Sivut

Kommentit (27)

jarppah
Seuraa 
Viestejä1650

Jos jotakin paikkaa ei ole olemassa, niin ei kai sinne voi mennä?[/quote]
Meidän näkökulmasta katsottuna siellä ei olisi mitään minne mennä.. mutta siellä on sellaista mistä kaikkea voi tulla. Otetaas alkuräjähdys, meidän ” massallisesta” näkökulmasta se tapahtui hetkellä jota voidaan ajallisesti jäljittää. Aika alkoi samoin tila tietenkin, massa ja liike syntyneessä tilassa. Massattomien näkökulmasta tätä aika-avaruutta ei ole olemassa tässäkään, siis alkuräjähdykseen jälkeenkään, muutoin kuin poikkeamina emission sekä absorbtion välisessä linjassa, tämäkin tosin meidän näkökulmasta. Massattomien hiukkasten avaruuden voidaan käsittää kasvaneen 2 ulottuvuuteen tässä meidän avaruudessa massapisteiden rataa taivuttamien liikeratojen vuoksi. Alkuräjähdyksen lähtötila sekä ulkopuoli on meidän näkökulmasta katsoen 2 ulotteinen. Tässä pitää nyt vielä todeta se seikka että toimiakseen tähän tarvitaan ulottuvuuksiin portaaton muunnos, eli otetaan kappale 1 ja 2. Kappale 1 liikkuu nopeudella x ja kappale 2 nopeudella 2x. Kappaleen 2, 3 ulottuvuuden ”määrä” on vähentynyt kohti 2 ulotteisuutta. Plää plää plää jne... missä viipyy kvanttigravitaatio? Suhtis sekä kvanttifysiikka ”toimii” erilaisissa ”avaruuksissa” ja suoraan näitä ei voi yhdistää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Rogetzu
Seuraa 
Viestejä21

Täällä on näköjään ollut täysin  identtinen kysymys 2011 oman kysymykseni kanssa, johon Syksy Räsänen on vastannut.

Minun on myönnettävä kädet pystyssä, etten asiaa kykene ymmärtämään. Voi olla, etten ole ainoa kuitenkaan. Jos olen, rupean rupattelemaan jatkossa muurahaisten kanssa. Tosin ei niistäkään tiedä...

https://www.tiede.fi/artikkeli/kysy/mihin_maailmankaikkeus_laajenee

jaho
Seuraa 
Viestejä973

Me olemme kaikkeuden kenttien lapsia. Kentät eivät voi mennä maailmankaikkeutemme ulkopuolelle joten emme mekään. Tai jos jotenkin onnistuisimme, lakkaisimme olemasta koska kentät puuttuvat.

Goswell
Seuraa 
Viestejä14083

Voi voi, kait nyt jokainen tajuaa että ääretön ei voi laajeta mihinkään, ei ole mitään muuta mihin laajeta kun tämä kaikkeus on jo kaikki mitä on.. Universumi voi laajeta kaikkeudessa kuten todistetusti tekeekin ja noita universumeja on määrätön määrä  tässä kaikkeudessa...

P.s.

Poistin noin kaksi repullista kirosanoja ihan itse, eihän siihen paljon sitten  jäänytkään.

Minun mielestä noin.

JPI
Seuraa 
Viestejä28776

Goswell kirjoitti:
Voi voi, kait nyt jokainen tajuaa että ääretön ei voi laajeta mihinkään, ei ole mitään muuta mihin laajeta kun tämä kaikkeus on jo kaikki mitä on.. Universumi voi laajeta kaikkeudessa kuten todistetusti tekeekin ja noita universumeja on määrätön määrä  tässä kaikkeudessa...

P.s.

Poistin noin kaksi repullista kirosanoja ihan itse, eihän siihen paljon sitten  jäänytkään.

Miksei ääretön voisi laajeta jos kerran äärellinenkin voi? Ei ääretön tarkoita mitään tiettyä suuruutta kuten esim. kvadriljoonabiljoonatriljoona.
Mutta laitetan äärettömään ziljoonan tunnetun maailmankaikkeuden verran lisää, niin jopa se laajeni ziljoonan maailmankaikkeuden verran, vai menikö ne kaikkeudet kankkulan kaivoon, mitä?

3³+4³+5³=6³

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat