Sivut

Kommentit (493)

John Carter
Seuraa 
Viestejä14020

Pseudohippi kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Ruotsalainen terroristi iloitsee jo Haaviston "poliittisen päätöksen" puolesta.

Ruotsissa uutisoidaan Suomen tuovan kotiin kansalaisensa Al-Holin leiriltä, missä pidetään Isisiin kytköksissä olevia naisia sekä lapsia. ”Fantastinen uutinen”, kommentoi ruotsalaismies, jonka tytär ja lapsenlapset ovat yhä leirillä.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/al-hol-operaatio-huomioitiin-ruotsissan...

Mistä tiesit että kyseinen ruotsalainen on terroristi?

Tarkoitin tuon hepun tyttöä, joka ilmeisesti on tietoinen asiasta. Pappa soittanut leirille ilouutiset.

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

SamBody
Seuraa 
Viestejä6960

Ilmeisesti äänestys/kysely ministeri Kulmunin malliin oli jollekulle modelle ihan liikaa, olisiko ollut itse kyselyn aihe vaiko sen tulokset, en tiedä?

Ohessa joka tapauksessa tilanne hetki ennen ketjun poistamista, vassokuu!

http://www.vapaakielivalinta.fi/
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/5492
Tunnustan poikkeavuuteni: perustan näkemykseni enemmän omaan ajatteluun kuin auktoriteetteihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ekavekara
Seuraa 
Viestejä11526

SamBody kirjoitti:
Ilmeisesti äänestys/kysely ministeri Kulmunin malliin oli jollekulle modelle ihan liikaa, olisiko ollut itse kyselyn aihe vaiko sen tulokset, en tiedä?

Eikö tuo ole ihan linjassa sen kanssa, että palstalaisista yli 40% kannatti Huhtasaarta presidentiksi? Todellinen kannatus taisi olla noin 7%

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13256

Nämä ovat todellä kiperiä kysymyksiä, niinkin kiperiä että kun yritin tässä illallispöydässä virittää pientä keskustelunpoikasta aikaiseksi vaimoni kanssa maamme päivänpolttavista aiheista, niin vastaus oli tiuskimalla: minä suunnittelen nyt joululahjoja!

Selvä, sori, ei häiritä...

Onneksi on sentään tämä palsta missä voi keskustella melkein mistä vain, milloin vain.

😎

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1506

John Carter kirjoitti:

Näin on. SalafistiSeija on saanut uskonnollista ohjausta esimerkiksi Saudi-Arabialaisilta wahhabisteilta. Hän on palstalla aiemmin näin itse kertonut.

Noin se muslimien vihaa tuo esille vihaansa akaikkiin muslimeihin, valehtelemalla minua salafiksi.

Olen tällä palstalla ketonut minkä suunnan muslimi olen ja olen sen kertonut esim. tuolla vapaapuolella jo ajat sitten.

Etkö tajaua että opiskelemalla saa tietoa, kaikesta. 
Minä olen opiskellut Islamia monta kertaa, monelta eri suunnalta.
Tieto on mahtia.
Tietämättömyys on tyhmyyttä jos sitä tyhmyyttään alkaa toitottamaan muille totuutena : kune teet juuri nyt :)

Totta, olen halunnut tietää salafismin ja myös wahhabismin juuret, mitä ne on. Nyt käytän tietoani hyväkseni, tiedän  asiasta jotain.
Tiedän esim. että isisin ideologia tulee salafismista, etenkin niitten fanaattisempien salafistien ideologiasta, salafi-jihadistien ideologiasta.
Salafisti-jihadistit tekee terrori-iskuja myös Saudiarabiassa ja haluavat kaataan Saudiarania kuningashuoneen ja haluavat kaataa kaikkien muslimimaitten hallitukset,  he ajattelee että kaikki muut muslimit ei ole oikeita muslimeja että ainoataan heidän ideologia on ainoa oikea Islam ja sen takia he haluaa kaataa ja hajoittaa kaikki muslimivaltiot ja perustaa se kalifaattinsa.
Mutta  nuo salafi-jihadistit ei toimi  Islamin sääntöjen mulaisesti.
Sen on sadat oppineet todistaneet kirjeessän terrorijohtajalle ja laittamalla kirjeen nettiin kaikkien luettavaksi, kaikkien luettavaksi joita kiinnostaa tietää.

Et varmasti ole sinäkään viitsinyt lukea sitä kun et salafismista nöy tietävän mitään.

Voin tässä sivumennen valistaa sinua että wahhabismi on Saudiarabian uskonsuunta, kuningashuoneen uskonsuunta jolla he johtaa maata ja kansaa.
Salafismi on aika samanlaista kuin wahhabismi, esoaa siis vain heidän toiminnasta ja ja siitä mitä he ajaa takaa.

Kannattaisi sinunkin opiskella tai lukea sellaista mistä et pidä, siitä oppisit että kaikki ei ole sellaista mitä esim. persut sinulle työntää netissä ;)
Etsi tietoa, älä luota liikaa mestariisi ja hänen oppeihinsa ;)

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1506

ekavekara kirjoitti:

Ajatus laittaa kaikki terroristit vankilaan on juuri sitä populismia, mitä Persut tässä ajavat. Pohtimatta asiaa yhtään, se kuulostaa erinomaiselta idealta, mutta jos sitä pysähtyy hieman pohtimaan, niin huomaa, että asia on tavattoman monimutkainen.

Ensinnäkään ei ole olemassa mitään selkeää kv. terrorismin määritelmää, vaan sitä käytetään varsin villisti ja usein vielä varsin poliittisesti. Suurvalloilla on tapana julistaa erinäisiä poliittisia vastustajiaan terroristeiksi ja sitten niitä saa surutta pommittaa tällä verukkeella. Ei ole olemassa sellaista puolueetonta tahoa, joka voisi ennalta määritellä kuka on lopulta terroristi tai mikä järjestö on terroristinen. Tämä onnistuu vain jälkikäteen yksittäistapauksissa.

Toinen ongelma tulee siitä, miten määritellään johonkin järjestöön kuuluvuus. Pitääkö olla jäsenkirja vai riittääkö, että elää ko. järjestön vaikutuspiirissä? Ovatko kaikki Gazan palestiinalaiset terroristeja, kun Hamas on määritelty terroristiorganisaatioksi? Jos USA mmärittelee PVL:n terroristijärjestöksi, niin pitääkö jäsenet automaattisesti laittaa vankilaan? Kuinka pitkäksi aikaa?

Jos taas jokin ideologia/aate on ratkaiseva, niin miksi ääri-islamista tehdään terrorismia, mutta täysin vastaavaan yhteiskuntajärjestykseen pyrkivä ääri-oikeisto (natsismi) ei ole terrorismia? Varsin radikaaleja ääri-ajatuksia esittävä Pentti Linkolakin on yhä vapaana, vaikka puheet ovat vakavuudeltaan ihan samaa luokkaa kuin fundamentaaleilla imaameilla, perusteet vain eri.

Kaikki järjestöt joiden ideologia on tappaa muita ihmisiä,  joukkotappoja, ideologiansa takia, kaikki sellaiset järjestöt täytyisi kuulua terrorismiin ja olla laittomia.

Minä en halua kaunistella mitenkään isisin touhuja ja pidän heitä terroristeina joita tulee vasttustaa kaikella mahdollisella tavalla.

Minä en Persuista välitä, persut puhukoon omaa ideologiaansa, se ei minulle kuulu millään tavalla.

Minä olen muslimi, suufi sellainen, silti vastustan terrorismia, islamistista sellaista, tiedän mitä isis on ja miten he houkuttelee nuosia mukaansa.
Ruotsissa aivan hiljakkoin salafi-jihadisti imaamit otettiin kiinni mutta valitettavasti päästettiin vapaalle jalalle kun ei voitu karkoittaa. He esim. johtaa eräitä mosakeijoita ja värvää ihmisiä salafi-jihadisti-joukkoon ja mukaan isisiin ja keräävät rahaa terroristeille.
Täällä on muun muassa eräs muslimikoulu jossa kotiin palaavat terroristi miehet ja naiset on opettajina. 
Nyt on päätetty että koulu suljetaan viimeisenä päivänä joulukuuta. On katsottu että sellainen iömapiiri ei ole soveliasta alapsille ja sillä käy yli 400 oppilasta. Koulun omistaja lähettänyt rahaa eräälle tilille Saudiarabiaan, rahat tulee verorahoista joita koulku on saanut avustsukseksi vuosittain, vapaakoulut saa avaustusta rahallisesti joka oppilasta kohti.

Olen opetellut salafismia aja niitten ideologiaa, sillä aikoinani halusin tietää miten he ajattelee. Nykyään on tästä hyötyä, se on auttanut näkemään isis miehet ja naiset siinä mielessä kuin he ideologisesti on.

En oloe hyväuskoinen mitä tulee terrorismiin.
Silti haluan antaa aterroristeille mahdollisuuden mennä pois väkivaltaisesta ajatuismaailmastaan. Mutta samalla tiedän että esim. Ruotsi vaikka onkin perillä hyvin terrorismista, niin lakimme ei ole ajan tasolla, täällä ei terroristit saa tuomioita terrorismistaan, sillä toisteisesti se ei ole ollut laitonta olla mukana terrorijärjestöissä, laki madaltaa hanpaamattomana.

Yleensä esim. kaikki normaalisti ajattelevat muslimit vastustaa terrorismia, terroristitha mustamaalaa uskontoamme Islamia pahoilla teoillaan.
Aikaisemmin meitä musliminaisia jotka vastustimme salafismin ideologiaa, eräät tahot kutsyúi meitä islamofobisiksi :) vaikka siis olemme muslimeja. Meidät haluttiin jo vuosia sitten hiljentää vetoamalla että olemme islamofobisia kun vastustamme salafismia.
Valitettavasti joillakin on mielipide että juuri salafismi olisi se ainoa aito Islam, ennen vanhaan jopa Ruotsin hallitus kävi kokouksissa salafietien kanssa.
Nykyään alakavat jo tajuta hieman enemmän, että esim. kaikki jotka huutaa Allahia eivät esusta Islamia ja sen takia esim. salafisti-jihadi imaameja otettiin kiinni heidän tekojensa ja puheittensa takia.

Miten ajattelet että ne niqab naiset pärjää Suomessa sitten? Eihän he edes mistään saisi töitä niitten vaatteitensa takia, pienet lapsetkin pelästyy noista pukineista :) sosiaalilla eläjiksi jäävät ikuisiksi ajoiksi. Esim. se 13 tyttö sanoi että ei luovi niqabistaa jos Suomeen pääsee.
No jaahas, se on Suomen asia miten toimitte, toivottavasti mewnee hyvin.

"Tehokkain saarnaaja ihmiselle on hän itse. Ihminen ei koskaan luovu himoistaan, ennen kuin nuhteet tulevat hänelle hänen omalta itseltään."

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1506

ekavekara kirjoitti:

Toinen ongelma tulee siitä, miten määritellään johonkin järjestöön kuuluvuus. Pitääkö olla jäsenkirja vai riittääkö, että elää ko. järjestön vaikutuspiirissä? Ovatko kaikki Gazan palestiinalaiset terroristeja, kun Hamas on määritelty terroristiorganisaatioksi? Jos USA mmärittelee PVL:n terroristijärjestöksi, niin pitääkö jäsenet automaattisesti laittaa vankilaan? Kuinka pitkäksi aikaa?

Jos taas jokin ideologia/aate on ratkaiseva, niin miksi ääri-islamista tehdään terrorismia, mutta täysin vastaavaan yhteiskuntajärjestykseen pyrkivä ääri-oikeisto (natsismi) ei ole terrorismia? Varsin radikaaleja ääri-ajatuksia esittävä Pentti Linkolakin on yhä vapaana, vaikka puheet ovat vakavuudeltaan ihan samaa luokkaa kuin fundamentaaleilla imaameilla, perusteet vain eri.

Tähän vastaan erikseen.

Gazalaiset on aina asuneet gazassa, he ei ole menneet sinne hamasin takia.
Sen sijaan voii sanoa ettö gazalaiset Gazassa on tavallaan hamasin armoilla. Hamas pitää aluetta omanaan jua hallitsee aluetta. Gazalaiset ei ole sitä oṕäättäneet. Hamas päätti aseittensa avulla, joten ei palestiinalaiset/gazalaiset ole hamasiin kuuluvia. He jotka työskentelee hamsin jäörjestössä, he kuuluu hamasiin. Asukkaat jota aina on alueella asuneet on syyttömiä hamasin touhuihin.

Ääri-islamista ei tehdä terroristeja. On paljon ääri-islamisteja jotka ei ole terroristeja, he ei ole järjestäytyneitä eivätkä joukkotapa toisin uskovia. Ovat vaan äärilaitamilla uskonsa kanssa jollakin tavalla.

Isis esim. ei edes ole ääri-islamia, isishän sai alkunsa siitä kun sunnit ja shiat taisteli keskenään Saddan Huseinin aikoina ja shiat voitti ja ne jäljelle jääneet pieni joukko sunnisotilaita oli niin harmmissaan että päättivät jatkaa taistelua alueella ja siitä se alkoi, isis sai alkunsa. Tästä syytetetään myös USAta joka oli mukana.
Nuo sunnitaistelijat keksi keinon millä saada porukkaa mukaansa, vetoamalla Islamin eräisii jakeisiin Koraanista ja tulkitsemalla ne omalla tavallaan ja monet jotka voi huonosti yhteiskunnassa, otti vastaan heidän sanoman kun heille luvattiin ihanaa elämäöä kalifaatissa.
Mutta todellisuudessa se on valtion johtaka kutsuu aseelliseen jihadiin ja isishän ei ollut mikään valtio, jotta heidän kutsu aseelliseen jihadiin oli Islamin oppien vastaista, ei sallittua.

Niin, nazismi olisi jo heti siihen aikaan kun Hitler joukkomurhasi juutalaisia, pitänyt laittaa laittomaksi ja terrorismiksi. Mutta ei niin ei ja nyt nazismi elää edelleenkin ja kohottaa päätään jatkuvasti.

Se miten terrorismista tuomitaan, on jokaisen valtion oma asia.
Meillä Ruotsissa esim. yksi kotiinpalaavista isis-terroristeista oli mukana videossa tappamassa kahta vankia. Hän sai elinkautisen vankilatuomion. Mutta hän ei viihdy vankilassa, hän käyttäytyy siellä esittäin väkivaltaisesti on vaarana muille vangeille ja hän on vaatinut saada itselleen muutaman kirjan jotka perustuu salagfismin väkivaltaiseen opeyuksiin. Häne ei saanut kirjoja sen takia kun katsottiin että hän niitten avulla yrittäisi radikalisoida joitakin muita vankeja.

En tiedä kuka Linkola on, joten en voi sanoa siitä mitään.

Se on kai niin että yhteiskunnassa usein siedetään puheita niin kauan kun ne puheet ei ole saaneey muita mukaan ja tekemään pahoka tekoja yhteiskunnassa, esim. tappamaan ihmisiä ideologian avulla.
Sitten kun asia on niin pitkällä että on tappajia ja tappoja takahtuu sen ideologian nimissä, silloin yleensä sellainen järjestö katsotaan terrorijärjestöksi, ovat siis järjestäytyneitä ja tappavat muita idealogionsa nimissä.

Imaamitkin voi sanoa mitä tahansa, mutta heitä ei pidetä terroristeina, jollei he tue järjestöjä jotka tappaa muita. Järjestöt joilla on tavoitteena tuhota valtioita ja ottaa ne omikseen ja tappaa niitä toisin ajattelevia.

Puheet ei ole samaa kuin teot. Vaikka puheistaan ihmiset tunnistetaan, ei aina pelkistä puheista voi tuomita terroristiksi, täytyy siis olla todisteita että he on mukana terrorijätjestössä jonka tavoitteena on tuhota ja hajoittaa yhteiskuntaa.

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1506

ekavekara kirjoitti:

Tuossa on olemassa se riski, että jos lapset otetaan pakkohuostaan, niin katkeroituvat valtiota kohtaan ja ajautuvat itse juurukin siihen ääri-ideologiaan, mistä heidät yritetään pelastaa. Tämä etenkin, jos äiti ollut hyvä lapsilleen, eikä ole suoraan syyllistynyt mihinkään hirmutekoihin. Siitä vinkkelistä Saksan päätös on varsin ymmärrettävä.

Isis-äiti hoitaa lastaan ja rakastaa lastaan, mutta samalla isis-äiti opettaa lapselleen isisin ideologiaa, aivan samalla tavalla kuin esim. sinä opettat tai opettaisit ideologiaasi lapsellesi, se on normaalia että vanhemmat opettaa lapsilleen omaa kulttuuriaan ja ideologiaansa.
Miksi isis-äiti yhtäkkiä alkaisi opettaaa lapselleen länsimaista ideologiaa, sillä hänhän vastustaa länsimaista ideologiaa kaikella mahdollisella tavalla.
Miksi ajatellaan usein vain äidin oikeutta lapseensa?
Miksi ei ajatella lapsen oikeutta normaaliin elämään, pois isisn ideologiasta?
Miksi lapsen annettaisiin olla isisin ideologian vaikutuksen alla vai sen takia että ajatellaan äitiä?
Myös lapsesta isisn ideologisessa kasvatuksessa tulee saman ideologian kannattajia enemmän tai vähemmän.
Olisi aina ajateltava lapsen parasta eikä ainoastaan vain äitin parasta.

seija.hl
Seuraa 
Viestejä1506

John Carter kirjoitti:

Ruotsalainen terroristi iloitsee jo Haaviston "poliittisen päätöksen" puolesta.

Ruotsissa uutisoidaan Suomen tuovan kotiin kansalaisensa Al-Holin leiriltä, missä pidetään Isisiin kytköksissä olevia naisia sekä lapsia. ”Fantastinen uutinen”, kommentoi ruotsalaismies, jonka tytär ja lapsenlapset ovat yhä leirillä.

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/al-hol-operaatio-huomioitiin-ruotsissan...

Ruotsalainen terroristi? Valehtelet taas jälleen kerran.
Kysymyksessä on isisin mennen lähiomainen Ruotsissa, eikä mikään terroristi.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11193

Muistaakseni EU poisti Hamasin terrorismi statuksen. Koska olen valvonut koko yön en vastaa sanoistani. Gazasta monikaan täällä ei tiedä paskaakaan tai Palestiinasta. Minulla on pari tuttua Gazassa, joten luulen tietäväni asiat paremmin kuin muutamat mutuilijat täällä. Sain edellisen Israelin pommituksen alkamisen saman tien tietooni koska ystäväni Gazassa ilmoitti sen minulle. Miltei kaikki Gazalaiset elävät täydellisessä ahdingossa. Vailla työtä ja rahaa. Vailla toivoa tulevaisuudesta. Vailla mahdollisuutta kouluttautua. Gaza on sotatoimialue. Ulospääsyä ei ole. Ei voi esim. noin vain lähteä Tel Aviviin tai Ramallahiin. Jos vain arvailette pitäkää turpanne kiinni. Jopa suuri Palestiinan ystävä Erkki Tuomioja jätti minut yksin, kun pyysin häneltä apua. Auliisti vastasi ensimmäiseen emailiin, mutta tyyppilliseen polittikon tapaan antaa  tikkarin ja ottaa  sen pois kun valokeila kääntyy fokuksesta pois.

Minulla on paljon keskeneräisiä asioita Gazalaisten kanssa. Ja vien ne loppuun hinnalla millä hyvänsä. Lupaukseni pidän aina vaikka oma henki menisi (Varallisuudesta puhumattakaan).

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Deimos
Seuraa 
Viestejä11193

Sanottakoon vielä että olen ollut tiivissä yhteydessä Ulkoministeriöön ja Ramallahin edustustoon. Ramallahin edustustolle kaikki propsit. Ovat asiantuntevaa ja avuliasta porukkaa.

BW kirjoitti: "The mad man from Tikkurila, who eats (drinks) more than he earns!
Einstein:Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Einstein:The most beautiful experience we can have is the mysterious.It is the fundamental emotion that stands at the cradle of true art and true science.
Reifengas: Saattaa säilyäkin pimeä markkina jonkin aikaa, mutta ...tuoni vie.Valtion on otettava omansa, huolehdittava omistaan, ja valtio olemme me.

Shockrates
Seuraa 
Viestejä1778

SamBody kirjoitti:

Kiitos tästä infosta ihmettelinkin mihin aktiivenen ja suosituin ketju katosi?

-Shock-

ID10T
Seuraa 
Viestejä7640

ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:

Jos Belgiakin on ottanut isis-palaajilta kansalaisuuksia pois, niin sellainen päätös pitäisi saada Suomessakin läpi pikaisesti. Asiasta on ollut lakialoitekin, mutta mikä lie hidastanut sen käsittelyä.

Minulle on melko suuri myyteeri se, että miten nämä muutama ISIS-alueella asuva nainen, joilla ei ole edes halua palata Suomeen voivat olla niin vaarallisia? Onko Suomi jo niin heikko valtio, että pari radikaalia toisinajattelijaa laittaa koko valtion polvilleen?

Yhtä suuri mysteeri on se, miksi palaamaan haluttomien tänne tuomista pitää edes harkita?

Joka tapuksessa tämä on inhimillisesti erittäin vaikea kysymys, minkä PS on varsin varhvasti politisoinut uhkaamalla Suomea islamisaatiolla, jos pari Suomen kansalaista tuodaan valtion kyydillä Suomeen. Kysehän ei ole mistään pakolaisista.

Ei, vaan tämä on inhimillisesti äärimmäisen helppo kysymys. Lapset Suomeen, äitejä ei. Kyse on nimenomaan pakolaisista, jotka ovat paenneet suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ja hylänneet suomalaisuutensa.

ID10T
Seuraa 
Viestejä7640

MooM kirjoitti:

Jos naisia ei epäillä rikoksista, he voivat palata vapaasti.

Minä epäilen, ja kaikkien tervejärkisten pitäisi epäillä. Ei kukaan lähde sotatoimialueelle lomailemaan! Ja jo pelkkä läsnäolo on tulkittavissa osallisuudeksi tässä kohtaa. Eivätpähän ole ainakaan pyrkineet estämään terroritoimintaa.

Eusa
Seuraa 
Viestejä18178

Jos henkiin jääneitä taisteluun lähteneitä avustetaan rahallisesti suomalaisuuden piiriin, eikö se jatkossa rohkaise seikkailijoita yhä useammin lähtemään selkkauksiin?

Kai se linja on perusteltu, että jos onnistuu raahautumaan itse takaisin, voi koittaa motivaatiollaan etabloitua takaisin yhteiskuntaan. Joka tapauksessa meille syntyy kustannuksia turvallisuusseurannasta.

EU voisi kai voimallaan perustaa pakottavan tuomioistuimen ja tuomita kansalaisensa sekä ottaa huostaan ensi vaiheessa kaikki alle 6-vuotiaat sijoittaen kotimaihinsa. Äkkiä voimaan se laki, jolla sotarikollisilta evätään kansalaisuus...

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13256

seija.hl kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:

Tuossa on olemassa se riski, että jos lapset otetaan pakkohuostaan, niin katkeroituvat valtiota kohtaan ja ajautuvat itse juurukin siihen ääri-ideologiaan, mistä heidät yritetään pelastaa. Tämä etenkin, jos äiti ollut hyvä lapsilleen, eikä ole suoraan syyllistynyt mihinkään hirmutekoihin. Siitä vinkkelistä Saksan päätös on varsin ymmärrettävä.

Isis-äiti hoitaa lastaan ja rakastaa lastaan, mutta samalla isis-äiti opettaa lapselleen isisin ideologiaa, aivan samalla tavalla kuin esim. sinä opettat tai opettaisit ideologiaasi lapsellesi, se on normaalia että vanhemmat opettaa lapsilleen omaa kulttuuriaan ja ideologiaansa.
Miksi isis-äiti yhtäkkiä alkaisi opettaaa lapselleen länsimaista ideologiaa, sillä hänhän vastustaa länsimaista ideologiaa kaikella mahdollisella tavalla.
Miksi ajatellaan usein vain äidin oikeutta lapseensa?
Miksi ei ajatella lapsen oikeutta normaaliin elämään, pois isisn ideologiasta?
Miksi lapsen annettaisiin olla isisin ideologian vaikutuksen alla vai sen takia että ajatellaan äitiä?
Myös lapsesta isisn ideologisessa kasvatuksessa tulee saman ideologian kannattajia enemmän tai vähemmän.
Olisi aina ajateltava lapsen parasta eikä ainoastaan vain äitin parasta.

Isis äidit ovat Suomen ja yhteiskuntaamme integroitumisen kannalta ajatellen jo maahan kaatunutta maitoa, ja niin ovat ehkä lapsensakin jotka syntyneet siellä ulkomailla, eikä taaperoiässä täältä lähteneillä taida olla yhtään sen kummoisemmat lähtökohdat, eli mitään muita kuin mahdollisesti juridisia syitä heidän tänne takaisin hakemiselleen ei nähdäkseni ole, joten jos sellaisia on, niin silloin heidät haetaan, muutoin ei, paitsi siinä tapauksessa että hallituksemme pääsee yhteisymmärrykseen sellaisesta että heidät haetutetaan sieltä, mikä jää vielä nähtäväksi.

Tuota kun paukutetaan lakkaamatta ”äitejä ja lapsia ei voida erottaa” on ymmärtääkseni tässä tapauksessa status quo vain sen takia kun paikalliset kurdihallinon virkamiehet(/naiset, joskin hyvin epätodennäköistä) ovat näin ennalta päättäneet, osin ehkä moraalisiin syihin nojautuen, mutta ehkä osittain myös syystä että sitten äidit jäävät heidän riesakseen ja turvallisuutensa leirissä käytännössä lasten viemisen jälkeen olematon, joten en ymmärrä miksi ei tätä puolta juurikaan tuoda esille, vaan ikäänkuin jeesustellaan että asialla olisi ”meillekin” jollakin tapaa itseisarvoa, mikä on kornia kun tiedossa on miten herkästi lapsia käytännössä huostaanotetaan vanhemmiltaan yhteiskunnassamme, ts. jos ei olisi tuota ehtoa ” ei lapsia ilman äitejä” olisi niin mitään ongelmaa ei välttämättä olisi vaan lapset olisivat jo täällä ja äitinsä ”jihadistitaivaassa”.
Itse veikkaisin että hallitus päättää lopulta haetuttaa koko lössin sieltä, kun on tiedossa miten Suomi haluaa selvästikin profiloitua eräänlaisena ”kunnon ihmisten maana” kansainvälisellä areenalla, kuten on käynyt ilmastoasioissakin.
Kun Suomi on menettänyt melkein kaiken muun millä teki itsensä tunnetuksi maailmankartalla, niin jäljelle on päällimmäiseksi näköjään jäänyt pelkkä jeesustelulla elvistely.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä11526

ID10T kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:

Jos Belgiakin on ottanut isis-palaajilta kansalaisuuksia pois, niin sellainen päätös pitäisi saada Suomessakin läpi pikaisesti. Asiasta on ollut lakialoitekin, mutta mikä lie hidastanut sen käsittelyä.

Minulle on melko suuri myyteeri se, että miten nämä muutama ISIS-alueella asuva nainen, joilla ei ole edes halua palata Suomeen voivat olla niin vaarallisia? Onko Suomi jo niin heikko valtio, että pari radikaalia toisinajattelijaa laittaa koko valtion polvilleen?

Yhtä suuri mysteeri on se, miksi palaamaan haluttomien tänne tuomista pitää edes harkita?

Joka tapuksessa tämä on inhimillisesti erittäin vaikea kysymys, minkä PS on varsin varhvasti politisoinut uhkaamalla Suomea islamisaatiolla, jos pari Suomen kansalaista tuodaan valtion kyydillä Suomeen. Kysehän ei ole mistään pakolaisista.

Ei, vaan tämä on inhimillisesti äärimmäisen helppo kysymys. Lapset Suomeen, äitejä ei. Kyse on nimenomaan pakolaisista, jotka ovat paenneet suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa ja hylänneet suomalaisuutensa.

Olet ihan nimerkkisi veroinen, kun et ymmärrä, mitä lapselle merkitsee tämän erottaminen äidistään.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13256

Olisin jotakin kommentoinut mutta IS oli jo poistanut kommentointimahdollisuuden, ja sen ehkä jotenkin ymmärtää kun lukee sinne ehtineitä kommentteja, eivät tarpeeksi suvaitsevaisia?
Ehkä olisi paras poistaa kaikki kommentit, kun eivät mahdu muottiin?

😎

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13256

ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
ID10T kirjoitti:

Olet ihan nimerkkisi veroinen, kun et ymmärrä, mitä lapselle merkitsee tämän erottaminen äidistään.

Suomen nk. sosiaalitantoille ja sedille (tasa-arvoa) sellainen toimenpide ei tuota mitään vaikeuksia ta tunnontuskia.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat