Sivut

Kommentit (52)

Pauli
Seuraa 
Viestejä641

MooM kirjoitti:
Mun lapsilla etäkoulu on järjestetty ihan kohtuullisesti. Viestikanavia on aika monta, eli tehtäviä tulee wilmaan, koulusähköpostiin ja peda.nettiin, samoin palautustapa vaihtelee eri opettajilla. Toisella on velvoite olla chatin tavoitettavissa tietyn aikaa päiväistä. Kuutosella ja ysillä ovat.

Mutta kyllä noille saa ict-tukena olla, samoin tulkata opettajien ohjeita ja muutenkin vahtia vähän. Kavereilla, joilla on nuorempia koululaisia, ei omista etätöistä tahdo tulla mitään.

Uskon että etäopiskelun tekniset ym muut haasteet helpottuu luokka asteen kasvaessa. Mulla toka ja nelosluokkalaisen välillä valovuoden ero. Mut, paremmin menee nyt kuin viime viikolla toka luokkalaisella, rutiinit kun saadaan tutuiksi ja päähän tallennettua tieto, ettei olla pelkästään lomalla.

Jos tämä sujuu hyvin, aion hyödyntää tätä myös jatkossa.

Ivan The Terrible
Seuraa 
Viestejä2508

Hieman vähemmän tullut liikuttua ulkona kuin aiemmin. Tosin johtuu pikemminkin siitä että hilut loppukuusta vähissä niin ei viitsi mennä kahviloihin tai baareihin tuhlailemaan. No voi olla että nekin menevät kiinni kohta.

Kirjaston kirjat luettu niin kohta se on sitten tv-sarjoja katseltava netissä ja sitten kun siihen kyllästyy niin hommat rappeutuu paskanjankkaamiseen "keskusteluissa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Keijona
Seuraa 
Viestejä17768

Tieto siitä mikä on tärkeää katastrofien myötä  on tärkeeä on nähty yhteiskuntajärjestelmän hajotessa neuvostoliitossa tai rahoitusjärjestelmän romahtaessa ergentiinassa. Ruuantotanto ja maatalous. Ihmiset suovät idelogioista riippumatta, diktaattorista viherfeministiin. Veikkaa ruuhkaista kautta puutarhaliikkeille, kotiarestin pitkittyessä  mielelle on hyvää terapiaa tonkia  kasvimaalla tai parvekelaatikoita, perunat kasvaa hyvin ämpärissä. Eika tarvitse  hamstarata, maata  ja  jyviä riittää kyllä jokaiselle suomalaiselle.  Herne on  hyvää maalle ja viljelijälle.

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

molaine
Seuraa 
Viestejä3013

Itse olen ollut erossa perheestäni nyt helmikuun alusta alkaen. Matkustivat lomalta Suomeen ja minä Kiinaan. Nyt ovat palanneet tänne, mutta edelleen pakollisessa kotikaranteenissa ja minä hotellissa. Firma oli kiinni ylimääräisen viikon ja minulla oli siihen päälle viikon karanteeni. Leikkaus peruttu. Onhan näitä vaikutuksia ollut. Lentolippuja olen säätänyt varmaan 10 kertaa. 

Röh

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä5121

Brainwashed kirjoitti:
Tässä lähinnä tarkoitus keskustella siitä miten tämä coronahärdelli vaikuttaa Sinun ja perheesi arkeen.

Omasta puolestani se on vaikuttanut siten että äitini on kieltänyt minua menemästä luokseen ja työt vähenyneet aika reippaasti sillä seurauksella että joudun downshiftaamaan aika reippaasti työkuvioitani että pysyisin ns. pinnalla.
Vaimo on töissä kivijalkakaupassa, joka ehkä menee konkkaan, joten talouden tulot tippuvat kahdella rintamalla. Tämän tilanteen pidentyessä joudun realisoimaan melko reippaastikin, ehkä panemaan velkaisen talomme myyntiin ja sitä rataa, mutta en ainakaan itse ota siitäkään pahemmin stressiä näistä, minulle ei ole vierasta että välillä menee reilustikin huonommin, mutta huomaan että perheen naisväki ( vaimo ja kaksi teinityttöä) eivät ihan vielä tajua että sellaisiinkin em. dramaattisiin toimenpiteisiin ehkä joudutaan turvautumaan.

Monella varmaan vieläkin tiukempaa kuin minulla, että en tässä enempää omiani valittele, mutta miten teillä, palstalaiset?

Onni onnettomuudessa, että kukaan ei tönöstä mitään maksa. Tilanne kun on mikä on.

Kyllä asiakkaat valittelee juuri tuota..vanhaa taloa ei saa nyt myydyksi.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä5121

ekavekara kirjoitti:
MooM kirjoitti:
Kuntosali ja jumppapaikka ovat edelleen toiminnassa ja jumpissa vain on rajattu osallistujamäärä yhdeksään.

Se kannattaa muistaa, että kuntosalilaitteiden kahvat ovat erinomaisia viruksenvälittäjiä.

Tässä henkilökohtainen sali on hyvä veto.

1 x VAWT = 9 x HAWT

“Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes.”
— Sigmund Freud

Homer_Backland
Seuraa 
Viestejä5121

molaine kirjoitti:
Itse olen ollut erossa perheestäni nyt helmikuun alusta alkaen. Matkustivat lomalta Suomeen ja minä Kiinaan. Nyt ovat palanneet tänne, mutta edelleen pakollisessa kotikaranteenissa ja minä hotellissa. Firma oli kiinni ylimääräisen viikon ja minulla oli siihen päälle viikon karanteeni. Leikkaus peruttu. Onhan näitä vaikutuksia ollut. Lentolippuja olen säätänyt varmaan 10 kertaa. 

Tutut pääsivät Kanarialta Suomeen kun Norwegian oli saanut 250 miltsiä valtiolta.

1 x VAWT = 9 x HAWT

— Sigmund Freud

ekavekara
Seuraa 
Viestejä13433

Kävin vielä kaupassa ja apteekissa, ja varauduin mahdolliseen sairastamiseen kaikin käytettävissä olevin keinoin.
- kaupasta: sinkkitabletteja, C- ja D-vitamiinia, hunajaa (teen kanssa), sekamehua ja suklaata.
- apteekista: parasetamolia, panacodia (vanha resepti)  ja 3kk peruslääkkeitäni.

- n. 2vk ruokavarastot täyteen

Kummasti auttoi mielenrauhaan, että jos tässä iskee tauti päälle, niin saa rauhassa sairastaa kotona, vaikka en mihinkään riskiryhmään kuulukaan.

Spitfire
Seuraa 
Viestejä1750

Työpiste siirretty toimistolta kotiin, mutta muuten hommat jatkuu normaalisti ainakin toistaiseksi.

Kaupasta on pari kertaa ollut wc-paperi loppu, mutta pärjää sitä pari päivää ilmankin, kun wc-ssä on bidee-suihku.

Avopuolisolle tuli lomautus, mutta toistaiseksi ei suurempaa taloudellista hätää.

Näinon0070
Seuraa 
Viestejä1771

Itselläni ei juuri mitään hätää ole muusta kuin lapsista, ja heidän tulevaisuudesta 🤔
Se että uhraavatko he taloutensa meidän isovanhempien säästämiseksi, on hieman erikoinen järjestys.
Sodassa nuoret yleensä uhrataan hengiltä järjestelmien puolesta, onko meillä Vanhemmilla mitään yhteiskunta vastuuta.
Vai meneekö se niin että potkitaan ne linnat, mitkä ollaan rakennettu?

Mielestäni melko itsekästä, heidätkö laitamma ihmisen kriiseissä rajalle luoteja ottamaan ?
Kun luonnon valintakaan ei meille kelpaa 👎

Näinon0070
Seuraa 
Viestejä1771

Näinon0070 kirjoitti:
Itselläni ei juuri mitään hätää ole muusta kuin lapsista, ja heidän tulevaisuudesta 🤔
Se että uhraavatko he taloutensa meidän isovanhempien säästämiseksi, on hieman erikoinen järjestys.
Sodassa nuoret yleensä uhrataan hengiltä järjestelmien puolesta, onko meillä Vanhemmilla mitään yhteiskunta vastuuta.

Mielestäni melko itsekästä, heidätkö laitamma ihmisen kriiseissä rajalle luoteja ottamaan ?

Enkä yhtään ihmettele Ruotsin valintaa pitää yhteiskunta hyvin ”normaalina” joukkosuojan muodostumiseksi. Samalla kuitenkin eristämällä riskiryhmät.
Tällä valinnalla on ainut mahdollisuus lyhentää epidemiaa.
Minkä jälkeen yhteiskunnan toimintojen pyörittäminen on nopeammin mahdollista.
Aika näyttää kumpi tapa toimi yhteisöä nähden paremmin?

ekavekara
Seuraa 
Viestejä13433

Näinon0070 kirjoitti:
Näinon0070 kirjoitti:

Enkä yhtään ihmettele Ruotsin valintaa pitää yhteiskunta hyvin ”normaalina” joukkosuojan muodostumiseksi. Samalla kuitenkin eristämällä riskiryhmät.

Melko samoja ovat kuitenkin Suomen ja Ruotsin valinnat, mutta meillä menty hieman tiukemman mukaan. En usko lopputuloksessa olevan suuri eroja (taloudessa) kun koko maailma vaipuu käytännössä lamaan. Molemmmat maat kuitenkin kaukana Etelä-Euroopan menosta.

Ruotsissa pelaavat isommalla riskillä siitä, ettei kaikkia sitten pystytä hoitamaan kun tautipiikki on päällä. Melko kova veto kansankodilta.

Näinon0070
Seuraa 
Viestejä1771

ekavekara kirjoitti:
Näinon0070 kirjoitti:
Näinon0070 kirjoitti:

Melko samoja ovat kuitenkin Suomen ja Ruotsin valinnat, mutta meillä menty hieman tiukemman mukaan. En usko lopputuloksessa olevan suuri eroja (taloudessa) kun koko maailma vaipuu käytännössä lamaan. Molemmmat maat kuitenkin kaukana Etelä-Euroopan menosta.

Ruotsissa pelaavat isommalla riskillä siitä, ettei kaikkia sitten pystytä hoitamaan kun tautipiikki on päällä. Melko kova veto kansankodilta.

Joukkosuoja mudostuu Ruotsissa 1-x kuukautta nopeammin, siinä vaan autetaan merkittävästi taloutta, minkä varaan meidänkin ” kansankoti ” rakentuu.

Oikeusministerimme on hieman nihkeä Suomen sulkemiselle 😳

Minä uskon että tulemme tekemään pienemmät uhriluvut kuin Ruotsi, mikä on perua jo kausitaudeista. Mutta jäämmekö taas taloudessa kakkoseksi, mikä johtaa uusiin uhreihin ?

Keijona
Seuraa 
Viestejä17768

Lainaus:

Naiset ja lapset turvaan ensin, maskuliinisuuteen ainakin kuuluu ajatus  että laittaa  muut itsensä edelle.Eikä ole ensimmäisenä oma napa mielessä. 

Rikkaalla riittävästi, köyhä haluaa lisää.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä13433

Näinon0070 kirjoitti:
ekavekara kirjoitti:
Näinon0070 kirjoitti:
Näinon0070 kirjoitti:

Joukkosuoja mudostuu Ruotsissa 1-x kuukautta nopeammin, siinä vaan autetaan merkittävästi taloutta, minkä varaan meidänkin ” kansankoti ” rakentuu.

Oikeusministerimme on hieman nihkeä Suomen sulkemiselle 😳

Minä uskon että tulemme tekemään pienemmät uhriluvut kuin Ruotsi, mikä on perua jo kausitaudeista. Mutta jäämmekö taas taloudessa kakkoseksi, mikä johtaa uusiin uhreihin ?

Toinen näkökulma asiaan on se, että rajoituksia voi aina lieventää, jos epidemia pysyy kurissa. Mutta toisinpäin homma ei onnistu, koska levinnyttä epidemiaa ei mikään pieni rajoitus pysäytä, vaan tarvitaan Kiinan kaltainen täys lockdown. Siksi Suomen linja on parempi, vaikka oikein huonolla tuurilla voi tulla hieman kalliimmaksi kansantaloudelle.

MooM
Seuraa 
Viestejä10791

Näinon0070 kirjoitti:

Ehkä Ruotsiin nähden, riippuu nyt siitä, miten korona siellä vaikuttaa ja miten yhteiskunta reagoi.

Mutta iso osa Länsi-Eurooppaa tekee hyvin samanlaisia toimia kuin Suomi, varsinkin isot pelurit. Samoin USA, ja nämä maat merkkaavat paljon enemmän siinä, miten Suomen kilpailukyky muodostuu.

Mutta jos ja kun Kiina nyt pääsee jaloilleen nopeasti (ja siellä se on hyvin mahdollista, kun keskushallinto voi toimia hyvinkin ripeästi ja suoraviivaisesti), sen asema vahvistuu entisestään, mikä heikenröö kaikkien länsimaiden asemaa. 

"MooM": Luultavasti entinen "Mummo", vahvimpien arvelujen mukaan entinen päätoimittaja, jota kolleega hesarista kuvasi "Kovan luokan feministi ja käheä äänikin". https://www.tiede.fi/keskustelu/4000675/ketju/hyvastit_ja_arvioita_nimim...

Neutroni
Seuraa 
Viestejä34090

Olemme koko perhe kotona. Minä ja lapset etätöissä ja emäntä karanteenissa odottamassa testitulosta. Pahaa välitöntä uhkaa ei meillä ole, emme ole riskiryhmää ja vakavien terveysongelmien todennäköisyys on pieni, mutta se jää nähtäväksi miten minun työt jatkuvat kun tilanne menee ohi ja aletaan maksaa laskuja ja supistamaan kaikenlaisia toimintoja.

Brainwashed
Seuraa 
Viestejä13961

Neutroni kirjoitti:
Olemme koko perhe kotona. Minä ja lapset etätöissä ja emäntä karanteenissa odottamassa testitulosta. Pahaa välitöntä uhkaa ei meillä ole, emme ole riskiryhmää ja vakavien terveysongelmien todennäköisyys on pieni, mutta se jää nähtäväksi miten minun työt jatkuvat kun tilanne menee ohi ja aletaan maksaa laskuja ja supistamaan kaikenlaisia toimintoja.

Toivotaan että vaimosi testi on negatiivinen, eihän tässä muutakaan voi, mutta kuten totesit, niin corona podetaan suhteellisen nopeasti, ja terveelle ihmiselle se ei välttämättä aiheuta mitään jälkioireita, mutta nämä tästä rumbasta koituvien jättilaskujen ja lainojen maksut hirvittävät, kun ei ole enää sitä samaa infraa joka hoitaisi laskun, eli yhteiskunnassa työssä käyvät veronmaksajat.

Rikollisuus tulee lisääntymään, varsinkin omaisuusrikokset, niinkuin on ollut tapana yhteiskunnan järkkyessä. Huomaan esim. että korjaamollani, joka sijaitsee aika syrjässä, on viime parina viikkona ollut enemmän ns. öistä aktiviteettia kuin sen reilu kolmen vuoden aikana jona olen paikkaa vuokrannut. Bensat ja osia varastetaan autoista, ja kaikkea mitä on pihamaalla ”lähtee kävelemään”, joten jo siksikin on näköjään pakko ajaa homma alas, ainakin siksi aikaa kunnes löytää jonkun turvallisemman paikan.

ekavekara
Seuraa 
Viestejä13433

Näinon0070 kirjoitti:
Mutta jäämmekö taas taloudessa kakkoseksi, mikä johtaa uusiin uhreihin ?

Tämä onkin hyvä kysymys. Ei itse kysymyksen vuoksi, vaan filosofisemmin, että miksi se talous on niin tärkeää? Aika absurdi selitys on, että rahalla voi sitten tarvittaessa pelastaa ihmishenkiä. ;)

ekavekara
Seuraa 
Viestejä13433

MooM kirjoitti:

Mutta jos ja kun Kiina nyt pääsee jaloilleen nopeasti (ja siellä se on hyvin mahdollista, kun keskushallinto voi toimia hyvinkin ripeästi ja suoraviivaisesti), sen asema vahvistuu entisestään, mikä heikenröö kaikkien länsimaiden asemaa. 

Mutta pääseekö? 1200 miljoonan ihmisen massa on (virallisten tietojen mukaan) ollut 0,08 miljoonaa tartuntaa. Mites ne muut 1119,92 miljoonaa? Mistä niille laumasuoja?

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat