Sivut

Kommentit (96)

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13924

Mollusca kirjoitti:
Pystyykö 15 vuotta jatkuneen masennuksen parantamaan?

Kuulostaa krooniseksi äityneeltä vaivalta, joten en uskalla luvata mitään ihmeparannusta.
Kunnon seksi voisi helpottaa oloasi ainakin hetkittäin, mutta senhän jo tiesitkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13924

John Carter kirjoitti:
Suhteellisen onnellinen, irti oravanpyörästä ja maaseudun rauha ympärillä, ilman aikatauluja. Reilut vuoden päivät  luonnon keskellä ovat opettaneet elämään hetkessä ja nauttimaan elämän pienistä asioista, joista onnellisuus koostuu. Sauna, järvi, kasvimaa, takka, tähtitaivas, hiljaisuus, luonto, punaviini, kirjat, ruoka, jne.

Kuulostaa hyvältä, ja tuohon elämään liittyen minulla on mieleni sopukoissa kalvanut ajatus, jota en suin surminkaan voi paljastaa muijalleni koskaan, eli olen viime aikoina funtsinut että olisinkohan sittenkin ollut onnellisempi jos olisin pysynyt vapaana poikamiehenä ja maksellut muksuista elarit kunnon setämiehen tavoin?
Lienee mahdotonta arvioida näin jälkeenpäin, mutta yksi on kuitenkin varmaa, eli se että vaikka olisin ehkä ollut ”onnellisempi” poikamiehenä, niin nyt olisin joko vainaa tai vähintäänkin toinen jalka syvällä haudassa.

Nämä olivat nyt niin syvällisiä mietteitä, että siitä koituvaa hengenahdistusta lieventämään sallin itselleni vielä yhden 0.5 ltr Novopacke´ pivo oluen, Tsekkiläinen 6.3%, hyvä lipittelyolut.

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä476

Minulla on kaikki puitteet olla onnellinen ja välillä olenkin, ainakin syvästi tyytyväinen. Aina on kuitenkin jotain joka huolestuttaa ja kalvaa mieltä. Tällä hetkellä olen enemän huolissani muista kuin itsestäni.  Tai sitten olen murehtija tyyppiä. Osaan kuitenkin mielestäni nauttia pienistä hetkistä ja ihmeistä joita tulee vastaan. Tekin olette yksi mielenkiintoinen juttu siis se että voin lukea juttujanne ja vastatakin niihin :D

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

OJP.
Seuraa 
Viestejä1063

Pointti nimimerkki Molluscalle, kysyt pystyykö 15v jatkuneen masennuksen  poistamaan ?

Kyllä pystyy.

-  Ihmisen masennus  on  parannettavissa oleva  henkilön psykeä,  tietoisuutta  kuormittava  usein ulkoisista syistä johtuva ns. sieluntila.

Jokainen ihminen on Jumalan luoma ihme, jokaisella on ihmisarvo ja elämällä tarkoitus.

Neuvoisin sinua  keskustelemaan jalöytämään  sen henkisen arvopohjan,  jolle elämän tarkoituksesi perustat.

- Tämä nyky - media-  netti -  viestintä  on täynnä  tyhjää pintaviestintää, väkivaltaa, vihapuhetta, ihmisarvon loukkaukksia yms..sortoa ja sotimista sen varaan ei kestäviin arvoihin perustuvaa elämänkatsomusta rakenneta.'

Ajalle kuvaavaa on, että  n. 3000 nuorta suomalaista  kätsii huume riippuvuudesta, osa ilman asuntoa, ruokaa,työtä, ilman opiskelu mahdollisuuksia ilman elämän tarkoitusta....

- Vähin mitä me täällä nerissä kirjoittelijat voimme heidän hyväkseen tehdä on, että  edes omalla esimerkillämme, puheillamme   tuemme näiden nuorten henkistä kasvua , aikuistimista tässä vaatimusten ja itsekkyyden  maailmassa.

Osmo, Otto, Juhani Päivinen

KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1172

Ihan ok, vaikka osa peruspalikoista onkin tällä hetkellä persiillään. Ite en kyllä juurikaan murehdi, ei ole sellaista taipumusta. Ympäristön moodi tarttuu herkästi mutta toivun siitä 10minuutissa kun ympäristö vaihtuu.

Murehtiminen on mulle suorastaan myrkkyä, jos jotain oikein pahaa tapahtuu ja alan murehtimaan se tekee mut hyvin sairaaksi.

Normaalitasoni on onnellisempi kuin nykyinen taso. Mulle riittää kyllä pienet jutut kääntämään päivän positiiviseksi. Esimerkiksi eilen (koko päivä räntäsateessa ja tuulessa jahtaamassa kauriita) näin kun kaksi naakkaa teki hienoja lento manöövereitä yläpuolellani ja laskeutuivat sitten puunlatvoihin, olin loppupäivän onnellisempi.  :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Sensory_processing_sensitivity

"The differential susceptibility theory (DST)[6][7] and biological sensitivity to context theory (BSCT)[8] and sensory processing sensitivity (SPS)[26] suggest increased plasticity (responsiveness) to both positive and negative influences; and the vantage sensitivity (VS) concept emphasizes increased responsiveness to positive experiences.[9][27] Smolewska et al. (2006) said that, in their research, positive outcomes were more common in individuals with high aesthetic sensitivity, who tend to experience heightened positive emotions in response to rewarding stimuli and more likely to score high on "openness" on the Big Five factors model.[28]"

https://hsperson.com/test/highly-sensitive-test/

Your Total: 22

Goswell
Seuraa 
Viestejä15179

OJP. kirjoitti:
Pointti nimimerkki Molluscalle, kysyt pystyykö 15v jatkuneen masennuksen  poistamaan ?

Kyllä pystyy.

-  Ihmisen masennus  on  parannettavissa oleva  henkilön psykeä,  tietoisuutta  kuormittava  usein ulkoisista syistä johtuva ns. sieluntila.

Jokainen ihminen on Jumalan luoma ihme, jokaisella on ihmisarvo ja elämällä tarkoitus.

Neuvoisin sinua  keskustelemaan jalöytämään  sen henkisen arvopohjan,  jolle elämän tarkoituksesi perustat.

- Tämä nyky - media-  netti -  viestintä  on täynnä  tyhjää pintaviestintää, väkivaltaa, vihapuhetta, ihmisarvon loukkaukksia yms..sortoa ja sotimista sen varaan ei kestäviin arvoihin perustuvaa elämänkatsomusta rakenneta.'

Ajalle kuvaavaa on, että  n. 3000 nuorta suomalaista  kätsii huume riippuvuudesta, osa ilman asuntoa, ruokaa,työtä, ilman opiskelu mahdollisuuksia ilman elämän tarkoitusta....

- Vähin mitä me täällä nerissä kirjoittelijat voimme heidän hyväkseen tehdä on, että  edes omalla esimerkillämme, puheillamme   tuemme näiden nuorten henkistä kasvua , aikuistimista tässä vaatimusten ja itsekkyyden  maailmassa.

Täyttä asiaa.

Miksi kärsii, siksi että pienen pieni osa ihmisistä on itsekkäitä, mulle kaikki tyyppiä, muista viis kunhan itselle kaikki.

Hatuttaa toisinaan. kun katsoo mihin tämä maa ja maailma on menossa, jos tämän olisin tiennyt aikanaan, olisin jättänyt lapset tekemättä  tänne kärsimään.

Meillä oli asiat ihan hyvin, ei ole enään.

Minun mielestä noin.

Keijona
Seuraa 
Viestejä17644

Lainaus:
kourallinen ihmisiä saa kurjistaa valtaosan elämän.

Yksi mätä omena pilaa korin... olisiko sanonta ja  satu sittenkin totta....

Itsekkyydestähän, ahneudesta, korruptiosta sen hyvin huomaa.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Keijona
Seuraa 
Viestejä17644

Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Kysymykseen vastatessa ,olisi hyvä ymmärtää mikä ero on illolla  ja onnella. Onni on, ilo taas on saavutuksen tulosta, kuka tahansa vahingonilon varassa hysteerisesti kikatteleva kusipää kokee iloa, mutta onnellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Rauhaton ei voi olla onnellinen. parempi olisikin kysyä: oletko rauhaton?

Niin mutta rauhallinen voi olla vaikka olisi onneton. Kyllä minusta onnellinen on ihan hyvä sana tosin se pitää sisäistää oikein kuten sanoit jotku sekoittavat sen iloon, tai sitten syvästi tyytyväinen olisi hyvä kuvaus?

Ilo ja suru ovat ääripäitä, onnellinen ja onneton välimuotoja, vakava taas neutraali, normaalia.  Ilon perässä juoksijoista  vaan  monesti tuntuu että vakava olisi jotenkin negatiivista, surullista.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

MooM
Seuraa 
Viestejä10740

Ehkä onnellisuudeksi hyväksytyiltä jutuilta vaaditaan liikaa. Totesin tuossa palaverin aikaan (juttujen kuljeskellessa minua koskemattomissa asioissa) piirrellessäni, että onnellisuuteni lisääntyi, kun nappaamani leveäteräinen tussi toimi erittäin tyydyttävästi tuottaen vahvaa mustaa väriä ja hyvää hajua, ja piirtämissäni kaarissa pysyi oikea kulma.

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

asdf
Seuraa 
Viestejä261

Olen luullakseni aika perusonnellinen. Ehkä osaan tyytyä ja nähdä merkitykseltään pienien asioiden hyviä puolia. Viime ajat olen ollut poikkeuksellisen onnellinen, koska elämään on tullut kaksi aika mageeta uutta sisältöä.

...and when he did, he would do it with characteristic immoderation.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57382

KultaKikkare kirjoitti:
Kahden ulin arvoinen suoritus parivaljakolta Goswell & Keijona. Eli:

Uli.

Uli.

"Hankalia asiakkaita, turhia työtehtäviä, taitamattomia pomoja tai vääriä päätöksiä. Kaikilla on niitä päiviä, jolloin haluaa puhua siitä, kuinka huonosti asiat ovat.

”Ikävissä tunteissa piehtaroiminen tekee välillä hyvää. Esimerkiksi työyhteisön kahvitauolla saatetaan moittia viimeaikaiset päätökset ja huokaista sitten yhdessä”, sanoo työterveyspsykologi Heli Hannonen Työterveyslaitoksesta.

”Oleellista on, ettei epäkohdissa vellomiseen jumiudu.”

Asioiden nurjiin puoliin keskittyvä työkaveri voi pitkän päälle olla raskasta seuraa. Lisäksi kielteinen puhetapa tarttuu ja toisenlaiset näkemykset ovat vaarassa hukkua ”valituksen” alle."

https://www.ttl.fi/tyopiste/valittaminen-voi-tehda-hyvaa-kunhan-epakohti...  ,

apassi
Seuraa 
Viestejä1206

Mietin juuri viikonloppuna melun keskellä, kun ei koskaan tunne onnellisuutta. Aika nuoresta pitäen kun elämän onnelliset ja hauskat hetket koettiin päihteissä, ei "tavallinen" elämä, rakastumisen, surujen yms. huippukohtien välimaastossa tunnu miltään.

Mutta ei voi mitään, perhe tarvii voita leivän päälle vielä monta vuotta, aikanaan tämäkin karu taivallus päättyy.

Minijehova
Seuraa 
Viestejä18801

apassi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Lohkaiskaa 2 tuntia valitusajasta vaikkapa tämän kuuntelemiseen.

""Ajattelun ajattelun ajattelu" - 2/8 Filosofia ja systeemiajattelu 2020 Prof. Esa Saarinen"

https://www.youtube.com/watch?v=w-Oj4gWehek

.

Hirveän raskaan oloinen luennoitsija. Tuntuu ettei pääse ikinä asiaan.

Testaahan absurdin kikkaa, eli nopeudeksi 1.25. Toimii paljon paremmin ja säästää aikaa. :)

MJ

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat