Seuraa 
Viestejä51

Eli kun,yritän noita kahta numeroa kirjoittaa kynällä paperille tuottaa todella paljon vaikeuksia.Joudun pinnistelemään kumpi on kumpi.Onko noilla numeroilla joku yhteys vai minun päässä joku lukuhäiriö.

Mitä tahdon,siihen kykenen.

Kommentit (13)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

tomijj kirjoitti:
Eli kun,yritän noita kahta numeroa kirjoittaa kynällä paperille tuottaa todella paljon vaikeuksia.Joudun pinnistelemään kumpi on kumpi.Onko noilla numeroilla joku yhteys vai minun päässä joku lukuhäiriö.

Riippuu kai siitä, miten olet ne oppinut kirjoittamaan.
Jos nelonen on tällainen 4 ja seiskassa poikkiviiva, niin on kai se vähän kun nelonen olis vaan horjahtanut. 

Huomasin mukuloilla samaa, kun ei enää koulussa opetettu lihasmuistiin noita. Kun kirjoittaa sitä yhtä ja samaa yhden A4 verran, niin alkoi hahmottua. Itse sotkin aina b ja d .
En tiedä onko joku lukihäiriö, on mun arvaus tässä kohtaa.
 

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

Kääpä
Seuraa 
Viestejä2511

Bee on niinku baksu (iso moha) ja dee on niinku dakana. (Takana)
Muistisääntö keksin just.

Täällä menee 9,1 ja 7 joskus sekasin kun homma riippuu varren ja otsan pituudesta.
Ei minusta ole kyse mistään sairaudesta.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4435

Kääpä kirjoitti:
Täällä menee 9,1 ja 7 joskus sekasin kun homma riippuu varren ja otsan pituudesta. Ei minusta ole kyse mistään sairaudesta.

"Alle kouluikäisillä ja esikouluikäisillä parhaimpina ennusmerkkeinä tulevista vaikeuksista pidetään puutteita lukumääräisyyden tajussa, lukujonotaidoissa, numeroiden ja lukujen tunnistamisessa sekä työmuistissa.

...Laskutaitojen oppimisen vaikeuksia esiintyy usein myös silloin, kun lapsen yleinen kyvykkyys on alhainen, lapsella on kielellisiä, visuo-spatiaalisia tai tarkkaavuuden vaikeuksia.[9][14] Ne eivät kuitenkaan yksistään selitä dyskalkuliaa, sillä se voi esiintyä myös ilman muita kognitiivisia häiriöitä. Mikäli häiriö selittyy edellä mainituilla vaikeuksilla tai havaintojen teon häiriöillä (näön tai kuulon häiriöillä), ei vaikeuksia diagnosoida laskemiskyvyn häiriöksi.

Dyskalkulia voidaankin jakaa primaariin (ei selity muilla tekijöillä) ja sekundaariin (selittyy muilla tekijöillä).[6]

Aivotoiminnallisesti dyskalkulia-oireet ovat tyypillisimpiä päälaenlohkon rakenteellisten poikkeamien ja toiminnallisten häiriöiden yhteydessä."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Dyskalkulia

Kääpä
Seuraa 
Viestejä2511

Niin, avaajahai ei puhunnut muista matemaattisista ja hahmottamiseen liittyvistä ongelmista. Sinä ryntäsit parni numeron takia diagnoosiin.

Mitä kuppikokoo silareissa suosittelet?

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4435

Kääpä kirjoitti:
Niin, avaajahai ei puhunnut muista matemaattisista ja hahmottamiseen liittyvistä ongelmista. Sinä ryntäsit parni numeron takia diagnoosiin.

Mitä kuppikokoo silareissa suosittelet?

"Eli kun,yritän noita kahta numeroa kirjoittaa kynällä paperille tuottaa todella paljon vaikeuksia.Joudun pinnistelemään kumpi on kumpi."

---

Näillä tiedoilla ongelma johtuu neurologisista syistä.

---

Osta rintsikat ja laita niihin täytettä, kokeile ensin kuinka ihmiset suhtautuvat uusiin tisseihisi, vasta myöhemmin kannattaa miettiä implantteja, jos tarvitset niitä mielestäsi johonkin.

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4435

tomijj kirjoitti:
joo olet varmaan oikeassa tokilogi ,kun minulle on tehty iso aivoleikkaus,pitää vaan oppia elämään noitten numeroiden kanssa.

Harjoittelemalla oppii, mutta se voi viedä aikaa kauemmin kuin normaalisti.

Tehokkainta oppiminen on kun näkee kirjaimen tai numeron ja samaan aikaan kuulee mikä merkki on kyseessä.

Kun on vaikeuksia tunnistaa numeroita, laskeminen voi olla vaikeaa ja tulee helposti virheitä, kannattaa siksikin harjoitella numeroita riittävästi.

Miksi aivoleikkaus tehtiin ja mihin kohtaan?

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4435

Kääpä kirjoitti:
Niin, avaajahai ei puhunnut muista matemaattisista ja hahmottamiseen liittyvistä ongelmista. Sinä ryntäsit parni numeron takia diagnoosiin.

Kääpä kirjoitti:
Täällä menee 9,1 ja 7 joskus sekasin

"avaajahai parni, menee kirjaimetkin joskus sekaisin.

---

"Lukivaikeuteen liittyy usein myös ongelmia muistamisessa. Erityisesti kielellinen lyhytkestoinen muisti toimii yleensä tavanomaista heikommin. Tämä voi heikentää kykyä pitää mielessä suullisia ohjeita ja mutkikkaita ajatuskokonaisuuksia.

Työmuistin rajoittuneisuus voi näkyä vaikeuksina ongelmanratkaisussa, jolloin on pystyttävä pitämään mielessä tehtävään liittyviä asioita samalla, kun työstää ratkaisua.

Kapea työmuisti voi vaikuttaa myös luetun ymmärtämiseen. Lukiessa tulisi pitää mielessä luetun tekstin koko sisältö, juuri meneillään oleva kappale ja parhaillaan luettavan lauseen ja sanan merkitys.

https://oppimisvaikeus.fi/tietoa/lukihairio/

Tokilogi
Seuraa 
Viestejä4435

"Kielelliset vaikeudet aiheuttavat matemaattisten käsitteiden ja symbolien ymmärtämiseen ja muistamiseen liittyviä ongelmia. Hahmottamiseen liittyvät pulmat vaikeuttavat matematiikkaan liittyvän visuaalisen eli näönvaraisen tiedon käsittelyä, kuten käyrien, graafisten esitysten tai geometrian ymmärtämistä.

Matematiikka edellyttää visuospatiaalisen eli avaruudellisen hahmottamisen kykyä, jota tarvitaan muun muassa numeroiden ja matemaattisten symbolien ja mittayksiköiden hahmottamisessa. Havaintopohjaiset ja tarkkaavaisuuteen liittyvät vaikeudet puolestaan saattavat aiheuttaa virheitä numeroiden ja laskumerkkien havaitsemisessa ja lukemisessa sekä lukujen sijoittamisessa kaavoihin.

Muistiongelmat hankaloittavat laskusääntöjen, kertotaulun ja peruslaskutoimitusten tulosten ulkoa oppimista. Matemaattisten ongelmien ratkaisu tapahtuu puolestaan työmuistissa, jolloin työmuistin heikentynyt kapasiteetti asettaa omat rajoituksensa.

Matematiikan hallitseminen edellyttää toiminnan ohjauksen taitoja, eli kykyä tarkkailla ja säädellä omaa toimintaa ja esimerkiksi muuttaa tarvittaessa laskutapaa. Luonnollisesti vaikeudet loogisen päättelyn taidoissa asettavat omat rajoituksensa matemaattisten periaatteiden ymmärtämiseen ja soveltamiseen.

Lisäksi on olemassa erityisesti matemaattisiin taitoihin liittyviä vaikeuksia, kuten vaikeuksia ymmärtää ja muodostaa lukujonoja ja siten ymmärtää suuruuskäsitteitä ja lukujen välisiä suhteita."

https://oppimisvaikeus.fi/tietoa/matematiikan-vaikeus/

---

Oppimisvaikeus.fi on kuntoutussäätiön sivu, sieltä löytyy muutakin hyödyllistä tietoa ja apua tarvittaessa.

tomijj
Seuraa 
Viestejä51

ohimoon,verisuonikasvain,oli tuhonnut paljon ympärillä olevaa aivoa,minulla oli epilepsia ei ole enää .muisti on erittäin huono,käyn töissä,mutta muistin takia todella hankalaa.joutais jo eläkkeelle 43v jos hakisin en tiedä pääsisinkö.20 vuotta sitten tehtiin leikkaus,siitä asti olen sinnitellyt

Mitä tahdon,siihen kykenen.

Lentotaidoton
Seuraa 
Viestejä6420

Muistatte ehkä Oliver Hawkin. Olin armeijassa kun hän esitteli hypnoosiaan (mä en esityksen alkuverryttelynä yrityksestä huolimatta päässyt ”transsiin”). No yksi esitysnumero oli kun hän kielsi ymmärtämästä mitä numero 4 on tai tarkoittaa. Sitten tuli yhteenlaskutehtäviä. Oli (traagisen) huvittavaa katsoa kun ”potilas” oli ymmällään helpon laskutehtävän kanssa.

Aivo on kumma otus.

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat