Seuraa 
Viestejä641

Tällä hetkellä näyttäisi siltä että ainakin Italia tulee tarvitsemaan massiivisen tukipaketin koronaviruksen aiheuttamasta shokista&karanteenista.

Näitä valtioita saattaa tulla eurooppaan lisää pandemian levitessä.

Aamulla kuitenkin USA antoi kunnon jytkyn julistamalla lento- ja matkustuskiellon euroopasta amerikkaan. Kielto kestää ainakin 30 päivää, mutta oikeasti kukaan ei tiedä kauanko.

Markkinat ovat jo ennestään paniikkimoodissa.

Sivut

Kommentit (333)

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä4924

Italiassa ei raha auta. Sinne pitäisi saada 10 000 kiinalaista rakentamaan sairaala ja 1700 vapaaehtoista lekuria.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Lithops
Seuraa 
Viestejä279

On kyllä melkoinen markkinatalouden irvikuva tämä nykyinen, missä jokaiseen hikkaan työnnetään tukipakettia tukipaketin perään eikä anneta markkinoiden ihan itse sopeutua vaihteluihin.

b_e_y_o_n_d
Seuraa 
Viestejä641

Lithops kirjoitti:
On kyllä melkoinen markkinatalouden irvikuva tämä nykyinen, missä jokaiseen hikkaan työnnetään tukipakettia tukipaketin perään eikä anneta markkinoiden ihan itse sopeutua vaihteluihin.

Näyttäisi vähän siltä että tällä kertaa negatiivinen vaikutus globaaliin talouteen tulee olemaan niin yksinkertaisen massiivinen  ettei tosiaan tukipaketit riitä kaikille. 

Se että Italialla olisi käyttöä nyt massiiviselle tukipaketille ei kerro mitään siitä tuleeko maa sitä koskaan saamaan. 

b_e_y_o_n_d
Seuraa 
Viestejä641

Toivottavasti siis olen väärässä. 

Näyttäisi siltä että USA on luisumassa myös taantumaan. Se kuinka vaikuttaa eurooppaan ja muuhun maailmaan, tiedetään vuoden 2008 tapahtumista. 

Toivottavasti olen tästäkin väärässä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57328

ovolo kirjoitti:
Jos kaikki maat tarvitsevat tukipaketin koronan takia, nii lopputulema on se, että jokainen maa pärjää omillaan ja nuolee itse haavansa.
Näin se pitkälti menee, Suu säkkiä myöten, onhan tässä jo tuhlailtukkin yli sukupolven edestä.

jussipussi
Seuraa 
Viestejä57328

b_e_y_o_n_d kirjoitti:
Lithops kirjoitti:

Se että Italialla olisi käyttöä nyt massiiviselle tukipaketille ei kerro mitään siitä tuleeko maa sitä koskaan saamaan. 

Ei saa.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

b_e_y_o_n_d kirjoitti:

Näyttäisi siltä että USA on luisumassa myös taantumaan. Se kuinka vaikuttaa eurooppaan ja muuhun maailmaan, tiedetään vuoden 2008 tapahtumista. 

Johan US alkaa lähennellä 200% velka/BKT, että ei mikään ihme ilman koronaakin.

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

DedMoroz
Seuraa 
Viestejä19204

Kyllähän tämä tilanne myös mahdollistaa erilaisia liiketoimia, niin kuin maksulliset koronatestaukset. 

Mutta joo... ilmeisesti ainakin jossain määrin tulee toimitusketjut lyhenemään, ja sitä kautta ehkä kulutaso nousemaan. Mikä tietysti sitten taas kompensoituu lähiyrittämisen kannatuksen nousuna. 

Kyllähän talous hakee sen tasapainotilansa jotenkin aina. 

Nyt joku Finnair antaa tulosvaroituksia ja (yksityinen) terveydenhoitosektori nostaa kannattavuuslukuja.

jne.

Pörssi on toki masentava, mutta 

I usually give people more chances than they deserve but once I'm done, I'm done.

b_e_y_o_n_d
Seuraa 
Viestejä641

DedMoroz kirjoitti:
b_e_y_o_n_d kirjoitti:

Johan US alkaa lähennellä 200% velka/BKT, että ei mikään ihme ilman koronaakin.

Jos nyt viruksen takia valtioita tai jopa kokonaisia mantereita lama alkaa riepotella syy on tosin tällä kertaa vain ja ainoastaan kuluttajien panikoiminen. 

Pauli
Seuraa 
Viestejä629

Ei koske Suomea. Torjunta ja karanteenit on liian kalliita, niitä ei voi eikä pidä käyttää, epidemia on ilmaista.

Se on vaan niin, että Vaikka verrataan influenssan kuolemiin, niin jotain on tehtävä siinä vaiheessa kun tulee 200 kuollutta päivässä ja Italian kokoisessa paikassa kaikki tehohoitopaikat on täynnä ja jono 3x tai enemmän paikkojen lukumäärään verrattuna. Influenssa ei aiheuta näitä lukuja. Parempi myöhään kun ei milloinkaan.

Kääpä
Seuraa 
Viestejä2323

Takaisin paikallistuotantoon, edes osittain olis iso steppi.
Firmat varmaan rupee funtsii riskejä uudestaan ja mitä tää kullekin firmalle maksaa tai makso niin juttua viilataan sen mukaan.

Ne joilla on käteistä tekee hyvät hillot tän jälkeen.
Mut, tää ei jää välttämäti tähän vaan lama seuraa perässä.
2-3 vuotta voi olla matalalentoo ennen ku päästään uuteen nousuun.

Köyhät ei välttämättä huomaa mitään.
Lässyttävät paskaa netissä ja ovat vahingonilosii.

Tärkeintä ei ole talouslama, vaan muistaa, että Sanna Marin, jos ikinä tekeekään mitään, niin se on aina myöhässä.

Toistakaa perässäni, kaikki koronaviruksen negatiiviset vaikutukset on Sanna Marinin hallituksen syytä.

Jos joku selviytyy sairaudesta, niin kiitos kuuluu persuille, jotka ovat varoittaneet koronasta jo aikoja sitten.

1. Pohjois-Korea on maailman vähiten globalistinen valtio.
Sukupuolentutkimuksen asiantuntija. Aivopesun vastustaja.

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä4924

KäyttäjänKäyttäjä kirjoitti:
Tärkeintä ei ole talouslama, vaan muistaa, että Sanna Marin, jos ikinä tekeekään mitään, niin se on aina myöhässä.

Toistakaa perässäni, kaikki koronaviruksen negatiiviset vaikutukset on Sanna Marinin hallituksen syytä.

Jos joku selviytyy sairaudesta, niin kiitos kuuluu persuille, jotka ovat varoittaneet koronasta jo aikoja sitten.

Mä aloitin koronan vertaamisen ruttoon jo 2 kk sitten..ketju suljettiin heti ja musta tehtiin pelle kun menin sanomaan että se on vaarallinen.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34016

Kääpä kirjoitti:
Ehkä tää opettaa jotain.

Toivottavasti opettaa poliitikoille roolinsa kansan edun ajajina eikä miljardöörien käsikassaroina. Ainakin minulle ole täysin odottamaton reaktio, että poliitikot reagoivat täysin piitaamatta talouden tuhosta, vaikka tauti uhkaa ainakin toistaiseksi lähinnä tuottamattomia yksilöitä. Ilmeisesti ne pelkäävät kerrankin enemmän hysteerisen kansan kapinaa kuin miljardöörien vinkumisia.

Jos vaikka verrataan siihen, että viime hallitus yritti antaa terveydenhoidon yksityisten firmojen rahastusautomaatiksi, joka sekin olisi tappanut vanhuksia ja sairaita vuosikymmenien aikana yhtä paljon kuin korona. Mutta siihen ei liittynyt paniikki- ja kapinauhkaa. Ja näköjään sama reaktio on kaikissa länsimaissa, jenkkejä myöten.

Mutta saa nähdä. Tuskinpa herrat mistään luopuvat ja akuutin uhan poistuttua herrojen rahatukot ovat taas poliitikoille vastustamatonta herkkua. Rahvas maksaa viulut ja myös kuolee hoidon puutteeseen vuosikymmeniä epidemian katoamisen jälkeen, kun valtioilla ei ole rahaa.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat