Seuraa 
Viestejä476

Mistä ihmeestä nämä kaikki mieleen tulvahtavat asiat kumpuaa?

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Sivut

Kommentit (150)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Kissatäti
Seuraa 
Viestejä476

Reifengas kirjoitti:
Jos unestaan herää,

niin siinä se tietoisuus on.

No miten unia sitten voi nähdä, jonkilainen tietoisuus siinäkin täytyy olla :) Mietin vain että olen nähnyt unta jossa olin susi, näin oman hieman harmautuneen kuononi ja olin joutunut taisteluun laumani jäsenen kanssa näin kun nuolin haavojani. En ole käyttänyt koskaan LSD:tä tai muutakaan sellaista juttua. Ainut jota olen joskus nuorena muutaman kerran kokeillut on kannabis eikä sitäkään vuosiin uneni ajankohdasta. 12 vuotiaana näin myös unta jossa olin äitiapina. 

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Keijona
Seuraa 
Viestejä17618

Tietoisuus on se mikä on totta, ihmisellä se tarkoittaa havaintojen  ja ymmärryksen kombinaatiota. Tietoisuuksia on erilaisia, mutta  ääripäät on ego, minäkeskeinen  yksilöllinen tietoisuus  itsestä , ja  kollektiivinen yhteinen tietoisuus.  ns. "mailmansielu" joita kuvaa  eri kulttuureissa mm.  Manitou, Atman, Brahman, Qi ja Jum.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Tauko
Seuraa 
Viestejä1378

Ehkä sitä, että pystyy erottamaan unen ja valveen. Erottaa itsensä ympäristöstä eli tunnistaa itsensä omaksi yksilöksi.
Tiedostaa itse omat tarpeensa ja halunsa.
Pystyy havainnoimaan ja aistimaan muuta ympäristöä.....

Eusa
Seuraa 
Viestejä18385

Tietoisuus on vin lähellä teoretisointia eli muistin käyttöä ennusteisiin. Tietoisuuteen kuuluu valinta, vähintäänkin illuusiona.

Hienorakennevakio vapausasteista: (1+2¹+3²+5³+1/2¹*3²/5³)⁻¹ = 137,036⁻¹

ID10T
Seuraa 
Viestejä8957

Keijona kirjoitti:
Tietoisuus on se mikä on totta, ihmisellä se tarkoittaa havaintojen  ja ymmärryksen kombinaatiota. Tietoisuuksia on erilaisia, mutta  ääripäät on ego, minäkeskeinen  yksilöllinen tietoisuus  itsestä , ja  kollektiivinen yhteinen tietoisuus.  ns. "mailmansielu" joita kuvaa  eri kulttuureissa mm.  Manitou, Atman, Brahman, Qi ja Jum.

Tietoisuus on ego. Ei meillä ole mitään kollektiivista tietoisuutta.

MooM
Seuraa 
Viestejä10738

Tietoisuudesta on väännetty päällä pitkästi niin neurotasolla, käyttäytymispsykologiassa kuin jossain new-age -teoriatasolla. Pragmaatikkona ajattelen tietoisuutta paitsi kykynä havainnoida ja toimia nyt ja tässä, plus käsitystä itsestään erillisenä toimijana, myös jonkinlaisena systemaattisena/järjestäytyneenä/kommunikoitavissa olevana käsityksenä menneestä ja tulevasta. Tuo siis erona vaistonvaraiseen menneisyys/tulevaisuustoimintaan. Jotain tuon suuntaista. 

Mulla siis ajatus tästä on aika puhtaasti kognition ja käyttäytymisen tasolla. Neurohommat, jostain kvanttitiloista puhumattakaan ovat sen mahdollistajia, ei syy. Emergenssiksikin voinee sitä kutsua.

Kiva, kun Kissatäti on tullut takaisin!

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

älyvapaaäly
Seuraa 
Viestejä79

Mieli toistaa muistijäljistä erilaisia eri tavalla prosessoituja versioita, joista seuraa näytelmiä joita kutsutaan ajatuksiksi.

Prosessointi algoritmit rippuu niistä muistijäljistä ja geeneistä. Tai ne ovat niitä muistijälkiä ja geenejä. Näytelmät käynnistyy aistihavaintojen triggaamana, tai edellisien näytelmien jälkiprosessoinnin tuloksena, tietoisesti tai tiedostamatta.

Tiede tuo merkityksiä. Tiede luo merkityksiä. Tiede on merkityksiä. Tiede tutkii merkityksiä. Merkityksiä.

älyvapaaäly
Seuraa 
Viestejä79

Kollektiivinen tietoisuus: Kun useammat aivot tanssii samassa rytmissä. Resonanssi, aallonpituus, synkronisaatio, jne.

Tiede tuo merkityksiä. Tiede luo merkityksiä. Tiede on merkityksiä. Tiede tutkii merkityksiä. Merkityksiä.

MooM
Seuraa 
Viestejä10738

älyvapaaäly kirjoitti:
Kollektiivinen tietoisuus: Kun useammat aivot tanssii samassa rytmissä. Resonanssi, aallonpituus, synkronisaatio, jne.

Ei ole tietoisuutta, vaan laumaeläimelle kehittyneen empatian neuroperusteita. Mittauksillakin havaittavissa oleva asia.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat