korvien ja nenän sijainti

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Pohdittuani ihmisen pään muotoa sekä nenän ja korvien sijaintia olen tullut siihen tulokseen, että evoluutio kehitti ne silmälasien pitämistä varten. Jos ihmisellä olisi samanlainen päänmuoto kuin vaikkapa saksanpaimenkoiralla niin eipä pysyisi silmälasit päässä.

Silmälasit saa pysymään nenällä hyvin ja sangat sopivat hyvin korvien päälle. Kyllä evoluutio on ihmeellistä.

Kommentit (11)

Vierailija

Mä taas olen ihastunut luonnon nerokkuudesta monessa pikkuasiassa, vaikkapa ihmisen sormissa. Ne on erikokoisia siksi, että ne on tarkoitettu erilaisten paikkojen puhdistamiseen. Ainakin osa niistä.

Pikkurillilla putsaan korvat.

Etusormi menee hyvin nenään. Joskus siellä on etusormi ja peukalo - ahtaat paikat joustavat tarvittaessa. Nenän kaiveleminen on siitä huono juttu, että joskus sieltä voi tulla räkää sormien mukana. Rekkakuskeille se on pastillia, mutta mä teen siitä ruskeita palloja. kapakissa kerran pudotin semmosen lattialle ja aloin hakeen sitä. kamut kysy että mitä mä haen. mä sanoin että yhtä palloa. sit ne kaikki alko hakeen sitä. lopettivat hakemisen ku sanoin että ei kannata hakee enää. mä tee uuden.

Keskisormi jää mulla kaiken ulkopuolelle. Joku oli näkevinään, että se oli mulla pystyssä ultraäänikuvassa, kun en ollut vielä itsenäinen vaan turvanuoralla kiinni toisessa ihmisessä. Keskisormi on käytännollinen kansainvälisessä elekielessä.

Nimeton on kehitetty varmaan vain sormusta varten. Harmi. kantalukuna 8 olisi ollut paljon parempi kuin nykyinen yleinen 10.

Vierailija

JUUPA, ja keskisormella voi säästää wc-paperia
tällä venäläisellä pyyhkimistyylillä:

Keskisormella puhkaistaan wc-arkkiin reikä ja sormi
työnnetään paperin läpi. Sormella pyyhitään ja sitten paperi
vedetään sormen yli ja pyyhitään tuote siihen.

Paperia puhkaistaessa syntyvällä pienellä palalla
puhdistetaan kýnnenalusta

Vierailija
geena
Pohdittuani ihmisen pään muotoa sekä nenän ja korvien sijaintia olen tullut siihen tulokseen, että evoluutio kehitti ne silmälasien pitämistä varten. Jos ihmisellä olisi samanlainen päänmuoto kuin vaikkapa saksanpaimenkoiralla niin eipä pysyisi silmälasit päässä.
Silmälasit saa pysymään nenällä hyvin ja sangat sopivat hyvin korvien päälle. Kyllä evoluutio on ihmeellistä.

Silmälasit muovattiin ihmisen päässä pysyväksi.

Vierailija
Heke
geena

Silmälasit muovattiin ihmisen päässä pysyväksi.

Hyvä et joku kertoo, luulin oikeesti et meidät on tehty silmälaseja varten näin hyvännäkösix nössöiks.

Vierailija
geena

Kyseessä voi olla salaliitto silmälasisankojen valmistajien kanssa.

Vierailija

Evoluutio on myös kehittänyt silmät katsomaan samaan suuntaan, toisin kuin esim. pikkulinnuilla. Tämä taas pienentää linssiä ja helpottaa sen valmistamista.

Vierailija
Pohdittuani ihmisen pään muotoa sekä nenän ja korvien sijaintia olen tullut siihen tulokseen, että evoluutio kehitti ne silmälasien pitämistä varten.

Hmmm. Välillä tuntuu, että minulla on toinen korva alempana kuin toinen Ja tästähän seuraa vain, että rillit ovat vinossa

Vierailija

Tai josko silmälasit ovatkin tehty päähän eikä toisinpäin?! :O Voisiko olla näin?!?! Kamalaa mieti esineet tehty ihmisille eikä ihminen esineille!

Vierailija

Mutta jos ihmisen korvat olisi samanlaiset kuin sammakolla, sillä ei ole ulkokorvia eli korvanlehtiä ollenkaan, niin silmälasit olisi samanlaiset kuin uimalasit. Niitä pidettäisi päässä kuminauhan avulla ja sitten tukka menisi sotkuun. Kyllä ne korvat on sitä varten oikeassa paikassa että saa silmälasit pysymään paikallaan. Ajatelkaa kuinka hankalat uimalasin malliset silmälasit olisi. Minulla on uimalasit missä linssit on silmälasien vahvuiset, muuten en näkisi mitään kun sukellan kun piilolaseja ei voi käyttää vedessä.

Uusimmat

Suosituimmat