Epämiellyttävä totuus skientologiasta

Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

The Un-Funny Truth about Scientology.

http://theunfunnytruth.ytmnd.com/

The Un-Funny Sequel.

http://theunfunnysequel.ytmnd.com/

Operation Clambake.

http://www.xenu.net/

Skientologian pilkkaaminen on osoitus siitä, että ihmiset eivät vieläkään ota sitä tosissaan. Silti - edellä mainitsemistani linkeistä löytyy hyvin tietoa skientologiasta, varsinkin viimeinen on hyvinkin kiehtova paikka. Ihmiset naureskelevat naurettavan tuntuisille asioille skientologien kultissa, mutta pääasia jää huomaamatta: Kultti onnistuu huijaamaan miljoonia vuosittain uusilta ja vanhoilta jäseniltä, eikä se ole edes pahimpia tämän kultin saavutuksista.

En tiedä mitenkä suurta jalansijaa ovat Suomessa onnistuneet saamaan; onneksi skientologialla ei ole Suomessa toistaiseksi lainsäädännön silmissä uskonnon asemaa vaikka kovasti ovat sitä yrittäneet hankkiakin. Yhtä kaikki, todellisen tiedon levittämisen tästä kultista näkisin aika tärkeäksi asiaksi. South Parkin jaksossa esitettiin melko lailla tarkkaan mihin skientologit todella uskovat, tai tarkemmin - mitä skientologian uhreille syötetään kun he saavuttavat tietyn tason, eli kun he ovat maksaneet tarpeeksi.

Skientologia kuulostaa todellakin hullulta, mutta eipä se ole sen kummallisempi kuin mikään muukaan sekopäinen kultti, ja siksipä se tulee sellaisena nähdäkin.

Joka tapauksessa, en tiedä miten paljon suomalaisia ovat huijaukseensa vetäneet, mutta kaikkia jotka lukevat tämän, kehotan tutkimaan asiaa omatoimisesti ja kriittisesti. Tutustukaa asiaan molemmin puolin jos haluatte, mutta älkää menkö mukaan tähän rahastukseen ja petokseen.

Onko joillakin palstalaisilla muuten omakohtaisia kokemuksia skientologiasta? Onko palstan kävijöiden joukossa kultin jäseniä tai entisiä jäseniä? Kysyn, koska en tarkalleen tosiaan tiedä mikä tämän kultin asema Suomessa tällä hetkellä on.

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Sivut

Kommentit (41)

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005

Skientologiasta löytyy useitakin keskustelunpätkiä juuri nyt Diggissä:
Search for "scientology" in Digg, myös linkkejä hupaisiin filminpätkiin.

Itse osallistuin 1986 Oslon reissulla skientologien henkilökohtaiseen puolitoista tuntia kestäneeseen persoonallisuustestiin. Sitten olisin päässyt maksamaan noustakseni korkeammalle kehityksen asteelle. Toivottavasti onnistuin loukkaamaan tunteitaan syvästi, kun aloin vittuilemaan urakalla testiä arvioimaan tulleelle tyypille. Satuin latamaan joltain norjalaiselta sivulta tuon South Parkin skientologijakson vime talvena.

PS. Oli ne muuten aika psykologeja, näkivät varmaan kävelytyylistäni (kauhea krapula), että olin voittanut raveissa pari viikkoa aikaisemmin 250.000 mk ja juuri tullut Osloon. Niillä oli suomalainen tyttö houkutuslintuna, joka sai minut mukaansa kadulta.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija

Hampurissa jonkin Skientologi-puljun edessä äijä yritti kovasti houkutella sisään, olisi kuulemma halunnut näyttää jotain. Sanoin että toivottavasti se jokin ei ole Battlefield Earth ja jatkoin kävelemistä.

Vierailija

On muuten mielenkiintoista miksi kaikki nämä humppaveikot haluavat juuri uskonnon statuksen, eikö olisi katu-uskottavampaa omata juuri "tieteellinen" status ja koettaa välttää uskonnollista statusta. Olisiko juuri niin, että kun asiasta ei todistepohtaa löydy, niin asia on verhottava uskomukseen. Uskonnoillahan voidaan huijata ja tehdä mitä halutaan. Tämähän on jo Suomen laissa. Tätä geenivirhettä hyödyntämällä on varmaan helppo tehdä businesta.

Vierailija
salai

Itse osallistuin 1986 Oslon reissulla skientologien henkilökohtaiseen puolitoista tuntia kestäneeseen persoonallisuustestiin. Sitten olisin päässyt maksamaan noustakseni korkeammalle kehityksen asteelle. Toivottavasti onnistuin loukkaamaan tunteitaan syvästi, kun aloin vittuilemaan urakalla testiä arvioimaan tulleelle tyypille. Satuin latamaan joltain norjalaiselta sivulta tuon South Parkin skientologijakson vime talvena.

PS. Oli ne muuten aika psykologeja, näkivät varmaan kävelytyylistäni (kauhea krapula), että olin voittanut raveissa pari viikkoa aikaisemmin 250.000 mk ja juuri tullut Osloon. Niillä oli suomalainen tyttö houkutuslintuna, joka sai minut mukaansa kadulta. :?

Jep.. huomasivat korkean henkisen kehitystasosi ja älykkyytesi. Mitäpä muuta 250 tuhannella mummonmarkalla voisi tehdä, kuin lähteä Osloon ryyppäämään ja huoraamaan.

Mutta Cruisen Tomppa osaa parantaa narkkarit ja alkkarit, joten sinne vain, seuraavat totovoitot..

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
-GZ-
Jep.. huomasivat korkean henkisen kehitystasosi ja älykkyytesi. Mitäpä muuta 250 tuhannella mummonmarkalla voisi tehdä, kuin lähteä Osloon ryyppäämään ja huoraamaan.

Tuota . . . Käyt ilmeisesti itse useinkin Oslossa huoraamassa, kun tuli tuollaista mieleen?

Siellä oli muuten hyvä kirjakauppa, ostin englanninkieliset Raymond Chandlerin "Big Sleep", jonka luin sunnuntaina hotellihuoneessa ja Jack Kerouacin "On the Road" jonka lukemista jatkoin maanantai-iltana Pohjois-Karjalassa metsämökissä.

Mitä tahansa edellä esitetyistä väitteistä saa epäillä ja ne voidaan muuttaa toisiksi ilman erillistä ilmoitusta. Kirjoittaja pyrkii kuitenkin toimimaan rehellisesti ja noudattamaan voimassa olevia lakeja.

Vierailija
salai
-GZ-

Tuota . . . Käyt ilmeisesti itse useinkin Oslossa huoraamassa, kun tuli tuollaista mieleen?

Siellä oli muuten hyvä kirjakauppa, ostin englanninkieliset Raymond Chandlerin "Big Sleep", jonka luin sunnuntaina hotellihuoneessa ja Jack Kerouacin "On the Road" jonka lukemista jatkoin maanantai-iltana Pohjois-Karjalassa metsämökissä.

Helpohkosti tuosta saa kuvan, että päissäsi/krapulassa ja raviveikkauksen siivittämänä jonkun ilolinnun mukana ajauduit scientologien pakeille - oli itse huorannut Oslossa tai ei. Pahoitteluni..

Vierailija
-GZ-

Mutta Cruisen Tomppa osaa parantaa narkkarit ja alkkarit, joten sinne vain, seuraavat totovoitot..

Paljonpa on Tompalle iloa moisesta kyvystä...

Vierailija
-GZ-
salai

PS. Oli ne muuten aika psykologeja, näkivät varmaan kävelytyylistäni (kauhea krapula), että olin voittanut raveissa pari viikkoa aikaisemmin 250.000 mk ja juuri tullut Osloon. Niillä oli suomalainen tyttö houkutuslintuna, joka sai minut mukaansa kadulta.

-GZ- jatkaa tunnetusti aina kohteliaalla ja provosoimattomalla asia linjallaan.

Miten minulle tuli tästä tunne, että sinulla saattaisi olla sympatioita skientologiaakin kohtaan?

Vierailija
ChG
-GZ-
salai

PS. Oli ne muuten aika psykologeja, näkivät varmaan kävelytyylistäni (kauhea krapula), että olin voittanut raveissa pari viikkoa aikaisemmin 250.000 mk ja juuri tullut Osloon. Niillä oli suomalainen tyttö houkutuslintuna, joka sai minut mukaansa kadulta. :?

-GZ- jatkaa tunnetusti aina kohteliaalla ja provosoimattomalla asia linjallaan.

Miten minulle tuli tästä tunne, että sinulla saattaisi olla sympatioita skientologiaakin kohtaan?

Siinä mielessä kyllä, että ovat varsin sympaattisia vekkuleita, Cruisen Tomppa nyt varsinkin.. ja onhan se aika hellyttävä lahko muutenkin, jollain tapaa. Mutta en kyllä ole ajatellut itse osallistua auditointeihin tai muuhunkaan epämääräiseen, enkä kyllä suosittele muillekaan - jos sitä epäilet.

[size=75:2hhky7zh]Ja mitä kohteliaisuuteen ja provokatiivisuuteen tulee, niin kyllä Salai ja muutkin homman osaavat.[/size:2hhky7zh]

Herra Tohtori
Seuraa 
Viestejä2613
Liittynyt18.3.2005

Hellyttävä lahko?!

Capito tutto, perchè sono uno
Persona molto, molto intelligente...

-Quidquid latine dictum sit, altum viditur.

If you stare too long into the Screen, the Screen looks back at you.

Vierailija

Skientologian saisi kriminalisoida. Kai jokin mainostamiseen ja kaupalliseen toimintaan ynnä petokseen liittyvä laki voisi estää toiminnan. Eihän mainostajakaan saa mainostaa tuotettaan "valkaisuaineeksi" jos se ei sitä tee, saati vielä parhaaksi valkaisuaineeksi ikinä.

Rauha teille.

Vierailija
vapaa foorumi
Voisinpa tehdä oman lahkoni missä vaadin ruuan kustantamista jääkaappiini jokaiselta jäseneltä.

Aluks kerrot tode tuntusia valheita ja vähä totuutta. Sitte ku ne muuttuu uskovaisiks kerrot niille kokoaja järjettömämpiä juttuja ja laitat ne tekee kaikkee hassuu. Vaikka tappelemaa.

salai
Seuraa 
Viestejä7264
Liittynyt17.3.2005
-GZ-
Siinä mielessä kyllä, että ovat varsin sympaattisia vekkuleita, Cruisen Tomppa nyt varsinkin.. ja onhan se aika hellyttävä lahko muutenkin, jollain tapaa. Mutta en kyllä ole ajatellut itse osallistua auditointeihin tai muuhunkaan epämääräiseen, enkä kyllä suosittele muillekaan - jos sitä epäilet.

[size=75:3lmzxuet]Ja mitä kohteliaisuuteen ja provokatiivisuuteen tulee, niin kyllä Salai ja muutkin homman osaavat.[/size:3lmzxuet]

Olen aina ajatellut sinun olevan jonninjoutava hörhelö, johon ei kannata kiinnittää huomiota.
Tutustuttuani nyt juttuihisi tarkemmin, huomaankin sinun olevan täydellinen ass hole.

Jos minun lähtemiseni mielenkiinnosta nuoren naisen mukaan skientologien auditointiin antaa sinulle oikeuden käyttää sanaa huorata, herää väistämättä kysymys:

Onko sinulla yleisemminkin tapana huoritella suomalaisia Norjassa työskenteleviä naisia, joita on varmasti tuhansia esim. sairaanhoitajina? Vai onko minun reissuni automaattisesti huoraamisreissuja riippumatta siitä mitä teen tai miten paljon rahaa sattuu olemaan mukana? En kyllä muista tuolla matkalla tarjonneeni kenellekään rahaa tai muuten etsineeni minkäänlaisia palveluja.

Vai mistä helvetistä sait oikeuden käyttää tuollaista halventavaa ilmaisua sinulle (luullakseni) tuntemattomasta ihmisestä.

Vierailija
salai
-GZ-

[size=75:mcczkcpi]Ja mitä kohteliaisuuteen ja provokatiivisuuteen tulee, niin kyllä Salai ja muutkin homman osaavat.[/size:mcczkcpi]

Olen aina ajatellut sinun olevan jonninjoutava hörhelö, johon ei kannata kiinnittää huomiota.
Tutustuttuani nyt juttuihisi tarkemmin, huomaankin sinun olevan täydellinen ass hole.

Jos minun lähtemiseni mielenkiinnosta nuoren naisen mukaan skientologien auditointiin antaa sinulle oikeuden käyttää sanaa huorata, herää väistämättä kysymys:

Onko sinulla yleisemminkin tapana huoritella suomalaisia Norjassa työskenteleviä naisia, joita on varmasti tuhansia esim. sairaanhoitajina? Vai onko minun reissuni automaattisesti huoraamisreissuja riippumatta siitä mitä teen tai miten paljon rahaa sattuu olemaan mukana? En kyllä muista tuolla matkalla tarjonneeni kenellekään rahaa tai muuten etsineeni minkäänlaisia palveluja.

Vai mistä helvetistä sait oikeuden käyttää tuollaista halventavaa ilmaisua sinulle (luullakseni) tuntemattomasta ihmisestä.

Kuten tuossa jo totesin, sain sellaisen vaikutelman, että olit (ollut) päissäsi, totorahat taskussa ja 'houkutuslintu' sana usein täällä ymmärretään katutytöksi, elikkäs huoraksi. Pahoittelin jo väärinymmärrystäni kertaalleen..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat