainen alku voi olla, ei alkua missään normaalissa merkityksessä. Samoin universumi on ääretön, tätäkin vain rajattomuus- merkityksessä.

Tämä on täysin materialistinen ajatus, eikä universumin toiminnan kuvaamisessa välttämättä tarvita mitään yliluonnollista tai Korkeinta Olentoa universumin fysiikan tasolla. Mutta kaikissa asioissa on myös teologinen tasonsa. Jos filosofiassaan postuloi Jumalan niinkuin minä ja moni muu. Silloin kysymyksen asettelu kuuluu näin: Mikä on Jumalan osuus universumin asioissa? Mikä on Jumalan ja universumin suhde? Siitä on sitten erilaisia vastauksia.

Mutta universumia ei ole luotu, vaan se on aina ollut.

Raamatussa ei sanota universumista yhtään mitään. Se on tulkintaa että sanottaisiin. Siinä puhutaan lähinnä tästä maapallosta ja sen taivaasta näinä aikoina, ja alussa luotiin nykyinen järjestys, lopussa luodaan uusi taivas ja uusi maa. Thats it.

Jumala on luonut lukemattomia maailmoja universumiin. Siitä on ilmoitus.

Tietysti Jumala on kaikessa mukana, atomin ytimestä suurimpiin galakseihin koko universumissa. Pienimmästä solusta korkeimpiin olentoihin. Mutta millä tavalla missäkin, on vielä täydellinen arvoitus.

Tutkitaan ihan rauhassa pelkkää fysiikkaa. Mutta pitää olla tietoinen siitä, että universumissa on myös olentoja, joilla on, biologiset, psykologiset, yhteiskunnalliset ja teologidet asiansa myös. Kosmologian filosofia ei ole pelkkää fysiikkaa vaan käsittää kaikki todellisuuden tasot. Tietysti. Vain ateisti kieltää teologisen tason, ja kaikki me tiedämme, kuinka vaikea niistä asioista on tieteellistä tietoa saada. Se ei ole mahdotonta, mutta menee tieteen ulkopuolelle, uskonnolliseksi tutkimiseksi, jossa on omat menetelmänsä, jotka eivät ole tiedettä vaan jonkin uskonnon harjoittamista.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33566

Olli S. kirjoitti:
Kuvittele se, niin minä teen.

En minä kuvittele mitään. Kuvittelemalla johtaa ajatuksensa vain harhaan eikä pääse lähemmäs totuutta.

Lainaus:
Siinä on oletuksia joita sinä et hyväksy, mutta jos tarkkaan paneudut asiaan, kaikki sopivat havaintoihin. BB teoriaan ne eivät sovi.

Minä hyväksyn mitä tahansa oletuksia, jos niistä seuraa loogisesti ristiriidattomalla tavalla ennusteita, jotka havainnot voivat vahvistaa. Sinä olet tarjonnut oletuksia, mutta et loogista päättelyketjua. Se, että sanot vain "kyllä se näyttää siltä kuin näyttää ja sopii havaintoihin" ei ole looginen perustelu. Se on kuviteltua harhaa tai suoranaista valehtelua. Ihan samoin voidaan sanoa, että näkymätön spagettihirviö liikuttelee galakseja lonkeroillaan.

Sinun pitää muotoilla ne oletukset matemaattisesti yksikäsitteisiksi postulaateiksi ja johtaa niistä tulos, että galaksit näyttävät käyttäytyvän niin kuin ne tekevät. Sinun on pilkottava se johto helposti seurattaviin välivaiheisiin ja julkaistava se. Vasta sitten voidaan alkaa ottaa kantaa siihen onko se oikein vai väärin. Nykyisellä aivopierutasolla se ei ole edes väärin.

outo
Seuraa 
Viestejä964

Deimos 446/445 | klo 3:29 | 15.12.2019 "mitä vastasin jumalalle...aamuyöstä... Vastauksen seuraus. Kuin triljoonat ihmisäänet olisivat sanoneet minulle: Itsemurha, hokien sitä... kerroin hoitajalle... Lähtö osastolle..."

Olli S 447/445 | klo 9:44 | 15.12.2019 "universumia ei ole luotu, vaan se on aina ollut... Jumala on luonut lukemattomia maailmoja universumiin."

Job.38 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni? Missä olit silloin, kun minä maan perustin, kun kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?"

Joh.8 "Juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?" Jeesus sanoi: "Te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta.

Te olette isästä perkeleestä. Hän on ollut murhaaja alusta asti. Hän on valhettelija ja sen isä."
Juutalaiset vastasivat "Sinussa on riivaaja."

Jeesus: "Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi."

Demoni ilmestyi yöllä Elifaalle: Job.4 "Kuulin kuiskauksen, kun ajatukset liikkuivat öisissä näyissä. Pelko yllätti, henkäys hiveli kasvojani, ihoni karvat nousivat pystyyn."

Mitä demoni valehteli Luojasta?

"Siinä seisoi haamu edessäni; kuulin kuiskaavan äänen: 'Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä? Palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin havaitsee vikoja; saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, heidät muserretaan. Kenenkään huomaamatta he hukkuvat ainiaaksi."

Mitä havaitsimme?

Demonien toiminta on kahdenlainen: Pyrkivät valloittamaan mielen, aiheuttamaan mielisairautta, yllyttävät murhiin ja itsemurhiin. Toinen agenda on uskotella, ettei ole Luojaa, tai valehdella perättömyyksiä kääntääkseen ihmiset Häntä vastaan.

Välikappaleina trollaukselle käyttävät mm. hyväuskoisia höynättäviä filosofitiedemiehiä, jotka väittävät öisiä näkyjään tieteellisiksi tosiasioiksi. Ajatuskonstruktioiden lähtökohdat voivat olla tieteellisiä faktoja, mutta selityksissä mopot karkaavat käsistä.

Goswell
Seuraa 
Viestejä14815

Olli S. kirjoitti:
Minä ajattelen että universumi on ikuinen. Joka paikasta ja hetkestä lähtien silti menneisyydessä tulee hetki jolloin alku ja ikuisuus menettävät merkityksensä. Sellainen alku voi olla, ei alkua missään normaalissa merkityksessä. Samoin universumi on ääretön, tätäkin vain rajattomuus- merkityksessä.

Tämä on täysin materialistinen ajatus, eikä universumin toiminnan kuvaamisessa välttämättä tarvita mitään yliluonnollista tai Korkeinta Olentoa universumin fysiikan tasolla. Mutta kaikissa asioissa on myös teologinen tasonsa. Jos filosofiassaan postuloi Jumalan niinkuin minä ja moni muu. Silloin kysymyksen asettelu kuuluu näin: Mikä on Jumalan osuus universumin asioissa? Mikä on Jumalan ja universumin suhde? Siitä on sitten erilaisia vastauksia.

Raamatussa ei sanota universumista yhtään mitään. Se on tulkintaa että sanottaisiin. Siinä puhutaan lähinnä tästä maapallosta ja sen taivaasta näinä aikoina, ja alussa luotiin nykyinen järjestys, lopussa luodaan uusi taivas ja uusi maa. Thats it.

Tietysti Jumala on kaikessa mukana, atomin ytimestä suurimpiin galakseihin koko universumissa. Pienimmästä solusta korkeimpiin olentoihin. Mutta millä tavalla missäkin, on vielä täydellinen arvoitus.

Tutkitaan ihan rauhassa pelkkää fysiikkaa. Mutta pitää olla tietoinen siitä, että universumissa on myös olentoja, joilla on, biologiset, psykologiset, yhteiskunnalliset ja teologidet asiansa myös. Kosmologian filosofia ei ole pelkkää fysiikkaa vaan käsittää kaikki todellisuuden tasot. Tietysti. Vain ateisti kieltää teologisen tason, ja kaikki me tiedämme, kuinka vaikea niistä asioista on tieteellistä tietoa saada. Se ei ole mahdotonta, mutta menee tieteen ulkopuolelle, uskonnolliseksi tutkimiseksi, jossa on omat menetelmänsä, jotka eivät ole tiedettä vaan jonkin uskonnon harjoittamista.

Antaisit nyt sen verran periksi että kutsuisit kaikkeutta kaikkeudeksi ja universumeja universumeiksi, olisi paljon selvempää.

Minun mielestä noin.

Goswell
Seuraa 
Viestejä14815

outo kirjoitti:
Deimos 446/445 | klo 3:29 | 15.12.2019 "mitä vastasin jumalalle...aamuyöstä... Vastauksen seuraus. Kuin triljoonat ihmisäänet olisivat sanoneet minulle: Itsemurha, hokien sitä... kerroin hoitajalle... Lähtö osastolle..."

Olli S 447/445 | klo 9:44 | 15.12.2019 "universumia ei ole luotu, vaan se on aina ollut... Jumala on luonut lukemattomia maailmoja universumiin."

Job.38 "Kuka olet sinä, joka taitamattomilla puheilla pimennät minun aivoitukseni? Missä olit silloin, kun minä maan perustin, kun kaikki Jumalan pojat riemuitsivat?"

Joh.8 "Juutalaiset sanoivat: "Ei kai hän aikone tappaa itseänsä, koska sanoo: 'Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla'?" Jeesus sanoi: "Te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta.

Te olette isästä perkeleestä. Hän on ollut murhaaja alusta asti. Hän on valhettelija ja sen isä."

Demoni ilmestyi yöllä Elifaalle: Job.4 "Kuulin kuiskauksen, kun ajatukset liikkuivat öisissä näyissä. Pelko yllätti, henkäys hiveli kasvojani, ihoni karvat nousivat pystyyn."

"Siinä seisoi haamu edessäni; kuulin kuiskaavan äänen: 'Onko ihminen vanhurskas Jumalan edessä? Palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin havaitsee vikoja; saati niissä, jotka savimajoissa asuvat, heidät muserretaan. Kenenkään huomaamatta he hukkuvat ainiaaksi."

Mitä havaitsimme?

Demonien toiminta on kahdenlainen: Pyrkivät valloittamaan mielen, aiheuttamaan mielisairautta, yllyttävät murhiin ja itsemurhiin. Toinen agenda on uskotella, ettei ole Luojaa, tai valehdella perättömyyksiä kääntääkseen ihmiset Häntä vastaan.

Välikappaleina trollaukselle käyttävät mm. hyväuskoisia höynättäviä filosofitiedemiehiä, jotka väittävät öisiä näkyjään tieteellisiksi tosiasioiksi. Ajatuskonstruktioiden lähtökohdat voivat olla tieteellisiä faktoja, mutta selityksissä mopot karkaavat käsistä.

Deimos jossakin kohtaa totesi että jumala on kaikkeus, olen samaa mieltä.  Kaikkeus luo universumit, valon, veden ja erottelee maat vedestä ja luo jopa elämän.

Minun mielestä noin.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11233

Olli S. kirjoitti:

Boldasin sinun suurimman virheesi =D.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11233

outo kirjoitti:

Mitä havaitsimme?

Vaitatko etta olen mielisairas????? OLetko jotenkin sairas vai vain vajaa alyinen? Mita teet tietoisessa Universumissa jumalalla? Universumi itsessaan olisi jumala ja sina osa sita. En vaita etta nain edes voisi olla. Olemme vain kasa atomeita, hetken Universumin haamuja kunnes palaamme osaksi atomipuuroa vailla muotoa. Luojaa ei ole koska ei ole luotuja, piste. Vain Universumin kehitysta ja evoluutiota.

outo
Seuraa 
Viestejä964

Goswell kirjoitti:
outo kirjoitti:

Mitä havaitsimme?

Deimos jossakin kohtaa totesi että jumala on kaikkeus, olen samaa mieltä.  Kaikkeus luo universumit, valon, veden ja erottelee maat vedestä ja luo jopa elämän.

Tuota totesi-uskontoa sanotaan Idässä buddhalaisuudeksi, shintolaisuudeksi, hindulaisuudeksi, taolaisuudeksi, konfutselaisuudeksi. Lännessä Platonin demiurgilaisuudeksi.

Platonin ajatukset ovat vaikuttaneet lähes kaikkiin hänen elinaikansa jälkeen kehkeytyneisiin uskontoihin, mutta erityisesti gnostilaisuuteen. Platon: "Koska mikään ei voi syntyä ilman syytä, tulee maailmankaikkeudenkin syntymisellä olla joku syy. Syy on korkein olento.

Maailmalla ei ole alkua eikä loppua ajassa, vaikka se olikin sekä luotu että tuhoutuva. Luominen ja luova toiminta on ajan ulkopuolella ja aika alkoi maailman mukana. Ennen aineellisen maailman luomista vallitsi kaaos.

Demiurgi (spaghettiluojajumala) loi myös maailmansielun joka aloitti kuolemattoman elämänsä ja kiertokulkunsa. Kun se saavutti elollisen olennon, se herätti olennon tietoisuuden kunkin olennon laadun mukaan."

Pahaa tehneen sielu siirtyy sikaan. Jos sika on elänyt hyvin, sielu pääsee parempaan eläimeen, lopulta tiikeriin tai ihmiseen. Hyvin eläneen ihmisen sielu lopulta pappiin ja sitten nirvanaan.

Öisissä kuiskauksissa Platonille demoni kuvaa demiurgin hyväntahtoiseksi olennoksi, jonka "tarkoituksena oli luoda täydellisen hyvä maailma, mutta se ei taipunut muovailtavaksi hänen toivomallaan tavalla."

Kuiskausten mukaan "maailmankaikkeuden rakennusaineena käytetty materia oli olemassa jo ennen luomista, mutta Raamatussa Jumala loi maailmankaikkeuden tyhjästä. Pahuus on seurausta demiurgin tekemästä virheestä."

Todellisuudessa Raamattu sanoo Luojan luoneen kaiken energiastaan ja pahuus on seurausta kapinallisten enkelien ja ihmisten vapaan tahdon väärinkäyttämisestä.

Goswell
Seuraa 
Viestejä14815

outo kirjoitti:
Goswell kirjoitti:
outo kirjoitti:

Mitä havaitsimme?

Tuota totesi-uskontoa sanotaan Idässä buddhalaisuudeksi, shintolaisuudeksi, hindulaisuudeksi, taolaisuudeksi, konfutselaisuudeksi. Lännessä Platonin demiurgilaisuudeksi.

Platonin ajatukset ovat vaikuttaneet lähes kaikkiin hänen elinaikansa jälkeen kehkeytyneisiin uskontoihin, mutta erityisesti gnostilaisuuteen. Platon: "Koska mikään ei voi syntyä ilman syytä, tulee maailmankaikkeudenkin syntymisellä olla joku syy. Syy on korkein olento.

Maailmalla ei ole alkua eikä loppua ajassa, vaikka se olikin sekä luotu että tuhoutuva. Luominen ja luova toiminta on ajan ulkopuolella ja aika alkoi maailman mukana. Ennen aineellisen maailman luomista vallitsi kaaos.

Demiurgi (spaghettiluojajumala) loi myös maailmansielun joka aloitti kuolemattoman elämänsä ja kiertokulkunsa. Kun se saavutti elollisen olennon, se herätti olennon tietoisuuden kunkin olennon laadun mukaan."

Pahaa tehneen sielu siirtyy sikaan. Jos sika on elänyt hyvin, sielu pääsee parempaan eläimeen, lopulta tiikeriin tai ihmiseen. Hyvin eläneen ihmisen sielu lopulta pappiin ja sitten nirvanaan.

Öisissä kuiskauksissa Platonille demoni kuvaa demiurgin hyväntahtoiseksi olennoksi, jonka "tarkoituksena oli luoda täydellisen hyvä maailma, mutta se ei taipunut muovailtavaksi hänen toivomallaan tavalla."

Kuiskausten mukaan "maailmankaikkeuden rakennusaineena käytetty materia oli olemassa jo ennen luomista, mutta Raamatussa Jumala loi maailmankaikkeuden tyhjästä. Pahuus on seurausta demiurgin tekemästä virheestä."

Todellisuudessa Raamattu sanoo Luojan luoneen kaiken energiastaan ja pahuus on seurausta kapinallisten enkelien ja ihmisten vapaan tahdon väärinkäyttämisestä.

Mutta mites kun ei ole mitään syntyä, ikuisuus on aluton ja loputon. Ei sellainen tarvitse syytä mitä ei ole.

Minun mielestä noin.

outo
Seuraa 
Viestejä964

Goswell: Mutta mites kun ei ole mitään syntyä, ikuisuus on aluton ja loputon. Ei sellainen tarvitse syytä mitä ei ole.

Jumalan olemassaoloon ei liity aikakäsitettä sellaisena kuin me sen ymmärrämme. Aika on luomistyö, atomin ominaisuus. Aika alkoi kun Luoja prosessoi energiaansa atomeiksi.

Mutta miksi Luoja päätti alkaa Luojaksi? Raamatun mukaan Hänen tärkein ominaisuus on rakkaus. Kun hän loi eka ihmisparin ja antoi heille puutarhakodin, Hän sanoi että "kaikki on sangen hyvää."

Koska ihminen tehtiin henkisiltä kyvyiltään Jumalan kuvaksi, ihmisillä oli odotteenaan ikuinen elämä yksilöinä. Kapinan seurauksena Luojan tarkoitus Telluksen ja ihmiset suhteen on viivästynyt mutta etenee juridiseen päätökseensä.

Mikä saa köyhyydessä ja vaikeissakin olosuhteissa elävät ihmiset perustamaan perheen ja tuottamaan lapsia, joiden tulevan hyvinvoinnin eteen uhraavat jopa oman elämänsä? Se on rakkaus.

Tässä on lyhykäisyydessään vastaus, miksi Jumala päätti alkaa Luojaksi: Hän halusi että olisi muitakin nauttimassa elämästä. Vaikuttimena rakkaus. Vaatimuksena älyllisille luomuksilleen on palvonta eli sanoa "kiitos".

Niinhän lapsiakin opetetaan sanomaan, kun saavat lahjoja.

Valehtelulla on aikaansaatu lapsuudesta alkanut joulupukkisyndrooma, joka turmelee suhdetta Luojaan: Joulupukki: Hohohoo, onko täällä kilttejä lapsia? "On", valehtelevat lapset. Sitten Joulupukki jakaa lapsille lahjat. Opetus menee perille: Sinä saat Luojalta kaiken haluamasi, oletpa millainen tahansa. Näin Jumalasta on tehty ihmisten palvoja.

Kun ihmiskunnan ajatusmaailma on saatu noin vinksalleen, se on helppo saalis vallan- ja kunnianhimoisille uskonnollis-poliittisille filosofeille: "Ei ole muuta Jumalaa kuin Kansa Kaikkivaltias. Toteuta itseäsi, olet Jumala, noudata vain omia normejasi, olet ansainnut sen."

outo
Seuraa 
Viestejä964

Suurin osa mielenterveysongelmista ei johdu demonien päästämisestä valtaamaan vapaan tahdon. Nykyaikainen lääketiede on tuonut suurta helpotusta sairastuneille. Mutta jos joku väittää, etteivät demonit aiheuta vaikeuksia kenellekään, osoittaa naiiviutensa ja tietämättömyytensä.

Mafiapomojen tavoin demonit vehkeilevät kulissien takaa, koska silloin uhrit ovat pahaa-aavistamattomia saaliita. Jeesus muistutti, etteivät demonien juonet ole tuntemattomia. Kaikki demonien käyttämät keinot ovat esitelty Raamatussa.

Natsihallitus oli täysin demonien hallinnassa. Aatu oli tahdoton robotti, koska huumeiden vaikutuksessa ihmiseltä katoaa oma tahto.

Sodassa pyritään tiedustelun avulla saamaan selville, mitä vihollinen aikoo. Samoin Raamatun tarjoama tieto voi estää joutumasta pahojen henkivoimien vaikutuspiiriin. Jos jollekulle on käynyt niin, samainen tieto kertoo, miten vapautuminen on mahdollista.

Tosin monet ovat hyvin otettuja, kun "kosmiset voimat" ovat ottaneet heihin yhteyttä. Kokevat olevansa "erityisiä" ja pyrkivät siten saamaan nostetta tuttavapiirissään.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä17043

outo kirjoitti:
Goswell kirjoitti:
outo kirjoitti:

Mitä havaitsimme?

Buddhalaisuus ei ole varsinainen uskonto, koska jumalat puuttuvat. Filosofia kuvaa paljon paremmin.

MJ

Olli S.
Seuraa 
Viestejä7298

Neutroni kirjoitti:

En minä kuvittele mitään. Kuvittelemalla johtaa ajatuksensa vain harhaan eikä pääse lähemmäs totuutta. ...

Minä hyväksyn mitä tahansa oletuksia, jos niistä seuraa loogisesti ristiriidattomalla tavalla ennusteita, jotka havainnot voivat vahvistaa. Sinä olet tarjonnut oletuksia, mutta et loogista päättelyketjua. Se, että sanot vain "kyllä se näyttää siltä kuin näyttää ja sopii havaintoihin" ei ole looginen perustelu. Se on kuviteltua harhaa tai suoranaista valehtelua. Ihan samoin voidaan sanoa, että näkymätön spagettihirviö liikuttelee galakseja lonkeroillaan.

Sinun pitää muotoilla ne oletukset matemaattisesti yksikäsitteisiksi postulaateiksi ja johtaa niistä tulos, että galaksit näyttävät käyttäytyvän niin kuin ne tekevät. Sinun on pilkottava se johto helposti seurattaviin välivaiheisiin ja julkaistava se. Vasta sitten voidaan alkaa ottaa kantaa siihen onko se oikein vai väärin. Nykyisellä aivopierutasolla se ei ole edes väärin.

Ei tarvitse. Fysiikassa tarvitsee, mutta kosmologian filosofiassa ei tarvitse. Paikallinen alkuräjähdys, universumi oli ihan samanlainen galaksiketjuista muodostunut kuin nytkin silloin kun alkurajähdyksemme, mikä se olikin, tapahtui.

Kaikki havainnot sopivat tähän ihan yhtä hyvin, teorioita on jo olemassa Steady Statestä Multiuniversumiin. Ja ne voidaan päivittää niiden huomattavien keksintöjen avulla, joita olen vuosien varrella tehnyt. Joita kehtaat sanoa aivopieruiksi. Ennenkaikkea 4D.

Vaikket sinä vielä usko, niin tässä on tuleva tieteellinen kosmologia jo hyvin hahmoteltuna, ja muitakin teorioita tulee.

Toiseksi jäät.

Olli S.
Seuraa 
Viestejä7298

Goswell][quote=Olli S. kirjoitti:

Antaisit nyt sen verran periksi että kutsuisit kaikkeutta kaikkeudeksi ja universumeja universumeiksi, olisi paljon selvempää.

Keksi paremmat. Nuo ei käy, koska universumi on synonyymi maailmankaikkeudelle. Olen yrittänyt tehdä eron selväksi puhumalla koko universumista ja osauniversumeista. On vain yksi, universumi, kaikkeus. Ei voi puhua muista universumeista, se on löyhää kielenkäyttöä. Kaikkeus on kyllä kaikkeus, mutta osauniversumi ei ole universumi. Sellainen kielenkäyttö ei ole tieteellistä, että osauniversumia sanotaan universumiksi.

Sovitaan joku sana kummallekin. Ehdota jotain.

outo
Seuraa 
Viestejä964

Mikä ero kaukoidän uskonnoilla länsimaisiin? Buddhalaisilla, shintolaisilla, paavilla lahkosuuntauksineen (eli protestantit variaatioineen) ja muslimeilla on kaikilla yhtä tulinen helvetti. Sinne ei joudu jos tekee hyvää vaan nirvanaan, taivaaseen tai neitsytpuutarhaan. Jos on tehnyt pahaa mutta ei oikein pahaa, kuoltuaan joutuu välitilaan.

Välitiloissa kaukoidän uskonnoissa pääsee hieman parempaan eläimeen kuin aikaisemmin ja katolisessa kiirastuleen. Maksua vastaan idän ja katolisen kirkon uskonnoissa papit voivat rukouksillaan jouduttaa sielun etenemistä eläimestä tai kiirastulesta kohti nirvanaa tai taivasta. Idässä haudoille viedään ruokaa, lännessä kukkia.

Buddhan pyhä kirja kertoo, että Buddhan syntyessä kaikki helvetit sammuivat hetkeksi. Lännen kirkkojen mukaan roihuissa on kestoliekki.

Buddhan äiti, kuningatar Mahamaya Buddhacaritassa 100-luvulla: "Buddhan syntyessä kaikki 10000 maailmaa yhtäkkiä tärähtivät. Tulet sammuivat kaikista helveteistä; sairaudet loppuivat ihmisiltä. Hän tuli äitinsä kohdusta kuin saarnaaja, joka laskeutuu saarnastuolistaan..."

Miksi hämärretään termejä: "Universumi ei ole Kaikkeus ja buddhalaisuus ei ole uskonto." Buddhalaisuus ja evoluutioteoria ovat melko samanlaisia uskomuksia. Molemmissa jälkeläisiin voidaan siirtää hankittuja ominaisuuksia, hyviä tai huonoja. Evoluutioteoriassa syntymän kautta, buddhalaisuudessa jälleensyntymisen kautta.

Olli S.
Seuraa 
Viestejä7298

Deimos][quote=Olli S. kirjoitti:
Minä ajattelen että universumi on ikuinen

Boldasin sinun suurimman virheesi =D.

Vain suuret gurut niinkuin Valtaoja, Räsänen ja co, voivat sanoa, mitä he ajattelevat, koska heidän mielipiteellään on painoarvoa, ja he ovat julkkiksia ja tieteellisiä auktoriteettejä. Niin kai sitten : )

Mutta minähän olen kans auktoriteetti keksintöjeni takia. Olen kumonnut alkupamausteorian jo puhtaalla logiikalla, kaikkeuden käsitteellä. Kirjoittanut siitä kirjoja, joilla on lukijakunta. Ja osoittanut, että galaksien etääntymisen parempi selitys on avaruuden rajattomuus, universumin avaruuden 4D, ja että 4D on näin todellisuudessakin. 4. ulottuvuus on avaruuden rajattomuus.

Olen kirjoittanut näistä asioista kirjoja ja kotisivuillani on melkein 30.000 käyntiä. Julkisuudessa olen kyllä vain sorrettu intellektuelli. Mutta olenhan minä siis silti jonkinlainen guru ihan tarpeeksi ja mielipiteelläni on auktoriteettiä. Voin väittää olevani tieteen kärjen mukana ja BB on virheellinen ja pitäisi hylätä. Se on mielipiteeni, jolla on painoarvoa, pitäisi olla.

ACG ym vaihtoehtoiset teoriat ovat tieteen kärki - ja minä olen siellä mukana - ei valtavirran BB muutakuin yhtenä koulukuntana siinä kuin muutkin. Tärkeää tietoa ja tutkimusta tulee sieltäkin; tietysti ennenkaikkea sieltä, yliopistoista.

Sitä vaivaa vain tuo "kun universumi oli nuori" joka galaksin tutkimuksessa. Kaikkien galaksien ei voi olettaa tulleen samasta alusta, koska niitä on triljoonia laajalla alueella jo nähtävissä ja havaittavissa teleskoopeilla. Minä olen tätä mieltä. Ja moni muu tutkija, tiedemies ja filosofi. Minä olen filosofi, tietokirjailija ja julkisuudessa sorrettu suomettumisen ajan jatkuvana perintönä ja nyt uskonnon takia mm. Leimautumisen takia ja mielipiteiden takia. Ei saa olla kristitty tiedeyhteisön yleisen mielipiteen takia. Ei saa olla Jeesuksen Kristuksen kirkossa, mormoni. Leimautunut teologiassa. Ei saa vastustaa naturalismia ja yksipuolista empirismiä, täytyy olla akateeminen tohtorifilosofi, leimaantunut filosofiassa. Alkupamausteoriaa pitää kannattaa, muuten ei ole tieteellinen.

Siis täytyy myöntää että olen marginaalissa monesta syystä. Siksi on helppo mitätöidä ajatukseni. Mielipiteilläni ei ole merkitystä koska en ole julkisuuden enkä tiedeyhteisön hyväksymä virallinen guru. Mikään meriittini ei riitä yleiselle mielipiteelle tieteessä ja Suomen intellektuaalisessa yhteisössä. Vaikka olen pappi ja upseeri : ) Pitäisi kelvata kokoomuksessakin.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat