Uskotko Jumalan olemassaoloon?

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

kysyn tämän ihan suoraan. onko mielestänne Jumala olemassa?
Ja koska itse vastaan ei, haluaisin mielipiteitä ja todisteita, että Jumala on olemassa. minusta on jopa sangen erikoista, että Länsimaissa ylipäätänsä on uskontoja. en usko että uskonnolla on jalansijaa välttämättä tulevaisuudessa.

Mielipiteitä?

Sivut

Kommentit (179)

Vierailija

Näin luonnontieteilijänä minun ei pitäisi uskoa mihinkään yliluonnollisiin olioihin. Mutta mielestäni uskon Jumalaan, välillä vähemmän, välillä enemmän. Hieman vaikea sitä on minun näkökulmasta yksinkertaisesti selitää.

Vierailija

En usko jumaliin.
Uskovaiset saa itse yrittää todistaa jumaliensa olemassa olo. Eipä ole todisteita tähän päivään mennessä löytynyt uskovaisilta. Niin hullua kuin se onkin, uskovaiset odottaa innolla että me ateistit todistaisimme ettei heidän jumalaa ole olemassa. En minä ainakaan voi todistaa olemattoman jumalan olemattomuutta. Kun ei ole mitään todistelemista olemattomista.

Vierailija

Minä en ole ainoastaan olemassa - minä olen.

Olemassaolon luoja ei ole olemassaolossa.

Mutta kun minä olen, enkä tarpeettomasti takerru epävarmaan olemassa olemiseeni, voin ilmaista Itseäni pelotta, koska mikään ei silloin estä minua tuntemasta rakkautta, elämää tai Jumalaa omassa tyhjentyneisyydessäni - itsessäni, itsenäni.

That's the idea.

Vierailija
tietäjä
kysyn tämän ihan suoraan. Onko mielestänne Jumala olemassa?
Ja koska itse vastaan ei, haluaisin mielipiteitä ja todisteita, että Jumala on olemassa.

Heitit kyllä pahan kun en itsekään usko mutta yritetään.

Jumala on olemassa koska ateistiset ihmiset ei vaan ymmärrä.

(Tuossa on uskonnollisen todistuksen ydin. Johtolauseesta seuraava täydellinen todistus.)

Jumala on olemassa koska Teijoster on olemassa - lajinsa mukaan - ja koska Teijoster on olemassa, Jumala loi hänet. Teijoster on elävä todiste Jumalan luomisvoimasta. Teijoster on aika yksin mutta siihenkin löytyy apu. Saa nähdä, koska Jumala ottaa häneltä kylkiluun. Hän ei muuten käytä puudutusta.

Oma uskoni on ihan kiikun kaakun ateismin ja uskonnottomuuden välillä. Aamulla kiikun ja illalla kaakun, mutta jonkun verran jälkimmäisestä pistän kyllä päivittäisen kossunkin piikkiin. Kantakapakassa kaikki juomat menee samaan piikkiin.

Vierailija

Usein ateistien suusta kuullun pohdinnan vastaus on, että

Jumala ei tarvitse syytä, koska Hän ei ole materiaa eikä aikaa sidottu.
--------------------------------------------------------------------------------------

Huomio! Seuravaa todistusta ei voi ymmärtää ellei jokaista kohtaa käy tarkkaan läpi.
Se vaatii lukijalta loppuun asti vietyjä johtopäätöksiä ja kyseenalaistamisen kykyä.
Jumala auttakoon lukijaa.

1. Tyhjästä tyhjällä ei synny mitään.
2. Jotain on siis aina ollut.
3. Mikä on aina ollut on Ikuinen.

Tällä voimme todistaa, että Ikuinen on ja nyt tiedämme.

1. Jokin voima ylläpitää luonnon lakeja
2. On olemassa Ylläpitäjä

Tällä voimme todistaa, että maailmankaikkeuden voimilla on Ylläpitäjä.

1. Ilman Ylläpitoa maailmankaikkeus katoaa
2. Ylläpito on siis myös Luomista

Tällä voimme todistaa, että maailmaa luodaan koko ajan.

1. Mikä ei ole Ikuinen ei ole ollut aina
2. Mikä ei ole Ikuinen on tullut tyhjästä
3. Mikä tulee tyhjästä ilman mallia on luotu

Tällä todistamme, että tyhjästä tulevat asiat ovat luotuja.

1. Joskus minä en ollut tietoinen
2. Minä en ole Ikuinen
3. Olen alkanut tiedostamaan eli alkanut olla joskus
4. Sitä ennen en ollut mitään. Minä en ollut.

Tämä todistaa, että olen tullut tyhjästä tietoiseksi ja se todistaa, että minut on Luotu.

Tapoja on useita myös tunnistaa Jumala.

Jumalan voi tunnistaa rakkaudesta.

Tai tarkoituksesta joka kaikella on.

Jumalan voi myös tuntea tunteilla.

Rauha teille.

Vierailija
iamsnail
Jumalan voi myös tuntea tunteilla.
Ym ym ym

Onpahan vahva todiste. Jotkut tuntee myös ulkoavaruuden olioden olemassaolon, eikä siitäkään ole mitään tieteellistä todistetta.

Kysymykseen "Millä todennäköisyydellä Jumala on olemassa?" vastaisit käsittääkseni "100%".

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

iamsnail, kirjoitat siis:

Tällä voimme todistaa, että maailmankaikkeuden voimilla on Ylläpitäjä:
2. On olemassa Ylläpitäjä

Ei tuo ole todiste, vaan sinä vain väität saman asian kahdesti:
"Se, että maailmankaikkeuden voimilla on ylläpitäjä, todistaa että maailmankaikkeuden voimilla on ylläpitäjä."

Voisitko selventää tätäkin:

1. mitkä ovat ne luonnon lait joita ylläpidetään?
2. miksi luonnon lakeja pitäisi ylläpitää? mikseivät luonnon lait pysy voimassa ilman ylläpitoa?
3. miten luonnon lakeja ylläpidetään, millä tavalla?

Vierailija

Voimme kysyä, että "miksi linnut pysyvät ilmassa?"

2. Kutsumme tätä voimaa Ylläpitäjäksi
-----------------------------------------------------------------

1 & 2. mitkä ovat ne luonnon lait joita ylläpidetään? miksi luonnon lakeja pitäisi ylläpitää? mikseivät luonnon lait pysy voimassa ilman ylläpitoa?

-- Kaikki syy seuraukset vaativat Ylläpidon tai seuraukset eivät tule syiden jälkeen. Katso ylempi esimerkki linnuista.

3. miten luonnon lakeja ylläpidetään, millä tavalla?
-- Voitko täsmentää kysymystä?

------------------------------------------------------------------------

Vastaaja_s24fi,

Tiedän, että Jumala on olemassa A, Tiedän, että Jumala ei ole olemassa B.

Näistä et voi laskea todennäköisyyttä, eikä molemmat ole mahdollistettuja olemaan yhtä aikaa olemassa. Ylemmällä todsituskella selvitän, että miten voidaan logiikalla tietää, että Jumala on. Todistus on pää sääntöisesti miehiä varten ja Jumalan rakkaudesta saa lisää tietoa http://www.suomenshiiamuslimit.org foorumilta. Olette kaikki tervetulleita.

Rauha teille.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
iamsnail
Voimme kysyä, että "miksi linnut pysyvät ilmassa?"

-- Kaikki syy seuraukset vaativat Ylläpidon tai seuraukset eivät tule syiden jälkeen. Katso ylempi esimerkki linnuista.

Lintuhan pysyy ilmassa ilmavirtausten vuoksi. Jos jumala pitäisi sitä ilmassa, miksi sillä on siivet? Nehän ovat turhia, jos ilmassa pysymiseen riittää jumalan apu.

Jos jumala pitää ihmisiä pystyssä, miksi meillä on korvassa tasapainoaisti?

Eivätkä linnut aina pysy ilmassa, kuten eivät lentokoneetkaan.

Vierailija
Lintuhan pysyy ilmassa ilmavirtausten vuoksi.

Miksi ilma virtaukset pysyvät olemassa?

os jumala pitäisi sitä ilmassa, miksi sillä on siivet?

Lintujen kuuluu lentää ja tähän tarvitaan siivet.

Rauha teille.

Vierailija
Ding Ding

Jos jumala pitää ihmisiä pystyssä, miksi meillä on korvassa tasapainoaisti?

Ja rollaattorit. Sama homma muuten onnistuis jos meillä ois olkapäitten päällä kaasupussikalvot.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
iamsnail

Ilmavirtausten synty riippuu kai maapallon kierrosta, ja varmaan monista muistakin asioista. Mutta jos ei tuule niin lintuhan luo ne virtaukset räpyttelemällä siipiään, eli se pysyy ilmassa ihan itse samalla tavalla kuin kalakin pysyy vedessä.

Lentokoneen siiven muoto ainakin luo erilaisia ilmavirtauksia siiven ylä- ja alapinnalle, minkä vuoksi lentokone nousee ilmaan ja pysyy siellä. Se tekee sen siis itse, ilman jumalien apuja.

Vierailija
Ding Ding
iamsnail

Ilmavirtausten synty riippuu kai maapallon kierrosta, ja varmaan monista muistakin asioista. Mutta jos ei tuule niin lintuhan luo ne virtaukset räpyttelemällä siipiään, eli se pysyy ilmassa ihan itse samalla tavalla kuin kalakin pysyy vedessä.

Lentokoneen siiven muoto ainakin luo erilaisia ilmavirtauksia siiven ylä- ja alapinnalle, minkä vuoksi lentokone nousee ilmaan ja pysyy siellä. Se tekee sen siis itse, ilman jumalien apuja.

Mikä antaa ilmavirtauksille syyn toimia joka kerta?

Rauha teille.

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005
iamsnail
Mikä antaa ilmavirtauksille syyn toimia joka kerta?

Sitä ei tiedettykään ennen vanhaan. Mutta tieteen kehittymisen myötä tiedämme nyt kaiken tuon, esim. sen minkä vuoksi Aurinko nousee joka aamu. Ennen vanhaan ihmiset uskoivat että Aurinko on jumala joka päättää joka aamu noustako vai ei. Nyt tiedetään että maapallo pyörii akselinsa ympäri, ja siksi Aurinko "nousee" joka aamu luotettavasti.

Voit lukea luonnonlaeista ja ilmastosta esim. Wikipediasta.

Luonnonlakien muuttumattomuus ja säännöllisyys on todiste siitä että jumalat eivät määrää maailman tapahtumista. Jos luonnonlait muuttuisivat arvaamattomasti, olisi se osoitus jumalan olemassaolosta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat