Seuraa 
Viestejä271

Näettekö ajankohtaisia unia? Esim uutisista tai tapahtumista tai politiikoista tai omaan elämäntilanteeseenne juuri nyt liittyvistä asioista? Kertokaa.

Taulut kummittelevat unissani. Olen nyt kolmena yönä peräkkäin nähnyt unta tauluista ja kuinka ne eivät mahdu seinälle, koska niissä on yleensä naisia. Viimeyönä päätin että tästä lähtien teen pelkkiä miehiä. Sitten mietin etten ole lukenut uutisia kyllin tarkkaan olivatko ammutut poliisit miehiä. Tätä jäin pohtimaan, en tiedä miksi ja miten se liittyi minun taidetöihini mutta jotenkin se muka oli tärkeä tieto. Yritin löytää jotain logiikaa unesta mutta en sitä löytänyt.

Putinista olen nähnyt joskus aikoinani unta ja paavista myös. Putiini oli unessani sairas ja olin huolissani hänen jaksamisesta.
Paavi taas oli vihainen ja sähisi minulle korkea hattu päässään. Pelkäsin häntä.

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Kommentit (4)

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä11785

Joo. Unissani Matti Rönkä raportoi menneet ja Mette Mannonen ennustaa tulevat.

No ei nyt ihan sentään. Mutta oman elämän ajankohtaisuuksista näen paljon enneunia. Tulevat työasiat, erilaiset sesongit, isommat tapahtumat jne ilmaantuvat uniin viikkoja tai päiviä ennen. 

Käyttäjä18776
Seuraa 
Viestejä1119

En kovin usein ajankohtaisista aiheista le unia nähnyt viime aikoina. Enemmän tuota WW2-aihetta mikä tosin saattaa johtua viimeaikaisista lukemisista ja/tai leffoista mitä katsellut. 

molaine kirjoitti:
Mutta tämäkin ketju on mennyt liian hapokkaaksi mestarien käsittelyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
MooM
Seuraa 
Viestejä9154

Joskus henkilökohtaiset ja maailmanpoliittiset, ja siltä väliltä, asiat sekoittuvat uniin oudosti. Saattaa kestää hetken, että tajuaa, mistä joku outo juttu putkahti. Harvoin tulee suoraan mitään.

Stressaavat asiat, erityisesti seuraavan päivän epävarmat/epämääräiset/hallitsemattomat, mutta tärkeät tekemiset synnyttävät sellaista puolivalveilla tapahtuvaa angstia, jossa yrittää selvittää tai suunnitella jotain, mutta mikään ei oikein etene ja kaaos lisääntyy. Jonkinlaista unta, mutta siitä heräilee jatkuvasti ja yrittää nukkua oikeasti.

Sitten on pari pitemmän aikavälin tunnelmia heijastavaa unityyyppiä, joista en viitsi avautua. Niissä toistuu samat aiheet kussakin ja nykyisin tiedän, mihin fiilikseen ne liittyvät.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat