uskovaiset

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015
ChG
teijosterin tapauksessa vain on se hankaluus, että on aivan sama, mitä hänelle sanoo - hän toistaa (jos siis yleensä vastaa) vain omaa mantraansa kuin joku zombie, johon ei ole mahdollista ulkopuolisen vaikuttaa.

Jos ihmistä pitää syntymästä asti eristyksessä se aivojen jompikumpi puoli rappeutuu. Se jälkee eristetty ei enää opi puhumaa tai tekee paljoo mitää muutakaa. Uskovaiset on ollu vuosia ajattelematta loogisesti. Onko niitte aivot rappeutunu nii että ne ei voi enää ajatella ikinä loogisesti? Se selittäis minkä takia ne ei reagoi mitenkää siihe mitä niille sanoo.[/quote]

Kommentit (5)

Vierailija

Yleistystä luvassa:

Logiikka ja uskonto on vaarallista sekoittaa keskenään. Minun havaintojen mukaan "tieteellisesti" ajattelevien ja uskonnollisten ihmisten ajatusmaailmat eroavat monessakin suhteessa. Eli heillä on erillaiset kriteerit sille, että mikä on totta. Ihminenhän ei pelkästään logiikan varassa toimi vaan ihminen on myös tunteilla toimiva olento. Siinä missä "tieteellisesti" ajatteleva ihminen ei näe mitään syytä olettaa, että esim. Jumala on olemassa niin uskonnollinen ihminen tuntee, että Jumala on olemassa.

Toinen mielenkiintoinen havainto on se, että "tieteellisesti" ajattelevat ihmiset ovat minun havaintojen mukaan enemmän kiinnostuneita "tulevaisuuden ennustamisesta". Ehkä siksi, että tieteelliset teoriat juuri perustuu sille, että voidaan ennustaa maailman menoa.

Vierailija

Uskonnot on vaarallisia niinku skientologia tai ääri muslimilaisuus, kummatki aiheuttaa epäedullisia juttuja niinku kaikkie rahoje pois anto että saa kuulla satuja tai itse murha pommitukset että sais pillua.

Vierailija

Uskovaisella on hämmästyttävän hyvä kognitiivisen ristiriidan sietokyky. En tiedä, mitä uskovaisen aivoissa tapahtuu, kun hän kohtaa perusteltua uutta tietoa, joka on ristiriidassa hänen vanhan tietonsa kanssa - mutta kovin tyynesti hän tuntuu sen ottavan. Kun minä saan ristiriitaista tietoa, menen hämmennyksiin enkä saa rauhaa, ennen kuin olen selvittänyt itselleni, mikä on asian parhaiten perusteltu laita ja siis oletettu totuus.

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005

Kyllähän noita "tiedeuskovaisiakin" tahtoo olla. Ovat jämähtäneet johonkin teoriaan ja haukkuvat kaikki jotka eivät ole samaa mieltä.

Vierailija
Hamppu
Kyllähän noita "tiedeuskovaisiakin" tahtoo olla. Ovat jämähtäneet johonkin teoriaan ja haukkuvat kaikki jotka eivät ole samaa mieltä.

Niinku savor.

Uusimmat

Suosituimmat