Sivut

Kommentit (96)

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57398

Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Hitaitakin luentoja vielä pystyy kuuntelemaan norminopeudella tai vaikka puolitetulla, mutta hitaaseen kävelyyn ainakaan minä en kykene ahdistumatta. 1.25 skaalautuu varmaan aika hyvin kävelynopeuteeni, eli sen verran rivakammin tapsuttelen keskivertoon nähden. Hidas luento ei ala ahdistamaan yhtä paljon kuin pakotettu hidas kävely.
Niin ajattelet.

On siihen dataakin, koska aina kävelen nopeammin kuin muut. Ja esimerkiksi lepopulssikin minulla on ainakin tuon 1.25 x sinuun nähden.

Niin se data ylensä valikoidaan tukemaan tiettyä ajattelua. Mistä sinä tiedät kuinka nopeasti kävelen tai ajattelen?

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57398

Minijehova kirjoitti:
apassi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
apassi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Lohkaiskaa 2 tuntia valitusajasta vaikkapa tämän kuuntelemiseen.

""Ajattelun ajattelun ajattelu" - 2/8 Filosofia ja systeemiajattelu 2020 Prof. Esa Saarinen"

https://www.youtube.com/watch?v=w-Oj4gWehek

.

Hirveän raskaan oloinen luennoitsija. Tuntuu ettei pääse ikinä asiaan.

Testaahan absurdin kikkaa, eli nopeudeksi 1.25. Toimii paljon paremmin ja säästää aikaa. :)

hahhah :D Aivan loistava. Absurd on äijä. Tää tyyppi kyllä jaarittelee niin urakalla, että ainakin 1/4 vaiheilla pärjää 2X nopeudella.

Luennoitsija oli muuten omien sanojensa mukaan "aivan hämmästynyt", kun oli nähnyt tytön lukevan fyysistä kirjaa(!?!?!?).

Kaipa näitä ilonhetkiäkin on, kun huomaa tarttua niihin.

:)

Voin sanoa olevani absurdille paljon velkaa tuosta kikasta. Satoja säästettyjä tunteja nyt ainakin.

Toimii moni luento paremmin kun ei tarvitse edetä hitaampien ehdoilla.

Mitä hyötyä jos missaat juttujen pointit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minijehova
Seuraa 
Viestejä18809

jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
Hitaitakin luentoja vielä pystyy kuuntelemaan norminopeudella tai vaikka puolitetulla, mutta hitaaseen kävelyyn ainakaan minä en kykene ahdistumatta. 1.25 skaalautuu varmaan aika hyvin kävelynopeuteeni, eli sen verran rivakammin tapsuttelen keskivertoon nähden. Hidas luento ei ala ahdistamaan yhtä paljon kuin pakotettu hidas kävely.
Niin ajattelet.

On siihen dataakin, koska aina kävelen nopeammin kuin muut. Ja esimerkiksi lepopulssikin minulla on ainakin tuon 1.25 x sinuun nähden.

Niin se data ylensä valikoidaan tukemaan tiettyä ajattelua. Mistä sinä tiedät kuinka nopeasti kävelen tai ajattelen?

Mainitsin vain pulssisi, koska sillä olet pullistellut (ja hemoglobiinilla). Mitään en maininnut sinun kävely- tai ajattelunopeudesta, kunhan vain toin esille faktan että ihmisillä on erilaisia käyntinopeuksia aina pulssista ajattelun ja kävelyn kautta metabolian nopeuteen. Joillain on perkele jopa lyhyempi kuukautiskierto kuin toisilla. :)

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä18809

jussipussi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
apassi kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:
apassi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:

""Ajattelun ajattelun ajattelu" - 2/8 Filosofia ja systeemiajattelu 2020 Prof. Esa Saarinen"

.

Testaahan absurdin kikkaa, eli nopeudeksi 1.25. Toimii paljon paremmin ja säästää aikaa. :)

hahhah :D Aivan loistava. Absurd on äijä. Tää tyyppi kyllä jaarittelee niin urakalla, että ainakin 1/4 vaiheilla pärjää 2X nopeudella.

Luennoitsija oli muuten omien sanojensa mukaan "aivan hämmästynyt", kun oli nähnyt tytön lukevan fyysistä kirjaa(!?!?!?).

Kaipa näitä ilonhetkiäkin on, kun huomaa tarttua niihin.

:)

Voin sanoa olevani absurdille paljon velkaa tuosta kikasta. Satoja säästettyjä tunteja nyt ainakin.

Toimii moni luento paremmin kun ei tarvitse edetä hitaampien ehdoilla.

Mitä hyötyä jos missaat juttujen pointit?

Ei se 1.25 x ole oikeasti paljon nopeampi. Hitaan puhujan kohdalla saattaa melkein puhujaa luulla täysjärkiseksi kun nopeuttaa.

Miksi kuuntelisin nopeudella, joka panee missaamaan pointin? Esim monesti tuplanopeus voi tuollaista aiheuttaa, mutta 1.25x luennoissa harvoin.

Ihme tinkaamista. =D

MJ

Keijona
Seuraa 
Viestejä17644

Tänään eräs virkailija kertoi että hän ajattelee aina positiivisesti ja on siksi aina onnellinen. Kysyin onko hän onnellinen vaikka tapahtuisi mitä vaan , hän sanoi että on. Totesin että olenpa  minä heikko,  kun ympäristö muutoksineen  minun tunnetiloihin  vaikuttaa.  Hetken mietittyään, hän  vaikutti närkästyneeltä. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

wisti
Seuraa 
Viestejä16436

Keijona kirjoitti:
Tänään eräs virkailija kertoi että hän ajattelee aina positiivisesti ja on siksi aina onnellinen. Kysyin onko hän onnellinen vaikka tapahtuisi mitä vaan , hän sanoi että on. Totesin että olenpa  minä heikko,  kun ympäristö muutoksineen  minun tunnetiloihin  vaikuttaa.  Hetken mietittyään, hän  vaikutti närkästyneeltä. 

Oliko nainen?

Keijona
Seuraa 
Viestejä17644

Lainaus:
Keijona kirjoitti:

Oliko nainen?

Joo

111
Seuraa 
Viestejä2542

jussipussi kirjoitti:
111 kirjoitti:
100:sella koko ajan onnellinen ihminen ei voi elää täydellistä elämää.

Jos ei koe elämässään jaksoja jolloin ei ole onnellinen, on kokemuksiltaan köyhempi.

Onnelliset ihmiset ovat huonomuistisia.

Hmm, vai oliko se niin päin että huonomuistiset ovat onnellisia?

Ps. Olisitko mieluummin vielä vähän onnellisempi vaiko vielä paljon viisaampi?

🤔

"Onnellisen elämän perusteet on hyvä terveys ja huono muisti".  Kuka väittää näin?

"Tämä sitaatti on paljon käytetty, mutta kuka ajatuksen on esittänyt ensimmäisen kerran onkin jo vaikeampi selvittää. Tutkin asiaa verkosta ihan googlailemalla ja siellä nämä sanat laitettiin mm. lääkäri, teologi Albert Schweitzerin, Ernest Hemingwayn ja Ingrid Bergmanin suuhun. Useimmin ajatus esitettiin muodossa: Onnellisen elämän edellytykset ovat (tai onni on) hyvä terveys ja huono muisti. Yhteyttä Max Jakobsoniin en löytänyt. Kävin vielä läpi kirjoja: Vaeltava viisaus: Aforismeja ja ajatelmia vuosituhansien varrelta (Wsoy 1992), Elämän viisauden kirja (Wsoy 1991, Lentäviä lauseita (Otava 1978)ja Lentävien lauseiden sanakirja (Otava 1898). Näistä kirjoista en kuitenkaan löytänyt tuota sitaattia."

https://www.kirjastot.fi/kysy/meilla-on-kaynnissa-ankara-vaittely

🤔

Ikuista työntävän voiman kierrätystä äärettömässä 3 D avaruudessa joka ei todellakaan laajene tai kaareudu. Laajeneva avaruus on keisari alasti!!!

apassi
Seuraa 
Viestejä1206

Brainwashed kirjoitti:
John Carter kirjoitti:
Suhteellisen onnellinen, irti oravanpyörästä ja maaseudun rauha ympärillä, ilman aikatauluja. Reilut vuoden päivät  luonnon keskellä ovat opettaneet elämään hetkessä ja nauttimaan elämän pienistä asioista, joista onnellisuus koostuu. Sauna, järvi, kasvimaa, takka, tähtitaivas, hiljaisuus, luonto, punaviini, kirjat, ruoka, jne.

Kuulostaa hyvältä, ja tuohon elämään liittyen minulla on mieleni sopukoissa kalvanut ajatus, jota en suin surminkaan voi paljastaa muijalleni koskaan, eli olen viime aikoina funtsinut että olisinkohan sittenkin ollut onnellisempi jos olisin pysynyt vapaana poikamiehenä ja maksellut muksuista elarit kunnon setämiehen tavoin?
Lienee mahdotonta arvioida näin jälkeenpäin, mutta yksi on kuitenkin varmaa, eli se että vaikka olisin ehkä ollut ”onnellisempi” poikamiehenä, niin nyt olisin joko vainaa tai vähintäänkin toinen jalka syvällä haudassa.

Nämä olivat nyt niin syvällisiä mietteitä, että siitä koituvaa hengenahdistusta lieventämään sallin itselleni vielä yhden 0.5 ltr Novopacke´ pivo oluen, Tsekkiläinen 6.3%, hyvä lipittelyolut.

Saman tyylisiä ajatuksia olen itsekkin miettinyt aina pidempien suhteiden aikana, mutta vietin tuossa ennen vaimon tapaamista muutaman vuoden tarkoituksella varsin railakasta poikamies elämää, johon kuului paljon urheilua, pleikkarilla pelaamista, dokaamista ja roskaruokaa, ja tietoista työnteon välttämistä.

Onhan poikamiehenä hauskaa viikonloppusin rellestää pitkin kyliä, mutta ne krapulat on ihan karmeita, ja arkipäivät on tylsiä ja yksinäistä mököttämistä.

Ivan The Terrible
Seuraa 
Viestejä2478

jussipussi kirjoitti:
apassi kirjoitti:
jussipussi kirjoitti:

.

Yksi pointti luennossa on juuri se ettei aina pidä mennä heti suoraan asiaan. Mutkaisella reitillä saa omanlaisen näkökulman.

Jos on pentuna päälleen pudonnut adhd-sheikki niin mutkainen reitti ei ole optio.  Palkinto tulee samalla kvarttaalilla tai ei lainkaan.

Keijona
Seuraa 
Viestejä17644

Laitetaan nyt tännekin: Tieto lisää tuskaa,  siksi suomalaiset ovat maailman onnellisin kansa?

Suomessa on myös maailman paras yksityisyyden suoja, johtuisko onnellisuus yksityisyyden subjektiivisuuden aiheuttamasta ymmärtämättömyydestä?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat