Vanhojen ketjujen lukitsemisesta

Seuraa 
Viestejä45973
Liittynyt3.9.2015

Tiedän, eihän tämä tänne kuulu, mutta koska haluan tämän näkyvän tuossa sivupalkissa laitan sen kuitenkin!

Minun mielestäni sellaiset ketjut, joihin ei ole aikoihin tullut yhtään postausta voisi ihan hyvin lukita. Esimerkiksi tänään olen törmännyt kahteen ketjuun, jotka ovat pompahtaneet tuohon sivupalkkiin, Toinen niistä oli yli vuoden vanha ja toinenkin puolisen vuotta.

Kuitenkaan viimeisella kirjoittajalla ei ollut asiaan mitään omaperäistä sanottavaa, ihmettelipä vaan, missä ovat tietyt ihmiset.

Jollakin tuntuu olevan hauskaa nostella turhia ketjuja ylös muita harhauttamaan.

Kommentit (14)

Vierailija

Koska jokin kysymys menettää ajankohtaisuutensa? Mikään ei estä tuomasta aiheeseen jotain uutta. Tuntuu hieman ylimieliseltä rajata keskustelua. En minäkään pidä kaikesta mitä tänne kirjoitetaan, mutten ole katkaisemassa keskustelua.

Sepi
Seuraa 
Viestejä3262
Liittynyt16.3.2005

Kannatan Nukkumatin ehdotusta, sikäli kuin se koskee hihittelevän teinin postausta, jonka tarkoituksena oli vain saattaa kirjoittajaa itseään riemastuttavia kuvia näkyville.

Aweb
Seuraa 
Viestejä41238
Liittynyt16.3.2005
Nukkumatti

Minun mielestäni sellaiset ketjut, joihin ei ole aikoihin tullut yhtään postausta voisi ihan hyvin lukita. Esimerkiksi tänään olen törmännyt kahteen ketjuun, jotka ovat pompahtaneet tuohon sivupalkkiin, Toinen niistä oli yli vuoden vanha ja toinenkin puolisen vuotta.

Mitä väliä sillä on. Lähtee niistä joskus hyviäkin keskusteluja liikkeelle. Tuo susijuttukin on ajankohtainen aina vaan.

Teuvo: "Aweb on tosi tyhmä eikä Hänen tyhmempää ole kuin Phony, asdf, Mummo"

Vierailija

Tällainen lukitsemismenettely yllyttäisi entisestään tiettyjä henkilöitä avaamaan jatkuvasti turhia viestiketjuja, vaikka löytyisi jo aivan samaa asiaa käsittelevä ketju.

Tämä lukitseminen "wanhuuden" vuoksi on joku teinien keksintö.

Mielestäni tiede.fi-forum ei kuitenkaan ole teinichat.

SIIS: jos aiheesta löytyisi jo samanlainen ketju aikaisemmalta ajalta, niin mitä helvetin väliä sillä on, onko kyseinen ketju tunnin, viikon, kuukauden vai vuoden vanha?

(pointtini menee nyt teineiltä täysin hukkaan, sillä kukaan ei jaksa lukea näin pitkää viestiä)

Vierailija

Äänestin, että ei pidä lukita. Mielestäni on pikemminkin suotavaa jatkaa vanhaan ketjuun ennemmin kuin avata monta ketjua vuodessa täsmälleen samasta aiheesta.

Tekninenkin ongelma on. Nimittäin lukitusta ketjusta ei voi lainata lainaustoiminnolla (siin niin, että tagit tulevat viestiin valmiiksi), vaan ainoastaan copypasteamalla - jossa puolestaan tagitus käsin voi olla aikaavievää, jos viesti sisältää useamman lainauksen. Vanhoissakin ketjuissa voi kuitenkin olla vielä uudelleen käyttökelpoista materiaalia muuallakin, kun ei jaksa kaikkea joka kerta uudelleen kirjoitella.

Vierailija

Foorumissa missä minä nykyään useimmiten kirjoitan ja väittelen, ei saa tehdä uusia aiheita jos aiheeseen on entinen vanha ketju. Modet huomauttelee usein siitä.

Minä en kannata mitään vanhojen ketjujen luketsemista. Mutta modeilla on valtaa lukita eräitä ketjuja jos he haluavat. Minun mielestä parempi lukita radeerauksen sijasta.

Vierailija
Nukkumatti
Tiedän, eihän tämä tänne kuulu, mutta koska haluan tämän näkyvän tuossa sivupalkissa laitan sen kuitenkin!

Nukkumatti
Jollakin tuntuu olevan hauskaa nostella turhia ketjuja ylös muita harhauttamaan."

Niinpä. Vitsi, vitsi.

Itse aiheeseen - olen samaa mieltä jo muutaman edellä kirjoittaneen kanssa - mitä järkeä on lukita ketju, jotta voitaisiin aloittaa uusi ketju täysin samasta aiheesta, kun vanhaankaan ei voi enää kirjoittaa?

Mitä sivupalkkiin poukkoileviin, häiritseviin threadeihin tulee, niitä voidaan välttää, kun vähennetään niitä turhia viestejä. Turhista threadeista puhumattakaan.

Ei siitä lukitsemisesta mitään hyötyä olisi. Jos joku haluaa kirjoittaa turhan viestin, hän voi kirjoittaa sen johonkin toiseenkin threadiin, ja kohta kaikki palstan ketjut olisivat lukossa.

Edit: Sitäpaitsi turhia viestejä ja threadeja varten on olemassa foorumilla testivyöhyke- ja vapaa sana-osiot.

Vierailija

Tulkitsen tekstejä siten, että moderointia halutaan lisää ketjujen lukitsemisen sijasta pitääkini puuttua turhiin viesteihin sekä häirikkökirjoittajiin.
Samansuuntainen tulos tuli mielestäni toisessa äänestyksessä "kretiinien bannaamisesta". Joten moderaattorit töihin!

Vierailija

Mielestäni kaikki YLI kuukauden vanhat keskusteluketjun viestit pitäisi hävittää. Ei siis ainoastaan niitä, joihin ei tule vastauksia, vaan kaikki.

Nykyään tiede menee eteen päin isoin harppauksin ja niin pitäisi mennä myös tiede-lehden keskustelut. Mitä keskustelua sellainen kuukausia vanhoihin kysymyksiin ja juttuihin vastailu on?

Ajankohtaista tietoa ja keskustelua!! Ei vanhaa jorinaa.

Haluaisin hävittää kaikki omat yli viikon vanhat tekstit pois palstalta, mutta kuinka se onnistuu???????

Vierailija
Tep
Pitkät ketjut kannattaisi lukuta. Kuka jaksaa niiden sisältöihin tutustua.

Hävittäkää hyvä toimitus vanhat viestit. Viestit eivät ole rakkauskirjeitä, joita on tarkoitus säilyttää eläkepäivien lukemistoksi.

Vierailija

Ei saa hävittää! Entäs uuret tulokkaat? Mieluummin vanhempia lukkoon, puoli vuotta tai vuoden vanhoja.

Täällä menee komiasti loppuelämä nauraen ja tuolilta muksahdellen, vanhoja ketjuja selaillessa. Tekisin sitä mielelläni vielä eläkepäivilläni..

Uusimmat

Suosituimmat