Miten tasa-arvo määritellään?

Seuraa 
Viestejä13176
Liittynyt3.4.2005

Miten se tasa-arvo määritellään, onko se sitä että yksilö on tasa-arvoinen toisen yksilön kanssa. Vai onko se että sukupuoli on tasa-arvonen toisen sukupuolen kanssa.

Kaikenlaisesta tasa-arvosta aina jauhetaan, mutta ei oo minulle vielä kukaan kertonu mitä on tasa-arvoa.

Yksilöinen tasa-arvo ei voi toimia minun mielestä. Koska kaikki ihmiset kuitenkin ovat täysin erinlaisia ja erinlaisista lähtökohdista lähtöisin. Kaikkeen ei voi itse edes vaikuttaa. Yrittää aina voi vaikka mitä.

Kommentit (3)

Vierailija
tiäremiäs
Miten se tasa-arvo määritellään, onko se sitä että yksilö on tasa-arvoinen toisen yksilön kanssa. Vai onko se että sukupuoli on tasa-arvonen toisen sukupuolen kanssa.
Kaikenlaisesta tasa-arvosta aina jauhetaan, mutta ei oo mulle viä kukaan kertonu mikä on tasa-arvoa.

Yleinen asevelvollisuus ei ole tasa-arvoa, kun vain miehet sinne pakotetaan.
Senhän pitäisi olla: miesten asevelvollisuus, naisten vapaaehtoisuus.

Vierailija
Heke
tiäremiäs
Kaikenlaisesta tasa-arvosta aina jauhetaan, mutta ei oo mulle viä kukaan kertonu mikä on tasa-arvoa.

Yleinen asevelvollisuus ei ole tasa-arvoa, kun vain miehet sinne pakotetaan.
Senhän pitäisi olla: miesten asevelvollisuus, naisten vapaaehtoisuus.

Eihän yleinen asevelvollisuus ole yleinen kun naisten ei tarvitse sitä käydä.

Mikä on muuten virallinen peruste, sille että naisten ei tarvitse sitä suorittaa? Siksikö kun naiset ovat fyysisesti tai henkisesti heikompia kuin miehet?

Näin ollenhan asevelvollisuus on elävä nykypäivän kannanotto siihen, että nainen on miestä alempiarvoinen.

Eikö?

Vierailija

Tasa-arvo tarkoittaa siitä, että kaikilla ihmisillä on samanlaiset mahdollisuudet riippumatta esimerkiksi asuinpaikasta, sukupuolesta, kulttuurista, iästä, uskonnosta, etnisestä alkuperästä, terveydentilasta, varallisuudesta tai vanhempien asemasta.

Monet ihmiset käsittävät tasa-arvon olevan tiskivuorojen jakamista. Eriarvoisuutta on kaikilla elämän aloilla kaikkialla maapallolla.

Uusimmat

Suosituimmat