Sivut

Kommentit (31)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tokkura
Seuraa 
Viestejä6962

Jos joku kirjottas, joka ymmärtäs, jotain. Olisi vaikka keksiny joskus jotain sillä alalla. Pelkkiä perstutumia on puisevaa lueskennella.

Vierailija

Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Liian laiha ja luinen perse.

Höps.
Kerrankin potentiaalinen hunajakinkku ja heti olet katkerana mollaamassa, koska et itse voi tikkukoipia saada. Tuo ei edes ole mikään tikkukoipinen, vaan varsin säännöllisesti syövän näköinen perusnahka.

MooM
Seuraa 
Viestejä12437

Major_Breakthrough kirjoitti:
Matematiikka on yhtä juhlaa..kohta alkaa harjoitukset 08:30.

Mitenkäs laskuharjoitusten ratkominen sujuu? Voisi kuvitella, että nuo on aika hapokkaita vuosikymmenten takaisella arkkitehtimatematiikalla laskettaviksi.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Vierailija

Mutta otsikko on kohallaan. Peruskoulussa kävin laajan matikan. Opettaja kuitenkin uuno eikä osannut tai halunnut ottaa käytännön esimerkkejä mihin niitä kaavoja voi käyttää, kysymyksistä huolimatta. Toivottavasti nykyisin on ihan oikeita ongelmanratkaisuja niiden kaavojen kanssa. Matematiikka pitää olla käytännönläheistä ja sitä tulee soveltaa kaikilla tasoilla oikeiden ongelmien tai tilanteiden käytössä.

hcesar
Seuraa 
Viestejä13039

Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Mutta otsikko on kohallaan. Peruskoulussa kävin laajan matikan. Opettaja kuitenkin uuno eikä osannut tai halunnut ottaa käytännön esimerkkejä mihin niitä kaavoja voi käyttää, kysymyksistä huolimatta. Toivottavasti nykyisin on ihan oikeita ongelmanratkaisuja niiden kaavojen kanssa. Matematiikka pitää olla käytännönläheistä ja sitä tulee soveltaa kaikilla tasoilla oikeiden ongelmien tai tilanteiden käytössä.

Mulla lukion pitkässä matematiikassa hiven herätti sekä ihmetystä että ärsytystä, kun opettaja ei osannut kertoa yhtään käytännön esimerkkiä, mihin paraabeleja käytetään. Lopulta veti ilmeisesti hatusta, että vaikka uima-altaan pohja voi olla paraabelin muotoinen. No voihan se joo...

Vierailija

MooM kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Matematiikka on yhtä juhlaa..kohta alkaa harjoitukset 08:30.

Mitenkäs laskuharjoitusten ratkominen sujuu? Voisi kuvitella, että nuo on aika hapokkaita vuosikymmenten takaisella arkkitehtimatematiikalla laskettaviksi.

Hyvin meni. Tein ensimmäisen virtaussimulaationi.

Vierailija

Major_Breakthrough kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Major_Breakthrough kirjoitti:
Matematiikka on yhtä juhlaa..kohta alkaa harjoitukset 08:30.

Mitenkäs laskuharjoitusten ratkominen sujuu? Voisi kuvitella, että nuo on aika hapokkaita vuosikymmenten takaisella arkkitehtimatematiikalla laskettaviksi.

Hyvin meni. Tein ensimmäisen virtaussimulaationi.

Jes, mään. Kyllä siitä vielä hyvä tulee.

Vierailija

Håkan B. kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:

Liian laiha ja luinen perse.

Ei vaan just hyvä! Tekisi melkein mieli muuttaa suuntaumusta! :)

hahaha...homofiili !

  • ylös 16
  • alas 19
Håkan B.
Seuraa 
Viestejä56

Major_Breakthrough kirjoitti:
Håkan B. kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:

Liian laiha ja luinen perse.

Ei vaan just hyvä! Tekisi melkein mieli muuttaa suuntaumusta! :)

hahaha...homofiili !

Housussas sulla on! :)

Ihanaa!

Tokkura
Seuraa 
Viestejä6962

asdf kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Mutta otsikko on kohallaan. Peruskoulussa kävin laajan matikan. Opettaja kuitenkin uuno eikä osannut tai halunnut ottaa käytännön esimerkkejä mihin niitä kaavoja voi käyttää, kysymyksistä huolimatta. Toivottavasti nykyisin on ihan oikeita ongelmanratkaisuja niiden kaavojen kanssa. Matematiikka pitää olla käytännönläheistä ja sitä tulee soveltaa kaikilla tasoilla oikeiden ongelmien tai tilanteiden käytössä.

Mulla lukion pitkässä matematiikassa hiven herätti sekä ihmetystä että ärsytystä, kun opettaja ei osannut kertoa yhtään käytännön esimerkkiä, mihin paraabeleja käytetään. Lopulta veti ilmeisesti hatusta, että vaikka uima-altaan pohja voi olla paraabelin muotoinen. No voihan se joo...

Se kysymys vaan oli niin perustyhmä, että se löi siinä mielessä ällikällä. Toisen asteen yhtälö on lähes yhtä peruskauraa kuin ensimmäisekin asteen (suora, taso), kun jotakin pitää johonkin sovittaa va mallintaa...

Vierailija

Tokkura kirjoitti:
asdf kirjoitti:
Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Mutta otsikko on kohallaan. Peruskoulussa kävin laajan matikan. Opettaja kuitenkin uuno eikä osannut tai halunnut ottaa käytännön esimerkkejä mihin niitä kaavoja voi käyttää, kysymyksistä huolimatta. Toivottavasti nykyisin on ihan oikeita ongelmanratkaisuja niiden kaavojen kanssa. Matematiikka pitää olla käytännönläheistä ja sitä tulee soveltaa kaikilla tasoilla oikeiden ongelmien tai tilanteiden käytössä.

Mulla lukion pitkässä matematiikassa hiven herätti sekä ihmetystä että ärsytystä, kun opettaja ei osannut kertoa yhtään käytännön esimerkkiä, mihin paraabeleja käytetään. Lopulta veti ilmeisesti hatusta, että vaikka uima-altaan pohja voi olla paraabelin muotoinen. No voihan se joo...

Se kysymys vaan oli niin perustyhmä, että se löi siinä mielessä ällikällä. Toisen asteen yhtälö on lähes yhtä peruskauraa kuin ensimmäisekin asteen (suora, taso), kun jotakin pitää johonkin sovittaa va mallintaa...

Kyllä se peruskoulussa oli vaan käppyrä taululla. Ei 14-16v noita hahmota jos ei joku opasta. Siis noin keskimäärin. Joku poikkeusyksilö tietysti niinkuin sinä ilmeisesti olet.

Vierailija

Major_Breakthrough kirjoitti:
Matematiikka on yhtä juhlaa..kohta alkaa harjoitukset 08:30.

Eikös sinun tulisi kehittää uusia kaavoja, jotka sopisivat tähän VAWT:n ihmeellisen suorituskyvyn maailmaan? Ja miten professorit ovat ottaneet vastaan sinun opetuksesi uudesta virtausopista ja VAWT:n ihmeellisestä maailmasta? Laita heidät ruotuun kovalla kädellä, jos alkavat mutista jostain ikivanhasta BETZ:in laista tai muusta vastaavasta, jotka eivät sovi uuden artikuloivan VAWT:n matematiikkaan.

Vierailija

Tositoope röllipersoona kirjoitti:
Eikä lukiossakaan. Valtaosa kahlaa läpi tajuamatta mitä laskee.

Sen näkee ala-asteen ekalla matikantunnilla ketkä tajuaa ja ketkä ei. Valtaosa ei. 30-lapsisesta luokasta yksi on matematiikassa hyvä ja kaksi ei niin surkeita; muut lähinnä ihmettelevät.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä37016

Tokkura kirjoitti:
Se kysymys vaan oli niin perustyhmä, että se löi siinä mielessä ällikällä. Toisen asteen yhtälö on lähes yhtä peruskauraa kuin ensimmäisekin asteen (suora, taso), kun jotakin pitää johonkin sovittaa va mallintaa...

Kysymys on kaikkea muuta kuin tyhmä. 80- ja 90-luvuila kouluissa ja lukioissa opetti pääasiassa yliopistopudokkaita, jotka eivät olleet pystyneet motivaation puutteessa oppimaan valitsemiaan aineita ja päätyivät sitten opettajiksi. Ei niiltä kannattanut tuollaisia kysellä, koska he eivät tienneet ja yrittivät jyrätä neuvostohenkisellä auktoriteetilla. Minusta opetuksen suuri olgelma oli se, että matematiikka jätettiin abstraktiksi huru-ukkojen hommiksi, joille ei pystytty selittämään mitään edes etäisesti uskottavaa tarvetta. Kun ne opettajat eivät ymmärtäneet että matematiikka on insinööritieteiden tärkein työkalu, jolla maailman voi ymmärtää siltä osin kuin se ylipäätään on mahdollista. Toki ymmärrettävää sekin, kun huomoi ne taustat. He putosivat kelkasta ennen kuin päästiin sille tasolle, josta on mitään selkeää hyötyä.

  • ylös 14
  • alas 14

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat