Seuraa 
Viestejä17617

Suomi on kolmatta vuotta peräkkäin maailman onnellisin maa, käy ilmi YK:n onnellisuusraportista. Tanska piti kakkossijan toisena vuonna peräkkäin, ja kolmossijalle nousi Sveitsi.
https://yle.fi/uutiset/3-11266978?origin=rss

Oletko onnellinen?
Olen
Olen
90.9%
En
En
9.0%
Jotain muuta, perusteluita alla.
Jotain muuta, perusteluita alla.
0%
Ääniä yhteensä: 11

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

Kommentit (18)

Keijona
Seuraa 
Viestejä17617

Onnellisin kansa:  Ei yhtäkään äänestäjää ja yksi surullinen alapeukku...

Tottakai  on onnellisin, lukeehan niin sanomalehdessä. "Näin on kirjoitettu"

Kissatäti
Seuraa 
Viestejä476

Hemmetti täällähän ollaan enemän turvassa kuin monessa muussa muualla. Vai missä olisi paremmin? Minun kohdalla kaikki on mennyt sillee että olen apua ja terveydenhuoltoa saanut silloin kun olen sitä tarvinnut. Tietääkseni kukaan ei ole kiilannut ohitseni missään asiassa rahan voimalla ja asun metsän reunassa maaseudun uumenissa. Näihin päiviin kaikki minusta riippumattomat asiat ovat olleet kunnossa mutta nyt on jännä paikka. Ensimäistä kertaa  ei voi tietää mitä tulee.  

Kukka ja lintu ovat ilon opettajia. (Søren Kierkegaard)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
ID10T
Seuraa 
Viestejä8956

Keijona kirjoitti:
Rutiinit tai matrat luovat illuusin pysyvyydestä, turvallisuudesta.

Oletko onneton tai koetko olosi turvattomaksi, kun kerran onnellisuuttamme kritisoit?

Keijona
Seuraa 
Viestejä17617

Lainaus:
Keijona kirjoitti:
Rutiinit tai matrat luovat illuusin pysyvyydestä, turvallisuudesta.

Oletko onneton tai koetko olosi turvattomaksi, kun kerran onnellisuuttamme kritisoit?

Kukaan ole tässä keskustelussa suomalaisten onnellisuutta krisoinut. Pelkää subjektiivisuuden ja ennakkoluulon aiheuttamaa "rasismia"

Olishan hyvä ymmärtää mitä eroa on ilolla ja onnella, ettei erehdy vastaamaan väärin: Jos vaikka on tosi iloinen, siis vahingoniloinen, niin sellainen voi helposti kuvitella olevansa onnellinen.

Karkea sääntöhän on, että rauhaton ei voi olla onnellinen , mutta iloinen voi kyllä  olla.

ID10T
Seuraa 
Viestejä8956

Keijona kirjoitti:
Kumpikohan on enemmän mielikuvituksen tuotetta, ilo vai onni?

Molemmat, koska ne ovat sisäsyntyisiä. Kukaan ei ole iloinen tai onnelinen käskystä. Ulkoiset ärsykkeet toki vaikuttavat sekä iloisuuteen ja onnellisuuteen, mutta ihminen itse "päättää", onko kumpaakaan.

ID10T
Seuraa 
Viestejä8956

Keijona kirjoitti:
Entäs voiko stalkkaaja olla onnellinen, vai olisko vahingonilon perässä juoksemista?

Ei tuo muuta sitä tosiasiaa, että ilo ja onnellisuus ovat sisäsyntyisiä, eli mielikuvituksen tuotetta.

b_e_y_o_n_d
Seuraa 
Viestejä686

Nyt koko maailman hädän hetkellä. Suomi levittää tätä iloa muuallekin vessapaperin muodossa. 

You need to hoard it like it's gold. GOLD!

Mitäs muuta vessapaperin lisäksi Suomella onkaan annettavana maailmalle? Itse yltiöpäisenä optimistina näen jo aivan hullun nousukauden saapuvaksi, millä eväillä Suomi lähtee nousukiitoon mukaan? 

penni
Seuraa 
Viestejä5558

Suomalaisissa on sellainen perusominaisuus, että jos meiltä kysyy; ”oletko onnellinen?”, niin olemme paskat housuissa sen kysymyksen edessä.

”Toisaalta kyllä afrikkalaisia naisia ei yleensä pidetä järin seksikkäinä, joten eivät ole siirtolaisvaihtoehto.” -Toope

wisti
Seuraa 
Viestejä16425

b_e_y_o_n_d kirjoitti:
Nyt koko maailman hädän hetkellä. Suomi levittää tätä iloa muuallekin vessapaperin muodossa. 

You need to hoard it like it's gold. GOLD!

Mitäs muuta vessapaperin lisäksi Suomella onkaan annettavana maailmalle? Itse yltiöpäisenä optimistina näen jo aivan hullun nousukauden saapuvaksi, millä eväillä Suomi lähtee nousukiitoon mukaan? 

Suomalaisten tärkein pääoma on luottamus toisiin ihmisiin ja yhteiskunnan instituutioihin.
Etiikan kultainen sääntö vannottaa, että tee lähimmäisellesi se, mitä toivoisit . . .
Tuntuu kenties korkealentoiselta, mutta menköön: Suomessa sääntö on otettu tosissaan siinä mielessä, että näkevät muut yleensä itsensä kaltaisina ei-roistoina.
Tokihan Suomessakin NHL on rosmojen käsissä yhden sun toisen mielestä, mutta vähemmän onnellisissa maissa näitä onnettomia mustamaalaajia on paljon enemmän.

Keijona
Seuraa 
Viestejä17617

Mites meniskö ymmärrykseen pikku yhtälö?

"Tieto lisää tuskaa". Ja
"Suomalaiset on maailman onnellisin kansa"

Ei tietoa, ei tuskaa, koska onnellisen tietämättömiä.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat