Seuraa 
Viestejä476

Minä en käsitä. Mistä johtuu tämä tuntemattomille rakastajille annetut rahat ja sydän ilmiö. Siis ei olla edes välttämättä nähty livenä ja silti liikutellaan huomattavia summia rahaa.

Asiaan liittyvä Päivi Happosen kirjoitus:
https://yle.fi/uutiset/3-11172609

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Kommentit (17)

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä476

Keijona kirjoitti:
Mitä yksinäisempiä ihmiset ovat, sitä enemmän rakkautta kaipaavat.

Eli rakkauden kaipuu, ei itse rakkaus.

Minusta on silti outoa että ihminen joka ei ole koskaan nähnyt livenä uskoo ja luottaa että tämä heppu oikeasti rakastaa minua. Jos rakkauden kaipuu on suuri, on ollut ilmeisesti ilman rakkautta jonkin aikaa. Mietin että minä olisin ainakin epäluuloinen jo senkin takia että mihin ihmeessä tuo ukkeli minussa rakastui kun nyt on muuttamassa luokseni ja tarvitsee hieman rahaa. Ja että tätä tapahtuu vieläkin vaikka mediassa on ollut esimerkkitapauksia esillä. 

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Keijona
Seuraa 
Viestejä17644

Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Minusta on silti outoa että ihminen joka ei ole koskaan nähnyt livenä uskoo ja luottaa että tämä heppu oikeasti rakastaa minua. Jos rakkauden kaipuu on suuri, on ollut ilmeisesti ilman rakkautta jonkin aikaa. Mietin että minä olisin ainakin epäluuloinen jo senkin takia että mihin ihmeessä tuo ukkeli minussa rakastui kun nyt on muuttamassa luokseni ja tarvitsee hieman rahaa. Ja että tätä tapahtuu vieläkin vaikka mediassa on ollut esimerkkitapauksia esillä. 

Tyhjiö haluaa  täyttyä, kysyntä luo tarjontaa. Yksilökeskeisesä yhteiskunnassa tietenkin kuvitellaan että yksilö olisi jotenkin tärkeä, määrävässä asemassa  tai valitsemassa, mutta perimä ja ympäristö, se yhteinen käytös kuitenkin on  merkitsevämpi ja yksilöiden kaytöstä enemmän ohjaava voima.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

lokki
Seuraa 
Viestejä6088

Kissatäti kirjoitti:
Keijona kirjoitti:

Rakastuminen on psykoosi, johon ihmiset ovat erittäin herkkiä vaipumaan. Tähän perustuu ilmiö, jonka tuloksena ihmisen rakastettavin ominaisuus on (vasta-)rakkaus. Rakkaudenkaipuinen ihminen menee tähän psykoosiin erittäin helposti, vaikka vastapuoli vain näyttelee rakkautta kyseiseen ihmiseen. Tämä ikiaikainen temppu on ollut luihujen miesten käytössä jo tuhansia vuosia ja yhtä kauan ovat rakkaudenkaipuiset naiset siihen sortuneet.

Näissä asioissa ihmiset ovat järkevän käytöksen ulottumattomissa, mikä on saanut aikaan sen, että ihmiskunta on säilynyt ja kasvanut suureksi, mutta myös sen, että taipumus luihuun käytökseen, huijauksiin ja huijattavuuteen on lisääntynyt ihmisen geneettisessä poolissa.

Typerän käytöksen seuraukset ovat siis äärimmäisen pitkävaikutteiset ja koskevat lopulta koko ihmiskuntaa. Tästä syystä vanhoissa kulttuureissa naisten typeryttä näiden huijausten suhteen on pyritty suitsimaan monin naista alistavin keinoin.  -Ehkä burka onkin hyvä idea?

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Rakastunut ihminen menettää aika helposti kyvyn tehdä rationaalisia päätöksiä. Samoin toimii ahneus erilaisissa pyramidihuijauksissa. 
Onhan se toki hauskaa kuulla kaikenlaista höpöhöpö juttua, mutta lompakosta kannattaisi silti pitää huolta. Toisaalta tänä päivä on paljon myös tapauksia, jotka eivät ole huijauksia, ja jos näkee vain ns. onnellisia loppuja, niin on kai aika hankala uskoa, että se onnellinen loppu ei nyt itselle olekaan osumassa. Vähän sama onnettomuuksienkin kanssa, kaikki onnettomuudet tapahtuu muille, ei itselle.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

111
Seuraa 
Viestejä2542

Mitenkähän verottaja suhtautuu näihin lahjoituksiin?

Lahjaveroahan näistä kai pitäisi maksaa?!?

Jos ei, niin onkohan nämä ns. huijatut itse huijareita?

Eli mistäs näitä tietää kenelle ne rahat oikeasti työntyy ja ilmeisesti ilman lahjaveroa?

🤔

Ikuista työntävän voiman kierrätystä äärettömässä 3 D avaruudessa joka ei todellakaan laajene tai kaareudu. Laajeneva avaruus on keisari alasti!!!

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1172

Sama mekanismi siinä pohjimmiltaan vaikuttaa kuin monissa muissakin nigerialais tyyppisissä huijauksissa.

Kovasti ihmettelin aikoinaan mm. Sunny Car Centerin tapausta, missä bisnes maailmassa niinkin kokenut ihminen sortui niin perinteiseen nigerialaiskirjeeseen. Vähän samankaltaisesta psykoosista voi olla kyse noissakin jos uhri on liiaksi kiintynyt siihen hankkeeseensa mitä on viemässä eteenpäin.

DedMoroz kirjoitti:
Rakastunut ihminen menettää aika helposti kyvyn tehdä rationaalisia päätöksiä. Samoin toimii ahneus erilaisissa pyramidihuijauksissa. 
Onhan se toki hauskaa kuulla kaikenlaista höpöhöpö juttua, mutta lompakosta kannattaisi silti pitää huolta. Toisaalta tänä päivä on paljon myös tapauksia, jotka eivät ole huijauksia, ja jos näkee vain ns. onnellisia loppuja, niin on kai aika hankala uskoa, että se onnellinen loppu ei nyt itselle olekaan osumassa. Vähän sama onnettomuuksienkin kanssa, kaikki onnettomuudet tapahtuu muille, ei itselle.

Nykyään on tavanomaista että löytää kumppanin netistä, ja niitä onnellisia tai ainakin rehellisiä loppuja on ylivoimainen enemmistö tapauksista. Sen vuoksi huijauksetkin ovat lisääntyneet, juuri sitähän ihmiset hakevat ja myös toisiltaan saavat, mitä myös huijarit osaavat tiettyyn rajaan asti esittää. Itse ajattelen että lähtökohtaisesti on hyvä luottaa ihmisiin, mutta pitää mielessä myös se mitä ei toisesta osapuolesta tiedä. Ja pyrkiä ottamaan selvää.

Ja niinhän se nyt vaan menee, että ylivoimainen enemmistö onnettomuuksista todella tapahtuu muille, ei itselle. Eli ei kannata liikaa tollasia pelätä, muuten menettää mahdollisuuksia. Mut järki mukana. Jos käyttää rahaa niin summien on oltava sellaisia jotka on varaa menettää.

Ja samat asiathan nyt pätee oli kyseessä huijaus tai ei. Kuka on valmis käyttämään 10k€ tai mitään suuria määriä rahaa johonkin ihmiseen, ainakaan sellaiseen jota ei kunnolla tunne. Kyllä ihmissuhteita ja niiden alkuja kosahtelee paljon enemmän ns. luonnollisesti kuin mitä huijauksia tehdään. :) Jos noin holtittomasti toimii on ongelmia luvassa vaikkei ikinä huijauksen uhriksi joutuisikaan.

wisti
Seuraa 
Viestejä16438

Rakkaudesta sitä paljon tosiaan puhutaan. Me emme vaimon kanssa paljon sellaisista puhele. Joskus on ihan tehnyt mieli kysäistä, että ihanko sinä rakastat minua. Jotenkin se iljettää ja olenkin ajatellut, että mitäpä minulle muiden rakkauselämä kuuluu.

ekvivalentti
Seuraa 
Viestejä569

Yksikään taitelija ei ole onnistunut tekemään pilalaulua päättyneen rakkauden aiheuttamasta surusta, jota joku ei ottaisi tosissaan. Vaikka siitä tekisi aivan mahdottoman absurdin uikutuksen ja valitusvirren, niin aina se resonoi jonkun ihmisen pohjattomiin tunteisiin.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat