Seuraa 
Viestejä3

Voisiko joku auttaa matikan tehtävässä! tuntuu että olen kokeillut kaikkea mutta en saa oikeaa vastausta!

20. Suomen liikennelaissa on määrätty rattijuoppousrajaksi 0,5 promillea maanteillä ja yksi promille vesillä.

Montako keskiolutpulloa voi juoda 90-kiloinen henkilö ylittämättä 0,5 promillen rajaa, kun tiedetään, että yhdessä keskiolutpullossa on keskimäärin 12 grammaa alkoholia? Alkoholin voidaan olettaa jakautuvan tasaisesti elimistön vesitilaan ja vettä ihmisessä on noin 2/3 painostaan.

Vastaus olisi 2,5 pulloa

Kommentit (6)

kytoann
Seuraa 
Viestejä1963

Käyttäjä22196 kirjoitti:
Voisiko joku auttaa matikan tehtävässä! tuntuu että olen kokeillut kaikkea mutta en saa oikeaa vastausta!

20. Suomen liikennelaissa on määrätty rattijuoppousrajaksi 0,5 promillea maanteillä ja yksi promille vesillä.

Montako keskiolutpulloa voi juoda 90-kiloinen henkilö ylittämättä 0,5 promillen rajaa, kun tiedetään, että yhdessä keskiolutpullossa on keskimäärin 12 grammaa alkoholia? Alkoholin voidaan olettaa jakautuvan tasaisesti elimistön vesitilaan ja vettä ihmisessä on noin 2/3 painostaan.

Vastaus olisi 2,5 pulloa

Laske ensin kuinka  monta grammaa vettä  henkilössä on, sitten laske mitä on 0,5 promillea  siitä. Saadun grammamäärän  jaat  12:lla.   Muistanet mikä on promille.

Tyhmyydelle minä olen vihainen kuin rakkikoira; mutta viisaus ei ole kaikille suotu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
KultaKikkare
Seuraa 
Viestejä1090

Stalker kirjoitti:
KultaKikkare kirjoitti:
Minkä koulun kokeessa tollasia kysellään?

Poliisiopiston pääsykokeissa.

Nii mietin eka samaa, mut niillon alkometrit. Joku sellanen duuni mihin liittyy juominen, mut eipä tule heti mieleen. Et missä sellasta. 

RiikkaSofia
Seuraa 
Viestejä3

kytoann kirjoitti:
Käyttäjä22196 kirjoitti:

Vastaus olisi 2,5 pulloa

Laske ensin kuinka  monta grammaa vettä  henkilössä on, sitten laske mitä on 0,5 promillea  siitä. Saadun grammamäärän  jaat  12:lla.   Muistanet mikä on promille.

Joo kiitos paljon avusta!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat