Perusmassa ja vaikutusmassa

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Vaikutushiukkanen eli vaikutusperushiukkanen, vaikuttaa semmoisenaan vaikkpa protonin ja elektronin vuorovaikutuksessa ynnä sm- peruskentässä. Perusmassa 3.68*10^-48 g. Tarkkaan ottaen tämä on massa, ja sen energia kaavan E=½mv^2 mukaan absoluuttisessa 0-pisteessä =0. Kaava kuitenkin käytännössä toimii pienehköillä mm. molekyylisen maailmamme nopeuksilla, ja massaksi laskuihin riittää perusmassa.

Valon nopeus. Fotonit ja myös tehot/s ovat vaikutuskiteiden jonoja.
Vaikutuskiteen energia eli kiteen vaikutusenergia noudattaa kaavaa E=mc^2 ja on 6.62*10^-34 J. Vaikutusmassa tälle on 7.36*10^-48 g
eli kaksinkertainen verrattuna perusmassaan. Geometrisesti tämän voisi kuvata siten, että hiukkanen valon nopeudessa leviää yksiulotteisesta
viivapisteestä pinnaksi. Valon nopeutta ei voi ylittää eikä vaikutusmassa
enää kasvaa, koska viiva on kasvanut maksimipintaansa eikä voi enää kasvaa.

Yhdistetty energiakaava suuriin mutta ei valon nopeuksiin ja samalla kaikkiin nopeuksiin
E=½(m+m')v^2, jossa m' tarkoittaa massanlisäystä. Tämä on suorassa suhteessa nopeuden neliöön, ja nopeuden arvolla c massa m' suluissa
saa arvon m, jolloin tästä juuri seuraakin kaava E=mc^2.

Vaikutushiukkasen ulottuvuus luokkaa 10^-23 m.

Vetovoiman vaikutushiukkanen on todettu vain vaikuttaessaan eli valon nopeudessa, eikä yksilöinä vaan vaikutuksenaan. Venezianon mukaan
gravitaatiokiteen massa on luokkaa 10^-35 m. Tälle olen saanut
vaikutusmassa-arvon luokkaa 10^-83 g.

Kommentit (9)

Vierailija

Oulussa oli aikoinaan eräs Aapo Heikkilä, joka valittiin ortotopologian dosentiksi. Sillä oli vähän samalla tasolla olevia ajatuksia. Hän oikein luennoikin ja sai salit täyteen kuulijoita, jotka taatusti viihtyivät luennoista.

Vierailija

Ortotopologia jokin matematiikan alue ilmeisesti. Minun ajatukseni matematiikan kannalta ovat reaalimatemaattista laskelmointia ja analyysiä. Teoreettiseen eli varsinaiseen matematiikkaan en ole jatkanut lukion pitkän oppimäärän jälkeen ( 1960 cl). - Silloisen koulun ainoa aine, jossa olisin voinut hyödyntää laskutaitoani, oli fysiikka. En ollut siihen aikaan erityisemmin kiinnostunut.

Vierailija

Tässä aiheessa 221 kävijää kun Stefan Talqvistilla kalsiumiferriittipinnassaan yli 2330. Tässä aiheessa viis ääntä, vain oma ääni puolestani. Tosi ystäviä nuo kaikki nääs vasemmistolaiset. Toinen heikosti kansassa menestynyt aihe Plasmamassojen rakenteista, edes äänestäjiä ei ole muita kuin minä itse.

Tosi ystäviä nuo kaikki nääs vasemmistolaiset.

Fasistisen kansan ääni kaikuu mahtavana tällä pastalla. Mainitussa kalsiumferriitiaiheessa edustaa puolta rekisteröidyistä palstalaisista.
Sii voimaduhde noin 2000:1. Tosi mahtavaa Suome vasemmistolaisuutta, tai ainakin sen tosi ystävyyttä.

Tässä Sodomassa ei siis ole vanhurskaita.

Uuden fasistisen Suomen lippu on jo esitelty. Vanhasta kauppalipusta erottaa vain yksi seikka, valtion- ja sotalipusta puutuu lisäksi leijona.

Myös Tep on luvannut, että kahden vuoden päästä on jo ihan toinen aika.

Vierailija

Ilmeisesti vaikuttaja Vasemmistoliiton ylhäältä kävi tapaamassa, ja toveri Sepi sai motivaatiota, ja on nyt TIEDOSTANUT, olevansa samalla puolella Stefan Talqvistin kanssa. Hänellä on lippukin, jonka puolesta kaatua.

Muunnelma perusmassasta ja vaikutusmassasta

Hiilet vieri viereen, tuli uuniin
vedet nousee, korkeus mitatkaa!
Jo nousee paine korkealle höyryn,
venttiili auki, muuten räjähtää!

Tuota innostavaa laulaen nyt Vasemmistoliitto rp. vaalivoittoon. Kodon, uskonnon, Isänmaan ja Euroopan Uuden Järjestyksen puolesta! Niihin nojaa myös Stefan Talqvist( suomeksi Talonmies eli Talkkari).

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005
ArKos itse
Ilmeisesti vaikuttaja Vasemmistoliiton ylhäältä kävi tapaamassa, ja toveri Sepi sai motivaatiota, ja on nyt TIEDOSTANUT, olevansa samalla puolella Stefan Talqvistin kanssa. Hänellä on lippukin, jonka puolesta kaatua.

Se, että arvostelen ilmeisen harkitsemattomuuttasi sepustamaasi, ei merkitse asettumista trollin puolelle. Varsin heppoisin eväin sinut hermostutettiin. Stefaneita palstoilla notkuu aina ja sinun pitäisikin tietää, että ei pidä antautua turhaan keskusteluun viiropäiden kanssa.

Toivon sinun jatkavan palstalla. Kaltaisiasi ajattelijoita ja keskustelun katalysaattoreita ilman mikään palsta ei voi menestyä.

Vierailija
ArKos itse

Tuota innostavaa laulaen nyt Vasemmistoliitto rp. vaalivoittoon. Kodon, uskonnon, Isänmaan ja Euroopan Uuden Järjestyksen puolesta! Niihin nojaa myös Stefan Talqvist( suomeksi Talonmies eli Talkkari).

Täältä olet perinyt maineesi hiukkas-ukkona.
En pysy mukana mutta suosittelen paluuta
politiikan pariin. Nyt olisi mahdollista kommentoida
työttömien perusoikeuksien polkemista.

http://www.tiede.fi/keskustelut/viewtop ... ht=#226892

Vierailija
Vladimir Ilyich Lenin
ArKos itse

Tarkoittaako tämä mitä luulen. Kohta on kova ottelu käynnissä.
[size=200:tu9g5to5]
ArKos - Lenin[/size:tu9g5to5]

Vierailija
Vladimir Ilyich Lenin
ArKos itse

Sinähän toimit äskeisen suuren tapahtuman edellä tiedustelijana,
ja nyt toimit jälleen, kuten kyyhky Noan arkista, tiedustelijana vedenpaisumuksen jälkeen.

Nuori tiedustelija, se oli laulu, jota lauloivat innokkaimmat SDNLssä eri puolella Suomea. Itse en kuullut sitä Lapin läänissä enkä Helsingissäkään, mutta kertoi siitä minulle ensiksi eräs saman viestipatterin saman ikäluokan samoin herra alikersantti Keski-Suomesta.

Suuren tapahtuman jälkeen minulla on entistäkin vähemmän halua käytännön politiikkaan. Se ei estä tietenkään kirjoittamista poliittisistakin aiheista. Sen sijaan fysiikassa olen nyt vahvoilla. Enhän minä käytännön politiikassa ollut mukana oikeastaan aiemminkaan. Opiskelin, harjoittelin, seurasin, tinkasinkin, ynnä myin lehtiä toisinaan, mutta en minä ollut käytännön politiikassa mukana, ei edes päästetty.

Sepille, ei tuo ole vain trollien toimintaa, ei tosin vielä fasismin suurta voittokulkuaan. Vaan kyse on siitä, ks. aihe VETYPOMMIT ja kova lasku, että maailmassa monet rakastavat vetypommeja ja samalla haluavat vaieta niistä, ja he siinä asiassa käyttävät kaikkia keinoja. Seura Vetypommin ystävät yhä vaikuttaa palstalla, vaikka tulisimmat viestit puolin ja toisin on lakaistu maton alle.

Uusimmat

Suosituimmat