Sivut

Kommentit (217)

Minijehova
Seuraa 
Viestejä14298

Lyde19 kirjoitti:
Eläimetkin voi syödä käyneitä hedelmiä kännin toivossa. On olemassa jonkinlainen luonnollinen tarve pään sekoittamiseen.

Kaikki eläimet näyttää pyrkivän päihtymään lähes aina kun se on mahdollista. Mitä älykkäämpi eläin, sen useammin se on mahdollista.

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

Keijona
Seuraa 
Viestejä14585

Tottkai huumausaineiden luonne vaikuttaa asenteeseen, Piripäät, stimulanttien  ja piristeiden käytäjät ovat agressiivisia ja etukenohyökkääjiä. Opiaatti ja muut "jarrumiehet" tykkää jumittaa. Psykedeelit taas taitaa korostaa sitä omaa  luonetta ja siten  vaihtelevampia vaikutuksiltaan.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Keijona
Seuraa 
Viestejä14585

Yksi asia ja mekanismi koskee varsin kattavasti  kaikkea. Subjektiivisuus ja omahyväisyys tekee tyhmän ja ymmärtämättömän, siksi  pirinisti pitää pirinkäyttöä hyvänä ja tarpeellisena itselleen, kofeinisti kofeiinia  tai nikotinisti nikotiinia  ihan samoin. Eikä koske pelkästään aineita, hyvänä itselleen  pitää omaa  ateismia  ateisti tai uskovainen uskontoa.  Itseensä uskomisen vapaus on älyvapauden  aiheuttaja, seurauksena  omahyväisyys ja minäitsekkyys ovat idioluution ytimessä.

https://www.youtube.com/watch?v=BBvIweCIgwk

Käyttäjä19875
Seuraa 
Viestejä177

Hei miksi sä yrität saada mun laivan uppoamaan
Ennenkuin sitä on ees kastettukaan
Hei miks sanot etten oo sulle hyvää seuraa
Jos ei tarjolla oo kerran parempaakaan
Sä et tiedä mitään mun elämästä enkä mä sun
Väärän kuninkaan päivänä kuorossa huudetaan
Tänään juhlitaan
Ja ollaan niinkuin mitään ei ois tapahtunutkaan
Hei miks sanot minua hulluksi ja meikäläisen tuomitset
Vaikka mua tunne et
Hei mikset voisi vain olla ylpeä kun
Ajattelet ihan eri tavalla kuin mä
Väärän kuninkaan päivänä kuorossa huudetaan tänään juhlitaan
Tänään juhlitaan
Ollaan niinkuin mitään ei ois tapahtunutkaan

https://www.youtube.com/watch?v=-ZHDlrwwpK0

Käyttäjä19875
Seuraa 
Viestejä177

Minijehova kirjoitti:
Lyde19 kirjoitti:
Eläimetkin voi syödä käyneitä hedelmiä kännin toivossa. On olemassa jonkinlainen luonnollinen tarve pään sekoittamiseen.

Kaikki eläimet näyttää pyrkivän päihtymään lähes aina kun se on mahdollista. Mitä älykkäämpi eläin, sen useammin se on mahdollista.

Ei pidä paikkaansa.

Keijona
Seuraa 
Viestejä14585

Lainaus:
Tänään juhlitaan
Vaikka mua tunne et
Tänään juhlitaan

Taitelijat pystyvät tietenkin näkemään ja ennustamaan  paremmin ja objektiivisemmin, koska elävät enemmän järjestelmän arjen ulkopuolella. Samasta syystä päihteidenkäyttäjät shamaanit ovat arvostetuja monissa kulttuureissa. Päinvastoin kuin täällä sivistyksen kehdossa, missä materiaan ja harhaan eniten takertujat johtaa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä51289

Keijona kirjoitti:
Yksi asia ja mekanismi koskee varsin kattavasti  kaikkea. Subjektiivisuus ja omahyväisyys tekee tyhmän ja ymmärtämättömän, siksi  pirinisti pitää pirinkäyttöä hyvänä ja tarpeellisena itselleen, kofeinisti kofeiinia  tai nikotinisti nikotiinia  ihan samoin.
Miksi ego jätti muiden muassa pössyttelijät pois listalta. ei kai vaan ego pössyttele? Nyt tais tulla omahyväisyyttä ja subjektiivisuutta oikein kunnolla.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä51289

Keijona kirjoitti:
Lainaus:
Tänään juhlitaan
Vaikka mua tunne et
Tänään juhlitaan

Taitelijat pystyvät tietenkin näkemään ja ennustamaan  paremmin ja objektiivisemmin, koska elävät enemmän järjestelmän arjen ulkopuolella. Samasta syystä päihteidenkäyttäjät shamaanit ovat arvostetuja monissa kulttuureissa. Päinvastoin kuin täällä sivistyksen kehdossa, missä materiaan ja harhaan eniten takertujat johtaa.

Puhumalla ja sanomallako se määritellään objektiiviseksi?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä14298

jussipussi kirjoitti:
Keijona kirjoitti:
Yksi asia ja mekanismi koskee varsin kattavasti  kaikkea. Subjektiivisuus ja omahyväisyys tekee tyhmän ja ymmärtämättömän, siksi  pirinisti pitää pirinkäyttöä hyvänä ja tarpeellisena itselleen, kofeinisti kofeiinia  tai nikotinisti nikotiinia  ihan samoin.
Miksi ego jätti muiden muassa pössyttelijät pois listalta. ei kai vaan ego pössyttele? Nyt tais tulla omahyväisyyttä ja subjektiivisuutta oikein kunnolla.

Miksi skippasit kahvikysymyksen?

Jepajee analysoi: "Minijehovan tapauksessa menetät kaiken. Sen takia hän etsii ihmisiä joilla ei ole mitään menetettävää. Normiguruilua. Gurut ovatkin kaikki psykopaatteja.

Pitää alistua parin vuoden intensiiviaivopesuun jotta kykenee edes etäisesti ymmärtämään hänen ylivertaisuuttaan. Hän ei anna mitään. Hän listaa tarpeesi."

jussipussi
Seuraa 
Viestejä51289

Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
QS kirjoitti:
Käyttäjä4499 kirjoitti:
QS kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Jos muuten päihteillä olisi kyky oikeasti muuttaa persoonaa, olisi se jo aikoja sitten huomioitu ja hyödynnetty tieto.

Edes biokemiallisesti rakenteisiin vaikuttamalla ei varsinaisesti voi persoonaa muuttaa, mutta eri osa-alueiden korostuminen tai kuoriutuminen on sekä mahdollista että usein havaittua.

Aivan samoin kuin kannabis ei voi aiheuttaa skitsofreniaa, mutta voi laukaista sen. Laukaisu tuossa viittaa suoraan siihen, että siellä se piilevänä oli anyway ja olisi jossain elämänvaiheessa puskenut ulos.

Myös kunnon känni vain kuorii esille sen todellisen minän, ei aiheuta minuuteen muutoksia. Toki se voi siltä näyttää, mutta sille ei vain löydy suoraa mekanismia.

Lopulta väittely kulminoituu kysymykseen geenit vai ympäristö ja tuo ei ole helppo kysymys ollenkaan.

Luulisin, että "pysyvimpiin muutoksiin" persoonassa kyetään vaikuttamaan vain psykedeeleillä, ja niidenkin vaikutuksen kestossa puhutaan maksimissaan n.1/2 vuoden- vuoden kestosta. Toki tuo vaikutus mekanismi on hyvin yksilöllinen, jollekin voi toimia jopa yksi kerta. Olen lueskellut parinkymmenen vuoden ajan silloin tällöin ilmestyneitä tutkimuksia aiheesta ja mielestäni on mielenkiintoista, että vasta nyt yhteiskunnan asettamat tabut, tiettyjen aineiden tutkimuksen osalta alkavat aueta.Tutkimuksissa psykedeelit ovat auttaneet moniin vaivoihin, kuten addiktioihin ja traumaperäisiin häiriöihin, jotka monesi liittyvät yhteen.  Hyvää kehitystä, jonka tuloksena moni ihminen saattaa saada apua ongelmiinsa. Ohessa hyvä juttu aiheesta YLE:n uutisissa.

Psykedeeleistä etsitään apua mielenterveysongelmiin, mutta Suomessa erikoistumassa vasta yksi lääkäri – "Vanha huumepropaganda elää vahvana"

https://yle.fi/uutiset/3-10946260

.

Juu näin on. Mielenkiintoinen myös tuo artikkeli. Tässä vaiheessa jo selvä asia, että esim. mdma ja sienet ovat muutamassa vuodessa laillisia lääkkeitä. Ja hyvä näin.

Pari asiaa, joista en ole nähny juttuja. Miten lääketeollisuus suhtautuu näihin. Yleensä business perustuu siihen, että kehitetään molekyyli, jolle saadaan n. 20 vuoden yksinoikeus. Tämän aikana lääkettä myydään kalliilla hinnalla, jolla katetaan tuotekehityskulut ja saadaan voitot. Tuon jälkeen lisenssi raukeaa ja halvat rinnakkaisvalmisteet tulevat markkinoille.

MDMA:ta ei voida valmistaa yksinoikeudella (tunnettu ja julkinen kemikaali) sen enempää kuin sienien jauhamistakaan ei voi patentoida. Ainoa businessmahdollisuus lienee kallis hinta per tabletti, koska pitkillä kuureilla rahastaminen ei ole mahdollista mielialalääkkeiden tapaan. Nuohan ovat halpoja mutta myyntimäärät tähtitieteellisiä. Esim. mdma:n myyntimäärät jäävät tod. näk hyvinkin pieniksi, hiukan samaan tapaan kuin harvinaisten sairaaloissa yksittäisinä annoksina käytettävien syöpälääkkeiden. Näillä taas hinta on valtava juurikin vähäisen käytön takia. Olisi aika nurinkurista, jos 100 mg mdma:ta maksaisi lääkkeenä 900 € ja katukaupassa 5-20 €  ;). Mutta noin siinä voi käydä. Ja kait ihan ok, markkinat määräävät hinnan.

Se on oksettavaa, että ihmisten hyvinvointi on täysin toissijainen asia.

QS kirjoitti:
Toinen mielenkiintoinen kohta oli tämä: "The betterment of well people", eli "terveiden ihmisten parantaminen". Tällä viitataan siihen, että psykedeeleistä voisivat hyötyä myös sellaiset ihmiset, joilla ei ole mitään diagnosoitua sairautta."

Suomessakin määrätään tehottomia mielialalääkkeitä järkyttäviä euromääriä per vuosi. Julkinen salaisuushan on, että ainakin puolet noista kuureista on turhia ja aiheuttavat lähinnä haittavaikutuksia parantavan sijasta.

Likaiset hyeenat tyrkyttää pilleriä heti tilaisuuden tullen. Vaikka olisi pelkkä suru kyseessä. On käynyt jopa mielessä, että ihmisten EI HALUTA olevan onnellisia. Raatakoot kuin orjat, vetäkööt aamuisin vaikka 10 eri lääkettä nassuun, niin bisnekset rullaa!? Mitä jos ajatellaan... että osa populaatiosta on "jalostunut" niin tyhmäksi, ettei siihen mikään kuitenkaan auta. Miksei tienata sillä? Ei heistä juuri muuta hyötyä ole, päinvastoin. Joten hyöty on riistettävä. He eivät edes tajua. Ilman tätä järjestelmää, heistä ei olisi mihinkään.

QS kirjoitti:
--lomak-on-vanhentunut softa--

Mikähän muutos sen aiheutti. Vai mahtaako peräti olla itse tarkoitus? (onko viestien määrän laskenut muutoksen jälkeen, ja onko siinä jotain hyvää?)

Paljonko aikaa kirjoittaa, ennen kuin lomake vanhenee. Täytyy seurata.

Joo monimutkainen terveyden ja rahan avioliitto.

Jos futurologia leikkii, niin EU-tyylinen lääkevalvonta on googol kertaa tiukempaa kuin usa:ssa, josta psykedeelien lääkekäyttö alkaa. Sitten kun dropit hyväksytään eu:ssa, niistä tulee sairaalalääkkeiden tapaisia, joille ei kirjoiteta reseptejä kotona rouskutteluun. Lopputuloksena Pörriäinen Oy ja Sairaustalo Oy myyvät valvottuja hoitosessioita samaan tapaan kuin muitakin nettisivuilta löytyviä palveluksia (siellä on nykyään mindfulness-harjoituksiakin myynnissä *facepalm*). Rahaksi nuo aineet muunnetaan tavalla tai toisella ja lopullinen hinta on  suolainen.

Sellainen detalji vaan, että euroopassa nuo ovat jo monin paikoin laillisia tai edes dekriminalisoituja. Jenkeissä asiasta vasta puhutaan.

Microdosing on muuten toinen tie lääketehtaille rahastaa tietyillä aineilla. Tuo tarvitsee työkalukseen puskurointia, eli monta microdosea ei saisi olla yhteensä oikea dose, mutta kuulostaa enintään keskivaikealta kemialliselta ongelmalta.

Se että annoksen pitää olla tarkka, puhdas ja valvottu prosessi tarkoittaa businesta lääketehtaille. Näin se tulee menememään. Turha kuvitella että ihmiset tuosta vaan itselääkitsisivät itseään huumeilla,

Puhtaus on kokista kiinni ja annostelu vaa'an tarkkuudesta. Kummassakaan ei ole ongelmaa.

Ei niin, puheissa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä51289

Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Keijona kirjoitti:

Miksi skippasit kahvikysymyksen?

En ole näköjään vielä ehtinyt vielä sinne asti etenen peruuttamalla.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä51289

Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Käyttäjä19875 kirjoitti:
Aslakki kirjoitti:
Jouduin seuraamaan erään teini-ikäisen retkahtamaista huumeisiin. Narkkimatka kesti 15v mutta on nyt ollut 2v kuivilla. Tunnistin Raspun aloituksen, ihan samoja kysymyksiä pyöri mielessä.

Yksi kuvaavimmista piirteistä on Carterin mainitsema ’kovaääninen’.

Ihmeteltiin aina helvetillistä möykkäämistä. Hirveeseen ääneen koko ajan ’toimitettiin’ jotain tyhjänpäiväisiä asioita. Puhelimessa kyynärpää nousi kohti taivasta ja volataso tuplaantui.

Uhmakas käyttäytyminen, minä, minä, voittamaton, aina oikeassa, tietää ja osaa kaiken, vaativa, röyhkeä. Siis todella rasittava mölyapina.

Nyt persoona on tehnyt täyskäännöksen. Hiljainen, pelokas, säikky, motoriikka onnetonta, höpisee hiljaa outoja ja pakkoliikkeitäkin. Kaksi viimeisintä on päivä päivältä parempaa suuntaan.

Aineissa itsetunto varmaan nousee tappiin josta seuraa möykkääminen ja kun vaikutus loppuu peitellään älämölöllä kuinka reppanoita ihmisraunioita ovat.

Niitä on kahta mallia. Minijehovan kaltaisia kääpiöitä joille se on uravalinta, jotka oikeasti kuvittelevat olevansa jotain Jumalasta seuraavia, ja sitten on Minijehovan uhrit, jotka ovat niitä koko kuvion uhreja. Niitä ei näe tuolla paneeleissa kertomassa kuinka selvisivät kamasta, eikä vetämässä NA-ryhmiä. Ne on niitä Minijehovan kaltaisia psykopaatteja, jotka ensiksi luovat nimeä narkkareiden keskuudessa hommaamalla kamaa, jonka jälkeen nostavat itsensä jalustalle repimällä niitä samoja jätkiä kuiville. Kaikki muut näkevät heidän lävitseen, paitsi toiset paviaanit, ja tavalliset ihmiset, jotka ihastelevat näiden psykopaattien selviytymiskamppailua, vaikka ovat selviytyneet hukuttamalla kaikki samassa paskassa kelluvat.

Mínä suorastaan yllätyin huomatessani, että jotkut eivät osaa suhtautua päihteisiin oikein ja alkavat addiktoitua.

Nikotiini.

Sitä kun ei oikein vieläkään ymmärretä pitää päihteenä.

Viime vuosituhannella tuskin koskaan kuulin nikotiinia sanottavan päihteeksi.

Vertaa kofeiini nykypäivänä.

Käytin  esimerkkinä addiktoivasta aineesta. 

Kofeiini on paljon addiktoivampaa kuin yksikään psykedeeli.

Osuuko itsellesi vuoteen montaa kokonaan kahvitonta ja teetöntä päivää?

Osuu montakin. kahvia juon yleensä vain aamuisin aamiaisen kanssa. Juuri mietin etten ole havinnut mitään ns oireita jos en juo kahvia tai teetä.  Juon molempia ruoan kanssa, maun vuoksi. Kahvi ja tee sopii tiettyjen ruokien kanssa oivasti yhteen.  Suurta meteliä palstan kulinaristeissa aikoinaan aiheuttanut suositukseni Twinings Early Grey ranskanleivän, voin ja lauantaimakkaran kanssa.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä51289

QS kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
QS kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Jos muuten päihteillä olisi kyky oikeasti muuttaa persoonaa, olisi se jo aikoja sitten huomioitu ja hyödynnetty tieto.

Edes biokemiallisesti rakenteisiin vaikuttamalla ei varsinaisesti voi persoonaa muuttaa, mutta eri osa-alueiden korostuminen tai kuoriutuminen on sekä mahdollista että usein havaittua.

Aivan samoin kuin kannabis ei voi aiheuttaa skitsofreniaa, mutta voi laukaista sen. Laukaisu tuossa viittaa suoraan siihen, että siellä se piilevänä oli anyway ja olisi jossain elämänvaiheessa puskenut ulos.

Myös kunnon känni vain kuorii esille sen todellisen minän, ei aiheuta minuuteen muutoksia. Toki se voi siltä näyttää, mutta sille ei vain löydy suoraa mekanismia.

Lopulta väittely kulminoituu kysymykseen geenit vai ympäristö ja tuo ei ole helppo kysymys ollenkaan.

Luulisin, että "pysyvimpiin muutoksiin" persoonassa kyetään vaikuttamaan vain psykedeeleillä, ja niidenkin vaikutuksen kestossa puhutaan maksimissaan n.1/2 vuoden- vuoden kestosta. Toki tuo vaikutus mekanismi on hyvin yksilöllinen, jollekin voi toimia jopa yksi kerta. Olen lueskellut parinkymmenen vuoden ajan silloin tällöin ilmestyneitä tutkimuksia aiheesta ja mielestäni on mielenkiintoista, että vasta nyt yhteiskunnan asettamat tabut, tiettyjen aineiden tutkimuksen osalta alkavat aueta.Tutkimuksissa psykedeelit ovat auttaneet moniin vaivoihin, kuten addiktioihin ja traumaperäisiin häiriöihin, jotka monesi liittyvät yhteen.  Hyvää kehitystä, jonka tuloksena moni ihminen saattaa saada apua ongelmiinsa. Ohessa hyvä juttu aiheesta YLE:n uutisissa.

Psykedeeleistä etsitään apua mielenterveysongelmiin, mutta Suomessa erikoistumassa vasta yksi lääkäri – "Vanha huumepropaganda elää vahvana"

https://yle.fi/uutiset/3-10946260

.

Juu näin on. Mielenkiintoinen myös tuo artikkeli. Tässä vaiheessa jo selvä asia, että esim. mdma ja sienet ovat muutamassa vuodessa laillisia lääkkeitä. Ja hyvä näin.

Pari asiaa, joista en ole nähny juttuja. Miten lääketeollisuus suhtautuu näihin. Yleensä business perustuu siihen, että kehitetään molekyyli, jolle saadaan n. 20 vuoden yksinoikeus. Tämän aikana lääkettä myydään kalliilla hinnalla, jolla katetaan tuotekehityskulut ja saadaan voitot. Tuon jälkeen lisenssi raukeaa ja halvat rinnakkaisvalmisteet tulevat markkinoille.

MDMA:ta ei voida valmistaa yksinoikeudella (tunnettu ja julkinen kemikaali) sen enempää kuin sienien jauhamistakaan ei voi patentoida. Ainoa businessmahdollisuus lienee kallis hinta per tabletti, koska pitkillä kuureilla rahastaminen ei ole mahdollista mielialalääkkeiden tapaan. Nuohan ovat halpoja mutta myyntimäärät tähtitieteellisiä. Esim. mdma:n myyntimäärät jäävät tod. näk hyvinkin pieniksi, hiukan samaan tapaan kuin harvinaisten sairaaloissa yksittäisinä annoksina käytettävien syöpälääkkeiden. Näillä taas hinta on valtava juurikin vähäisen käytön takia. Olisi aika nurinkurista, jos 100 mg mdma:ta maksaisi lääkkeenä 900 € ja katukaupassa 5-20 €  ;). Mutta noin siinä voi käydä. Ja kait ihan ok, markkinat määräävät hinnan.

Toinen mielenkiintoinen kohta oli tämä: "The betterment of well people", eli "terveiden ihmisten parantaminen". Tällä viitataan siihen, että psykedeeleistä voisivat hyötyä myös sellaiset ihmiset, joilla ei ole mitään diagnosoitua sairautta."

Suomessakin määrätään tehottomia mielialalääkkeitä järkyttäviä euromääriä per vuosi. Julkinen salaisuushan on, että ainakin puolet noista kuureista on turhia ja aiheuttavat lähinnä haittavaikutuksia parantavan sijasta.

Psykedeelien kohdalla tilanne olisi parempi, koska kyseessä ei ole kuuri tai vuosia jatkuva turha käyttö, vaan yksi valvottu käyttökerta. Jos "terve" ihminen haluaisi ostaa yksityiseltä sektorilta psykedeelihoidon, niin miksipä ei. Tavallaan lääkehoito, joka ensimmäisen kerran maailmanhistoriassa ei perustu jatkuvaan reseptilääkkeen turhaan rouskuttamiseen vaan yhden tabun voimaan. Vaan nämä ovat asioita, jotka ehkä kismittävät lääketeollisuuden liiketoimintajohtajia. Psykedeeleistä ei saa kunnon businessta ellei yhden tabun hintaa saada pilviin.

((ps. vittu että muuten vituttaa Sanoman digipalvelun kehitysvammaiset ameebat tuon lomak-on-vanhentunut softansa kanssa. Saatana xD. Eikö saatana äly riitä soittamaan koodaajalle, että korjaavat bugisen paskansa. Piriä pitäs lähttää 5 grammaa sinne Sanomaan, että alkas työ maistua))

Lääketeollisuus sijoittaa hotellitason parantoloihin, joissa terapiat suoritetaan. He myös kouluttavat valtaosan tulevaisuuden terapeuteista ja sivussa valmistavat puhtaat tuotteet terapioihinsa, mutta omakustannehintaan.

Bisnesmallissa käy kuten mcdonalds suomelle, eli big pharma rakentaa, omistaa ja vuokraa kiinteistöjä, joissa koutusta ja terapiaa annetaan.

Osa asiakkaista ja kiinteistöistäkorvaa kanariansaaret ihmisten vakituisina lomakohteina, joissa käydään vähintään kahdesti vuodessa parista päivästä pariin kuukauteen.

Mutuveikkaus aiheen tiimoilta, joka on hautunut päässä jo pari vuotta. Tuonne minä näen polun kulkevan.

Bandidosin pressa puku päällä Pfizerin kans businesneuvotteluissa, nättiä xD

"Poliisihallitus vaatii United Brotherhoodin määräämistä välittömään toiminta­kieltoon: jengi on järjestäytynyt sotilaalliseen tapaan

Poliisin ja syyttäjän kanne kohdistuu 47-vuotiaaseen porvoolaismieheen, joka on johtanut kanteen mukaan jengiä viime vuodet."

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006233767.html .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat