Sivut

Kommentit (74)

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4493

jussipussi kirjoitti:
Siksi propelihattuista keksijää ei saa välttämättä päästää myynti eikä asiakasrajapintoihin. Niihin pitää laittaa henkilöt joiden etuotsalohko toimii kunnolla ja filtteroi huuhaat pois.

Vaikka jotkut aivovauriopotilaat uskovat olevansa keksijöitä, ei se tarkoita sitä, että keksijöillä olisi aivovaurio.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57658

Tokilogi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Siksi propelihattuista keksijää ei saa välttämättä päästää myynti eikä asiakasrajapintoihin. Niihin pitää laittaa henkilöt joiden etuotsalohko toimii kunnolla ja filtteroi huuhaat pois.

Vaikka jotkut aivovauriopotilaat uskovat olevansa keksijöitä, ei se tarkoita sitä, että keksijöillä olisi aivovaurio.

Kyse ei ole aivovauriosta.

“This finding is important, because it implies that many choices in favor of the unknown are made unbeknownst to us, without our being aware of it—our participants have the impression of choosing the best symbol and not the most uncertain, but they do it on the basis of wrong information resulting from errors of reasoning,” Wyart said in a statement.

Wyart points out that errors are not inherently bad: they fuel many of humanity’s great discoveries, such as Christopher Columbus’ accidental navigation to America, and evolution, which often derives from random genetic variation."

https://www.fastcompany.com/90424956/think-youre-creative-no-those-are-m... .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
jussipussi
Seuraa 
Viestejä57658

"Alexander (Alec) Fleming on saanut pysyvän sijan lääketieteen historiassa penisilliinin keksijänä.

Fleming havaitsi syyskuussa 1928 laboratoriossaan erääseen bakteeriviljelymaljaan vahingossa päässeen homepesäkkeen ja sen ympärillä kehän, jossa maljassa viljellyt stafylokokit eivät kasvaneet. Fleming ei heittänyt pois pilalle mennyttä maljaa vaan alkoi tutkia havaitsemansa ilmiön syitä. Hän totesi, että kyseinen Penicillium -sukuun kuuluva home eritti kasvupaikkansa ympäristöön ainetta, joka aiheutti stafylokokeissa sekä kasvun estymistä että bakteerien hajoamista."

http://www.saunalahti.fi/arnoldus/fleming.html .

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä5121

Tokilogi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:

Pistämättömästi laitettu !

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6420

Minijehova kirjoitti:
elämäntapakeksijä kirjoitti:
Sen opin myyjänä...että kuraa on vaikea ellei mahdotonta myydä.

Syy miksi 70% arkkitehdeista käyttää nykyään ArchiCADiä on se että myin niin monelle tärkeälle asiakkaalle sen ettei ole enää muuta vaihtoehtoa busineksessa. Ohjelman kehitettiin Unkarissa venäläisen ydinvoimalan mallintamiseen 80-luvulla.

Oikeastaan hyvä myyjä myy vaikka sitä kuraa sujuvasti, huono ei saa puoli-ilmaista huipputuotettakaan myydyksi. Kyllä myyntityössä on selvästi havaittavissa sellainen tietty lahjakkuus. Yleensä lahjakas myyntimies on ihmisenä jotenkin epäilyttävä, mutta tuohon on toki poikkeuksia, eli jotkut ovat hyviä myyjiä, koska ovat tosi samaistuttavia ja symppiksiä; useammin hyvä myyjä on silti lähinnä patologinen valehtelija ja muutenkin mulkku mieheksi, eli esimerkiksi käyvät vieraissa myyntimatkoillaan.

Olen ollut koko aktiiviaikani vienti/myynti  -päällikkönä/johtajana. Lahjakkuus tai ei, ensimmäinen ja tärkein asia on pitkäaikainen, pitkäjänteinen ahkeruus. Toiseksi: et myy sitä mitä yrität tyrkyttää, vaan sitä mitä asiakkaat tahtovat/tarvitsevat. Typerintä on myydä sellaista jonka tietää supliikkimyymisellä ei sopivaksi asiakkaalle. Kuraa voit myydä kerran – asiakassuhdetta ei sellaisesta synny.

Myyntihän ei tarkoita yhtä myyntikeikkaa. Menestyksekäs myynti on pitkäkestoinen (useinmiten vuosia kestävä) projekti. Yhteistä menestystä siitä ei tule jos asiakkaasi ei tuotteillasi menesty (toki tuoteita voi ja on usealta valmistajalta ja koko firman menestys on summapeliä). Myyjä ei saa olla vain myyjä – myyjän tulee herkästi kuunnella asiakkaita ja puskea asiakkaiden tarpeet (vaikka lievästi väkisin) tuotekehittelyyn.

Minä menestyin. Se tarkoittaa, että asiakkaani (mikäli se oli kiinni myymistäni tuotteista) menestyivät. Supliikkihelppoheikkeily on joistain hauskaa. Mutta se ei ole myymistä/markkinointia vaan kansanhuvia. Otin asiakkaani tosissaan, toisten kanssa se saattoi olla huulenheittoa, toisten kanssa jäänkovaa järkeilyä.

Myyjä on tarvepsykologi.

outo
Seuraa 
Viestejä1194

outo kirjoitti:
Kolmannen maailmanvallan kuningas Nebukadnessar tuli hulluksi 7 vuoden ajaksi. Kuvitteli olevansa elukka. Välikohtausta käytettiin vertauskuvana maailmasta, jonka hallintaan Luoja ei sekaannu.

Eräs sanomalehti kirjoitti: "Ei maailma ole tullut mielenvikaiseksi, vaan hulluksi."

Raamatun alkukielten sanoissa kuvaillaan erilaisia henkisten häiriöiden olotiloja: mielenvikainen, henkinen häiriö, valtava typeryys, suunnaton raivo. Alkukielisinä kuultuina sanat on johdettu tuollaisten henkilöiden päästämistä huokailuista tai tuskaisista huudoista.

On rankkaa jos näkee läheisen perheenjäsenen menettävän mielenterveytensä. Myös se, jos tilanne karkottaa tuttavapiirin, jonka tuesta voisi olla apua.

Hulluus ei ole koskaan oma vika, mutta on paljon vikaa toisten suhtautumisessa. Onneksi nykyään on alan ammattilaisia, joilta voi saada hyviä neuvoja.

Typeryyttä ei tule sekoittaa hulluuteen. Natsijohtajat eivät olleet hulluja.

snl 14 "Menet pois tyhmän luota: et tullut tuntemaan tietoa.
Mielevän viisaus on, että hän vaelluksestaan vaarin pitää; tyhmien hulluus on petos.
Yksinkertainen uskoo joka sanan, mutta mielevä ottaa askeleistansa vaarin.
Viisas pelkää ja karttaa pahaa, mutta tyhmä on huoleton ja suruton.
Pikavihainen tekee hullun töitä, ja juonittelija joutuu vihatuksi.
Yksinkertaiset saavat perinnökseen hulluuden, mutta mielevät tiedon."

-

Koska palstan kysymys on, että olenko hullu, niin ilmeisesti olen, koska en tunne olevani ja koska on hyvä olla.

Nyt ollaan hieman heikoilla jäillä..jos laitata kylmäksi teollisessa mittakavassa  10 miljoonaa ihmistä..ja sodassa vielä 20 miljoonaa lisää..ja aloitat sodan...niin kai siinä ainakin hieman hullu on ?

En ole lukenut sivuakaan Mein Kampfia, mutta oletan että siinä on jonkinlaista sairautta havaittavissa..vai onko ?

Olen lukenut Kampitteluni-kirjan, jonka idea on pöllitty Lajien synty-teoksesta. Teema "vahvimmalla on oikeus elintilan laajentamiseen ja heikompien syömiseen" sai hätkin vastaanoton Euroopan ja Kremlin älymystössä. Edgar Rice Burroughskin innoittui siitä saamaan yöllä näyn valkoisesta pronssin värisestä jättiläisestä, jonka apinat kasvattivat ja jota automaattisesti 'pienemmän-kallon-tilavuus-rotuiset' palvelivat.

Tarzan tuli sen verran järkiinsä, että lopulta tajusi polveutuneensa englantilaisesta aatelissuvusta. Tarzan ei vienyt rotuoppia sosiaalidarwinismin tasolle, kuten Hilter.

Sotaoikeudessa natsisotarikolliset puolustautuivat fraasilla, että "teimme vain mitä käskettiin." Olivatko nuo joukkomurhaajat hulluja? Eivät. He läpäisisivät Mensan testit leikiten. Olivatko he pelkureita? Olivat.

Joukkopainostus ja Lajien-synty-teorian ideologian aivopesu teki heistä helppoa saalista sosiaalidarwinismin uskonnollisfanaattisille Alfoille.

Apt25-26 "Ylipapit ja juutalaisten hallitus pyysivät maaherra Festukselta suosionosoitusta itsellensä, vangittua Paavalia vastaan, että hän haettaisi hänet Jerusalemiin; sillä he valmistivat väijytystä tappaakseen hänet tiellä.

Mutta Festus vastasi, että Paavalia pidettiin vartioituna Kesareassa ja että itse aikoi lähteä sinne. "Tulkaa mukanani sinne ja jos miehessä on jotakin väärää, syyttäkööt häntä."

Siellä he tekivät raskaita syytöksiä, joita eivät kuitenkaan kyenneet näyttämään toteen sillä Paavali torjui ne kaikki- "Jos olen tehnyt jotakin, mikä ansaitsee kuoleman, en pyri pääsemään kuolemasta; mutta jos se, mistä nämä minua syyttävät, on perätöntä, niin ei kukaan voi luovuttaa minua heille."

Mutta kun hän näin puolustautui, sanoi Festus suurella äänellä: "Sinä olet hullu, Paavali."

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13958

Lentotaidoton kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Syy miksi 70% arkkitehdeista käyttää nykyään ArchiCADiä on se että myin niin monelle tärkeälle asiakkaalle sen ettei ole enää muuta vaihtoehtoa busineksessa. Ohjelman kehitettiin Unkarissa venäläisen ydinvoimalan mallintamiseen 80-luvulla.

Oikeastaan hyvä myyjä myy vaikka sitä kuraa sujuvasti, huono ei saa puoli-ilmaista huipputuotettakaan myydyksi. Kyllä myyntityössä on selvästi havaittavissa sellainen tietty lahjakkuus. Yleensä lahjakas myyntimies on ihmisenä jotenkin epäilyttävä, mutta tuohon on toki poikkeuksia, eli jotkut ovat hyviä myyjiä, koska ovat tosi samaistuttavia ja symppiksiä; useammin hyvä myyjä on silti lähinnä patologinen valehtelija ja muutenkin mulkku mieheksi, eli esimerkiksi käyvät vieraissa myyntimatkoillaan.

Olen ollut koko aktiiviaikani vienti/myynti  -päällikkönä/johtajana. Lahjakkuus tai ei, ensimmäinen ja tärkein asia on pitkäaikainen, pitkäjänteinen ahkeruus. Toiseksi: et myy sitä mitä yrität tyrkyttää, vaan sitä mitä asiakkaat tahtovat/tarvitsevat. Typerintä on myydä sellaista jonka tietää supliikkimyymisellä ei sopivaksi asiakkaalle. Kuraa voit myydä kerran – asiakassuhdetta ei sellaisesta synny.

Myyntihän ei tarkoita yhtä myyntikeikkaa. Menestyksekäs myynti on pitkäkestoinen (useinmiten vuosia kestävä) projekti. Yhteistä menestystä siitä ei tule jos asiakkaasi ei tuotteillasi menesty (toki tuoteita voi ja on usealta valmistajalta ja koko firman menestys on summapeliä). Myyjä ei saa olla vain myyjä – myyjän tulee herkästi kuunnella asiakkaita ja puskea asiakkaiden tarpeet (vaikka lievästi väkisin) tuotekehittelyyn.

Minä menestyin. Se tarkoittaa, että asiakkaani (mikäli se oli kiinni myymistäni tuotteista) menestyivät. Supliikkihelppoheikkeily on joistain hauskaa. Mutta se ei ole myymistä/markkinointia vaan kansanhuvia. Otin asiakkaani tosissaan, toisten kanssa se saattoi olla huulenheittoa, toisten kanssa jäänkovaa järkeilyä.

Myyjä on tarvepsykologi.

Se on juuri noin, ihan sama mitä myyt , kattorännejä, öljynvaihtoja tai persettä - whatever - niin asiakastyytyväisyys on aina se avainsana.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34090

MooM kirjoitti:
Palstan tämänhetkisistä aktiivikirjoittajista ehkä BW, asdf ja Neutroni voisivat tuohon ehkä vastata, mutta en toki heitä ala komentelemaan tai pyytelemään.

En sanoisi kontrollifriikiksi, vaan aika normaalin ja tasapainoisen oloiseksi. Ainoa särö normaaliudessa on taipumus hengailla ajoittain oudossa (esim. allekirjoittanut) seurassa.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13958

Neutroni kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Palstan tämänhetkisistä aktiivikirjoittajista ehkä BW, asdf ja Neutroni voisivat tuohon ehkä vastata, mutta en toki heitä ala komentelemaan tai pyytelemään.

En sanoisi kontrollifriikiksi, vaan aika normaalin ja tasapainoisen oloiseksi. Ainoa särö normaaliudessa on taipumus hengailla ajoittain oudossa (esim. allekirjoittanut) seurassa.

Tuskin hänkään välttämättä ihan selvin päin meitä viitsisi katsella.
Asdfäälle täydet pointsit siitä että pystyy seuraamaan vierestä kristallin kirkkaana!
Siihen tarvitaan raudanlujaa päättäväisyyttä.
Tarina ei tosin kerro sitä mitä itsekseen ajattelee mistäkin...

No offense nor pund intended.

😎

MooM
Seuraa 
Viestejä10791

Brainwashed kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Asdfäälle täydet pointsit siitä että pystyy seuraamaan vierestä kristallin kirkkaana!

😎

Heh. Aika montaa meistä tai teistä olen selvinkin päin katsellut, ja kivaa on ollut. My people.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä5121

Lentotaidoton kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Myyjä on tarvepsykologi.

Olen samaa mieltä.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Deimos
Seuraa 
Viestejä11403

A:n kanssa  Tikkurilassa. Museoita jne. Keikka Korsoon ja tuoppi.Ero on niin selva kun vaeltaa ali-ihmisten seassa.  Suomalaiset ovet jalkeenjaaneita (retarted). A pyysi ostamaan pullon vodkaa ja siideria.  En ole koskaan nahnyt A:ta humalassa. Tulihan nahtua. Traumat ovat hirveat. Kukaan ihminen ei voi kuvitella. Saatoin A:n nukkumaan ja menin itsekkin. Herasin. Kello on 10:50 pm.

Kaikki on hyvin (Paitsi raha asiat)  S tulee hyvin toimeen A:n kanssa. A lupautui meidan kummiksi. A julkisti meidat Twitterissa ja mina Facebookissa. Olemme verivelijia/siskoja. S on mahtava tyyppi. A on mahtava tyyppi. A:n traumat ovat todella syvia/syvalla. En anna Suomen valtiolle ikina anteeksi. Tuhoan ennemmin Suomen kuin teen sen. Ja tulen tuhoamaan Suomen ennemmin tai myohemmin. Minulla ei ole mitaan sympatioita Suomen valtiota kohtaan eika tule olemaan. Kaikki mita Suomi n tehnyt minulle ja A:lle. Anteeksi antamatonta. Haluan tuhota Suomen valtion ja kaiken mita se edustaa. Jos pystyn. Tuon S:n tanne jos pystyn. Jos Dm saa haaveitaan lavitse. Yrityksella on suuri kasvu edessa. Suomi on tuhoon tuomittu, mennytta.

Olen kannissa ja otan vodkaa lisaa Ja poltan lisaa ruohoa. Sienet tulee myohemmin, A lupasi. Ehka LSD. Olen kyllastynyt tavallisiin ihmisiin, niinkuin Dm sen sanoi. Heilla ei ole mitaan tekemista kanssani, ei A:n kanssankaan Dm on hyvin kurinalainen eika hyvaksy mitaan huumeita. A ja mina hyvaksymme kaiken. Niin kuin se on. Keskiverto ihminen on tyhma ja suurin osa imisista on niita. Vain muutama prosentti ihmisista on tutustumisen arvoisa. Nyt otan vodkaa ja ruohoa. Hyva kombo...

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13958

MooM kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
MooM kirjoitti:

😎

Heh. Aika montaa meistä tai teistä olen selvinkin päin katsellut, ja kivaa on ollut. My people.

Joo, en minä tosissani, olen itse asiassa käytännössä nauttinut aika lailla omalla ns. arkitasolla noissa miiteissä, eli oman standardini mukaan ollut lähes selvin päin, ja seura on niinkin arvioituna ollut 10/10, ainoana huolena oikeastaan ollut se ettei aiheuta itse mitään i’ll get my coat tilanteita...

😎

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13958

Deimos kirjoitti:
A:n kanssa  Tikkurilassa. Museoita jne. Keikka Korsoon ja tuoppi.Ero on niin selva kun vaeltaa ali-ihmisten seassa.  Suomalaiset ovet jalkeenjaaneita (retarted). A pyysi ostamaan pullon vodkaa ja siideria.  En ole koskaan nahnyt A:ta humalassa. Tulihan nahtua. Traumat ovat hirveat. Kukaan ihminen ei voi kuvitella. Saatoin A:n nukkumaan ja menin itsekkin. Herasin. Kello on 10:50 pm.

Kaikki on hyvin (Paitsi raha asiat)  S tulee hyvin toimeen A:n kanssa. A lupautui meidan kummiksi. A julkisti meidat Twitterissa ja mina Facebookissa. Olemme verivelijia/siskoja. S on mahtava tyyppi. A on mahtava tyyppi. A:n traumat ovat todella syvia/syvalla. En anna Suomen valtiolle ikina anteeksi. Tuhoan ennemmin Suomen kuin teen sen. Ja tulen tuhoamaan Suomen ennemmin tai myohemmin. Minulla ei ole mitaan sympatioita Suomen valtiota kohtaan eika tule olemaan. Kaikki mita Suomi n tehnyt minulle ja A:lle. Anteeksi antamatonta. Haluan tuhota Suomen valtion ja kaiken mita se edustaa. Jos pystyn. Tuon S:n tanne jos pystyn. Jos Dm saa haaveitaan lavitse. Yrityksella on suuri kasvu edessa. Suomi on tuhoon tuomittu, mennytta.

Olen kannissa ja otan vodkaa lisaa Ja poltan lisaa ruohoa. Sienet tulee myohemmin, A lupasi. Ehka LSD. Olen kyllastynyt tavallisiin ihmisiin, niinkuin Dm sen sanoi. Heilla ei ole mitaan tekemista kanssani, ei A:n kanssankaan Dm on hyvin kurinalainen eika hyvaksy mitaan huumeita. A ja mina hyvaksymme kaiken. Niin kuin se on. Keskiverto ihminen on tyhma ja suurin osa imisista on niita. Vain muutama prosentti ihmisista on tutustumisen arvoisa. Nyt otan vodkaa ja ruohoa. Hyva kombo...

No johan on prkl.
Älä nyt pillerihuuruissasi tee mitään mitä minä tekisin, vai miten se meni...

😎

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34090

janinurmi kirjoitti:
En ole. Syytän kaikesta pahasta olosta pdf - formaattia, joka tekee elämästä lähes mahdotonta ilman kuukausi maksullista apodeakrobatia.

MIhin tarvitaan maksullista versiota? Eikö se ole lähinnä tyhjänrahastusta firmoille? Moni ohjelma exporttaa sellaisenaan pdf:ää ja jos ei, niin käsittääkseni sen voi printata tiedostoksi. Se .prn -päätteinen tiedosto on postscriptiä, jonka voi avata ja muttaa pdf:ksi ilmaisella Ghostview -nimisellä ohjelmalla. Ainakin tekstit, kuvat ja tavalliset vektorigrafiikat toimivat.

janinurmi
Seuraa 
Viestejä183

noh valtion konttorit esim. kela, pankit, yliopistot,, säätiöt onhan noita... kaikissa vaaditaan aina tärkeimmät paperit bugisessa, raskaassa y, viruksia ja mainoksia vilisevässä sekä maksullisessa pdf muodossa.

voi kun joku olisi vaan keksinyt kevyen ja helpon esin txt tai doc formaatin... mut ei.. nää ei sitte vaan kelpaa..

jostain kumman syystä tuo höttö on syövän lailla pesiytynyt jokaiseen tärkeään paikkaan.

ja se... just se

täh?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57658

outo kirjoitti:

Olen lukenut Kampitteluni-kirjan, jonka idea on pöllitty Lajien synty-teoksesta. Teema "vahvimmalla on oikeus elintilan laajentamiseen ja heikompien syömiseen" sai hätkin vastaanoton Euroopan ja Kremlin älymystössä. "

Pieleen meni tämäkin.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57658

janinurmi kirjoitti:
En ole. Syytän kaikesta pahasta olosta pdf - formaattia, joka tekee elämästä lähes mahdotonta ilman kuukausi maksullista apodeakrobatia.
Todennäköisyyden mukaan paha olo kumpuaa sairaudesta.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat