Sivut

Kommentit (49)

MooM
Seuraa 
Viestejä10791

Tämä taas prameiden kehystensä vuoksi, kuva on ihan vaan printti, vaikkakin tykkään kyllä siitäkin.

Muuten senällä on rakkaiden ihmisten taidetta, valikoituna niin, että työt sopivat omaan makuuni, eli on vahvoja värejä ja jotain vinkeää. Lapsen maalauksia ja piirroksia, veljen valokuvatöitä kanvasprinttinä. Joku oikea maalauskin on, niissäkin väri ja tunnelma on se juttu. Postaan tärkeimmästä kuvan, jos viitsin.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

MooM
Seuraa 
Viestejä10791

Noista muista sen merimaiseman ottaisin heti. Katsoin muuten itsekin ensin, että on vuoria, mutta jotkut huiput on tarkemmin katsoen kumman muotoisia. Samoin noissa hempeänsävyisissä fantasianaisnaamoissa on jotain viehättävää, mutta ovat tyyliltään vähän kepeitä tänne. Ehkä makuuhuoneeseen.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

KultaKikkare kirjoitti:
Kuva viestissä 9

Alison Johnson

Cold Wind - Original oil painting -Contemporary Art

2019

€3,273.09

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Abstrakti expressiononismi on ihan ok.
Tämä sopisi hyvin mun vessan seinälle ;)

Luis Fuentes

Window with Sunflowers 

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Nyt on seinät turvoksissa grafiikkaa ja ties jotain. Siksi vessan seinälle tue ed. koska siellä olisi vielä tilaa, ja Picasson grafiikkalehdykkä odottaa muualla (Picasson grafiikka on just vessanseinätaidetta).
Aikoinaan oli melkoinen kokoelma tinga-tingaa (kuva), mutta lahjoitin ne luultavasti kaikki menemään.

MooM
Seuraa 
Viestejä10791

Tämä on poikani tekemä, oli varmaan jotain 12 v silloin. Eihän se mikään picasso ole, mutta tykkään tuosta värien ja tussipiperryksen kombosta.

Jäärä
Seuraa 
Viestejä3783

Kikkareella ollut muutamia hyviä. Reipasta värien käyttöä, jotain abstraktia tai psykedeelistä. Mielummin liian iso taulu, kuin liian pieni. Jos haluan nähdä ladon, ajan maaseudulle. Aloittajalle tiedoksi, olen miesoletettu.

Jäärä
Seuraa 
Viestejä3783

MooM kirjoitti:
Mulla on erilaisia syitä valinnoille. Nämä grafiikat on mun seinällä siksi, että taiteilijan aiheet on mun henkisen kotiseudun maisemia.

Kyhäsin joskus tuollaisen vähän vastaavan kuularadan. Tupakkia meni. Mutta kyllä se loppujen lopuksi suolsi sitä kuulaa läpi ilman että joka toinen tippui.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6420

Taide on jumalattoman laaja ilmiö – ja hyvä näin. Maailmanlaajuisesti ”hyvää” taidetta on miljoonittain. Tietysti taide on jokaisen omassa silmässä. Mutta taiteita laajasti ja vuosikausia opiskellen (kyllä: taidesilmäänsä(kin) ahkerasti käyttämällä voi sitä omaa persoonallista näkemystäänkin kehittää) se silmäkin samalla kehittyy .  Yksi keino on tietysti tehdä itse taidetta (tai ainakin yrittää).

Itse olen hulluna sekä suomalaisiin että taidehistorian suuriin nimiin. En lähde luetteloimaan koska listasta tulisi tosi pitkä. Taide voi olla esittävää tai totaalisen abstraktia tai jotain siltä väliltä. Sillä ei ole väliä (voi esim kysyä mitä Sibeliuksen viides muka ”esittää”). Jokin asia kolahtaa ja toinen ei. Orjuuttavinta (hedelmätöntä) on tietysti  jäpähtää määrättyihin tyylisuuntiin, vaikka mieltymyksiä ja prioriteettejä on jokaisella.

On tietysti turhaa tyrkytellä kenellekään omia taidekäsityksiään. Itse henkilökohtaisesti en kuitenkaan panisi kuitenkaan kirveelläkään seinilleni Kikkareen naistenkuvia.

Olen tehnyt itsekin sitä sun tätä (mm kopioinut (lue: vähän parannellut) suurten mestarien töitä) mutta myös antanut oman ”sieluni” pulpahtaa ja osin jälki on aika rajuakin. Minusta hyvä taulu ei kuitenkaan koskaan ole osa (tai ei saisi olla vain osa) ”sisustusta” (esim muka hienot kukkataulut jne). Jokainen taulu on oma maailmansa ja kertoo omaa tarinaansa (ja hyvästä taulusta niitä mielen tarinoita löytyy joskus loputtomasti – mutta ei välttämättä ”sisustuksellisista” kukkatauluista).

Minun seinillä olevat ovat kaikki itse tehtyjä, osa kopioita (ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa Suomen/maailman huippuja ja niitä voi halutessaan katsella loistavista taidekirjoistakin ja saada mielelleen tyydytystä). Taide on mielen valuuttaa.

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä476

Lentotaidoton kirjoitti:
Taide on jumalattoman laaja ilmiö – ja hyvä näin. Maailmanlaajuisesti ”hyvää” taidetta on miljoonittain. Tietysti taide on jokaisen omassa silmässä. Mutta taiteita laajasti ja vuosikausia opiskellen (kyllä: taidesilmäänsä(kin) ahkerasti käyttämällä voi sitä omaa persoonallista näkemystäänkin kehittää) se silmäkin samalla kehittyy .  Yksi keino on tietysti tehdä itse taidetta (tai ainakin yrittää).

Itse olen hulluna sekä suomalaisiin että taidehistorian suuriin nimiin. En lähde luetteloimaan koska listasta tulisi tosi pitkä. Taide voi olla esittävää tai totaalisen abstraktia tai jotain siltä väliltä. Sillä ei ole väliä (voi esim kysyä mitä Sibeliuksen viides muka ”esittää”). Jokin asia kolahtaa ja toinen ei. Orjuuttavinta (hedelmätöntä) on tietysti  jäpähtää määrättyihin tyylisuuntiin, vaikka mieltymyksiä ja prioriteettejä on jokaisella.

On tietysti turhaa tyrkytellä kenellekään omia taidekäsityksiään. Itse henkilökohtaisesti en kuitenkaan panisi kuitenkaan kirveelläkään seinilleni Kikkareen naistenkuvia.

Olen tehnyt itsekin sitä sun tätä (mm kopioinut (lue: vähän parannellut) suurten mestarien töitä) mutta myös antanut oman ”sieluni” pulpahtaa ja osin jälki on aika rajuakin. Minusta hyvä taulu ei kuitenkaan koskaan ole osa (tai ei saisi olla vain osa) ”sisustusta” (esim muka hienot kukkataulut jne). Jokainen taulu on oma maailmansa ja kertoo omaa tarinaansa (ja hyvästä taulusta niitä mielen tarinoita löytyy joskus loputtomasti – mutta ei välttämättä ”sisustuksellisista” kukkatauluista).

Minun seinillä olevat ovat kaikki itse tehtyjä, osa kopioita (ei yksinkertaisesti ole varaa ostaa Suomen/maailman huippuja ja niitä voi halutessaan katsella loistavista taidekirjoistakin ja saada mielelleen tyydytystä). Taide on mielen valuuttaa.

Olisi niin mielenkiintoista nähdä jokin taidetyösi, onko mitenkään mahdollista esim laittaa tähän ketjuun jotain tai jos niitä on jossain netissä esillä saada linkkiä? :)

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä476

MooM kirjoitti:
Tämä on poikani tekemä, oli varmaan jotain 12 v silloin. Eihän se mikään picasso ole, mutta tykkään tuosta värien ja tussipiperryksen kombosta.

Tämä on hieno! Ihan minkä ikäisen vain tekemäksi!!

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä5121

Ottaisin mielelläni tämän vasemmistolaisen propagandateoksen seinälleni.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1179

Lentotaidoton kirjoitti:

Se on helppo uskoa kun sun juttuja lukee. Sä oot wannabe elitisti ja tyhjänpäiväinen kerskailija. Postaa kuvia maalaamistasi tauluista tai oletus on että valehtelit siitäkin asiasta.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6420

elämäntapakeksijä kirjoitti:
Ottaisin mielelläni tämän vasemmistolaisen propagandateoksen seinälleni.

Picasso oli suuri mestari joka hallitsi sekä esittävän klassisen taiteen että sitten myöhemmin oli suunnannäyttäjänä monelle eri taiteenpolulle. Tosin en tässä maailmankuulussa teoksessa näe mitään erityisen vasemmistolaista. Toki koko sosialistinen blokki aikoinaan oli puheissa (lue: propagandassa) NIIN rauhantahtoista että.

Tämä on vahva kannanotto mille tahansa ihmisen sotajulmuudelle vaikka oli tietysti protesti nimenomaan natsien pommituksille Guernicaan. Ja osui nappiin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Guernica_(Picasso)

Suurin osa ns. poliittisesta ”taiteesta” on propagandapaskaa. Mutta tämä maalaus herätti ja herättä yhä ajatuksia minkä tahansa sodan mielettömyydestä.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6420

KultaKikkare kirjoitti:
Lentotaidoton kirjoitti:

Se on helppo uskoa kun sun juttuja lukee. Sä oot wannabe elitisti ja tyhjänpäiväinen kerskailija. Postaa kuvia maalaamistasi tauluista tai oletus on että valehtelit siitäkin asiasta.

Aika hyvä luonnehdinta. En kuitenkaan lähde valehteluleikkiisi.  

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat