Sivut

Kommentit (454)

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13262

MooM kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
MooM kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Neutroni kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä. Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet.

Minulla on sama olo. En ole koskaan ymmärtänty miten voi tuntea itsensä mieheksi. Se on ollut aina täydellisen itsestäänselvä osa minua. En ole joutunut tekemään mitään ollakseni mies eikä minulla voi olla vertailevaa kokemusta mistään muusta. En ymmärrä sitäkään, miten tappio tai epäonnistuminen voisi tehdä minut vähemmän mieheksi, koska se on perinnöllinen biologinen ominaisuus, joka seuraa minua loppuelämän.

Terve itsetunto on voimakkaan ihmisen ominaisuus.
Rohkeus nousta vastaan ja älähtää tarpeen tullen. Kyky toimia.
Tää ei ole fyysinen tai sukupuolinen ominaisuus.
Eikä pelkästään miehinen.
Kyrpä ei tee alffaa eikä pippeli "miestä".

Alfa liittyy arvoasteikkoon ja asemaan vertaisten seassa. Monella on noita piirteitä, mutta ne eivät tule esiin mitenkään selkeästi, jos luonne on sellainen, että puuttuu tai älähtää vasta tositarpeessa, eikä sekaannu pikkupuuhasteluihin. Näitä hiljaisten vesien uppokaloja siis.

Jos on se itsetunto kunnossa, niin ei tarvitse nostaa itseään esiin ja yläpuolelle. Ei päsmäröidä ja sekaantua asioihin jotka hoituvat muutenkin. Sitten kun jokin on menossa pieleen eikä kukaan muu saa tehtyä mitään, on otettava sitä vastuuta.

Pointtini oli, että nämä tyypit eivät välttämättä ole arjessa alfoja, ja toisaalta ne näkyvämmät ja äänekkäämmät alfat voivat tosipaikassa feilata. Tietysti on äänekkäitä ja vastuun kantavia ja toisin päin. Ei vaatimaton luonne ole mikään tae suuresta sydämestä tms ylevästä... Mutta jos kukaan ei tiedä vahvuuksista, ei niitä osata arvostaa.

Alfuus pelkästään naismenestyksen/-suosion kautta mitattuna on imho aika kapea näkökulma. Enemmän kyse on läjästä persoonapiirteitä, jotka johtaa sekä oman sukupuolen arvostukseen että hyvän asemaan pariutumisessa.

Jäin miettimään naissukupuolta. Siinä ei ehkä keskimäärin mene ihan samalla tavalla tuo oman vs vastakkaisen sukupuolen arvostus. Tai ehkä menee, mutta primitiivisempi pariutumisarvo on vähän erilainen, kun ulkonäköllä on kohtuuttomankin iso merkitys siinä.

Niin, rupesin tuossa itsekin funtsimaan että eihän se alfuus ja sellaisen esiintyminen rajoitu pelkästään miessukupuoleen meillä ihmisilläkään, vaan kuten eläinkunnassa yleisestikin niin on sekä koiras että naaraspuoliset alfat.
Miehissä ne piirteet on jo aika hyvin listattu täällä, mutta onko ja voiko naisten kohdalla soveltaa samat kriteerit alfavalinnassa kuin miesten kohdalla?
Minusta voi, ja se kun jotain naista joskus kuvaillaan ”rotunaiseksi” niin niissä piirteissä ehkä kulminoituvat myös ne alfuuteen yleisesti liitettävät ominaisuudet.

Jos nyt lähtee karkeasti yleistämään, niin naisilla tuollainen itsenäisyys, johtajuus ja tarvittaessa miellyttävyydestä luopuminen ei ole vahva valtti pariutumisessa. Siis yleistäen. Enemmän siinä vaikuttaa olevan kyse iloisesta mukavuudesta, kivasta ja naisellisesta ulkonäöstä ja dopuvasta määrästä järkeä ja älyä. Painotuksissa on tietysti isoja vaihteluita, kun monenlaiset naiset pariutuvat, eikä selkeästi kaikki vaan siksi, että mies luopuu kriteereistään.

Rotunaiseus tuo mulle mieleen enemmänkin ulkonäköön ja esim. ryhtiin liittyviä asioita 😄, eli vaatinee vähän määrittelyä, jos sitä haluaa käyttää naisalfan luonnehtimiseen.

Totta, ei se oikein toimi siten kuin ajattelin, sillä kuten toteat niin ne seikat jotka tekevät miehestä alfan eivät välttämättä ole hyviä naispuolisen alfan ominaisuuksia, vaan sellaiset piirteet voivat naisessa vahvoina esiintyessään jopa toimia päinvastaisena tekijänä esim. pariutumisen suhteen, kun sellainen vahva nainen voidaan kokea pahimmassa tapauksessa uhkatekijäksi omalle miehuudelle, esim. Margaret Thatcher. Naisten kesken esim. työhierarkiassa em. ominaisuudet eivät olisi ehkä niinkään alfastatuksen esteenä.

Rotunaiseus, joo, sanan merkitykselle ei taida olla mitään selkeää kieliopillista määritelmää, mutta noin yleisesti ottaen niin ymmärrän että sillä tarkoitetaan ” haluttavaa naista”, joka on lopulta vain yksi nais-alfuuden osatekijä.

Kun mietin että kuka voisi käydä esimerkistä alfanaisesta niin tulee mieleen sellaisia taiteilijanimiä kuin Madonna ja Lady Gaga.

Alfamies olisi tietenkin Elvis.

😎

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11526

Brainwashed kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Oma miehisyyteni ei onneksi perustu mihinkään leuka- tai univormufantasioihin sen enempää kuin kuvitelmaan kaikkien naisten ihailusta tai sen tarpeesta.

Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä.

Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet. Niitä ei vie pois mikään palomestari, joten en koe toisia miehiä tai ihmisiä sillä lailla uhaksi identiteetilleni koskaan. Olen muista riippumaton. 

Ei kai aiktoriteettiasema ole yhtä kuin pelivehkeet jotka voidaan viedä pois?
Normaali ihminen hyväksyy tietyissä tilanteissa toisen auktoriteetin, mutta osaa ja uskaltaa sen itse tarpeen tullen myös ottaa.

Auktoriteettiasema onkin ihan eri juttu kuin nämä alfauroshöpinät. Tuossa videossa puhuttiin leuan muodoista sun muusta. Leuka ei ole mikään auktoriteetti. Palomiesten päällikkö taas tietenkin on auktoriteetti pelastustehtävän aikana eikä se ole luonne- tai uskalluskysymyskään vaan velvollisuus.

Toinen kysymys olisi että ovatko nk. alfat aina jotenkin lähtökohtaisesti potentiaalisia ns. mulkvisteja?

Ovat. Alfuuden keskeisin motivaatio on narsismi, mikä tekee ihmisestä usein täydellisen mulkqvistin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ekavekara
Seuraa 
Viestejä11526

MooM kirjoitti:

Rotunaiseus tuo mulle mieleen enemmänkin ulkonäköön ja esim. ryhtiin liittyviä asioita 😄, eli vaatinee vähän määrittelyä, jos sitä haluaa käyttää naisalfan luonnehtimiseen.

Eikä nais-alfa ole nimeltään matriakka?

Ainakin siinä suhteessa näkin ison eron mies-alfaan, että valta ei perustu seksiin. Mies-alfalle on tyypillistä, että naiset kokevat hänet haluttavana ja sillä saa hurjasti pisteitä miesmaailmassa. Sitä tarkoittanee myös sana karisma, sosiaalista ja seksuaalista haluttavuutta.

Naisten valta taas perustuu enemmänkin äidillisyyteen, eli on ikään kuin ison perheen sisäistä dynamiikkaa, jossa kunnioitus ansaitaan viisailla teoilla ja päätöksillä ja erityisesti henkisellä vahvuudella. Mieleen tulee Äiti Teresa, Margaret Thatcher ja Angela Merkel. Kaikki vahvoja naisia, mutta harvemmin miesten päiväunien kohteina.

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Voi, mahtaa se elo olla vaikeaa sellaisille, jotka elää noissa alfaharhoissa. Tyhjän päälle rakennettu minäkuva ja identiteetti voi yhtä tyhjän kanssa kadota koska tahansa kuin savuna ilmaan tai jauhesammuttimen tomuna lattioille.

Mielenkiinnolla odotin kuka ensimäisenä tällä asenteella päättää aloittaa.
Muutama muukin vaihtoehto oli, mutta olen hieman pettynyt, että päätit alentaa itsesi.

Miten alentaa? Ei mun maailmassa ole mitään alfa-asteikkoja joilla alentua tai ylentyä.

Minusta olet viimeaikoina pysynyt aika neutraalina. Aggresiivissävyinen ja hyökkäävä esiintyminen on ollut todella vähäistä, kuin myös muu kirjoittaminen. Pidän siitä.

Kommenttisi ensimmäinen osuus taas lipsahti vanhaan moodiin. Sorruit negatiivissävytteisesti vihjailemaan. Tästä luultavasti jatkuu etkä tietenkään tunnusta vaan alat vättää että kaikki on omaa tulkintaa ja väärinymmärrystä, kuten aina ennenkin.

Minä siis tiesin jo avatessani että joku avaa keskustelun tuossa muoodissa.
Arvioni mukaan se olisi yhtähyvin voinnut molo, pseudohippi, asdef tai joku satunainenkin, mutta usein nämä eivät voi tyyliä vastustaa.

En siis vihjannut alfuutesi mitenkään, vaikka ekat rivit haiskahtikin ämmämäiseltä sohaisilta.

Vierailija

Pseudohippi kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Kenraalimoottorit kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Miesten keskuudessa fyysiset ominaisuudet voi olla merkityksettömiä. Muu pärjääminen ja ihailtavat kyvyt tärkeempiä. Ei nyt tuu ministereistä ihan heti ketään mieleen jota arvostaisin alfana.

Minusta raha ja valta ovat yhtä ulkoisia tekijöitä kuin ulkonäkö.
Jotain arvoa luonteellakin on pariutumisessa.

Tietysti, raha, luonne, arvot, asema, ulkonäkö, seksuaalinen yhteispeli jne...
Riippuu mitä painottaa ja mihin omilla avuillaan kykenee.
Joku saa haluamansa ja on tyytyväinen siihen.
Joku toinen taas vähemmän, mutta kelpuuttaa, koska parempaan ei pysty.

Näin on. Se riippuu monista asioista ja monitahoinen juttu.

Thaimaan älykkö on nääs ajatellut asioita puolestamme.

Nää helmet kannattaa kirjoittaa muistiin.

Koita nyt päättää haluatko että sinua pidetään ensisijaisesti älykkönä vai alfana.

Itse en pidä sinua kumpanakaan.

😎

Hyvä.

Henkilökohtaisesti en halua itseäni pidettävän minään.

Edes naisena tai miehenä?

Kaikki eivät ole rakentamassa palstalle identiteettiä.

Minäkin pidän hieman ihmeellisenä tätä joidenkin halua rakentaa tänne nimimerkilleen identiteettiä. Itse lähinnä vaan keskustelen mielenkiintoisista asioista. Kuulun ehkä siihen vähemmistöön, joita nämä valtapelit eivät juuri kiinnosta.

Identiteetin rakentelu kuulostaa turhan suunnitelmalliselta. Ehkä joillain vain perusluonne, kiinnostukset tai pakkomieleteet paistavat hyvin läpi ja luovat mielikuvan identiteetin rakentamisesta.

Kyllä kaikki rakentaa identiteettiä tietämättään, myös kenraalimoottori ja ekavekara. Heistä muodostuu väkisinkin tietynlaista mieli-, ja luonnekuvaa.
Se että ei kerro itsestään mitään ei tarkoita etteikö mielikuvia ja palstaidentiteettiä muodostuisi.

Näin tietysti. Mutta on eri asia rakentaa sitä identiteettiä kun antaa sen rakentua vapaasti. Toisin kun luullaan, identiteetin rakentaminen, eli se, että suunnitelmallisesti pyrkii luomaan jonkinlaista mielikuvaa itsestään, ei ole ollenkaan helppoa. Sanoisin että moni varmaan (ainakin ajoittain) yrittää mutta harva onnistuu rakentamaan muunlaista identiteettiä kun mikä oikeastaan on. Toki ihminen on niin monimuotoinen otus että joku keskustelupalstaidentiteetti on lähinnä vain kapea ja yksipuolinen aavistus siitä millainen ihminen sitten lopulta on. Lisäksi koska harva oikeastaan ymmärtää kirjallisen ilmaisun vaikeuden ja epämääräisyyden, todellisesta poikkeavan identiteetin suunnitelmallinen rakentaminen on erittäin vaikeaa. Viestintä kun ymmärretään yleensä väärin, ja kirjallinen viestintä erityisesti.

Taatusti onnistuu rakentamaan muunlaisen identiteetin.
Vai oletko sinä oikeasti mielikuvani mukainen heebo identiteetiltäsi?
Toivon että et.
Omasta identiteetistäni olen vilauttanut vain hyvin pientä osaa.
Satunnaisesti myös muita kirjoituksia...
Luultavasti sinäkin olet monitahoisempi.

Ite en pyri rakantamaan identiteettiä. Näytän vain osaa, ehkä sitä provosoivaa, joka jää mieleen. Koskaan en pyri identiteettiäni salaamaam. Yleensä jo ekasta viestistä näkee kuka on takana, vaikka vaihdan ninkiä.

Minä kyllästyn nikeihin. Alussa kiinnyin maukkaan ja sen jälkeen raspuun, eikä silloin ollut edes mahdollista sitä helposti vaihtaa. Se oli tavallaan kiintymysjuttu niinku joku kiintyy esineeseen tai tavaramerkkiin. Olen luopunut siitä.

Joku luulee että pakenen tai pelkään ryvettymistä. Tuo on täysin väärä ja naurettava kuvitelma. Minä olen minä ja kaikki tietää kuka olen, toisin kun joku vanha tulokas uudella nikillä aloittaa välittömän vittuilun.

Tämä ei ole erityisesti sinulle vaan kaikille yhteisesti.
Sanon sen kuinka asia on, sama sitten uskooko joku tai ei.

Mutta...
Identiteetissä tietyt asiat elämässä näkyy. Ainakin minusta tuntuu että näkyy ja kaikki tekee jotain johtopäätöksiä sillä perusteella kuinka jonkun esiintyminen itselle näkyy, tiedostamattomiakin. Tämä yleensä pohjautuu omaan kokemuspohjaan ihmissuhteista, joskus jopa traumaan. Ihmiset myös toisinaan kostaa netissä irl kärsimäänsä pahaa kohdentamalla raivoaan ihmisiin jotka muistuttaa huonoa ihmissuhdetta tai epäonnistumista omassa elämässä.

Tää on mielenkiintonen alue.

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Oma miehisyyteni ei onneksi perustu mihinkään leuka- tai univormufantasioihin sen enempää kuin kuvitelmaan kaikkien naisten ihailusta tai sen tarpeesta.

Oikeastaan en edes koe mitään erityistä miehisyyttä.

Koen enemmänkin olevani ihminen, jolla nyt jostain sattuman oikusta vaan on yhdenlaiset lisääntymisvarusteet. Niitä ei vie pois mikään palomestari, joten en koe toisia miehiä tai ihmisiä sillä lailla uhaksi identiteetilleni koskaan. Olen muista riippumaton. 

Ei kai aiktoriteettiasema ole yhtä kuin pelivehkeet jotka voidaan viedä pois?
Normaali ihminen hyväksyy tietyissä tilanteissa toisen auktoriteetin, mutta osaa ja uskaltaa sen itse tarpeen tullen myös ottaa.

Auktoriteettiasema onkin ihan eri juttu kuin nämä alfauroshöpinät. Tuossa videossa puhuttiin leuan muodoista sun muusta. Leuka ei ole mikään auktoriteetti. Palomiesten päällikkö taas tietenkin on auktoriteetti pelastustehtävän aikana eikä se ole luonne- tai uskalluskysymyskään vaan velvollisuus.

Niin puhuttiin, leveistä hartioista ym. Hissillä ajamisesta kun pojat juoksee...

Oliko sinusta tuo videon tekijä tosissaan?

Minusta tuo puhe on videon väärinymmärtämistä.
Se on ironinen tuote jolla maalattiin mielikuvaa standardialffasta ensin.
Asema, ulkomuoto, toiminta johon ei kaikki pysty, määräysvalta, pojuttelu jne....
Siihen oli poimittu liki kaikki elementit. Myös oman naaraan ihailu

Kysyin tätä jo alussa, mutta olenko minä ainoa joka näkee asion noin?

Voihan tätä tietysti tulkita myös pseudoalfan kuvitteellisena heikkouden tunnustuksena joka hakee vertaistukea, mutta omasta mielestäni olen hieman fiksumpi ja pitemmälle ajatteleva ...

Vierailija

Ab Surd Oy kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Voi, mahtaa se elo olla vaikeaa sellaisille, jotka elää noissa alfaharhoissa. Tyhjän päälle rakennettu minäkuva ja identiteetti voi yhtä tyhjän kanssa kadota koska tahansa kuin savuna ilmaan tai jauhesammuttimen tomuna lattioille.

Muutama muukin vaihtoehto oli, mutta olen hieman pettynyt, että päätit alentaa itsesi.

Miten alentaa? Ei mun maailmassa ole mitään alfa-asteikkoja joilla alentua tai ylentyä.

Tottakai on. Kumpaan kiinnität enemmän huomiota: pääministeriin, vai eduskuntatalon vahtimestariin? Siinäpä se hierarkia.

Hä? Voisin hoitas kumpaa tahansa pestiä eikä se vaikuttaisi mitenkään itsetuntooni tai luultavasti naisasioihinikaan. Paitsi että pääministeriys lienee nykymaailmassa pakkoselibaatti, jos ei ole naimisissa. Mutta muuten.

Itsetinto ei ole valtakysymys eikä riipu asemasta.
Julkisuuden henkilön on vaikea toteuttaa tavallisen ihmisen heikkouksia.
Koko elämä on julkinen ja sen revittelyt. Sääli sinänsä että inhimillinen toiminta on estetty. Pahaiten pärjää hajuttomat, mauttomat kiiltokuvat jotka ei oikeasti tee mitään tai saa aikaan.

Vierailija

HuuHaata kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Alfa kiinnittäisi huomionsa eduskuntatalossa oleviin naisiin ja paskat välittäisi pääministeristä tai vahtimestarista, paitsi jos sattuvat hekin olemaan naisia.

Sekoitinkohan nyt vahingossa alfat ja sovinistit keskenään?
Molemmilla kuitenkin se pilde yleensä päällimmäisenä mielessä...

Minä ainakin ajattelen alfan olevan sellainen, joka johtaa ihmisryhmiä luontaisesti, ja samasta syystä herättää helposti naisten kiinnostuksen itseensä.

Osa alfoista käyttää asemaansa sitten hyväkseen, ja osa elää yksiavioisesti tai vaikkapa selibaatissa.

Esimerkkinä alfasta vaikkapa tietämäni entinen huippu-urheilija, joka vetää lapsille treenejä. Noiden lasten äidit kuolaavat tuon miehen perään. Sitä en tiedä käyttääkö tuo mies asemaansa hyväkseen.

Kuvailemasi perusteella epäilen alfaksi esittämääsi pikemmin kaappihomoksi, tai vielä pahemmassa tapauksessa piilopedofiiliksi (huumorin soveltamista edellä esitettyjen epäilyjen arvioinnissa suotavaa).
Alfat on heteroita, ja panomiehiä, ja piste!

😎

Mietin hetkisen. Hyväksyn toki määrittelysi alfasta. Mutta tuossa mielestäni Tom of Finlandista löytää homoalfat.

Toinen kiinnostava juttu on, voiko alfa-asemasta romahtaa? Mielestäni voi kun panee kaikkea mikä liikkuu hetken keräten HIV:n ja viidet elatusmaksut. Sitten saa jo olla aika alfa, että sellaisena säilyy.

Kyllä voi romahtaa. Maailma on esimerkkejä täynnä, epstein, haavisto, rinne, jne. Sine voi myös takaisin nousta.
Myös arkielämän alfa voi romahtaa ja ihminen voi kasata itsensä uudestaan jopa parempaan nousuun.

Vierailija

ekavekara kirjoitti:
MooM kirjoitti:

Eikä nais-alfa ole nimeltään matriakka?

Ainakin siinä suhteessa näkin ison eron mies-alfaan, että valta ei perustu seksiin. Mies-alfalle on tyypillistä, että naiset kokevat hänet haluttavana ja sillä saa hurjasti pisteitä miesmaailmassa. Sitä tarkoittanee myös sana karisma, sosiaalista ja seksuaalista haluttavuutta.

Naisten valta taas perustuu enemmänkin äidillisyyteen, eli on ikään kuin ison perheen sisäistä dynamiikkaa, jossa kunnioitus ansaitaan viisailla teoilla ja päätöksillä ja erityisesti henkisellä vahvuudella. Mieleen tulee Äiti Teresa, Margaret Thatcher ja Angela Merkel. Kaikki vahvoja naisia, mutta harvemmin miesten päiväunien kohteina.

Perinteiset miehekkäät ja naiselliset arvot on periaatteessa ihan hyviä ja homma toimii jos ne yksilöille sopii. Perheessä ja muussa elämässä. Niistä voi toki poiketa, mut kyllä niissä onnistumistakin voi arvostaa ja tavoitella.
Ei se huonoa ihmistä tee.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

HuuHaata kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Tottakai on. Kumpaan kiinnität enemmän huomiota: pääministeriin, vai eduskuntatalon vahtimestariin? Siinäpä se hierarkia.

Kyse on  kompetenssihierarkioista,  niillä toimivia yhteiskuntia pyöritettään. Vahtimestari on omassa tehtävässään korkeammalla kompetenssihierarkiassaan pääministeriin verrattuna.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

HuuHaata kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Hä? Voisin hoitas kumpaa tahansa pestiä eikä se vaikuttaisi mitenkään itsetuntooni tai luultavasti naisasioihinikaan. Paitsi että pääministeriys lienee nykymaailmassa pakkoselibaatti, jos ei ole naimisissa. Mutta muuten.

Olet lähes varmasti väärässä. Jo pelkästään työttömyydessä on stigma, johon lähes kaikilla tulee vaikutusta itsetuntoon.

Jos tuo ei riitä, voit kuvitella, että joudut hetkeksi rankkaan mielenhäiriöön ja raiskaat 4v sukulaispojan. Jäät kiinni sinut passitetaan vankilaan, ja sen jälkeen kaikki sukulaisesi ja läheisesi tietävät ikuisesti mitä teit. Vaikuttaisiko itsetuntoon?

Ota siihen mukaan vielä eri kultuurit ja ympäristöt. Et sinä ihan  omin päin niitä käytösmalleja rakenna,

Musliminainen kulkee bikineissä, länsimainen nainen kulkee bikineissä...tuosta vaikka pohtimaan.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

HuuHaata kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Alfa kiinnittäisi huomionsa eduskuntatalossa oleviin naisiin ja paskat välittäisi pääministeristä tai vahtimestarista, paitsi jos sattuvat hekin olemaan naisia.

Esimerkkinä alfasta vaikkapa tietämäni entinen huippu-urheilija, joka vetää lapsille treenejä. Noiden lasten äidit kuolaavat tuon miehen perään. Sitä en tiedä käyttääkö tuo mies asemaansa hyväkseen.

Mutta toivoisit että käyttäisi jotta voisit kokea moraalista ylemmyyttä ja tasoittaa mielessäsi kilpailuasemaa vetämällä toista kuvitellusti alaspäin?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

Tosi Mopo kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Miesten keskuudessa fyysiset ominaisuudet voi olla merkityksettömiä. Muu pärjääminen ja ihailtavat kyvyt tärkeempiä. Ei nyt tuu ministereistä ihan heti ketään mieleen jota arvostaisin alfana.

Minusta raha ja valta ovat yhtä ulkoisia tekijöitä kuin ulkonäkö.
Jotain arvoa luonteellakin on pariutumisessa.

Tietysti, raha, luonne, arvot, asema, ulkonäkö, seksuaalinen yhteispeli jne...
Riippuu mitä painottaa ja mihin omilla avuillaan kykenee.
Joku saa haluamansa ja on tyytyväinen siihen.
Joku toinen taas vähemmän, mutta kelpuuttaa, koska parempaan ei pysty.

Näin on. Se riippuu monista asioista ja monitahoinen juttu.

Thaimaan älykkö on nääs ajatellut asioita puolestamme.

Nää helmet kannattaa kirjoittaa muistiin.

Koita nyt päättää haluatko että sinua pidetään ensisijaisesti älykkönä vai alfana.

Itse en pidä sinua kumpanakaan.

😎

Hyvä.

Henkilökohtaisesti en halua itseäni pidettävän minään.

Edes naisena tai miehenä?

Kaikki eivät ole rakentamassa palstalle identiteettiä.

Minäkin pidän hieman ihmeellisenä tätä joidenkin halua rakentaa tänne nimimerkilleen identiteettiä. Itse lähinnä vaan keskustelen mielenkiintoisista asioista. Kuulun ehkä siihen vähemmistöön, joita nämä valtapelit eivät juuri kiinnosta.

Identiteetin rakentelu kuulostaa turhan suunnitelmalliselta. Ehkä joillain vain perusluonne, kiinnostukset tai pakkomieleteet paistavat hyvin läpi ja luovat mielikuvan identiteetin rakentamisesta.

Kyllä kaikki rakentaa identiteettiä tietämättään, myös kenraalimoottori ja ekavekara. Heistä muodostuu väkisinkin tietynlaista mieli-, ja luonnekuvaa.
Se että ei kerro itsestään mitään ei tarkoita etteikö mielikuvia ja palstaidentiteettiä muodostuisi.

Näin se menee. Mielikuvat rakentuvat.

Objektiivisesti katsoen olen ollut sinua kohtaan ilkeä. Se johtuu siitä, että identiteettisi on muodostunut mielessäni sellaiseksi, etten voisi sietää IRL .Mulkkujen mulkku. Siis sellainen kusipäinen kiusaaja ja häirikkö, joka nauttii aiheuttamistaan reaktioista ja suurimman osan ajasta teeskentelee olevansa kuitenkin jotain muuta.

Mutta mitäpä mielikuvasta. Parempi että olet mielikuvissani ilmaa. Tai varjo.

Tämä ei siis jatku.

Hyvä jos ei jatku.

Sinä nimittäin olit jo uhkailemassa ja häätämässä palstalta.

Eikö olekkin kauheita uhkailevat nimimerkit, voi että.  Sata varmasti ovat huonoja ihmisiä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

HuuHaata kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Palomiesten päällikkö taas tietenkin on auktoriteetti pelastustehtävän aikana eikä se ole luonne- tai uskalluskysymyskään vaan velvollisuus.

Kyllä se on luonnekysymys. Sen huomaa, kun törmää auktoriteettiin, joka ei ollenkaan sovellu tehtäväänsä. Koska puuttuu se, mitä siihen tehtävään vaadittaisiin.

Mistä tietää että arvion tehnyt on tehnyt riittävän objektiivisen arvion? Arvioija tietenkin pitää omaa arviotaan objektiivisena koska on sen itse tehnyt. ja se on omassa päässä luotu.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

Tosi Mopo kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Brainwashed kirjoitti:

Minä ainakin ajattelen alfan olevan sellainen, joka johtaa ihmisryhmiä luontaisesti, ja samasta syystä herättää helposti naisten kiinnostuksen itseensä.

Osa alfoista käyttää asemaansa sitten hyväkseen, ja osa elää yksiavioisesti tai vaikkapa selibaatissa.

Kuvailemasi perusteella epäilen alfaksi esittämääsi pikemmin kaappihomoksi, tai vielä pahemmassa tapauksessa piilopedofiiliksi (huumorin soveltamista edellä esitettyjen epäilyjen arvioinnissa suotavaa).
Alfat on heteroita, ja panomiehiä, ja piste!

😎

Mietin hetkisen. Hyväksyn toki määrittelysi alfasta. Mutta tuossa mielestäni Tom of Finlandista löytää homoalfat.

Toinen kiinnostava juttu on, voiko alfa-asemasta romahtaa? Mielestäni voi kun panee kaikkea mikä liikkuu hetken keräten HIV:n ja viidet elatusmaksut. Sitten saa jo olla aika alfa, että sellaisena säilyy.

Kyllä voi romahtaa. Maailma on esimerkkejä täynnä, epstein, haavisto, rinne, jne. Sine voi myös takaisin nousta.
Myös arkielämän alfa voi romahtaa ja ihminen voi kasata itsensä uudestaan jopa parempaan nousuun.

Laita niitä ihailemiasikin siihen mukaan vaikka Trump ja Halla- Aho.  Ei omat moraaliset vaatimukset koske vain ns vastustajia.

Vierailija

Osoitit taas jussi kuinka paska keskustelija olet.
Et sinä edes tiefä mitä ihmisiä minä ihailen.

Kerro jussi mikä sinunnongelmasi on.
Miksi et pysty normaaliin vuoropuheluun?

Toki minulla on siitä mielikuva, mutta kerro oma käsityksesi.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Minusta olet viimeaikoina pysynyt aika neutraalina. Aggresiivissävyinen ja hyökkäävä esiintyminen on ollut todella vähäistä, kuin myös muu kirjoittaminen. Pidän siitä.

Etkö sinä muissa pidä agressiivisuudesta ja hyökkäävyydestä?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

Tosi Mopo kirjoitti:

Miksi et pysty normaaliin vuoropuheluun?

Kysy sitä myös itseltäsi,  Kuvitteletko sinä että sinä voit manipuloida, vaatia keskustelijoita sinun mielijohteidesi ja oikkujesi mukaan keskustelmaan? 

jussipussi
Seuraa 
Viestejä54505

Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
HuuHaata kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:
Tosi Mopo kirjoitti:
Ab Surd Oy kirjoitti:

Itsetinto ei ole valtakysymys eikä riipu asemasta.
Julkisuuden henkilön on vaikea toteuttaa tavallisen ihmisen heikkouksia.
Koko elämä on julkinen ja sen revittelyt. Sääli sinänsä että inhimillinen toiminta on estetty. Pahaiten pärjää hajuttomat, mauttomat kiiltokuvat jotka ei oikeasti tee mitään tai saa aikaan.

Kuka sinne pakottaa revittäväksi, Josko ymmärtäisi julkisuutta hakeva että siellä ehkä nostetaan ja revitään alas.

"Juice Leskinen Slam- Paperitähdet"

https://www.youtube.com/watch?v=2nirch7Imgc .

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat