"Kieltäjä, uskoton, pakana, kerettiläinen", mutta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Olen kiinnostunut, että miksi ihmiset eivät usko Jumalaan, Kaikkivaltias, Kaikkitietävä, Ikuinen, Ainoa, Luoja. Te jotka sanotte, että et usko Jumalaan,niin voisitteko kertoa, että miksi ette usko?

"Kieltäjä, uskoton, pakana, kerettiläinen"

En halua rajoittaa itseilmaisua näillä termeillä, mutta käytin niitä kuvaamaan ketjunluonnetta.

Miksi et usko että Jumala on ja Jumala on kaikkivaltias, Kaikkitietävä, Ikuinen, Ainoa?

Jos uskot johonkin, niin mitä se jokin mielestäsi on?

Rauha teille

Sivut

Kommentit (212)

Vierailija

En usko mihinkään yliluonnolliseen, koska en ole koskaan sellaisesta mitään viitteitä saanut. Lukuunottamatta yhtä juhannustaikaa, pelottavaa...

Kertoisitko miksi sinä uskot Jumalaan?

Rauhaa ja hyvää Juhannusta!

Vierailija
iamsnail
Rauha teille
Jaa, kiitos. Kuin myös.

Niin ja itse kysymykseen:
En ole nähnyt mitään jumalan luomaa. En ainakaan saman, josta puhuttiin ala-asteen kevätjuhlissa.

Vierailija
iamsnail
Omituinen kysymys.

Kuulostaa tieteeltä.

Rauha teille.

Mitä tiedettä siinä on, jos ei usko jonkun toisen mielikuvitusystäviin? Ja kysymys on omituinen, koska se vaikuttaa siltä, että noihin mielikuvitusystäviin on oletusarvoista uskoa ja on omituista olla uskomatta. Miksi sinä et usko että aurinko kuolee joka ilta ja vain ihmisuhri voi herättää sen joka aamu?

Vierailija
Horrabin
iamsnail
Omituinen kysymys.

Kuulostaa tieteeltä.

Rauha teille.

Mitä tiedettä siinä on, jos ei usko jonkun toisen mielikuvitusystäviin? Ja kysymys on omituinen, koska se vaikuttaa siltä, että noihin mielikuvitusystäviin on oletusarvoista uskoa ja on omituista olla uskomatta. Miksi sinä et usko että aurinko kuolee joka ilta ja vain ihmisuhri voi herättää sen joka aamu?

Tiede on tutkimusta. Olen kiinnostunut tässä topikissa eritoten kahdesta asiasta;

Miksi et usko että Jumala on ja Jumala on kaikkivaltias, Kaikkitietävä, Ikuinen, Ainoa?

Jos uskot johonkin, niin mitä se jokin mielestäsi on?

Olen kiitollinen vastauksista,

Rauha teille.

Vierailija

Olen eronnut kirkosta. En usko luterilaiseen Jumalaan. Jumala ei voi rakastaa ja rankaista. Se on mahdotonta.
En pidä ajatuksesta, että elämästä vastuu pitää sysätä jonkin Jumalan harteille tai huomaan - ihan miten vain.

Haluan elää nyt - Ehdin levätä kuolleena.

Uskon Rakkauteen. Rakkaus on ikuista

Vierailija

Minulle paras ja pitävin todiste Jumalan olemassaolosta ovat aina olleet hermostuneet ja aggressiiviset ateistit. Siis se miten Jumalasta puhuminen vaikuttaa ihmisiin. Te ette itse huomaa sitä, mutta siksipä juuri käyttäytymistänne on mielenkiintoista tutkia. Teidät on niin helppo suututtaa

Vierailija

Kyllä, ja se on nautintomme sekä pieni ilomme, kun joidenkin uskovaisten silmät kierähtää ympäri ja suu alkaa loksuttaa latinaa. Mutta miksi ihmeessä ne tärisee niin oudosti?

Vierailija
Verity
Minulle paras ja pitävin todiste Jumalan olemassaolosta ovat aina olleet hermostuneet ja aggressiiviset ateistit. Siis se miten Jumalasta puhuminen vaikuttaa ihmisiin. Te ette itse huomaa sitä, mutta siksipä juuri käyttäytymistänne on mielenkiintoista tutkia. Teidät on niin helppo suututtaa

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä ne agressiiviset ateistit eivät ole niinkään hermostuneet höpinöistäsi jumalastasi, vaan viestiesi täydellisestä typeryydestä?

Vierailija
Kroisos Pennonen
Verity

Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä ne agressiiviset ateistit eivät ole niinkään hermostuneet höpinöistäsi jumalastasi, vaan viestiesi täydellisestä typeryydestä?

Mitäpä jos heittelisitte kuumia kiviä

Minä en ole koskaan ymmärtänyt, miksi oma totuus täytyy muokata toisen totuudeksi!

Vierailija
iamsnail

Miten olematon voi olla mitään noista? Ei joulupukkikaan voi olla kaikkivaltias, kaikkitietävä, ikuinen, ainoa. Ja joulupukista on sentään paljon enemmän todisteita kuin yhdestäkään jumaluudesta.

Vierailija
pc = potential criminal
Kyllä, ja se on nautintomme sekä pieni ilomme, kun joidenkin uskovaisten silmät kierähtää ympäri ja suu alkaa loksuttaa latinaa. Mutta miksi ihmeessä ne tärisee niin oudosti?

Hyvin sanottu, urpot jatkaa hannu ja kerttusatua, vaikka satutäti puuttuu,röyh,

Vierailija
Horrabin
iamsnail

Miten olematon voi olla mitään noista? .

Luit kysymyksen väärin. Kysytään, että "mikset usko, että Jumala on?"

Kiitos kaikista tähän astisista vastauksista.

Rauha teille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat