Sivut

Kommentit (6794)

John Carter
Seuraa 
Viestejä14880

Iranissa näyttäisi olevan nyt 758 mahdollista coronavirus tapausta.

Turkish media announced, on Friday, that after speaking with Iran's Foreign Minister, Turkey's Foreign Minister said that, according to his Iranian counterpart, there are 758 cases of suspected infection by the coronavirus in Iran

https://iran.liveuamap.com/en/2020/21-february-turkish-media-announced-o...

" Käsittämätöntä luonnossa on sen käsitettävyys. " Albert Einstein

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4288

elämäntapakeksijä kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Mä sain alle 29%.

Kysyin jo aikaisemmin kerrottiinko kylänne kansakoulussa mitä on matematiikka.

Keskiarvon saa kun jakaa tuloksen yhteen laskettujen vaihtoehtojen määrällä.

29/8=3,6%

Trakoitin että ei tule noista yhteensä 100%a...oletko hölmö ?

Ei niistä tarvitse tulla sataa prosenttia, olen hölmö kun en osaa ottaa huomioon, ettei kaikki välttämättä asiaa ymmärrä.

ovolo
Seuraa 
Viestejä8531

Tokilogi kirjoitti:
Puuhevonen kirjoitti:
Taas Tokilogi jaksaa jankata tuota kun on sen verran palikka, ettei tajua, että noin 50 000 noista 72 300 tapauksesta yhä sairastaa, eli eivät ole vielä kuolleet/parantuneet.

Jos tarkastellaan vaikka satojen, yli kuukausi sitten tartunnan saaneen ryhmää, saadaan prosenttiosuudet jo siitäkin, ei kaikkien tietysti tarvitse ennen sitä parantua tai kuolla.

Tyhmä olen, kuten kaikki ihmiset, ymmärrän kuitenkin yksinkertaisia asioita, toisin kuin sinä. Veikkaan että äo:si on alle 80

Muistuttaisin jälleen että olet ainoa, joka on uskonut savorin "teorian" olevan totta.

Hän uskoi mm. myös kylmäfuusiohuijaukseen ja haukkui niitä, jotka oivalsivat sen olevan huijausta..

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä4877

Tokilogi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Mä sain alle 29%.

29/8=3,6%

Ei niistä tarvitse tulla sataa prosenttia, olen hölmö kun en osaa ottaa huomioon, ettei kaikki välttämättä asiaa ymmärrä.

Totta...mä olin väärässä...piiskataan joukolla minua.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4288

Tokilogi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Mä sain alle 29%.

29/8=3,6%

Jokainen on joskus väärässä, ongelma siitä voi tulla silloin, jos ei sitäkään ymmärrä.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5975

Tokilogi kirjoitti:
Tyhmä olen, kuten kaikki ihmiset

Eivät kaikki ihmiset ole tyhmiä. Sinä olet tyhmä samoin Ovolo on tyhmä. Molempia teitä yhdistää ettette itse ymmärrä mistään mitään, vaan oletetatte, että joku muu on jattellut teidän puolestanne. Sen takia, sinäkään et kykene tuottamaan keskusteluun mitään sisältöä, vaan käyt vain päälle henkilöä vastaan. Ihan sama ovolossakin, joka ei koskaan ole tällä foorumilla käynyt minkäänlaista keskustalua muusta aiheesta kuin henkilöistä. En usko että häntä edes tiede-asiat kiinnostaa. Kunhan vain haluaa ärsyttää. Sama on sinunkin kanssa, tokilogi. Et kykene itse tekemään minkäänlaista tutkimusta ja asioiden selvittelyä. Etkä sinä edes sitä halua tehdä. Mitä sitten olet täällä tekemässä, jos et oppimassa asioita? Ärsyttämässä muita kanssakeskustelijoita? Minusta se kertoo aika paljon siitä kuinka säälittävää ihmistyyppiä olet.

Jos sinä haluat ärsyttää muita ihmisiä, niin please, tee se vaikka snägärillä.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4288

Kiinassa viedään terveitäkin hoitoon,  linkin takaa löytyy video kiinalaisesta "teho-osastosta"

"Keskuksessa sängyt ovat vieri vieressä ja niissä makaavilla ihmisillä hengityssuojaimet suidensa edessä.

CNN:n kanssa videopuhelun käyneen naisen mukaan olot keskuksessa ovat huolestuttavat. Roskakorit tulvivat yli äyräiden ja joka puolella lojuu käytettyjä kasvomaskeja.

Terveitä ihmisiä pakotetaan hoitokeskuksiin

Naisen mukaan suuri ongelma on se, että keskukseen on tuotu niitäkin, joilla ei ole koronavirustartuntaa. Hän itse sai tartunnan tammikuussa, mutta on toipunut siitä täysin.

– Minulle ei pystytty tarjoamaan sairaalahoitoa, kun olin sairas. Nyt kun olen toipunut, minut pakotettiin tänne, keksityllä nimellä esiintyvä nainen kommentoi CNN:lle.

– Olen todella vihainen, sillä mielestäni minun ei kuuluisi olla täällä. Olen todella ahdistunut. Haluan palata kotiin pian.

CNN kysyi Wuhanin terveysviranomaisilta, miksi terveitä ihmisiä pidettiin kenttäsairaaloissa, mutta vastausta ei median mukaan toistaiseksi ole kuulunut.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/harvinainen-video-talta-nayttaa-wuha...

Minijehova
Seuraa 
Viestejä18484

Tokilogi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Mä sain alle 29%.

29/8=3,6%

piiskahommiin ei tarvitse lähteä ellei sitä itse vaadi siinä mielessä. =D

Osoittaa aikuisuutta myöntää erehtyneensä, joten kaikki hyvin. 

Toisille noinkin simppeli liike on ihan mahdoton suorittaa, joten propsit sinulle. ;)

MJ

ovolo
Seuraa 
Viestejä8531

Tokilogi kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Mä sain alle 29%.

29/8=3,6%

Sopiiko piiskaus julkisesti Oulun Rotuaarilla ja hevospiiskalla? ;)

ovolo
Seuraa 
Viestejä8531

Puuhevonen kirjoitti:
Tokilogi kirjoitti:
Tyhmä olen, kuten kaikki ihmiset

Eivät kaikki ihmiset ole tyhmiä. Sinä olet tyhmä samoin Ovolo on tyhmä. Molempia teitä yhdistää ettette itse ymmärrä mistään mitään, vaan oletetatte, että joku muu on jattellut teidän puolestanne. Sen takia, sinäkään et kykene tuottamaan keskusteluun mitään sisältöä, vaan käyt vain päälle henkilöä vastaan. Ihan sama ovolossakin, joka ei koskaan ole tällä foorumilla käynyt minkäänlaista keskustalua muusta aiheesta kuin henkilöistä. En usko että häntä edes tiede-asiat kiinnostaa. Kunhan vain haluaa ärsyttää. Sama on sinunkin kanssa, tokilogi. Et kykene itse tekemään minkäänlaista tutkimusta ja asioiden selvittelyä. Etkä sinä edes sitä halua tehdä. Mitä sitten olet täällä tekemässä, jos et oppimassa asioita? Ärsyttämässä muita kanssakeskustelijoita? Minusta se kertoo aika paljon siitä kuinka säälittävää ihmistyyppiä olet.

Jos sinä haluat ärsyttää muita ihmisiä, niin please, tee se vaikka snägärillä.

Tulipa taas puuhevoselle tyypillistä haukkumista. Itse kokee olevansa huippuälykäs ja kehuu meriiteillään. Arvioisin, että tuo hänen ylimielisyys on sellaista ylivertaisuusvinoumaa!  https://fi.wikipedia.org/wiki/Ylivertaisuusvinouma  

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5975

nyt tämän viikonloppu on ollut kai käänteentekevä Sars-viruksen aiheuttamassa epidemiassa.

Uudet tapaukset Kiinan ulkopuolelta ovat kasvaneet eksponentiaalisesti ja nyt ollaan jo eksponentiaaliseen kasvun jyrkässä kasvun vaiheessa. Ensin Timanttiprinsessa, sitten Korean Daegun uskonlahkon lähetystyö. Ja seuraavana on vuorossa Iran, joka oli pitänyt epidemian salassa. Tänään tuli jo viides kuolema Iranissa, mikä viittaa siihen että tartuntatapauksia on siellä jo useita tuhansia. Sitten vain odotellaan kun Sars-virus pääsee Syyrian pakolaisleireille.

Myös Kiinassa Hubein ulkopuolella kahden edellisen päivän aikana uudet tapaukset lähtivät nousuun. Tämä nousu ajoittuu aika hyvin sen kanssa että Kiina käynnisteli kaupallista toimintaa Hubein ulkopuolella. Se johtaa vääjäämättä tartuntojen määrän kasvuun ja riistäytymiseen käsistä.

»According to the general theory of relativity space without aether is unthinkable.»

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5975

Neutroni kirjoitti:
Puuhevonen kirjoitti:
Game over. . .

Mistä moinen pessimismi tässä asiassa, koska muistaakseni kuulut teknlogisen kehityksen ennusteissasi pilvilinnajengiin?

Itse näen nykyisen yhteiskunnan tuhoutumisen mahdollisuutena rakentaa kokonaan uusi yhteiskunta, joka muistuttaa enemmän Start Trekin yhteiskuntaa.

Ja onhan globaali pandemia scifikirjallisuuden kestosuosikki. Joten real world maailmanlopunpandemian seuraaminen on kovin kiinnostavaa. Ensimmäinen kirja, jonka itse ostin oli Stephen Kingin Tukikohta.

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5975

Minijehova kirjoitti:

Toisille noinkin simppeli liike on ihan mahdoton suorittaa, joten propsit sinulle. ;)

Joko luit sen linkkaamani taksonomian artikkelin? Herättikö se jotain ajatuksia sinussa?

Minijehova
Seuraa 
Viestejä18484

Neutroni kirjoitti:
Puuhevonen kirjoitti:
Game over. . .

Mistä moinen pessimismi tässä asiassa, koska muistaakseni kuulut teknlogisen kehityksen ennusteissasi pilvilinnajengiin?

Kuten minäkin.

Tuo game over kuulostaa ihan sinulta. =D

Ei mitenkään loukkausmielessä, mutta olet paatunut pessimisti kirjoittamastasi päätellen silleen yleensä. :)

MJ

Minijehova
Seuraa 
Viestejä18484

Puuhevonen kirjoitti:
Minijehova kirjoitti:

Joko luit sen linkkaamani taksonomian artikkelin? Herättikö se jotain ajatuksia sinussa?

Luin joo, mutta olihan siinä ainakin kolmea eri määritysmenetelmää sovellettu sekaisin.

Tätä ja 2003 SARSia voi hyvn sanoa serkuiksi tai sisariksi, mutta mitään jatkumoa ne eivät edusta.

Ei minulla ole esittää parempaa tapaa kuvata uusia tai siirtyneitä viruksia, mutta ei se tarkoita että nykyinen tapa on paras, sillä se on kovin harhaanjohtavan tuntuista. Tulee ihan sellainen vaikutelma, että muu kuin koronavirus ei voisi aiheuttaa akuutteja hengitysongelmia ja että tämä olisi seuraava sukupolvi vuodelta 2003. Kuitenkin virus on ehtinyt vajaassa 20 vuodessa elää huomattavan monia sukupolvia.

Kyllä nuo lajienväliset siirtymiset vielä opitaan ymmärtämään paremmin, eli kuka ne tekee ja missä (ihminen elimistössään vai kenties joku välimodaaja, kuten sieni tai kasvi). Horisontaalista geenisiirtoahan tuollaiset siirtymät vaatii, joten jossain se myös tapahtuu.

MJ

Mollusca
Seuraa 
Viestejä194

Vaikuttaa vähän siltä että pandemiaksi menee eikä leviämistä voi enää kontrolloida. Mielestäni sitä ei enää ole järkevääkään kontrolloida, antaa tulla vaan, katsotaan mitä seuraa. Pahemmat tuhot voivat tulla siitä yrityksestä kontrolloida. Hyväksytään vain, että tässä on uusi flunssa joka saattaa tappaa ehkä jokusen enemmän ihmisiä kuin tavallinen flunssa. Lähinnä huolettaa sairaalahoitoa tarvitsevien määrä, onko resursseja tarpeeksi? 

Puuhevonen
Seuraa 
Viestejä5975

Mollusca kirjoitti:

Hyväksytään vain, että tässä on uusi flunssa joka saattaa tappaa ehkä jokusen enemmän ihmisiä kuin tavallinen flunssa.

No, onhan espanjantauti hyvä kirittäjä!

Lainaus:

Lähinnä huolettaa sairaalahoitoa tarvitsevien määrä, onko resursseja tarpeeksi? 

Tämähän se on ongelma. Jopa 20 prosenttia sairastuneista tarvitsee sairaalahoitoa/lääkitystä, joten resurssit loppuu kesken. Tämä on tärkein syy miksi wuhanissa, jossa resurssit ovat jo nyt loppuneet kesken, kuolleisuus on korkeampi. Muitakin syitä on.

Siksi on pakko yrittää hidastaa pandemian etenemistä, jotta kaikki eivät ole samaan aikaan sairaalassa. Helpottaa myöhemmin myös kun sairastuneet ja parantuneet ovat luultavasti immuuneja. Jos wuhanin ei oltaisi laitettu nyt jo kuukaudeksi kiinni, niin tilanne siellä olisi 10-100 kertaa pahempi.

Jälkitaudit ja muut ovat vielä Tuntemattomia. Samoin epidemia voi kehittyä. Espanjantauti oli vasta toisessa aallossa tappaja.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat