Litra/kilo täydellistä ravinnetta ihmiselle

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Mietinpä tuota sukkula-ketjua lukiessani tämmöistäkin ongelmaa: Mitä sisältää litra (tai kilo) täydellistä ravinnetta? Tarkoitan täydellisellä ravinteella sellaista sekoitusta, jossa on kaikkea ihmiselle tarpeellista/välttämätöntä. Keittoon varmaan kuuluu vettä, aminohappoja, kivennäisaineita, jne..

Aiheesta olisi mielenkiintoista kuulla valistuneita arvauksia! Jonkinlainen arvio eri ainesosien (jos mielekästä jakoa voidaan tehdä) prosenttiosuuksista olisi hyvä, samoin arvio sekoituksen ulkonäöstä, väristä ja kenties mausta

Pitkiä avaruusretkiä silmälläpitäen odottelen reseptiä.

Sivut

Kommentit (17)

vihertaapero
Seuraa 
Viestejä6081
Liittynyt7.3.2006

Ilmakuivattu liha voittaa ainakin mennen sekä tullen kaikenmaailman tofukikkailut.

Vaan kaipa ovat inssit siellä jossain kehitelleet jotain maukastakin purtavaa.

Konsta: ...joten jäähdytysvesi on varmasti erittäin korkeaktiivista.
Brainwashed: En tosiaankaan pidä itseäni minään asiantuntijana...

Vierailija

Aikoinani tein parin viikon pituisia vaelluksia kantaen kaiken muonan selässäni. Silloin keskustelin lääkiskavereideni kanssa asiasta.

Pointti tuntui olevan enemmän terveellisyydestä pitkän ravitsemuskauden aikana kuin pelkistä kaloreista. Kovalla energiankulutuksella vatsa tarvitsee kuituja, vaikka niiden energiasisältö on olematon.

Kaikista ravintoaineista on tieto ent. kaloritaulukoissa, öljyt ja rasvat johtavat selvästi. Alkoholit ja sokeri tulevat seuraavaksi. Normaalit ruuat tulevat kaukana perässä.

Bilsasta muistan, että jäniksenpapanassa on yhtä paljon kaloreita kuin samankokoisessa sokeripalassa.

Eka työpaikkani oli uitto. siellä kämpillä vanhat, ehkä noin 50:set ukot keittelivät puuroa. Näyttivät sekoittavan puurokattilaan sianläskikuutioita.

Ihmettelin asiaa, sanoivat, ettei täällä muuten jaksa. Käyttivät myös alkoholia. Ne olivat isoja miehiä, kun semmoinen sammui ja semmoista yritti kantaa, huomasin, etten saa tuollaisesta sataviisikymmentäkiloisesta äijästä edes jalkaa nostettua.

Eli empiiristen tutkimusteni perrusteella, paras reissumuona pitkillä matkoilla on kaurapuuro sekoitettuna silavakuutioilla.

Vielä paremp on, jos matkaan lähetetään kääpiöitä

Ding Ding
Seuraa 
Viestejä9031
Liittynyt16.3.2005

Eikös vettä pitäisi saada vuorokaudessa kaksi litraa? Siinä tapauksessa noita kuutioita pitäisi syödä noin kolme päivässä (2 litraa vettä + 1 kilo ravinteita) ja kussakin niistä olisi kaikkia ravinteita siten 1/3 päivän ihanneannoksesta.

Vierailija
ristiässä
Mietinpä tuota sukkula-ketjua lukiessani tämmöistäkin ongelmaa: Mitä sisältää litra (tai kilo) täydellistä ravinnetta?

Ainakin kinkkua, salamia ja pekonia...

Vierailija

Sen kiinteän ruan he huuhtelevat alas omalla virtsallaan!

Mä haluun astronautiks, mä oon treenannu tota pissin juontia jo vuosia. Sujuu hyvin. Mä osaan lentää, lauloi se yks muusikko.. Jos sä tahdot, sä osaat lentää.. Ja juo virtsaas päälle puoli vuotta. voi kakkis. Mitä? valmistaa fatserin sinistä omista kakkajätteistään????

Vierailija

Olen jostakin kuullut, että ei se paska vielä pahaa ole, mutta paskan paska joolisi.

Hätätilanteessa voi siis syödä paskaa ja juoda virtsaa, jos aineita saatavilla. Pois ei pidä heittää.

Sen tiedän, että viljatuotteista ohra on kaloripitoista. Sanotaanhan, että ohralla se sikakin lihoo ja ihmisen ruuansulatus muistuttaa sian vastaavaa.

Vierailija

Täytyypä nyt nussia vähän pilkkua...

Aiheessa puhuttiin RAVINTEISTA.
Joten miten te voitte sanoa, että tämä litra sisältää esim kinkkua tms. Kinkku ei ole ravinnetta. Kinkku on RAVINTOA.

Lauseke RAVINNE=RAVINTO on epätosi.

Ravinteet ovat esim kasveille typpi, fosfori, kalium, kalsium jne. Ei sokeri. Sokeri on kasville ravintoa. Ihmiselle ravinteita ovat esim. rauta, magnesium, vitamiinit, hivenaineet. Ravintoa vaikka makaronilaatikko. Tai jo pelkästään siinä oleva makarooni. Tai itseasiassa jo makaruunissa oleva jauhokin on ravintoa.

Uskokaa, että RAVINTEET ja RAVINTO ovat kaksi eri asiaa. Ihminen syö RAVINTOA ja saa sen mukana RAVINTEITA.

Nusnusnus..

Hamppu
Seuraa 
Viestejä1145
Liittynyt16.3.2005
risat
Sen kiinteän ruan he huuhtelevat alas omalla virtsallaan!

Mä haluun astronautiks, mä oon treenannu tota pissin juontia jo vuosia. Sujuu hyvin. Mä osaan lentää, lauloi se yks muusikko.. Jos sä tahdot, sä osaat lentää.. Ja juo virtsaas päälle puoli vuotta. voi kakkis. Mitä? valmistaa fatserin sinistä omista kakkajätteistään????

Pelkkä myytti. Turhaan olet treenannu.

Vierailija
tupakka
Täytyypä nyt nussia vähän pilkkua...

Aiheessa puhuttiin RAVINTEISTA.

Siksipä juuri ehdotin tuota munaa. Muna sisältää kaiken muun paitsi c-vitamiinin.

Vierailija
TPa
Eka työpaikkani oli uitto. siellä kämpillä vanhat, ehkä noin 50:set ukot keittelivät puuroa. Näyttivät sekoittavan puurokattilaan sianläskikuutioita.

Ihmettelin asiaa, sanoivat, ettei täällä muuten jaksa. Käyttivät myös alkoholia. Ne olivat isoja miehiä, kun semmoinen sammui ja semmoista yritti kantaa, huomasin, etten saa tuollaisesta sataviisikymmentäkiloisesta äijästä edes jalkaa nostettua.

Eli empiiristen tutkimusteni perrusteella, paras reissumuona pitkillä matkoilla on kaurapuuro sekoitettuna silavakuutioilla.

No eihän alkoholisoitunut läskimaha mitään jaksa. Rasvasta saa toki energiaa, mutta enpä kuitenkaan eläinrasvoilla rupeaisi tankkaamaan kovaa rasitusta varten.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat