Sivut

Kommentit (76)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54535

elämäntapakeksijä kirjoitti:
Kyllä kyllä...en nyt postaa mitään henkilökohtaista enempää...koska olen palstanatsi jussipussin tähtäimissä...hän vihaa valokuvia, arkkitehteja ja ennenkaikkea innovaatoreita.
Pidät taukoa tai soita vaikka kriisipuhelimeen jos palstan keskustelut ottavat liikaa voimille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kaikki "laatukeskustelijat" näyttää parhaat puolensa näissä.
Sitä se liika vegeruoka tekee.

Paista jpi vähä grillikylkee niin saat pollan pelittää.
Alkoholin kanssa pitää ottaa rasvaa ja proteiinia.

Ja näittenkö apinoitten takia on isänmaasta taisteltu ja kuoltu?

molaine
Seuraa 
Viestejä2846

Pari sukupolvea sitten tosiaan taisteltiin Suomen itsenäisyydestä. Ei kuitenkaan ehkä siksi, että Thaimaasta voisi TosiHomo Samikoku huudella mitä ihmisten pitäisi syödä, kertoa pippelistään, solvata palstalaisia, hehkuttaa natseja, sekä esitellä aterioitaan kuvin ja sanoin.
Siinäpä vasta se hieno ja kunniakas elämäntapa, jota isoisät puolustivat.

Kääpä/Raspu/Samikoku kirjoitti:
Pannaan vitutus kiertää. Jos minä ennkirjota niin ei sitte muutkaan.

Vierailija

molaine kirjoitti:
Pari sukupolvea sitten tosiaan taisteltiin Suomen itsenäisyydestä. Ei kuitenkaan ehkä siksi, että Thaimaasta voisi TosiHomo Samikoku huudella mitä ihmisten pitäisi syödä, kertoa pippelistään, solvata palstalaisia, hehkuttaa natseja, sekä esitellä aterioitaan kuvin ja sanoin.
Siinäpä vasta se hieno ja kunniakas elämäntapa, jota isoisät puolustivat.

Mololle tarttarpihvi raaka muna niskassa.
Muu ei tuohon vaivaan auta.
Ämmähormonit ja jatkuva valehtelu. Tyypillistä vegepaskaa.

Missähän minä olen natseja hekuttanut?
Solvaanutkin lähinnä vain niitä ämmiä jotka ovat solvaamisen aloittaneet.
Niinkun nyt TAAS sinä tässä tapauksessa.

Toki elämäntapani saattaa raatajaa ärsyttää.
Minä nääs olen monessakin mielessä vapaa, ainakin vapaampi kuin standardi palstanilkki.

Vierailija

Minijehova kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ite syön pähkinöitä lähes päivittäin. Meillä on pähkinämiksiä rusinoilla melkeen aina pöydällä. Pähkinöitä tekee mieli ottaa semmonen kourallinen silloin tällöin.
Menisköhän joku 50g päivässä.

Protskuuhan noissa on keskimäärin joku 20% ja rasvaa enempi.
Eli 10g proteiinia päivän pähkinöistä.
250g pihvistä saa 50-90g proteiinia. Kukaan ei vedä vastaavaa määrää pähkinöinä. Se nyt ei vaan toimi niin. Liha on ravinnetiheetä ja helppoa syötävää.

Omasta proteiinin tarpeesta voin täyttää max. n. 10% pähkinöllä.

Taitaa olla melkolailla optimaalisin pähkinäannostus tuo n. 50g eli juuri kourallinen päivässä.

Aminohappoprofiililtaan paras tuote lienee hampunsiemen. Omega-kolkeista hampunsiemenöljy lienee myös se paras.

Itse otan proteiinini laadukkaina, mutta huomattavasti vähemmän kuin kokoiselleni suositellaan. Minä keskityn laatuun määrän kustannuksella.

Täällä hampunsiementä on huonosti saatavilla. Lisäisin kyllä sitä ravintoon jos sitä kohtuu vaivalla ja hinnalla pystyisi hankkimaan.

Muna taitaa olla eläinmaailman superfoodi, varsinkin raakana.

Jos ei harrasta lihasvaurioita synnyttävää liikuntaa niin ei proteiinia kovin paljon tarvitse. Minä vedän ehkä keskimäärin 120g mikä on minun painoiselle "urheilijalle" noin 40-50g liian vähän.

En myöskään usko ylenpalttiseen proteiinin tankkaamiseen.
Uskon luonnolliseen ravinnekombinaatioon, joka on mahdollista saavuttaa terveellisesti syömällä, ilman liaäravinnetankkausta ja ylipainoa.
Uskon välipäivä paastoihin, pitempiin paastoihin ja pienempään syömäikkunaan. Nälkää pitää tuntea, se tervehdyttää.

Mielestäni myös lihaa tulee syödä monipuolisesti ja kaikkia ruhonosia käyttäen, myös verta, rustoja ja luita. Kanan, kalan, kalkkunan ym. härpäkkeet lasken lihaksi.

En morkkaa lisäravinteita. Se on uusi suunta, mutta itse pyrin käyttämään niitä mahdollisimman vähän.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54535

molaine kirjoitti:
Pari sukupolvea sitten tosiaan taisteltiin Suomen itsenäisyydestä.
Joo silloin oli Venäjä hanurissa kii, eivät koflikteja karttaneet kuitenkaan. Ei saa pelätä konflikteja.

Jos ei jaksa palstalla kirjoittajia niin pitää taukoa. Nukkuu ja syö hyvin, sitten taas uusin voimin ja uudella uunituoreella nikillä.

Vierailija

Mitä sinä jussi syöt?
Jossain kehuit syöväsi lauantaimakkaraa ja ranskanleipää.

Veikkaan että ravinnepuolessa olis paljonkin fiksattavaa, kuon myös paononhallinnassa.

Vierailija

jussipussi kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Jussipussille tekis pähkinä-, ja siemenmixi hyvää. Aina jonku hanurissa kii.
Miksi sinä et uskalla laittaa suoraan minulle, kuoron kautta postailet turvaa hakien.

Ei kannata. Sinä nääs et osaa keskustella.
90 prosenttisesti on aivan turhaa postata sinulle mitään.

Minijehis taas nykyään osallistuu kiitettävällä ja keskustelun kannalta hedelmällisellä asenteella. Silloin saa myös erilaisia vastineita, nääs...

Vierailija

Kouluissa pitäisi opettaa kunnollista ravinnetietoutta erilaisista näkökulmista.
Myös eettinen puoli on tärkeää ja se miten kaikki asiat vaikuttaa luontoon ja muuhun kokonaisuuteen. Ei pelkästään tuputtaa ja pakottaa vegeuskontoa.
Joka ei todellakaan ole niin eettistä ja ympäristöystävällistä kuin annetaan ymmärtää.

Ravinteiden tarve ja laatu vaihtelee. On hyvä oppia perusfaktat jo nuorena.

Vierailija

Palstallakin kannattaisi kiinittää huomiota laadulliseen ravintoon, painonhallintaan ja kohtuulliseen päihteidrn käyttöön.
Veikkaan että tulokset näkyisi palstalaadussa.

Hiilarivetoset känniääliöt täällä mellastaa.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11234

Tosi Mopo kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ite syön pähkinöitä lähes päivittäin. Meillä on pähkinämiksiä rusinoilla melkeen aina pöydällä. Pähkinöitä tekee mieli ottaa semmonen kourallinen silloin tällöin.
Menisköhän joku 50g päivässä.

Protskuuhan noissa on keskimäärin joku 20% ja rasvaa enempi.
Eli 10g proteiinia päivän pähkinöistä.
250g pihvistä saa 50-90g proteiinia. Kukaan ei vedä vastaavaa määrää pähkinöinä. Se nyt ei vaan toimi niin. Liha on ravinnetiheetä ja helppoa syötävää.

Omasta proteiinin tarpeesta voin täyttää max. n. 10% pähkinöllä.

Taitaa olla melkolailla optimaalisin pähkinäannostus tuo n. 50g eli juuri kourallinen päivässä.

Aminohappoprofiililtaan paras tuote lienee hampunsiemen. Omega-kolkeista hampunsiemenöljy lienee myös se paras.

Itse otan proteiinini laadukkaina, mutta huomattavasti vähemmän kuin kokoiselleni suositellaan. Minä keskityn laatuun määrän kustannuksella.

Täällä hampunsiementä on huonosti saatavilla. Lisäisin kyllä sitä ravintoon jos sitä kohtuu vaivalla ja hinnalla pystyisi hankkimaan.

Muna taitaa olla eläinmaailman superfoodi, varsinkin raakana.

Jos ei harrasta lihasvaurioita synnyttävää liikuntaa niin ei proteiinia kovin paljon tarvitse. Minä vedän ehkä keskimäärin 120g mikä on minun painoiselle "urheilijalle" noin 40-50g liian vähän.

En myöskään usko ylenpalttiseen proteiinin tankkaamiseen.
Uskon luonnolliseen ravinnekombinaatioon, joka on mahdollista saavuttaa terveellisesti syömällä, ilman liaäravinnetankkausta ja ylipainoa.
Uskon välipäivä paastoihin, pitempiin paastoihin ja pienempään syömäikkunaan. Nälkää pitää tuntea, se tervehdyttää.

Mielestäni myös lihaa tulee syödä monipuolisesti ja kaikkia ruhonosia käyttäen, myös verta, rustoja ja luita. Kanan, kalan, kalkkunan ym. härpäkkeet lasken lihaksi.

En morkkaa lisäravinteita. Se on uusi suunta, mutta itse pyrin käyttämään niitä mahdollisimman vähän.

Hampun siemenet on hyvia. Ja saa siita hampusta paljon muutakin hyvaa, olen todennut. Paa on paremmassa kunnossa kuin koskaan.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Vierailija

Ruokavalioita on maailma pullollaan. Itse uskon sekasyömiseen pitämättä painoarvoa millään tietyllä ravinteella.

Tekee mieli hieman ruotia metsästäjäkerälijä ruokavalioa.

Omia pointteja:
- On syöty sitä mitä kulloinkin on saatavilla. Ajoittain on oltu syömättä ja toisinaam syöty suuria määriä mm. lihaa kun saalista on saatu.
Myös saaliseläinten suolen sisältö on saatettu osittain käyttää ravinnoksi.

- Luultavasti on syöty yksi suurempi ateria vuorokaidessa ennen nukkumaan menoa ja 1-2 pienempää toimien, keräilyn ja metsästyksen lomassa. Jos ruokaa ei ole ollut niin ei ole syöty.

- Ruokaa kerätessä osa siitä on myös mennyt suuhun pienissä erissä. Esim. marjastaessa ja sienestäessä osa on mennyt suoraan suihin. Eli joinain päivinä ravinnevirta on ollut tasaisempaa, mutta ehkä myös vähäisempää jos iso saalis puuttuu.

- Ruokaa on säilötty kuivaamalla ja hapattamalla. Lihat, kalat, sienet, marjat on säilötty talven varalle luultavasti kuivaamalla. Marjojen vitamiineja on ehkä imeytetty lihaan säilömällä niitä yhdessä lihan kanssa säilyvyyden parantamiseksi ja keripukin estämiseksi. Myös alkoholia on tehty käyttämällä ja nautittu.

- Kevättalvella, kun ruokaa on vähän ja varastot vähissä on paastottu pakollisia jaksoja vähällä ravinnolla. Ravinnoksi on pyydystetty lintuja, kalaa, käärmeitä, siilejä, matoja ym.

Vierailija

- Luultavasti myös naisten ja lasten ruokavalio on saattanut hieman erota toisistaan. Mikäli naiset ovat panostaneet etupäässä keräilyyn ja miehet metsästykseen niin naiset ovat napsineet samalla välipalaa suihinsa puskista, kun miehet ehkä harvemmin jahdin aikana pistävät eväspussista ruokaa suuhunsa tai löytöruokaa.
Lapsille tissiä pitkään ja tissit aina imetyskunnossa. Kolmekin mukulaa yhtäaikaisesti rintaruokinnassa jos muuta ravintoa on riittänyt.

Vierailija

- Eri ilmastoalueilla on ravinteet suuresti vaihdelleet. Kylmimmillä alueilla on käytetty etupäässä eläinperäistä ravintoa raakana.

Vierailija

Deimos kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ite syön pähkinöitä lähes päivittäin. Meillä on pähkinämiksiä rusinoilla melkeen aina pöydällä. Pähkinöitä tekee mieli ottaa semmonen kourallinen silloin tällöin.
Menisköhän joku 50g päivässä.

Protskuuhan noissa on keskimäärin joku 20% ja rasvaa enempi.
Eli 10g proteiinia päivän pähkinöistä.
250g pihvistä saa 50-90g proteiinia. Kukaan ei vedä vastaavaa määrää pähkinöinä. Se nyt ei vaan toimi niin. Liha on ravinnetiheetä ja helppoa syötävää.

Omasta proteiinin tarpeesta voin täyttää max. n. 10% pähkinöllä.

Taitaa olla melkolailla optimaalisin pähkinäannostus tuo n. 50g eli juuri kourallinen päivässä.

Aminohappoprofiililtaan paras tuote lienee hampunsiemen. Omega-kolkeista hampunsiemenöljy lienee myös se paras.

Itse otan proteiinini laadukkaina, mutta huomattavasti vähemmän kuin kokoiselleni suositellaan. Minä keskityn laatuun määrän kustannuksella.

Täällä hampunsiementä on huonosti saatavilla. Lisäisin kyllä sitä ravintoon jos sitä kohtuu vaivalla ja hinnalla pystyisi hankkimaan.

Muna taitaa olla eläinmaailman superfoodi, varsinkin raakana.

Jos ei harrasta lihasvaurioita synnyttävää liikuntaa niin ei proteiinia kovin paljon tarvitse. Minä vedän ehkä keskimäärin 120g mikä on minun painoiselle "urheilijalle" noin 40-50g liian vähän.

En myöskään usko ylenpalttiseen proteiinin tankkaamiseen.
Uskon luonnolliseen ravinnekombinaatioon, joka on mahdollista saavuttaa terveellisesti syömällä, ilman liaäravinnetankkausta ja ylipainoa.
Uskon välipäivä paastoihin, pitempiin paastoihin ja pienempään syömäikkunaan. Nälkää pitää tuntea, se tervehdyttää.

Mielestäni myös lihaa tulee syödä monipuolisesti ja kaikkia ruhonosia käyttäen, myös verta, rustoja ja luita. Kanan, kalan, kalkkunan ym. härpäkkeet lasken lihaksi.

En morkkaa lisäravinteita. Se on uusi suunta, mutta itse pyrin käyttämään niitä mahdollisimman vähän.

Hampun siemenet on hyvia. Ja saa siita hampusta paljon muutakin hyvaa, olen todennut. Paa on paremmassa kunnossa kuin koskaan.

Helvetin kestäviä säkkejä saa kuidusta. En saannu painepesurilla säkkiä kastumaan läpi vaikka kuinka yritin. Koiran makuualustoina toimii hyvin.

Vierailija

Sitä vaan tässä kauttarantain yritän kertoo ettei mitään järkeviä tai historiallisia perusteita vegeravinnolle juuri ole.
On pelkkiä ideologisia perusteita, jotka nekin nykyisin ontuu pahoin

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat