Sivut

Kommentit (454)

Deimos
Seuraa 
Viestejä11248

Tosi Mopo kirjoitti:

En koskaan ole ollut alfauros. Omegauros taitaa olla lahinna. No, naiset vie mua kuin litran mittaa mutta meitsia ei haittaa ollenkaan.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Ab Surd Oy
Seuraa 
Viestejä12177

Voi, mahtaa se elo olla vaikeaa sellaisille, jotka elää noissa alfaharhoissa. Tyhjän päälle rakennettu minäkuva ja identiteetti voi yhtä tyhjän kanssa kadota koska tahansa kuin savuna ilmaan tai jauhesammuttimen tomuna lattioille. 

Oma miehisyyteni ei onneksi perustu mihinkään leuka- tai univormufantasioihin sen enempää kuin kuvitelmaan kaikkien naisten ihailusta tai sen tarpeesta. Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä. Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet. Niitä ei vie pois mikään palomestari, joten en koe toisia miehiä tai ihmisiä sillä lailla uhaksi identiteetilleni koskaan. Olen muista riippumaton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
offmind
Seuraa 
Viestejä18797

Deimos kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

En koskaan ole ollut alfauros. Omegauros taitaa olla lahinna. No, naiset vie mua kuin litran mittaa mutta meitsia ei haittaa ollenkaan.

"Alfauros" on vain myytti joka syntyi susien tutkimuksista joiden tulokset on myöhemmin osoitettu perusteettomiksi.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Voi, mahtaa se elo olla vaikeaa sellaisille, jotka elää noissa alfaharhoissa. Tyhjän päälle rakennettu minäkuva ja identiteetti voi yhtä tyhjän kanssa kadota koska tahansa kuin savuna ilmaan tai jauhesammuttimen tomuna lattioille.

Mielenkiinnolla odotin kuka ensimäisenä tällä asenteella päättää aloittaa.
Muutama muukin vaihtoehto oli, mutta olen hieman pettynyt, että päätit alentaa itsesi.

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:

Oma miehisyyteni ei onneksi perustu mihinkään leuka- tai univormufantasioihin sen enempää kuin kuvitelmaan kaikkien naisten ihailusta tai sen tarpeesta.

Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä.

Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet. Niitä ei vie pois mikään palomestari, joten en koe toisia miehiä tai ihmisiä sillä lailla uhaksi identiteetilleni koskaan. Olen muista riippumaton. 

Ei kai aiktoriteettiasema ole yhtä kuin pelivehkeet jotka voidaan viedä pois?
Normaali ihminen hyväksyy tietyissä tilanteissa toisen auktoriteetin, mutta osaa ja uskaltaa sen itse tarpeen tullen myös ottaa.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33569

Ab Surd Oy kirjoitti:
Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä. Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet.

Minulla on sama olo. En ole koskaan ymmärtänty miten voi tuntea itsensä mieheksi. Se on ollut aina täydellisen itsestäänselvä osa minua. En ole joutunut tekemään mitään ollakseni mies eikä minulla voi olla vertailevaa kokemusta mistään muusta. En ymmärrä sitäkään, miten tappio tai epäonnistuminen voisi tehdä minut vähemmän mieheksi, koska se on perinnöllinen biologinen ominaisuus, joka seuraa minua loppuelämän.

Vierailija

offmind kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

"Alfauros" on vain myytti joka syntyi susien tutkimuksista joiden tulokset on myöhemmin osoitettu perusteettomiksi.

Kansankielessä alfuus kai tarkoittaa naisten arvostusta ja mielenkiintoa miestä kohtaan. Myös kyky hallita ryhmää tai yhteisöä koetaan usein alfa asemaksi.

Vierailija

Neutroni kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä. Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet.

Minulla on sama olo. En ole koskaan ymmärtänty miten voi tuntea itsensä mieheksi. Se on ollut aina täydellisen itsestäänselvä osa minua. En ole joutunut tekemään mitään ollakseni mies eikä minulla voi olla vertailevaa kokemusta mistään muusta. En ymmärrä sitäkään, miten tappio tai epäonnistuminen voisi tehdä minut vähemmän mieheksi, koska se on perinnöllinen biologinen ominaisuus, joka seuraa minua loppuelämän.

Terve itsetunto on voimakkaan ihmisen ominaisuus.
Rohkeus nousta vastaan ja älähtää tarpeen tullen. Kyky toimia.
Tää ei ole fyysinen tai sukupuolinen ominaisuus.
Eikä pelkästään miehinen.
Kyrpä ei tee alffaa eikä pippeli "miestä".

Vierailija

Minusta tuo videon tekijä käyttäytyy kuin tyypillinen alfa.
Analysoi ja suhtautuu ironisesti tilanteeseen. Katsoo asiaa itsensä ulkopuolisena ja tarkkailee tilannetta ja ihmisten reaktioita.

MooM
Seuraa 
Viestejä10254

Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Muutama muukin vaihtoehto oli, mutta olen hieman pettynyt, että päätit alentaa itsesi.

🤣 kevyt provokaatio tähän lauantaiaamuun.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

offmind
Seuraa 
Viestejä18797

Tosi Mopo kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Kansankielessä alfuus kai tarkoittaa naisten arvostusta ja mielenkiintoa miestä kohtaan. Myös kyky hallita ryhmää tai yhteisöä koetaan usein alfa asemaksi.

Mutta toisaalta kansankielellä "ääliö" tarkoittaa sellaista joka luulee "alfuuden" tarkoittavan jotain.

“He was a dreamer, a thinker, a speculative philosopher...or, as his wife would have it, an idiot.” Douglas Adams

MooM
Seuraa 
Viestejä10254

Tosi Mopo kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Terve itsetunto on voimakkaan ihmisen ominaisuus.
Rohkeus nousta vastaan ja älähtää tarpeen tullen. Kyky toimia.
Tää ei ole fyysinen tai sukupuolinen ominaisuus.
Eikä pelkästään miehinen.
Kyrpä ei tee alffaa eikä pippeli "miestä".

Alfa liittyy arvoasteikkoon ja asemaan vertaisten seassa. Monella on noita piirteitä, mutta ne eivät tule esiin mitenkään selkeästi, jos luonne on sellainen, että puuttuu tai älähtää vasta tositarpeessa, eikä sekaannu pikkupuuhasteluihin. Näitä hiljaisten vesien uppokaloja siis.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33569

Tosi Mopo kirjoitti:

Niin, ei sillä tarkoiteta samaa kuin biologit susien kanssa. Mutta ihmisillä nuo ilmiöt ovat ihan selvästi olemassa. Toiset ovat "luotuja" johtajiksi ja toiset naistenmiehiksi, ja useimmiten ne ominaisuudet ovat yhdessä. Ne ovat perinnöllisiä luonnejuttuja, joita ei oikein voi opettaa niin kuin tiedollisia tai käsityötaitoja. Kyllä ne "alfat" ovat usein sitä jo lapsesta tai teinistä asti.

Kyllä minun lapsuudenporukoissa oli jo tietyt tyypit, jotka tavallaan ottivat johdon. Tai me muut annoimme sen heille, ei siitä yleensä käyty sen kummempaa rähinää tai tehty päätöksiä, ryhmä vain ajautui toimimaan niin. He olivat tietynlaisia porukan sosiaalisia aivoja, jotka päättivät mitä tehdään ja miten. Useimmista heistä tuli sitten jonkinlaisia johtajia aikuisenakin. Hulttiommista ehkä rosvokoplan johtajia, tavallisista työnjohtajia ja pikupomoja ja fiksuimmista uraohjuksia. Ja vähemmän yllättäen kyllä juuri he olivat teini-iässä se porukka jolla kävi flaksi ja me muut ihmettelimme vieressä.

On tietysti niitäkin, jotka kehittävät itseluottamuksen aikuisena työelämässä ja pärjäävät johtajanhommissa ainakin jollekin tasolle asti. Mutta ehkä siinä on kyse vain siitä, että heillä on ne lahjat, mutta ne ovat vain jääneet joidenkin lapsuuden olosuhteiden takia kehittymättä siinä iässä kun pitäisi.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11248

Tosi Mopo kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Annatko sinä naisten kyykyttää itseäsi?
Siis kohdella huonosti tai epäarvostavasti.

En kohtelumme on tasa-arvoista puolin ja toisin. Anteeksi jos annoin vaaran kuvan . Emme kyykyta toisiamme. Valilla riitelemme kylla.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Vierailija

offmind kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
offmind kirjoitti:
Deimos kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Mutta toisaalta kansankielellä "ääliö" tarkoittaa sellaista joka luulee "alfuuden" tarkoittavan jotain.

Kyllä ääliö on paljon laajempi käsite.

Neutroni
Seuraa 
Viestejä33569

Tosi Mopo kirjoitti:

Omeguudessa ei ole kyse siitä. Eivät naiset kyykytä omegaa vaan suhtautuvat välinpitämättömästi tai jopa vältellen. Kyykytettäväksi pääseminen on jo iso askel ylöspäin pohjalta. Silloin mies merkitsee jo jotain ja herättää jotain tunteita, kun nainen viitsii reagoida.

Vierailija

Neutroni kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:

Omeguudessa ei ole kyse siitä. Eivät naiset kyykytä omegaa vaan suhtautuvat välinpitämättömästi tai jopa vältellen. Kyykytettäväksi pääseminen on jo iso askel ylöspäin pohjalta. Silloin mies merkitsee jo jotain ja herättää jotain tunteita, kun nainen viitsii reagoida.

Onko sinua koskaan nainen kyykyttänyt tai yrittänyt kyykyttää?

___
Seuraa 
Viestejä596

MooM kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

🤣 kevyt provokaatio tähän lauantaiaamuun.

Hän on kertonut provosoinnin olevan viestiensä tavoite. Sitä sanotaan myös trollaukseksi ja se on netiketissä kielletty.

Keijona
Seuraa 
Viestejä16327

Lainaus:
Lainaus:

Kaiken viisauden alku on tosiasoiden tunnustaminen. Vaikka eivät niin mairittelevia olisikkaan, se että sopiviamukavia totuuksia vain itselleen  valikoi on varsin lyhytnäköinen onnentavoittelumetodi.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat