Seuraa 
Viestejä23090

Huomasin jo 2014 että alkaa olla kaupat kiinni josta ennen olisi saanut rahaa..kuten Keksintösäätiö ja TEKES.

Sen sijaan muun muassa puukomposiittiin sain epoksit ja viilut ilmaiseksi noin 6sta eri firmasta.

Voisiko styroksifirmat rahoittaa sähkölentokonetta jos siinä olisi paljon polystyreenia...eli styroksia ? ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Sivut

Kommentit (292)

John Carter
Seuraa 
Viestejä12616

Major_Breakthrough kirjoitti:
Huomasin jo 2014 että alkaa olla kaupat kiinni josta ennen olisi saanut rahaa..kuten Keksintösäätiö ja TEKES.

Sen sijaan muun muassa puukomposiittiin sain epoksit ja viilut ilmaiseksi noin 6sta eri firmasta.

Voisiko styroksifirmat rahoittaa sähkölentokonetta jos siinä olisi paljon polystyreenia...eli styroksia ? ?

En usko, sillä styroksiset lentokoneet eivät ole kovinkaan kestäviä, eikä turvallisia.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23090

John Carter kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Huomasin jo 2014 että alkaa olla kaupat kiinni josta ennen olisi saanut rahaa..kuten Keksintösäätiö ja TEKES.

Sen sijaan muun muassa puukomposiittiin sain epoksit ja viilut ilmaiseksi noin 6sta eri firmasta.

Voisiko styroksifirmat rahoittaa sähkölentokonetta jos siinä olisi paljon polystyreenia...eli styroksia ? ?

En usko, sillä styroksiset lentokoneet eivät ole kovinkaan kestäviä, eikä turvallisia.

Ei tietenkään jos olisivat kokonaan styroksia..mutta styrsaa fyllinä.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

ID10T
Seuraa 
Viestejä5652

John Carter kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Huomasin jo 2014 että alkaa olla kaupat kiinni josta ennen olisi saanut rahaa..kuten Keksintösäätiö ja TEKES.

Sen sijaan muun muassa puukomposiittiin sain epoksit ja viilut ilmaiseksi noin 6sta eri firmasta.

Voisiko styroksifirmat rahoittaa sähkölentokonetta jos siinä olisi paljon polystyreenia...eli styroksia ? ?

En usko, sillä styroksiset lentokoneet eivät ole kovinkaan kestäviä, eikä turvallisia.

Olen kerran ollut paperilennokin kyydissä, eikä sekään kovin turvallinen ollut :)

Kyseessä oli siis 2-paikkainen koulutuspurjelentokone, jonka runko oli putkikehikon päälle vedettyä lakattua paperia. Valo kuulsi kyljistä läpi.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23090

ID10T kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Huomasin jo 2014 että alkaa olla kaupat kiinni josta ennen olisi saanut rahaa..kuten Keksintösäätiö ja TEKES.

Sen sijaan muun muassa puukomposiittiin sain epoksit ja viilut ilmaiseksi noin 6sta eri firmasta.

Voisiko styroksifirmat rahoittaa sähkölentokonetta jos siinä olisi paljon polystyreenia...eli styroksia ? ?

En usko, sillä styroksiset lentokoneet eivät ole kovinkaan kestäviä, eikä turvallisia.

Olen kerran ollut paperilennokin kyydissä, eikä sekään kovin turvallinen ollut :)

Kyseessä oli siis 2-paikkainen koulutuspurjelentokone, jonka runko oli putkikehikon päälle vedettyä lakattua paperia. Valo kuulsi kyljistä läpi.

Mikäköhän tyyppi oli kyseessä ?

----

Olisiko FINNFOAM innostunut ?

https://www.rakennuslehti.fi/2018/01/finnfoam-osti-styroksia-valmistavan...

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

ID10T
Seuraa 
Viestejä5652

Major_Breakthrough kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Huomasin jo 2014 että alkaa olla kaupat kiinni josta ennen olisi saanut rahaa..kuten Keksintösäätiö ja TEKES.

Sen sijaan muun muassa puukomposiittiin sain epoksit ja viilut ilmaiseksi noin 6sta eri firmasta.

Voisiko styroksifirmat rahoittaa sähkölentokonetta jos siinä olisi paljon polystyreenia...eli styroksia ? ?

En usko, sillä styroksiset lentokoneet eivät ole kovinkaan kestäviä, eikä turvallisia.

Olen kerran ollut paperilennokin kyydissä, eikä sekään kovin turvallinen ollut :)

Kyseessä oli siis 2-paikkainen koulutuspurjelentokone, jonka runko oli putkikehikon päälle vedettyä lakattua paperia. Valo kuulsi kyljistä läpi.

Mikäköhän tyyppi oli kyseessä ?

----

Olisiko FINNFOAM innostunut ?

https://www.rakennuslehti.fi/2018/01/finnfoam-osti-styroksia-valmistavan...

Tästä on aikaa jo n. 40 vuotta, joten en muista koneen tyyppiä.

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23090

Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Styroksiset lentokoneen ponttoonit ei ole mikään jättibisnes.
Routaeristeet taas on.

Jaa..entäs jos ilmailussa siirrytään teräksestä ja alumiinista jälleen styrsaan ja vaneriin ?

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Styroksiset lentokoneen ponttoonit ei ole mikään jättibisnes.
Routaeristeet taas on.

Jaa..entäs jos ilmailussa siirrytään teräksestä ja alumiinista jälleen styrsaan ja vaneriin ?

Silti. Vaikka kaikki letskat tehtäis niistä niin rakennusteollisuus on se mihin kamaa uppoo.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä9103

Suomeen tulossa uusi, jopa 200 mrd:n liikevaihtoa pyörittävä tuulimyllyvalmistaja. Se ehkä voisi lähteä parilla miljoonalla sponsoriksi ihan imagosyistä, kun tuulella ne lentokoneetkin tavallaan lentävät. ;)

ekavekara
Seuraa 
Viestejä9103

Major_Breakthrough kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Styroksiset lentokoneen ponttoonit ei ole mikään jättibisnes.
Routaeristeet taas on.

Jaa..entäs jos ilmailussa siirrytään teräksestä ja alumiinista jälleen styrsaan ja vaneriin ?

Jokainen vaneeriveneen omistaja tietää, ettei näin tule tapahtumaan. Vesitason ponttooni on käytännösä vene, joka ainakin 6kk vuodesta vedessä. Vaneri mätänee ajan myötä ja styoksi imee vettä. Lasi/hiilikuitu on noihin se oikea rakennusmateriaali. ;)

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23090

ekavekara kirjoitti:
Suomeen tulossa uusi, jopa 200 mrd:n liikevaihtoa pyörittävä tuulimyllyvalmistaja. Se ehkä voisi lähteä parilla miljoonalla sponsoriksi ihan imagosyistä, kun tuulella ne lentokoneetkin tavallaan lentävät. ;)

Tällä manööverillä lisi tarkoitus rahoittaa juurikin tuo tuulivoimafirma joka sitten rahoittaa Mars matkaan kykenevän avaruuslaitteen.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23090

ekavekara kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Styroksiset lentokoneen ponttoonit ei ole mikään jättibisnes.
Routaeristeet taas on.

Jaa..entäs jos ilmailussa siirrytään teräksestä ja alumiinista jälleen styrsaan ja vaneriin ?

Jokainen vaneeriveneen omistaja tietää, ettei näin tule tapahtumaan. Vesitason ponttooni on käytännösä vene, joka ainakin 6kk vuodesta vedessä. Vaneri mätänee ajan myötä ja styoksi imee vettä. Lasi/hiilikuitu on noihin se oikea rakennusmateriaali. ;)

Olen eri mieltä..vaneria voidaan nykyään tehokkaasti suojat..muunmuassa maaleilla.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

Major_Breakthrough
Seuraa 
Viestejä23090

Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Styroksiset lentokoneen ponttoonit ei ole mikään jättibisnes.
Routaeristeet taas on.

Jaa..entäs jos ilmailussa siirrytään teräksestä ja alumiinista jälleen styrsaan ja vaneriin ?

Silti. Vaikka kaikki letskat tehtäis niistä niin rakennusteollisuus on se mihin kamaa uppoo.

Mutta jos 1 000 000 ssa lentokoneessa lukee Arnold Schwarzeneggerin kokoisilla kirjaimilla FINNFOAM niin se voisi hyvää mainosta.

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert

ekavekara
Seuraa 
Viestejä9103

Major_Breakthrough kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Suomeen tulossa uusi, jopa 200 mrd:n liikevaihtoa pyörittävä tuulimyllyvalmistaja. Se ehkä voisi lähteä parilla miljoonalla sponsoriksi ihan imagosyistä, kun tuulella ne lentokoneetkin tavallaan lentävät. ;)

Tällä manööverillä lisi tarkoitus rahoittaa juurikin tuo tuulivoimafirma joka sitten rahoittaa Mars matkaan kykenevän avaruuslaitteen.

Hyvä, että suunnitelmat jo valmiina. Enää ei puutu kuin toteutus. ;)

ekavekara
Seuraa 
Viestejä9103

Major_Breakthrough kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Styroksiset lentokoneen ponttoonit ei ole mikään jättibisnes.
Routaeristeet taas on.

Jaa..entäs jos ilmailussa siirrytään teräksestä ja alumiinista jälleen styrsaan ja vaneriin ?

Jokainen vaneeriveneen omistaja tietää, ettei näin tule tapahtumaan. Vesitason ponttooni on käytännösä vene, joka ainakin 6kk vuodesta vedessä. Vaneri mätänee ajan myötä ja styoksi imee vettä. Lasi/hiilikuitu on noihin se oikea rakennusmateriaali. ;)

Olen eri mieltä..vaneria voidaan nykyään tehokkaasti suojat..muunmuassa maaleilla.

Saat olla, mutta ei vaneria enää käytetä veneissä, koska synteetiset komposiitit ovat joka suhteessa parempia. Muutama itserakennettu jolla/kilpavene on enää vaneria.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat